Jannepauli schreef:Citaat:Straks worden paarden zeker als varken gezien, het is een edel dier!
Sorry heb deze even van jou gepikt, kon niet vinden van wie deze opmerking kwam.
Ik vind dit zo`n hypocriete opmerking. Voor mij is ieder dier gelijk, maar helaas sluiten we vaak de ogen. Waarom is een paard een edel dier??? Omdat hij benen en een hoofd heeft? Nou die van mij heeft net als mijn hond poten en een kop. Ik heb al zo vaak een discussie gevoerd met mensen die dan op hun paard zitten en beweren uit respect geen paardenvlees te eten en hun paard heefd een mooi hoofd en bla,bla,bla. Maar ondertussen zitten ze op dat dier met dat mooie hoofd zwaar in de krul gerukt door een slofteugel, de mooie benen strakgetrokken door de sporen en een zweep in de hand om te corrigeren

Het is dat ik geen paarden en varkensvlees lust maar anders had dat zeker op het menu gestaan naast de heerlijke koeienbiefstuk. Overigens lust ik ook geen frikandellen, kroketten etc.
En ja ben je nu overtuigd vegetarier dan begrijp ik het standpunt, maar niet omdat het voor dat ene dier WEL zielig is.