Negenjarige amazone mag niet naar regiokampioenschap *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Re: Negenjarige amazone mag niet naar regiokampioenschap *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:56

Ik vond ze al zo schattig uitzien op tv.
Zo trots op dr ponietje door de bak aant kneuren.
ik weet nog uit mn eigen kindertijd hoe men zich kon verheugen op een wedstrijd en helemaal als het een belangrijke wedstrijd was!
Dat was dan ook het beste "dreigmiddel" van mn moeder:Als je nu niet luisterd ga je niet op concour!!!.........ik meteen braaf hahaha

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:20

Ik heb er geen problemen mee dat het bij HvN komt. Hebben wij weer iets om over te praten ;)

Wat minder is het dat het blijkbaar overal (andere kringen/regio's) anders gaat.
Ik doe al jaren het wedstrijdsecretariaat voor een vereniging en een paar jaar terug hadden wij een selectiewedstrijd springen voor paarden. De wedstrijd zat ca. een week voor de wedstrijd vol (ca. 300 starts) echt bomvol.
Belt er een ruiter (binnen de kring) die nog mee wilde doen, helaas sluitingsdatum is verstreken en de wedstrijd zit overvol.
Gevolg een ontzettend grote mond (wachtlijst werd niet geaccepteerd) en het kringsecretariaat werd ingeschakeld.
Wij moesten de betreffende ruiter laten starten want die kwam van binnen de kring :n .

Voor wat betreft het inschrijven voor de kampioenschappen in onze kring wordt gevraagd om op de laatste selectiewedstrijd je coupon voor het kampioenschap in te leveren.
In de week daarna krijgen de secretariaten een mail met daarin de ruiters die geselecteerd zijn en nog geen coupon hebben ingeleverd (omdat ze bv niet bij de laatste wedstrijd waren).
Zo kan het dus ook, ik ben blij met een kring en regiobestuur die zich hard maakt voor de ruiters.

bungie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:43

Dit is beslist niet het enige geval ,het regio bestuur presteert het zelfs om na de selektie de selektie regelementen nog te veranderen .
Volgens mij is de KNHS plat gebeld over diverse zaken, maar die zeggen wij willen ons er niet aan branden.
Dus van mij !!!!!! alle middelen toegestaan

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:48

bungie schreef:
Dit is beslist niet het enige geval ,het regio bestuur presteert het zelfs om na de selektie de selektie regelementen nog te veranderen .
Volgens mij is de KNHS plat gebeld over diverse zaken, maar die zeggen wij willen ons er niet aan branden.
Dus van mij !!!!!! alle middelen toegestaan

Weet er alles van!!!!!
Hebben wij mee te maken gehad,heb ook een telefoontje naar het KNHS gepleegd. :(

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:25

Ik kan het filmpje niet kijken... Weet iemand of het ook ergens anders kan?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:34

Ik vind het heel sneu, maar wat eerder ook al gezegd werd, er komen voor haar wel meer wedstrijden en hoeveel kinderen van 9 die graag een pony willen hebben er ook één? Ik vind dat dezegene die de media erbij gehaald heeft het alleen maar erger maakt. Kinderen moeten leren om met teleurstellingen om te gaan, vooral wat sport betreft.

Je weet niet hoe het verhaal werkelijk is, wij hadden iemand die eerste werd op de selectie die geen selectie had opgegeven, omdat ze dacht dat het toch niks zou worden (althans de ouders) en toen ze eerste werd wilde ze toch graag nog meedoen voor de selectie, tsjah nee, zo werkt het niet natuurlijk.

De kringbesturen en de Friese regio doen hun stinkende best een mooie wedstrijd/selectie wedstrijden te organiseren en ze gaan echt niet moedwillig zo'n meiske dwarszitten. Je moet ergens een lijn trekken, hoe sneu het ook is op zo'n moment...

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:45

Laat dat kind gewoon starten! Erg leuk dat HVN er bij gehaald is, precies een onderwerp voor hun lekker luchtig en mensen willen dit zien want die vinden dit zielig.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:22

Puike journalistiek..

SBS6 kent klaarblijkelijk geen hoor en wederhoor.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:55

Nou ja geen hoor en wederhoor. Er was iemand van het kringbestuur.
Het blijft vreemd dat een kring of regio bepaalde beslissingen mogen nemen en de KNHS zich er niet aan wil branden??
Ik weet wel dat er over het algemeen heel wat gemakkelijker gesproken kan worden met een kringbestuur dan een regiobestuur. Jammer, in onze regio loopt het soms zo hoog op dat de geluiden van "we beginnen een eigen bond" steeds sterker doorkomen (niet dat ik denk dat dat een kans van slagen heeft).
Blijf dit geval een vreemde gang van zaken vinden en hoe het ook gelopen is het hoort niet. Geselecteerd is geselecteerd (met kloppende entingen en zonder doping etc.)

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:14

Astor schreef:
Ik kan het filmpje niet kijken... Weet iemand of het ook ergens anders kan?

Ja, gewoon naar www.sbs6.nl gaan en daar bij gemiste afleveringen Hart van Nederland zoeken. En dan op Friesland klikken. En dan kun je het gewoon bekijken.

Bij mij deed hij het ook niet.

-------------------------------------------------------------------
Wel sneu voor het meisje, maarja regels zijn regels. Al vind ik hier dat ze wel iets soepeler hadden kunnen zijn.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:24

ik vind het zeer sneu voor haar. De post is zeker niet wat het geweest is en er raken veel vaker post stukken kwijt. Dus ook zeker coupons. Nu werd er gezegd voortaan aangetekend versturen. Kost ook weer extra geld en tijd en vind dat een beetje onzin om dat bij elke wedstrijd te moeten doen.
De kring vond dat ze moest starten maar de regio wil haar niet laten starten. Vind het echt belachelijk. Niet alleen omdat het een kind is, maar ook als het bij volwassen is.

eigenlijk moet er een programma komen via internet dat je je kan inschrijven en dat je daarna alleen je coupons hoeft op te sturen, iedereen heeft tegenwoordig toch internet.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:42

XoNo schreef:
Dit bericht is wel enigszins ongenuanceerd en van 1 kant. Toevallig ken ik iemand in dat bestuur en onverbiddelijk is zij al helemaal niet. Er zullen wel meerdere redenen voor zijn.

Achterlijke hart van nederland...op het moment dat je ze doorgeeft dat er een Nederlands kampioenschap westernrijden bezig is, geven ze niet thuis, maar als een 9 jarig kind geen wedstrijd mee mag doen, dan staan ze op de stoep |o

Ach ja...... bij de Brabantse afgelopen week stuurde ze......De Smaakpolitie 8)7, daarna even omkleden en waren ze er voor..... Red mijn vakantie. _O-

Weer on topic; Wel erg sneu.....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:51

ik snap niet dat ze op de sel wedstrijd wel mocht starten want je stuurt normaal gesproken dubbel coupons op en als er iets mis gaat met de post zijn die toch allemaal weg

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 06:31

Ik word altijd zo moe van die opgaves voor de friese..mijn dochter had zich enkele jaren geleden ook voor de eerste keer geselecteerd voor zowel springen als dressuur. Je kon toen op de selectiedagen meteen de coupons voor de friese inleveren dus dat gingen we doen.. zit er zo'n "muts" die zegt dat het niet kan (later bleek dat het wel kon en diegene alleen even waarnam voor iemand) dus toen we zagen dat ze geselecteerd was (het was de eerste keer dat ze geselecteerd was) de coupons naar desbetreffende mevrouw gebracht. Dat was op zaterdagochtend half 8 en later bleek dat de coupons vrijdagavond om 24.00 uur binnen moesten zijn(we kwamen die vrijdag van vakantie terug). Toen we dus 's morgens nog gauw de coupons brachten zag die mevrouw ons toevallig ze in de brievenbus doen en wat zegt ze.. kan niet meer heb alles al gepland (jaja, ze is vast de hele nacht bezig geweest..).. uiteindelijk kon mijn dochter toch meedoen, werd met springen derde en mocht zelfs naar de hippiade...
In princiepe had ze gelijk en waren we te laat, maar de reden dat ze de coupon niet meer mocht inleveren was natuurlijk kul en een beetje soepel met alles omgaan.....

Dit jaar staat mijn vriendin als 17e geselecteerd, drie weken later is ze opeens tweede reserve... en nu staat ze toch weer op de startlijsten.. gek... eerst ben je wel geselecteerd en dan ben je weer reserve.... dat kan toch niet.. juist in deze vakantietijd stem je je vakantie er toch op af?

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 06:45

yvonnedv schreef:
Frantic schreef:
in het topic over de FK kan je lezen dat de coupons binnen moesten zijn terwijl op die datum de geselecteerden nog niet eens bekent waren.... Secretariaat was wederom veel te laat met het doorgeven van de lijsten op de Website..... Er was toen flinke paniek om en nu leggen ze alles weer bij de leden neer....

Dat is niet helemaal waar. De 14e kwamen de lijsten online. De 17e zouden de coupons binnen moeten zijn. Omdat de lijsten de 14e erg laat online kwamen is de sluitingsdatum verzet naar de 21e, dus tijd zat.

Het zou wel wenselijk zijn als het secretariaat zodra de coupons binnen zijn dat aan zou geven op de lijst zodat je het zelf in de gaten kan houden. en als het op het laatst niet binnen zou zijn je ze eventueel nog even langs zou kunnen brengen.

Dat werd ook aangegeven op de site van de friese bond ;) Het heeft duidelijk op de site, vraagprogramma en op de selectiewedstrijden zelf gestaan dat de coupons op de selectiedagen ingeleverd moesten worden. Bij ons zijn zelfs degenen die nog geen coupons hadden ingeleverd gebeld om alsnog een coupon in te gaan leveren.
Bovendien zou ik het risico van opsturen niet willen nemen en had ik persoonlijk de coupons langs gebracht...
al met al vind ik dit weer een typisch verhaal van ouders die de hele boel uit hun verband trekken en de media die dat weer overdreven naar buiten brengen. Voor het arme kind wordt het er niet beter op en je veranderd niets aan de situatie..
De regels zijn er niet voor niets en als voor haar een uitzondering gemaakt moet worden, kan dat dan ook voor de 3 leden van mijn vereniging (en de rest die te laat waren)? zij kunnen HvN ook wel ff bellen ;) (sarcastisch bedoeld hoor ;) )

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 07:37

Bij de Drie Stromen hoefde je ze niet op de selectiewedstrijden in te leveren maar pas toen de geselecteerden bekend waren.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 07:48

yvonnedv schreef:
Bij de Drie Stromen hoefde je ze niet op de selectiewedstrijden in te leveren maar pas toen de geselecteerden bekend waren.

bij tusken waad en klif wel, vreemd dat de kringen in dezelfde provincie verschillende werkwijzes hebben...
Dacht trouwens dat de friese bond de verwerking vd coupons deed en dat de kringen daar niet veel mee te maken hebben, tja verkeerd gedacht dus...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:51

De kringen moeten de coupons van de geselecteerden ingevuld aanleveren bij de Regio. Ben je te laat, dan is het pech dus, anders blijf je bezig. Het is echt veel werk, dat vergeten mensen wel eens. Het is niet zo dat ze willens en wetens onschuldige kinderen buiten sluiten, je moet alleen ergens een grens trekken. Wel heel sneu voor zo'n meiske, dat dan wel weer.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:28

Op de site van de drie stromen staat:

"Deelname regiokampioenschappen 2010

Vanuit onze kring horen wij berichten van ontevredenheid over de afvaardiging van onze kring naar de regiokampioenschappen. Een aantal geselecteerden zijn uiteindelijk niet afgevaardigd naar de kampioenschappen, omdat zij niet tijdig hun startcoupon(s) hadden ingeleverd bij onze wedstrijdsecretaris I. Pander.

De regel dat men tijdig een startcoupon moet inleveren geldt al enige jaren. De regel staat duidelijk vermeld in onze selectievoorwaarden, welke te vinden zijn op onze site. Het kringbestuur hecht er bijzonder veel waarde aan hierbij op te merken, dat deze regel niet door henzelf is vastgesteld. Deze regel is destijds door het regiobestuur vastgesteld en doorgevoerd in alle drie kringen in Friesland. De regel betreft dus uitvoering van regiobeleid.

Als kringbestuur willen wij ons op dit moment niet verder over deze uitlaten dan op te merken dat wij begrip hebben voor de onvrede van de betreffende personen. Mocht daar behoefte aan zijn, dan staan wij u graag te woord over deze kwestie, ook om in overweging te nemen of de betreffende regel ter discussie gesteld moet worden bij het regiobestuur.

met vriendelijke groet,

Bestuur KNHS Kring De Drie Stromen"

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:33

Maar je kunt dus niet controleren of je coupon in goede orde is ontvangen???
Als je er van uit gaat dat hij verstuurd is en binnen is, kom je er dus pas achter dat dat niet zo is als het te laat is???

Dat werkt bij ons in de kring een stuk beter.
Dat kun je online checken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:43

je kunt het idd niet checken of je zou moeten bellen maar ik denk dat ze daar ook niet blij mee zullen zijn.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:43

Dan is dat misschien nog een tip voor die kring voor volgend jaar :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:08

gewoon een online inschrijfsysteem waar je je eigen tijd nog kan indelen ook. Kan iedereen precies zien waar hij aan toe is. Die coupons per post zijn ook uit de tijd.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:44

Dat is leuk: Leen en Gerard zitten met mij in het bestuur van de menvereniging. Jammer dat ze niet even meteen reclame hebben gemaakt :D
Tja, waar het mis is gegaan zal je nooit achter komen, wel sneu voor natalya

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:08

raket schreef:
Maar je kunt dus niet controleren of je coupon in goede orde is ontvangen???
Als je er van uit gaat dat hij verstuurd is en binnen is, kom je er dus pas achter dat dat niet zo is als het te laat is???

Dat werkt bij ons in de kring een stuk beter.
Dat kun je online checken.

Jij snapt het probleem!

Je stuurt ze netjes in en de regio "beslist" of vertelt je dan, ik heb ze niet of te laat ontvangen!

Systeem deugd niet, zodra de regio dit zegt sta je machteloos. Zelfs als je aannemelijk( niet bewijzen) kan maken dat er diverse coupons in een envelope zaten, dan nog zegt 1 persoon gewoon, 2 waren te laat en 1 was op tijd.....
Je denkt alles netjes op tijd te hebben verzonden..... en dan weet je pas dat er iets mis is als de startlijsten on line staan!