Anky van Grunsven spant zaak aan tegen journaliste

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Anky van Grunsven spant zaak aan tegen journaliste

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:00

Nou heb de filmpjes even bekeken,maar OMG wat spreekt dat mens zichzelf tegen zeg
in het begin toont ze al haar desintresse, ze weet niet eens hoe oud het paard is waar ze op zit, het maakt haar ook niks uit :?
dan zegt ze dat een paard moet lopen zoals hij lekker loopt...
waarom dwingt ze hem dan :?

en zo kan ik nog veel meer stukken noteren......
als ze nou ook kampioen wordt zonder gedwongen te rijden dan is ze in mijn ogen pas de echte kampioen
tot die tijd in mijn ogen een pure egoistische ruiter

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:10

S_uus schreef:
Ben een stiller meelezer met deze dingen normaal.
Maar heb je filmpjes sessie aangeklikt, en het valt mij op dat ze constant in verdediging schiet :"Jullie maken maar rustig foto's , ik ben ook in voor een discussie, ".
Uiteindelijk laat ze Nelson, mooi los van voor zodat ie even bij kan komen en zegt ze :"Het valt me op, owh.. Nee ik wou zeggen 'het valt me op dat er nu ineens geen foto's worden gemaakt, nee hoor grapje"
Dat grapje zei ze voor mijn gevoel er maar gewoon achteraan.

Vind dat ze dit erg vaak zegt... Nja verder lees ik weer mee denk ik

Het is toch logisch dat ze in de verdediging schiet en het klopt toch ook dat op de "goeie" momenten er nooit geen foto's worden genomen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:24

Ik vind het een afschuwelijke foto, denk dat Anky er blij mee mag zijn dat ze er zelf niet op staat, ik had Salinero helemaal niet herkend..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:28

abeltje_xx schreef:
maar...is ze nou boos omdat haar gezicht NIET op de foto staat?? :P

:')

Tja... Foto is wel een mooi voorbeeld van hoe het niet moet :) .. Wel l*llig dat het dan weer haar paard is :P .

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:34

RolandHitze schreef:
Michael1104 schreef:
jammer dat ook deze weer op slot zal gaan omdat mensen weer gaan beginnen over mishandeling etc etc...

Precies.... Ik ga een topic openen met foto's van B ruiters! Ik kan van elke ruiter nog veel ergere foto's maken... ;) Dan komt het er op neer dat iedere ruiter z'n paard mishandeld!!! *D

Nou he he he he maak dan ook gelijk foto's van de leef omstandigheden van deze dieren bij de betreffende ruiters hier met hun grote en onwetende mond!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:36

Suzanne37 schreef:
Het is toch logisch dat ze in de verdediging schiet en het klopt toch ook dat op de "goeie" momenten er nooit geen foto's worden genomen.

idd......dat geeft aan dat de rest dus slechte momenten zijn, kijk daar komt de waarheid dus eindelijk eens uit haar eigen mond! :Y)
en zij zegt toch dat LDR goed is, en dat ze volledig achter haar training staat
dus zijn dat toch ook " goede" momenten en kan ze dus niet zeuren over de foto......

Scanicnr1: knap dat je kan beoordelen achter een scherm vandaan hoe de dieren gehuisvest staan
maar je bent van harte welkom om hier op stal te kijken :j

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:52

Ik gef alleen uit dat het gros van de mensen met het meeste commentaar zelf (onwetend) slechter zijn voor hun eigen dieren!
Daarnaast 9 van de 10 x niets gepressteerd hebben (dat kan namelijk alleen als een paard lekker in zijn vel zit geen blessures heeft en een zeer goed voedingsschema) en wel oordelen over een methode waarvan ze niet eens de moeite nemen zich hier eens redelijk in te verdiepen!
Uitzonderingen daar gelaten, eerlijk gezegd vrees ik het ergste ;(

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:57

De foto is van een aantal jaren geleden, toen de roll-kur nog niet verboden werd!
nu is de rollkur verboden en rijd Anky volgens haar zeggen de LDR en dat is een heel andere methode!
en ik ga met Scandicnr1 mee!
wie heeft zich verdiept in de roll-kur en LDR?
Laatst bijgewerkt door DDW1190 op 25-08-10 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:58

Enerzijds kan Anky dit beter gewoon laten rusten, nu is de aandacht weer helemaal negatief op haar gericht.
Anderijds snap ik dat ze niet negatief in de publiciteit wil komen.
Die foto verdient zeker niet de schoonheidsprijs, maar het kan ook een momentopname zijn.
Ik weet dat top-dansers zich soms ook extreem stretchen......

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:13

JOS__ schreef:
Ik snap dat wel dat Anky een rechtzaak is begonnen.
Ze hebben al 100x uitgelegd hoe hun methode werkt, ze heeft het in een clinc laten zien die ook op youtube te zien is.
En als ze dan elke keer weer betrokken wordt (in wat voor vorm dan ook) bij de rollkuur, snap ik dat je het een keertje zat ben.

Ik heb de clinic ook gezien en dat zag er helemaal niet zo beroerd uit, maar daar werd wel een milde vorm getoond van wat je op de losrijterreinen ziet. Ik ga regelmatig naar grote concoursen, en ga dan voornamelijk kijken bij het losrijden. Bij 9 van de 10 combinatie's denk ik dan, zo moet je toch niet willen rijden. Vast gevalletjes "in het heetst van de strijd", maar dat is wel wat het publiek ervan mee krijgt.

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:23

Nou ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:50

Tsja, deze manier van rijden vind ik nou niet echt de bedoeling, dus wie zn billen brandt moet op de blaren zitten.
Ik denk ook dat ze het beter kan laten, nu wordt alleen maar de oude discussie weer opgehaald, en is ze indd weer slecht in het nieuws.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:57

DDW1190 schreef:
wie heeft zich verdiept in de roll-kur en LDR?

Toen die discussie over roll-kur en LDR begon heb ik me er inverdiept. Tijden lang gelezen en filmpjes en clinics bekeken. Mijn manier van trainen is het niet. Ik zou ook niet willen dat mijn paarden zo gereden worden. Ik ben echt geschrokken van de dingen die ik tegen ben gekomen en hoe er mee omgegaan wordt. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is!
Maar goed dat moet ieder voor zich weten, die mensen zijn kampioen en ik niet. Nou, dan maar geen kampioen denk ik dan.

Voorbij de loodlijn vind ik nog altijd een no-go zone! Paardrijden is nog altijd wederzijds respect tussen paard en ruiter, voorbij de loodlijn vind ik voorbij het respect voor het paard. Maar goed dat is dan weer mijn manier van trainen. Ik weet ook wel dat veel topruiters wel in die no-go zone trainen. Tja dat die beesten in de prachtigste stallen staan met het beste maaltje een paar keer per dag doet er voor mij weinig toe. Ik denk niet dat ze veel gelukkiger zijn als onze paarden.
Zal altijd een discussie blijven verwacht ik. De uitslag van deze rechtzaak zal mij benieuwen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:59

Ik ben ook absoluut niet voor deze manier, maar feit blijft wel....ik heb de paarden van Anky nog nooit heel ernstig zien staken op een wedstrijd...en als je dan Isabelle Werth kijkt??! of Edward gal met Gribaldi? ...dus of Anky dan "zoveel" te veel van haar paarden vraagt?
Ik denk als paarden het echt niet met een manier eens zijn, ze dit altijd tot uiting gaan laten komen. Een paard die geestelijk en lichamelijk overvraagt wordt gaat vroeg of laat toch een keer staken, Anky heeft volgens mij nog nooit zomaar een paard vroegtijdig met pensioen moeten doen wegens staken.
Ook weet ik uit hele betrouwbare bron, dat Anky thuis echt heel vriendelijke traint, ....

jantjeuh1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:12

Wat een heerlijke overdreven reacties toch weer en zeker als je je hier nog niet eens in hebt verdiept praat er dan niet over en kom dan niet weer met wat het verschil is tussen ldr en rollkur want dat is laatst nog helemaal uitgelegd..
Verder sta ik helemaal achter de trainingsmethode van anky.. en als we het over isabelle werth gaan hebben kunnen we ook nog even door praten want zo'n reactie tijdens de olympische spelen is ook niet normaal en kun je mij niet wijs maken dat je dan wel in harmonie met je paard omgaat als ie zo flipt.. ben het verder sky_as eens had er eerst even te vlug overheen gelezen maar helemaal mee eens een paard laat het echt allemaal niet gebeuren als hij of zei dat echt niet wil ook niet salinero... dus als iedereen zich eerst is hierin gaat verdiepen voordat ze weer conclusies gaan trekken of zeggen dat het zielig is.. dan mag je er daarna nog niet mee eens zijn maar dan kan er in ieder geval een goede discussie worden gevoerd...
Verder vind ik dat 'ik doe maar wat' te negatief er tegen aan kijkt net of jij een foto mooi vind als je paard een keer tegen de hand komt op deze foto steld anky salinero waarschijnlijk wat ronder in omdat hij of niet wil luisteren of iets anders tegendraads doet erg stom dat ze daar dan weer een foto van maken terwijl hij ook vaak genoeg aan een veel langere teugel loopt zoals anky zelf zegt dat varieren in houding belangrijk is en dat doen maar zeer weinig mensen en daar ben ik het helemaal mee eens

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:19

Overigens hoor je mij niet zeggen dat ik het met de manier eens ben hoor...absoluut niet, mijn manier is het niet. en gezond lijkt het me ook absoluut niet. maar er zijn wel ernstigere vormen van mishandeling. Een paard die een B proef moet lopen en zijn rug wegdrukt (lees een paard wat echt zijn hoofd kaars recht de lucht in steekt) en dat daar vervolgens iemand van 90 kilo op loopt te stuiteren lijkt me ook niet echt fijn.
Maar voor mij blijft een feit dat een paard die echt niet wil, gaat staken (op wat voor manier dan ook)....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:23

Sky_As schreef:
Overigens hoor je mij niet zeggen dat ik het met de manier eens ben hoor...absoluut niet, mijn manier is het niet. en gezond lijkt het me ook absoluut niet. maar er zijn wel ernstigere vormen van mishandeling. Een paard die een B proef moet lopen en zijn rug wegdrukt (lees een paard wat echt zijn hoofd kaars recht de lucht in steekt) en dat daar vervolgens iemand van 90 kilo op loopt te stuiteren lijkt me ook niet echt fijn.
Maar voor mij blijft een feit dat een paard die echt niet wil, gaat staken (op wat voor manier dan ook)....

Dat er Bruiters zijn die óók slecht rijden is ook geen argument om dan dus maar Anky niet te bekritiseren. Als er honger is in de 3e wereld is het toch nog steeds gerechtvaardigd om hier in NL kindermishandeling aan te pakken?

Anky bedrijft wedstrijdsport zij is een voorbeeld voor velen en alleen daarom is het gerechtvaardigd dat omstreden methodes die zij hanteert bekritiseerd mogen worden.

Ik denk dat Sjef zijn handen flink gaat branden doordat hij er op deze manier op ingaat, hij graaf zijn eigen graf. Hij ontkent de mailtjes ook niet die hij geschreven heeft. Bovendien waarom reageert hij zo geprikt? Als hij zeker weet dat wat hij doet diervriendelijk is dan hoef je toch niet druk te maken over anti-websites? :)*

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:32

Absoluut!
ik denk ook wel dat Anky er van geleerd heeft. Ze heeft inderdaad een voorbeeld functie. En dat ze ze thuis er meer "doorheen" zet, moet ze zelf weten (ongeacht of het juist of onjuist is) Het is inderdaad niet slim van haar om dit zo publiekelijk te doen. (zelfde verhaal als toen met Patrick Kittel)
Ze moeten gewoon zorgen dat ze de paarden voor elkaar hebben en op wedstrijd gewoon alleen maar netjes hoeven te rijden.
Maar laten we eerlijk zijn.... iedereen weet toch wel dat er in de topsport veel dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Zij doet het misschien publiekelijk, de rest thuis, maar voor het paard maakt het geen verschil. En ook al controleren ze er op de wedstrijden op, dat verandert niks aan de thuis situatie.
Piaffe en passage wordt ook echt niet geleerd met suikerklontjes!

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:34

Ik kan de 3 filmpjes die eerder werden aangehaald, waarin anky op J.I.M. LDR uitlegd, iedereen aanraden, misschien dat dan de kwartjes vallen. En natuurlijk kunnen de azijn-drinkers er weer stukjes/citaten van uit hun verband halen.
Zolang je het LDR kort doet om lossigheid te maken/houden/controleren, is er niets mis mee. Of zijn alle tegenstanders ook anti-fysiotherapie en anti-chiropractie? Daarbij worden gewrichten ook vaak kortstondig gemanipuleerd en even overstrekt..... :o?

Meer on-topic: waarom heeft mejuffrouw Appel geen portretrechten betaald aan Anky voor het gebruik van een foto van haar paard op haar "journalistieke" website?? Het lijkt mij dat als ze deze foto als verduidelijking wilde gebruiken er een vergoeding tegenover moet staan (uiteraard NADAT er toestemming is gegeven om het beeld te mogen gebruiken, en dat is overduidelijk niet het geval) want het is geen nieuwsfoto!! (ik kan me nl voorstellen dat portretrecht bij een nieuwsfoto niet op gaat??)

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:35

waarmee ik dus wilde zeggen: mag ze die foto überhaupt wel geplaatst hebben??

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:36

Refagreni schreef:
JOS__ schreef:
Ik snap dat wel dat Anky een rechtzaak is begonnen.
Ze hebben al 100x uitgelegd hoe hun methode werkt, ze heeft het in een clinc laten zien die ook op youtube te zien is.
En als ze dan elke keer weer betrokken wordt (in wat voor vorm dan ook) bij de rollkuur, snap ik dat je het een keertje zat ben.

Ik heb de clinic ook gezien en dat zag er helemaal niet zo beroerd uit, maar daar werd wel een milde vorm getoond van wat je op de losrijterreinen ziet. Ik ga regelmatig naar grote concoursen, en ga dan voornamelijk kijken bij het losrijden. Bij 9 van de 10 combinatie's denk ik dan, zo moet je toch niet willen rijden. Vast gevalletjes "in het heetst van de strijd", maar dat is wel wat het publiek ervan mee krijgt.

Ik heb WEL de moeite genomen de clinic te kijken en vond het nog wel meevallen. Ze kwam wel wat geirriteerd over.
Maar goed dan nog we weten nooit wat er achter gesloten deuren gebeurd.
Vooralsnog blijft het niet mijn manier van trainen maar filmpje heeft wel een wat duidelijkere beeld geschept over deze manier.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:36

:? :oo |(
Ik vind dat je zo niet met een paard om kan gaan hoor!
Het zijn ook levende wezens en je moet er respect vol mee omgaan.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:49

Mensen hebben jullie het nu nog niet door??!!!

Steeds die negatieve publiciteit van Anky en Sjef in de Media door buitenlandse journalisten,vooral Duitse en Belgische!!
Volgens mij worden ze weer bang om de Wereldtitel te verliezen en moeten ze weer even proberen het Nederlands team met Bondscoach uit mentaal evenwicht te brengen!

Filmpjes van de clinic zien er goed uit en goed verwoord door Ankie! +:)+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:51

En SJef grossiert trouwens in stijlloze reacties, waar de grootste hork van bokt nog bij verbleekt 8-)

http://www.hippocampus-nl.com/index.php?content_id=318

Als hij op bokt zat had hij allang met een OW of wat van bokt gevlogen, zo ongefundeerd als hij reageert in discussies en hij speelt op de man als hij het verliest en begint te dreigen met juridische stappen als je openlijk onderbouwd kritiek op hem hebt, zoals Ulrieke Thiel ook al overkwam.

Als Sjef iedereen die 'lastige' foto's plaatst bij artikelen met kritiek over rollkur/LDR etc gaat aanklagen heeft hij een dagtaak _O-

Tik in op google Anky + LDR

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:56

Ik zie het probleem niet bij die reactie van Sjef Janssen? Ik zie een boze reactie ja, maar dat is ook begrijpelijk als je ziet hoe bizar negatief mensen reageren op hem als toptrainer. Iedereen weet het beter, maar niemand doet het hem na...