Britse Prins Harry geeft paard tot bloedens toe de sporen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:20

Helmoni schreef:
Ragdollcat schreef:
Tja polosport met paarden, is al niet zo erg diervriendelijk te noemen.

Het is een ruwe sport waarbij dieren gebruikt worden.

mischien moet jij je eerst eens gaan verdiepen in de polo voor je zulke uitspraken doet? niet erg diervriendelijk? moet jij eens komen kijken bij de polocrosse!

sorry maar erg diervriendelijk is mijn ervaring niet. Heb gezien hoe de paarden werden behandeld bij Jumping Amsterdam. Dus de gehele verzorging rondom
een wedstrijd en alles nog daarom heen. Was gewoonweg erg slecht en zelfs de stalmeester sprak er schande van.

Ik denk dat er in Engeland wel erg veel rodderjournalistiek is maar het feit blijft dat je wel een flinke schop of wat dan ook heb moeten geven voor zo'n plek.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:30

En wat is precies het belang om het dan in een blad/krant te gaan tentoonstellen met tekst waaruit blijkt dat men niet eens WEET hoe het komt? Ze waren er nl niet bij. De foto's zijn veel later, los van de wedstrijd, in circulatie gekomen...

Paard kan wel langs een paaltje gesjeesd hebben waar wat aan uitstak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:51

Ik wil niks goed praten,
Maar ik heb het paard van edward gal in amsterdam de zelfde verwonding zien hebben in de inrijring.Hij is toen niet gestart omdat het paard een singelwond zou hebben ja achter de singel?Ik heb toen met mijn neus op de wonde gestaan.

De spaanse rijschool heb ik in het sportpaleis in Antwerpen gezien.Ook daar had één van de paarden de zelfde wond.Daar hebben de heren ook vrij lange sporen.

Ik denk toch meer aan een ongeluk dan ,diermishandeling.Zelf rijd ik niet met sporen,ik denk ook zeker in de polosport dat ze niet nodig zijn.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:59

Bianca41 schreef:
Ik wil niks goed praten,
Maar ik heb het paard van edward gal in amsterdam de zelfde verwonding zien hebben in de inrijring.Hij is toen niet gestart omdat het paard een singelwond zou hebben ja achter de singel?Ik heb toen met mijn neus op de wonde gestaan.

De spaanse rijschool heb ik in het sportpaleis in Antwerpen gezien.Ook daar had één van de paarden de zelfde wond.Daar hebben de heren ook vrij lange sporen.

Ik denk toch meer aan een ongeluk dan ,diermishandeling.Zelf rijd ik niet met sporen,ik denk ook zeker in de polosport dat ze niet nodig zijn.

Het heeft niet met lange of korte sporen te doen, ook niet met scherpe of stompe sporen. Stompe sporem halen meer ellende uit dan scherpe sporen.

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:18

detour schreef:
Dan kun je nog beter eens gaan kijken en dan kun je beoordelen hoe je het ervaart. ;)
NOrmaliter worden ze jaarlijks in Putten gehouden bij Lozeman, daar zit een vereniging (en die heb ik jaren meegemaakt omdat ik daar op stal stond, heb zelfs wel eens mogen mee trainen).. Het is echt een gave happening, in september, maar dan moet je misschien ff checken op http://www.stallozeman.nl of i.d., ff googlen. ;)

Aanstaande zaterdag en zondag is de Deuverden Trophee (of hoe je dat ook schrijft) in Putten. ;)

_Jamillaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:51

Echt erg voor het paard!
Maar eumm.. Prins harry is niet de enige hoor waarbij dit gebeurd .. als ik soms zo zie op concours! Pffuhh .. kan het dan echt niet aanzien!
Daar gaat dan het 'respect' naar het paard toe en volgens mij moet je zeer hard je sporen in het paard steken voor dit te krijgen oh god ! :?

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 01:08

Di_the_Devil schreef:
Hm, als ik dat paard was, had ik die vent alle hoeken van de omgeving laten zien :(

ik denk toch niet dat hij dat expres doet.
wel raar trouwens dat hij er dan nog op zit :+
het lijkt volgens mij ook erger omdat het paard wit is.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:44

Wat een dramafoto's in dat andere topic... meennn...

Stelletje van die playboy ballen die even the meennn uithangen.

bahbah

EDIT: als je naar foto 2 kijkt in het 'poloplaatjestopic' zie je dat de wonde die ons prinsje veroorzaakt heeft welliswaar op een niet logische plek zit, maar dat deze wel degelijk van de spoor kan zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:04

Ja, kan. Maar was het opzettelijk van overvloedig aansporen en denk je dat ze dan niet op dat moment dat hij het doet ingrijpen, daar het gewoon een strafbaar iets is in de sport?
Feit is dat de berichtgeving achteraf, bij de foto's, is gemaakt en dus niet ten tijde van de match zelf.

Verder heeft het geen zin om je persoonlijke afkeuring naar de Prins te posten en al helemaal niet om te gaan spreken van Prinsje en playboy, etc.
Ik neem aan dat je hem niet persoonlijk kent en je mening dus gebaseerd is op hoe ze hem profileren. En dat doet met name de Britse media graag op een negatieve manier.

Dribbel

Re: Britse Prins Harry geeft paard tot bloedens toe de sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:08

Het is idd niet nodig om zo over hem te spreken. Je kent hem immers niet. En de Engelse kranten zijn nou niet de meest betrouwbare en nette kranten. Die kunnen iemand tot grond afbranden, als ze dat willen.

Je hebt bij dit bericht met hele subjectieve berichtgeving te maken. Zo als Lusitana al zei: het is een bericht dat achteraf, na aanleiding van een aantal foto's, is gemaakt. Het principe hoor en wederhoor is hier denk ik (weet het bijna zeker) niet toegepast. Denk dat je daar wel rekening mee moet houden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:17

Er wordt een onderzoek ingesteld door de bond. Als het allemaal zo klaar als een klontje was, gingen ze daar echt geen tijd aan spenderen.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:23

het ziet er wel rottig uit, maar op een schimmel valt het wel extreem op, bv vbij een zwarte al veeel minder,
praat het niet goed.....

maar in het dagelijks leven worden er ook wel eens paarden stuk gereden, een boete van zoveel euro vind ik
echt belachelijk!!!
dierenmihandeling........ ik zie t niet hoor....

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:24

Tja mensen mensen het is ook Prins William, dus er wordt zowieso al met argus ogen gekeken.

Dat het niet hoort, dat is absoluut waar. Maar in het heetst van de strijd, mss per ongeluk vel gekneld en je kan het aan je been hebben. Correct is het niet, maar het kan gebeuren.

Dus er moet nu ook niet van een mug een olifant gemaakt worden.

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:09

Bianca41 schreef:
Ik wil niks goed praten,

dank je bianca voor je verhaal:D er wordt altijd gedaan dat teamsporten te paard zo zielig zijn en dat geruk en gepluk.... okee als ik naar al die mensen kijk die anky proberen na te doen zie ik niks anders dan rukken en prikken en plukken en een paard in d eknoop rijden. maar dressuur is heilig en springen ook.
polo paarden worden in groepen gehouden en hebben de hele winter vrij en staan dan op het land. tegenwoordig is het hip om je krack alleen te zetten met beenbescherming om en elke dag te rijden.. welk paard heeft het dan beter?

betreffende sporen: het is dom dat hij zit type spoor gebruikt en niet een rol spoor die dit soort nare verwondingen niet kan veroorzaken. een rol spoor is hetzelfde als een western spoor alleen dan horizontaal en NIET met punten maar alleen een wiel.

overgens wat is erger bij een paard: een wond of hoefcontrol onsteking doordat je de hele tijd verkeerd in de krul getrekt wordt?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:14

Tsja, paardvriendelijk is het gewoon echt niet, punt.
Of het al dan niet expres is geweest daar hebben wij het raden naar, het zou natuurlijk kunnen (ha-ha) dat mr. De Prins een 'onrustige beenligging' heeft zoals dat dan genoemd wordt. Ik vind het zowiezo geen fijne gedachte om in zo'n hevige en intensieve sport met zulke hulpmiddelen te rijden. Stel dat er een paard tegen je been knalt (ik zeg maar wat) dan steekt je spoor ook in je paard. :7

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:35

Lijkt me dat als je een dergelijke wond veroorzaakt dat er flink geprikt moet zijn! Dat zal door z,n mede ruiters niet on opgemerkt zijn gebleven. Meeste paarden ondergaan zo,n prikpartij nou eenmaal niet lijdzaam. En buik wondjes kunnen ook zeker door een singel ontstaan hoor onze Pony is heel overgevoelig op z,n buik en heeft dus in no time open wondjes!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:46

Lusitana schreef:
Ja, kan. Maar was het opzettelijk van overvloedig aansporen en denk je dat ze dan niet op dat moment dat hij het doet ingrijpen, daar het gewoon een strafbaar iets is in de sport?
Feit is dat de berichtgeving achteraf, bij de foto's, is gemaakt en dus niet ten tijde van de match zelf.

Verder heeft het geen zin om je persoonlijke afkeuring naar de Prins te posten en al helemaal niet om te gaan spreken van Prinsje en playboy, etc.
Ik neem aan dat je hem niet persoonlijk kent en je mening dus gebaseerd is op hoe ze hem profileren. En dat doet met name de Britse media graag op een negatieve manier.

'persoonlijke afkeuring naar de Prins'?

waar heb je het over.

Ik heb het over de foto's in het topic. Daar zie ik duidelijk playboyballen op de paarden zitten. Straalt er gewoon vanaf.

Mag ik alsjeblieft zelf weten hoe en wat ik over sport en foto's denk en hoe ik dat post?

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:23

Abeltje77, jouw opmerking heeft totaal niks bijgedragen aan dit topic.
En jij kan vinden wat je wil, maar op de 3 foto's is er 1 keer een close up van een been te zien, 1 keer de prins en 1 keer de prins en nog een andere ruiter die je enkel op de rug kan zien. Nu vraag ik mij af hoe jij in godsnaam mensen kan beoordelen aan de hand van dergelijke foto's...
Ik heb de goeie gewoonte aangenomen om mensen enkel nog te beoordelen aan de hand van wat ze zeggen en zich gedragen.
Of geef je dergelijke commentaar omdat jij niet zo'n "playboybal" kan krijgen als vriendje? :D :+

De essentie van deze hele zaak is: er is een (kleine) wonde, al dan niet door (overdreven) spoorgebruik. Het is nog geeneens bewezen dat het door een spoor komt, laat staan dat het zou bewezen zijn dat het opzettelijk èn door de ruiter zèlf zou zijn gebeurd...

Op de eerste foto, de close up, vat het mij trouwens op dat het been van de ruiter naar achter ligt, met zijn spoor ter hoogte van de wonde. Maar... en nu komt het: de wonde bevindt zich 1 à 2 cm bòven zijn spoor. Ik vind dit al genoeg om mij vragen te stellen bij het hele verhaaltje wat de dierenbeschermingsorganisatie(s) en de kranten vertellen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:30

:wave:
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 06-09-10 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:33

En alweer iemand die reageert zonder het hele topic te hebben gelezen...
Kan een mod hier iets aan doen? Of moeten wij gewoon lijdzaam toezien?

*Edit:
GamblersCup, wees dan tenminste zo fair om je oorspronkelijke post te laten staan en het niet te vervangen door wuivend smiley'tje. Al zegt dat natuurlijk wel een pak over jouzelf...
Laatst bijgewerkt door Voltigeur op 06-09-10 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:39

Shanelle schreef:
Tsja, paardvriendelijk is het gewoon echt niet, punt.
Of het al dan niet expres is geweest daar hebben wij het raden naar, het zou natuurlijk kunnen (ha-ha) dat mr. De Prins een 'onrustige beenligging' heeft zoals dat dan genoemd wordt. Ik vind het zowiezo geen fijne gedachte om in zo'n hevige en intensieve sport met zulke hulpmiddelen te rijden. Stel dat er een paard tegen je been knalt (ik zeg maar wat) dan steekt je spoor ook in je paard. :7

Precies. Het is op zich apart dat er sporen gedragen mogen worden. Maar daar is de prins op zch niet schuldig aan. Daarom vind ik ook dat mensen beter bij de bond kunnen protesteren dan een speler aanvliegen die een paard heeft verwond)

Maar het is ONMOGELIJK om een rustige beenligging te hebben wegens de houdingen die je moet aanemen om de bal te spelen. We hebben het hier over een actie sport en niet over dressuur! Je hoeft feitelijk niet eens te kunnen rijden om het te leren.
De houding van de ruiter is geen dressuurhouding, maar veranderd om de haverklap.
info over polo met fotos'
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 06-09-10 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:40

Voltigeur schreef:
En alweer iemand die reageert zonder het hele topic te hebben gelezen...
Kan een mod hier iets aan doen? Of moeten wij gewoon lijdzaam toezien?

Ik heb geen idee, maar mijn vingers jeuken elke keer om commentaar te typen. Weet alleen niet of het echt helpt. Zo te zien niet echt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:06

Bah. Ik vind Polo zo'n vervelende sport! Hoeveel tuig hangt er aan zo'n paard? Hoe groot zijn de bitten wel niet? En nu ook de sporen?

Tuurlijk gaat dat mis, jeetje het zijn geen machines die je met genoeg tuig en metaal aan het lopen krijgt!

Enne, Polo bestaat toch ook op de fiets? Laat hem lekker een fiets kopen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:21

bulck schreef:
Tja mensen mensen het is ook Prins William, dus er wordt zowieso al met argus ogen gekeken.

Dat het niet hoort, dat is absoluut waar. Maar in het heetst van de strijd, mss per ongeluk vel gekneld en je kan het aan je been hebben. Correct is het niet, maar het kan gebeuren.

Dus er moet nu ook niet van een mug een olifant gemaakt worden.

Nou, nee, het gaat over prins Harry. Dat is een aanzienlijk verschil, historisch en qua reputatie bekeken :+

Verder ben ik het met je eens hoor ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:27

Maar zulke ongelukjes zouden niet mogen gebeuren. Dus, als je weet dat zoiets kán gebeuren, doe dan gewoon geen sporen om.

De paarden zijn meestal goed aan het been, want ze zijn heet zat. Wat heeft het voor zin, om sporen in de buik te prikken, en vervolgens aan het bit te gaan rukken?
Wat wil je nou? Hard of zacht? Dat paard snapt er dan ook niets meer van toch!