Anky van Grunsven spant rechtszaak aan tegen journaliste

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:19

Adil18 schreef:
Tjonge jonge, wat een super professionele bondscoach heeft Nederland toch maar weer...! _O- :')

Inderdaad, we mogen er trots op zijn............. of doodschamen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:22

Ik ga in iedergeval kijken of ze op RTL wat meer duidelijkheid kunnen geven over dit vreemde artikel. Ben wel benieuwd. En inderdaad zoals er al gezegd wordt, een mail is heel gemakkelijk te veranderen, maar als het een rechtszaak wordt kan het verzonden bericht zo opgezocht worden als de pc onderzocht wordt.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:23

RolandHitze schreef:
Scandicnr1 schreef:
Wat Sjef betreft, die heeft er inmiddels ook wel eens genoeg van!

Nou idd, precies wat ik bedoel! :D

Dan moet hij het op een andere manier doen. Hij is er slim genoeg voor..... denk ik, hoop ik.....

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:26

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:28

ja ik zie idd ook sali in de link staan, dus dat zal wel.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:33

Citaat:
Kom op hey, dat kan je toch wel hendelen als journalist.. Zo erg is het nou ook weer niet wat Sjef zegt. Ik begrijp het prima dat je dan zulke dingen zegt als iemand foto's van je gebruikt die je imago in een negatief daglicht zet.

Nou..Ik vind het hondsonbeschoft wat hij allemaal zegt..! Een journalist heeft nou eenmaal vrijheid van menings uiting, tuurlijk is het vervelend voor ze. Maar er wordt over zoveel mensen dingen geschreven die niet helemaal
waar zijn, die gestalkt worden door verslaggevers.. Suck it up zou ik zeggen, je bent niet Sjef-allmighty.
Maar goed ik ben dan ook niet echt een Anky en Co fan... Die foto is ook te gek voor woorden!

puma

Re: Anky van Grunsven spant rechtszaak aan tegen journaliste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:36

NU op RTL Boulevard

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:37

Ja het gaat zo te zien om de foto met salinero
humberto tan doet het nog eens na, haha. Dat wordt mijn grandprix paard.

Zoals ik al aangaf volgens anky LDR en volgens de journalist rollkur.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 24-08-10 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:37

jemig, het is ook al dieronvriendelijk als ze schuimen in de mond.
jemig wat een gekleurde reportage, laten ze ook nog even een bokkend paard en vallende anky zien alsof dat er iets mee te maken heeft
Laatst bijgewerkt door EllyC op 24-08-10 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:40

haha dat filmpje van deurne waar ze dr naast ging, ik zie duidelijk een paard dat niet blij is.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:41

jammer dat de mods dit uit laten lopen in een weles niettes spel over systemen van rijden.
Astris Appels ligt volgens mij met meer ruiters in de clinche, staat hier uiteraard los van maar zegt ergens wel iets.

Voor de mensen die zeggen dat Anky nergens uitlegt wat ze doet, ga maar eens haar clinic in Maastricht bekijken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:41

daffie1986 schreef:
haha dat filmpje van deurne waar ze dr naast ging, ik zie duidelijk een paard dat niet blij is.

Waar slaat dat 'haha' nu weer op?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:42

Michael1104 schreef:
jammer dat de mods dit uit laten lopen in een weles niettes spel over systemen van rijden.
Astris Appels ligt volgens mij met meer ruiters in de clinche, staat hier uiteraard los van maar zegt ergens wel iets.

Voor de mensen die zeggen dat Anky nergens uitlegt wat ze doet, ga maar eens haar clinic in Maastricht bekijken.

Die clinic heb ik ook gezien inderdaad, staat op youtube. Heel duidelijk uitgelegd, en goed te begrijpen voor elk en een... :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:43

nu sjef aan het woord
Hij ontkent de stevige mailtjes niet in een termijn van 10 jaar, maar wel de bedreiging.
Hij noemt zich zelf een lompe boer en hij dus best wel eens iets gezegd hebben.
Laatst bijgewerkt door EllyC op 24-08-10 18:46, in het totaal 2 keer bewerkt

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:44

als ik de foto bekijk en sjef zegt dat dat LDR is terwijl de rollkur hetzelfde eruit ziet, snap ik het ook niet meer. Daar moet ik dan toch mvr appels gelijk in geven hoe kun je in hemelsnaam zien of dit bereikt wordt d.m.v. agressie en kracht? Feit blijft dat dit een moment opname is en je dus niet weet wat er gebeurde op dat moment.

@Janine: Niet gemeen bedoeld dat haha, maar je weet wat ze zeggen er is geen beter vermaak dan leedvermaak. Ze bleef evengoed nog aardig lang zitten. Had het filmpje nog nooit gezien.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:48

Het was net op RTL boulevard, toch heb ik nu wel meer duidelijkheid!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:49

De foto blijkt ook van een aantal jaren geleden te zijn!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:50

Hoe die dingen werken weet ik niet, en of het gebeurt door trekken of niet, ik heb geen enkel paard in het echt met zijn neus op zijn borst zien lopen... + het ziet er erg onplezierig uit voor het paard (als ik zo de filmpjes bekijk die er gepost worden)
Laatst bijgewerkt door GaelleS op 24-08-10 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:57

detour schreef:
met alle respect hoor, maar dit kan toch niet op dat nivo?.. :+
Tuurlijk zal hij het wel eens zat worden maar zo'n reactie getuigt imo van iemand die zijn professionele houding op zijn nachtkastje heeft laten liggen..

Vrijheid van meningsuiting en vrije nieuwsgaring zijn ménsenrechten.
Journalisten en cameras weren bij het inrijden is héél erg.
Journalisten en anderen die een mening publiceren intimideren is dat ook.
Anky schreef in de Telegraaf dat ze vrije meningsuiting op internet geen groot goed vond.

Samengevat een zeer discutabele manier van met paarden omgaan beschermd door inperken van mensenrechten?
Is dat wat Nederland wil uitdragen?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:59

Nee hoor, het gaat hier om vrijheid van meningsuiting. :+

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:03

Heb je RTL boulevard gekeken?

Sjef Jansen is ook niet echt een persoon die bepaald stil is, wat hij al in het programma zei!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:05

daffie1986 schreef:
als ik de foto bekijk en sjef zegt dat dat LDR is terwijl de rollkur hetzelfde eruit ziet, snap ik het ook niet meer. Daar moet ik dan toch mvr appels gelijk in geven hoe kun je in hemelsnaam zien of dit bereikt wordt d.m.v. agressie en kracht? Feit blijft dat dit een moment opname is en je dus niet weet wat er gebeurde op dat moment.

@Janine: Niet gemeen bedoeld dat haha, maar je weet wat ze zeggen er is geen beter vermaak dan leedvermaak. Ze bleef evengoed nog aardig lang zitten. Had het filmpje nog nooit gezien.

Ja, daar heb je gelijk in. Maar in een discussie vind ik het niet erg volwassen overkomen ;)

Wat betreft LDR en Rollkur, ja het lijkt op het oog op elkaar... Maar zoals de FEI vast heeft gesteld is rollkur verkregen op een brutale manier en LDR wordt verkregen door vragen.
En als je de clinic van Anky in Maastricht bekijkt, dan zie je dat haar paarden het aanbieden en dat er geen druk op de mond staat.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:06

inderdaad daarin ga ik met je mee Janine!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:08

gaat rollkur niet vooraf aan LDR dan janine? Lijkt me niet bepaald een houding die een paard uit vrije wil aanneemt (oke zijn vast weer uitzonderingen volgens nastrevers) dus je zult eerst brutaal moeten zijn lijkt me?

maar goed daar gaat dit topic eigenlijk ook niet over. Helaas heb ik boulevard gemist, zal eens kijken of ik vanavond op tijd thuis ben voor herhaling!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:10

Roos_s schreef:
gaat rollkur niet vooraf aan LDR dan janine? Lijkt me niet bepaald een houding die een paard uit vrije wil aanneemt (oke zijn vast weer uitzonderingen volgens nastrevers) dus je zult eerst brutaal moeten zijn lijkt me?

maar goed daar gaat dit topic eigenlijk ook niet over. Helaas heb ik boulevard gemist, zal eens kijken of ik vanavond op tijd thuis ben voor herhaling!

Paardrijden is toch een kwestie van vraag en aanbod?
Een paard dient de hand te volgen, mag toch hopen dat jij ook niet hoeft te trekken om je paard in een nette aanleuning te krijgen?
Ik kan ook zonder trekken m'n paard redelijk diep krijgen...
Een ballerina drukt zichzelf ook niet geforceerd in allerlei houdingen, die doet daar ook jaren over...