Verlamd veulen Vitelle kan nu volledig zelfstandig lopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:16

Joolien schreef:
zandvangers schreef:
hier nog een filmpje gevonden van vitelle , hier is op het einde goed te zien hoe ze loopt en rent .
nu schijnt het nog beter te gaan dan dit filmpje , maar toch had ook ik haar denk ik in laten slapen .
ik denk dat er ook wel veel risicos aan de operatie hebben gezeten ik bedoel een ruggenmerg operatie pffff dat klinkt rot .
en ook de revalidatie en alle onkosten waren me het niet waard geweest , sorry .
ik heb veel voor een paard over maar dit gaat mij denk ik te ver .
http://www.hippotv.tv/video-beschrijvin ... eulen-slot

Ahhhhhh als ik hem zo rond zie huppelen rond de 6 minuten denk ik dat het misschien toch wel de moeite is, kiek m goan!! :D Echt heel aandoenlijk!

Idd, haha zie ze gaan in dat galopje :). Ahja je kunt je wel meer vraagtekens stellen bij de wetenschap, maar zolang het zo'n resultaten oplevert, ik zie geen ellendig paard, en dit zie ik meer dan eens in het dagelijkse leven...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:50

abcde schreef:
dat weten we dus helemaal niet, er wordt weer eigen ideeen ingevult die nergens op gebaseerd zijn. We zullen zien hoe dit paard uitgroeid, het lijkt me niet dat als dit paard pijn heeft ze hem niet uit de lijden verlossen!

mijn idee-en zijn wel degelijk ergens op gebaseerd ,
op kennis van het skelet/bewegings apparaat en de psyche van een paard, het is in principe een vrij simpele optelsom om de risico's een beetje in te schatten
en ook op basis van wat kennis over hoe ver wetenschappers willen gaan om iets te onderzoeken en te testen

Sette

Re: Verlamd veulen Vitelle kan nu volledig zelfstandig lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:28

Goed dat het geprobeert is maar ik heb hier toch ook wel mijn vraagtekens bij.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:49

peer2005 schreef:
Het banketstaaf aan het probleem van dit paard is, dat het nooit zal overgaan, en enkel zal verslechteren. Ik spreek uit ervaring, had een veulen met precies hetzelfde probleem, alleen dan een wat minder erge bolling in de ruggegraat. Ik heb er niets aan laten doen want ze had geen pijn, dat was duidelijk te zien. Naarmate ze ouder werd vergroeide de ruggegraat steeds meer. Ze had een heel effficient loopje ontwikkeld, als een krab ging ze door de wei. Toen ze 2 jaar oud werd kreeg ze neurologische problemen doordat er zenuwen in de knel kwamen. Helaas voorspel ik dat dat bij deze merrie ook zal gebeuren. Op een slechte dag kon ze niet meer zelfstandig overeind komen en dat vonden wij genoeg voor haar. Ze had een mooi leven gehad en heeft toen in de wei een spuitje gehad en is vredig ingeslapen.

Je kunt 2 verschillende dieren niet met elkaar vergelijken. Of het over zal gaan of verslechteren zal de toekomst moeten uitwijzen.

Dat het paard nu "alleen nog maar" als grasmaaier kan functioneren, daar is toch niks mis mee? Een paard dat pijn heeft gaat echt niet door het land rennen. Ik kan me wel indenken dat deze mensen ervoor gekozen hebben dit traject in te gaan. Aangezien ze al eerder euthanasie wouden toepassen lijkt het me dat ze dat ook zeker zullen doen wanneer blijkt dat het paard pijn heeft. zeggen dat het een lijdensweg is geweest kunnen we niet weten want we waren er zelf niet bij en alle betrokkenen zullen het welzijn echt wel in de gaten houden.
Ik vraag me inderdaad ook af hoe het de merrie vergaan is. Die heeft natuurlijk ook niet "normaal" een veulen grootgebracht.
Als ik voor de keuze zou komen staan en ik had in het geld gezwommen had ik dit misschien ook wel gedaan. Ook al zal het paard dan misschien niet zo oud worden dan heeft het in ieder geval wel een aantal mooie jaren gehad...