Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Sander_ schreef:Ik kan er niet bij dat sommigen toch nog geloven in de goodwill/kunde van deze man. Eenmalig voorval of niet, paard met nukken/problemen of niet, dat doet toch helemaal niet terzake?
Alleen al het feit dat hij teruggrijpt op dit getrek laat zijn onkunde zien. IMO een totaal incapabele en ongeloofwaardige man. Handen en armen die totaal niet mee veren en de paardenmond blokkeren, ja, daar bereik je natuurlijk mee dat een paard gaat nageven! Geen enkel rijtechnisch probleem rechtvaardigt zulke touwtrek-methodes, walgelijke kerel.
Jannepauli schreef:Jammer dat Gerd Heuschmann zich, althans volgens het fotomateriaal, op glad ijs begeven heeft door zelf te gaan demonstreren, terwijl hij klaarblijkelijk geen getalenteerde topruiter is . Natuurlijk levert dat meteen hoongelach van de zijlijn op, zowel bij de clinic als hier op bokt.
Dat neemt echter niet weg dat de inhoud van zijn boodschap nog steeds keihard overeind staat. Ik moet de eerste bokker nog tegenkomen die zo medisch gekwalificeerd is dat hij|zij de argumenten van Heuschmann op even wetenschappelijke wijze kan ontkrachten. Ik denk dat we blij mogen zijn dat hij ( en duizenden anderen!) zich hard gemaakt heeft voor het welzijn van de paarden en er, door het toch deels overnemen van zijn aanbevelingen door professionele organisaties als de FEI, er maar mooi voor gezorgd heeft dat een aantal wantoestanden in de ring en op het voorterrein van de dressuurbaan verdwenen zijn, dan wel in de gaten gehouden worden.
Goed, de man heeft geblunderd door zichzelf met een onbekend paard meer rijkunstige techniek toe te dichten dan dat hij werkelijk heeft. Maar die blunder vind ik heel wat minder beschamend dan de geluiden van hen die luid-kakelend langs de zijlijn stonden en staan, met hun ogen stijf dicht om die ándere blunders maar niet te zien!
Jannepauli schreef:Jammer dat Gerd Heuschmann zich, althans volgens het fotomateriaal, op glad ijs begeven heeft door zelf te gaan demonstreren, terwijl hij klaarblijkelijk geen getalenteerde topruiter is . Natuurlijk levert dat meteen hoongelach van de zijlijn op, zowel bij de clinic als hier op bokt.
Dat neemt echter niet weg dat de inhoud van zijn boodschap nog steeds keihard overeind staat. Ik moet de eerste bokker nog tegenkomen die zo medisch gekwalificeerd is dat hij|zij de argumenten van Heuschmann op even wetenschappelijke wijze kan ontkrachten. Ik denk dat we blij mogen zijn dat hij ( en duizenden anderen!) zich hard gemaakt heeft voor het welzijn van de paarden en er, door het toch deels overnemen van zijn aanbevelingen door professionele organisaties als de FEI, er maar mooi voor gezorgd heeft dat een aantal wantoestanden in de ring en op het voorterrein van de dressuurbaan verdwenen zijn, dan wel in de gaten gehouden worden.
Goed, de man heeft geblunderd door zichzelf met een onbekend paard meer rijkunstige techniek toe te dichten dan dat hij werkelijk heeft. Maar die blunder vind ik heel wat minder beschamend dan de geluiden van hen die luid-kakelend langs de zijlijn stonden en staan, met hun ogen stijf dicht om die ándere blunders maar niet te zien!
smeetjoew schreef:Jannepauli schreef:Jammer dat Gerd Heuschmann zich, althans volgens het fotomateriaal, op glad ijs begeven heeft door zelf te gaan demonstreren, terwijl hij klaarblijkelijk geen getalenteerde topruiter is . Natuurlijk levert dat meteen hoongelach van de zijlijn op, zowel bij de clinic als hier op bokt.
Nou, sorry hoor, maar als je van de daken schreeuwt dat iedereen het fout doet, jij de enige bent die het goed doet en internationale topruiters en public bekritiseerd en vervolgens het betere ruk-en-pluk werk toepast op een paard van een deelnemer aan je clinic onder het mom van, "nu wordt 'ie lekker los in het bekkie en geeft 'ie na"; dan vraag ik me af of de beste man wel zo goed weet wat hij aan het doen is, zoals hij zelf stellig beweert van wel. Ik kan er met de pet niet bij wat hij nou probeert te bereiken met dat primitieve geruk en getrek in de mond, laat staan dat dat paard er íets van snapt.... En volgens mij zit het probleem nog altijd niet in de mond zelf maar is het slechts een uiting van een ander probleem.
Annemeik schreef:Paarden moet je blijven motiveren, blijven corrigeren, maar dat is ook juist het leuke. Puzzelen tot je het perfecte plaatje/gevoel hebt, en dan als ze het weer een stukje afnemen weer puzzelen tot je er weer bent.
Moeni11 schreef:Ik zie geen enkele foto waar LDR wordt toegepast of Rollkur.
Zie alleen maar fotos van een ellendige fries die aangepakt wordt. Alleen had ie dat beter thuis kunnen doen
sporter schreef:Moeni11 schreef:Ik zie geen enkele foto waar LDR wordt toegepast of Rollkur.
Zie alleen maar fotos van een ellendige fries die aangepakt wordt. Alleen had ie dat beter thuis kunnen doen
Ohh ja het is de fout van het paard![]()
![]()
![]()
Dus als het maar geen Rollkur of LDR is mag je rukken en plukken wat je wil? Rare gedachten gang.
Moeni11 schreef:Annemeik schreef:Paarden moet je blijven motiveren, blijven corrigeren, maar dat is ook juist het leuke. Puzzelen tot je het perfecte plaatje/gevoel hebt, en dan als ze het weer een stukje afnemen weer puzzelen tot je er weer bent.
Weet niet wat voor luie beesten jij rijdt, maar van zulke dieren zou ik niet vrolijk worden om mee te rijden.