Gerd Heuschmann flink in opspraak door LDR-foto's op clinic

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanne83

Re: Gerd Heuschmann flink in opspraak door LDR-foto's op clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:14

hij is ook tegen geforceerd opgericht rijden, dat zie ik hem hier ook niet doen ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:21

sanne83 schreef:
hij is ook tegen geforceerd opgericht rijden, dat zie ik hem hier ook niet doen ;)

Alles wat ie zei was ik mee eens tot dit........

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:21

Maar wat ik juist uit het eerste seminair zo positief vond is dat hij zich niet voordoet als een goeroe. Ik persoonlijk vind hem niet echt een fijne man maar daar gaat het toch niet om. Je wilt toch in de dressuur het beste en mooiste zien. Verouderde biomechaniek aanzichten dat is iets waar ik niets mee kan. De modernere paarden lopen nog steeds met 4 benen en hebben een skelet. Ik weet dat het idee van de brug en het kunnen dragen van het gewicht en het idee dat men dat via de buikspieren doet men hier veel van overtuigd is en dat hij dat tegenspreekt. Maar dat wil niet zeggen dat de een wel gelijk heeft en de andere niet. In boeken als biomechaniek und physiotherapie van helle katrine kleven of uit het boek hoe beweegt uw paard kan ik ook niet opmaken dat rollkur bevorderlijk is voor de gangen van het paard.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:22

beetje hetzelfde als dat Wilders iedere avond uit de Koran voorleest thuis...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:38

Ik kan er niet bij dat sommigen toch nog geloven in de goodwill/kunde van deze man. Eenmalig voorval of niet, paard met nukken/problemen of niet, dat doet toch helemaal niet terzake?
Alleen al het feit dat hij teruggrijpt op dit getrek laat zijn onkunde zien. IMO een totaal incapabele en ongeloofwaardige man. Handen en armen die totaal niet mee veren en de paardenmond blokkeren, ja, daar bereik je natuurlijk mee dat een paard gaat nageven! Geen enkel rijtechnisch probleem rechtvaardigt zulke touwtrek-methodes, walgelijke kerel.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:51

Sander_ schreef:
Ik kan er niet bij dat sommigen toch nog geloven in de goodwill/kunde van deze man. Eenmalig voorval of niet, paard met nukken/problemen of niet, dat doet toch helemaal niet terzake?
Alleen al het feit dat hij teruggrijpt op dit getrek laat zijn onkunde zien. IMO een totaal incapabele en ongeloofwaardige man. Handen en armen die totaal niet mee veren en de paardenmond blokkeren, ja, daar bereik je natuurlijk mee dat een paard gaat nageven! Geen enkel rijtechnisch probleem rechtvaardigt zulke touwtrek-methodes, walgelijke kerel.

heb jij zijn boek gelezen...?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:05

dus alleen mensen die aardig zijn en of goed kunnen rijden hebben altijd gelijk. Dat heeft toch niets met zijn theorie te maken. Het is ook niet mijn geval maar die emotie moet je niet bij je logica betrekken.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:12

Is er overigens ergens een reactie van mensen die daadwerkelijk ook bij deze clinic zijn geweest? (en dan níet deze fotograaf :') ) of een reactie van de eigenaar van de fries in kwestie? Ben wel heel benieuwd wat die er van vindt...!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:30

Jammer dat Gerd Heuschmann zich, althans volgens het fotomateriaal, op glad ijs begeven heeft door zelf te gaan demonstreren, terwijl hij klaarblijkelijk geen getalenteerde topruiter is . Natuurlijk levert dat meteen hoongelach van de zijlijn op, zowel bij de clinic als hier op bokt.
Dat neemt echter niet weg dat de inhoud van zijn boodschap nog steeds keihard overeind staat. Ik moet de eerste bokker nog tegenkomen die zo medisch gekwalificeerd is dat hij|zij de argumenten van Heuschmann op even wetenschappelijke wijze kan ontkrachten. Ik denk dat we blij mogen zijn dat hij ( en duizenden anderen!) zich hard gemaakt heeft voor het welzijn van de paarden en er, door het toch deels overnemen van zijn aanbevelingen door professionele organisaties als de FEI, er maar mooi voor gezorgd heeft dat een aantal wantoestanden in de ring en op het voorterrein van de dressuurbaan verdwenen zijn, dan wel in de gaten gehouden worden.

Goed, de man heeft geblunderd door zichzelf met een onbekend paard meer rijkunstige techniek toe te dichten dan dat hij werkelijk heeft. Maar die blunder vind ik heel wat minder beschamend dan de geluiden van hen die luid-kakelend langs de zijlijn stonden en staan, met hun ogen stijf dicht om die ándere blunders maar niet te zien!

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:36

wat een vreselijke manier van trainen! :( dan vond ik die clinic die edward gal op het trainerseminar gaf toch vele malen beter!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:38

Dit heeft inderdaad niets met paardrijden te maken.
Het allerergste is nog wel dat je duidelijk zijn antirollkur logo ziet, terwijl het bit door de Fries zijn mond wordt geflost en zijn nek in een onnatuurlijke houding is getrokken en dan ook nog de blik in het dier zijn ogen. Geweldige reclame, zeer credible die man!
Oh trouwens, ik heb zijn boek niet gelezen en na het zien van deze foto's heb ik daar weinig behoefte meer aan.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:56

Jannepauli schreef:
Jammer dat Gerd Heuschmann zich, althans volgens het fotomateriaal, op glad ijs begeven heeft door zelf te gaan demonstreren, terwijl hij klaarblijkelijk geen getalenteerde topruiter is . Natuurlijk levert dat meteen hoongelach van de zijlijn op, zowel bij de clinic als hier op bokt.
Dat neemt echter niet weg dat de inhoud van zijn boodschap nog steeds keihard overeind staat. Ik moet de eerste bokker nog tegenkomen die zo medisch gekwalificeerd is dat hij|zij de argumenten van Heuschmann op even wetenschappelijke wijze kan ontkrachten. Ik denk dat we blij mogen zijn dat hij ( en duizenden anderen!) zich hard gemaakt heeft voor het welzijn van de paarden en er, door het toch deels overnemen van zijn aanbevelingen door professionele organisaties als de FEI, er maar mooi voor gezorgd heeft dat een aantal wantoestanden in de ring en op het voorterrein van de dressuurbaan verdwenen zijn, dan wel in de gaten gehouden worden.

Goed, de man heeft geblunderd door zichzelf met een onbekend paard meer rijkunstige techniek toe te dichten dan dat hij werkelijk heeft. Maar die blunder vind ik heel wat minder beschamend dan de geluiden van hen die luid-kakelend langs de zijlijn stonden en staan, met hun ogen stijf dicht om die ándere blunders maar niet te zien!

Jannepauli, ik was het met je eens tot ik het extra artikel las. Deze man kruipt, willens en wetens dat wat hij doet NIET KAN, toch telkens weer op een paard tijdens zijn clinics. Dat zegt volgens mij toch heel veel, hoe goed zijn boodschap ook is. Als de vos de passie preekt...
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 05-08-10 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:58

Haha prachtig dit.. Wie het hards roept hoe het allemaal wel niet moet blijkt het achteraf toch allemaal niet zo goed te kunnen.. :)
Doe mij Edward maar.. :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:01

Michael1104 schreef:
beetje hetzelfde als dat Wilders iedere avond uit de Koran voorleest thuis...

_O- _O- _O- _O- :') _/-\o_
Geweldige opmerking! Make my day. :D

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:07

Echt vreselijk dat een man die zijn mond vol heeft van paardvriendelijk rijden zich zo laat gaan.
Helaas is hij niet de enige. Reed een keer mee in een clinic van een internationaal GP-jurylid op een voor mij vreemd paard. Op een gegeven moment wilde hij iets duidelijk maken en mij lukte dat niet. De beste man klimt op het paard en gaat daar een partij zitten trekken en zijn handen over de hals brengen, mijn medecursisten en ik stonden elkaar echt vragend aan te kijken. Toen we er iets van zeiden snapte hij niet waar we het over hadden, terwijl hij overduidelijk de basisregels van het rijden aan de wilgen hing. Maar schijnbaar mag dat als je naam gevestigd is.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:34

Jannepauli schreef:

Nou, sorry hoor, maar als je van de daken schreeuwt dat iedereen het fout doet, jij de enige bent die het goed doet en internationale topruiters en public bekritiseerd en vervolgens het betere ruk-en-pluk werk toepast op een paard van een deelnemer aan je clinic onder het mom van, "nu wordt 'ie lekker los in het bekkie en geeft 'ie na"; dan vraag ik me af of de beste man wel zo goed weet wat hij aan het doen is, zoals hij zelf stellig beweert van wel. Ik kan er met de pet niet bij wat hij nou probeert te bereiken met dat primitieve geruk en getrek in de mond, laat staan dat dat paard er íets van snapt.... En volgens mij zit het probleem nog altijd niet in de mond zelf maar is het slechts een uiting van een ander probleem.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:43

smeetjoew schreef:
Jannepauli schreef:

Nou, sorry hoor, maar als je van de daken schreeuwt dat iedereen het fout doet, jij de enige bent die het goed doet en internationale topruiters en public bekritiseerd en vervolgens het betere ruk-en-pluk werk toepast op een paard van een deelnemer aan je clinic onder het mom van, "nu wordt 'ie lekker los in het bekkie en geeft 'ie na"; dan vraag ik me af of de beste man wel zo goed weet wat hij aan het doen is, zoals hij zelf stellig beweert van wel. Ik kan er met de pet niet bij wat hij nou probeert te bereiken met dat primitieve geruk en getrek in de mond, laat staan dat dat paard er íets van snapt.... En volgens mij zit het probleem nog altijd niet in de mond zelf maar is het slechts een uiting van een ander probleem.

En bovendien was dat niet de eerste keer en was hij daar al op aanggesproken

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:03

nou nou nou, dat ziet er verschrikkelijk uit!!! ;( |(

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:05

Annemeik schreef:
Paarden moet je blijven motiveren, blijven corrigeren, maar dat is ook juist het leuke. Puzzelen tot je het perfecte plaatje/gevoel hebt, en dan als ze het weer een stukje afnemen weer puzzelen tot je er weer bent.

Weet niet wat voor luie beesten jij rijdt, maar van zulke dieren zou ik niet vrolijk worden om mee te rijden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:07

Hij schreeuwt niet van de daken dat Hij het goed doet. Vind het jammer dat jullie op de persoon zo afgeven en daarbij gelijk zijn theorie dan ook maar in de prullebak gooien. Waarom moet iemand die tegen veel lef heeft getoond door tegen velen tenen aan te trappen wat andere niet durfde gelijk als ongeloofwaardig worden bestempeld. Ik geef je gelijk wanneer je zo uit de fotos denkt te kunnen opmaken dat dit niet diervriendelijk is. Dat men daar zijn mening over uit heb ik geen probleem mee maar om dan de rest er bij te halen snap ik niet.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:09

Nou ik vind hem gewoon als een lulhannes op dat paard zitten. Sorry hoor, maar die foto's..laten het in hemelsnaam momentopnames zijn.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:11

Ik zie geen enkele foto waar LDR wordt toegepast of Rollkur.

Zie alleen maar fotos van een ellendige fries die aangepakt wordt. Alleen had ie dat beter thuis kunnen doen :D

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:15

Moeni11 schreef:

Zie alleen maar fotos van een ellendige fries die aangepakt wordt. Alleen had ie dat beter thuis kunnen doen :D

Ohh ja het is de fout van het paard :)* |o |o

Dus als het maar geen Rollkur of LDR is mag je rukken en plukken wat je wil? Rare gedachten gang.

Moeni11

sporter schreef:
Moeni11 schreef:

Ohh ja het is de fout van het paard :)* |o |o

Dus als het maar geen Rollkur of LDR is mag je rukken en plukken wat je wil? Rare gedachten gang.

Ooit weleens een paard ter correctie gereden?

Annemeik

Moeni11 schreef:
Annemeik schreef:
Paarden moet je blijven motiveren, blijven corrigeren, maar dat is ook juist het leuke. Puzzelen tot je het perfecte plaatje/gevoel hebt, en dan als ze het weer een stukje afnemen weer puzzelen tot je er weer bent.

Weet niet wat voor luie beesten jij rijdt, maar van zulke dieren zou ik niet vrolijk worden om mee te rijden.

Ik wel, want ik leer er heel erg veel van. ;)