Vienna2007 schreef:Wat probeer je nou precies te zeggen?
de hele wereld is gek
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SantaCruz schreef:Maar ik kan niet goed begrijpen waarom er zoveel paarden bij de slacht terechtkomen?
Is dat omdat ze niet meer geschikt zijn voor de sport?
Ik denk dat dit iets is waar we langer bij stil moeten staan.
Paarden zijn meer dan 'rij'paarden en voor vele doeleinden geschikt, zelfs als ze mankementen gaan vertronen.
Dan lees ik dat er veulens naar de slacht gaan en paarden naar de slacht worden gebracht vanwege de crisis. Ongeloofelijk..
liess1 schreef:ik heb 10 jaar als dierenarts assistente gewerkt en al heel vaak geassisteerd bij het inslapen van een paard bij verschillende dierenartsen en nog NOOIT meegemaakt dat een paard een doodsstrijd voert of zoiets..het kan natuurlijk altijd een keer mis gaan..maar ik denk dat dat een beetje overdreven wordt hier op bokt. Iedereen moet zijn eigen keuze maken, er zijn overal voor en nadelen aan.
Sann_e schreef:Ik heb zelf bij een DA gewerkt, heb daar ongeveer de helft van de paarden zien vechten tegen hen laatste spuitje, en geloof me dat wil je van je eigen paard niet zien.
roelie74 schreef:heb soms het idee dat veel mensen hun kop in het zand steken.
vroeg of laat kom je voor de keuze te staan. het mooiste is natuurlijk een hartstilstand, maar ja dat is niet altijd zo.
Citaat:Das dus duidelijk dat die DA niet genoeg of een verkeerde stof gebruikte
Hoe verkeerd ben je dan bezig.. en ook nog door blijven gaan met paarden inslapen, terwijl je het blijkbaar niet goed kan? Daar komen die horrorverhalen op bokt dus vandaan..
8nnemiek schreef:liess1 schreef:ik heb 10 jaar als dierenarts assistente gewerkt en al heel vaak geassisteerd bij het inslapen van een paard bij verschillende dierenartsen en nog NOOIT meegemaakt dat een paard een doodsstrijd voert of zoiets..het kan natuurlijk altijd een keer mis gaan..maar ik denk dat dat een beetje overdreven wordt hier op bokt. Iedereen moet zijn eigen keuze maken, er zijn overal voor en nadelen aan.
Inderdaad, mijn DA vertelde ook dat ie nooit paarden heeft zien vechten.
Dus het zal echt aan de dierenarts liggen.. Zoals die van Sann_e..Sann_e schreef:Ik heb zelf bij een DA gewerkt, heb daar ongeveer de helft van de paarden zien vechten tegen hen laatste spuitje, en geloof me dat wil je van je eigen paard niet zien.
Das dus duidelijk dat die DA niet genoeg of een verkeerde stof gebruikte![]()
Hoe verkeerd ben je dan bezig.. en ook nog door blijven gaan met paarden inslapen, terwijl je het blijkbaar niet goed kan? Daar komen die horrorverhalen op bokt dus vandaan..
Jilletje schreef:liljebo schreef:
kweetnie... er zijn ook mensen die zeggen dat het aan mij ligt.
Is toch niet zo, hè??????????????????
we zijn niet allemaal even perfect
het leven lijkt me zo saai als je perfect bent!

lifaya schreef:Ik vind het goed dat men er eindelijk over durft te praten. Veel Nederlanders vinden het "zielig" om paardenvlees te eten terwijl dat het meest diervriendelijks is. Als elke vleeseter nou eens meer paard dan varken/koe/kip ging eten zouden die dieren het ook een stuk makkelijker krijgen denk ik