Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

* Shahazai schreef:Hier komen regelmatig formaties F16's over op 75-150 meter (en dan echt RECHT boven het huis/stallen/wei/bak). Ik zit in een laag vlieg gebied. Vanaf het eerste moment gaven de paarden er al niks om.
Citaat:Ik sluit me volledig bij Julia aan. Jullie zeiken toch ook niet als ze voor ONS vechten in afganistan of wel dan. Toon een beetje RESPECT voor degene die ons verdedigen.
En als je dan 1xtje een beetje last ondervind als hun iemand eren die mee heeft gevochten, vind ik dat je wel stilletjes mag denken aan al die voor ons hebben gevochten, en niet een klaagpaal gaan openen.
Je weet zelf toch ook, hoe rustiger je als ruiter bent, hoe relaxter je paard ook blijft. Maarja, het is op zich logisch dat je schrikt, ik denk alleen wel dat de reactie van de ruiters de reactie van de paarden heeft versterkt. 

thinka schreef:ja dat was het, ze vlogen zo dusdanig laag, eerst als ze overkomen hoor je "normale" herrie, en dan als ze net voorbij zijn, was er een enorme knal, ik heb problemen met mijn trommelvliezen (oren) en het deed zo'n pijn dat ik even dacht dat er 1 was gescheurd.. en ik ben geen aansteller...Het was echt een herrie..
Laag overvliegende vliegtuigen zijn de paarden rond de buurt van vliegveld Seppe wel gewend, en een beetje vliegtuig lawaai is niet zo erg, want dat komt gelijdelijk op en dat zwakt weer af, maar dit was echt een knal.
Lobke_ schreef:Ik vind het niet kunnen dat ze met die straaljagers die beesten zo op stang hebben lopen jagen.
Snap zoiezo het nut niet om iemand op die manier een eerbetoon te geven.
Dat kun je ook gewoon op de grond doen zonder dat dieren hier zo onder te leiden hebben.
Want ik weet zeker dat die paarden niet de enigste zijn die hier zo van over hun toeren zijn geraakt.
Nee ik vind niet dat het nut heeft.
Ik vind het vreselijk voor de man die nu dood is, oftie nou voor ons gevochten heeft ja of nee.
Het verlies van een medemens blijft vreselijk, maar om de een nou hoger te "eren" dan de ander om het maar zo te zeggen omdat die persoon voor ons "gevochten" heeft nee sorry
Zou eigenlijk nog schandalig zijn ook, die man is met vreselijk belangrijk werk bezig, moet nog rekening houden met het feit dat er eventueel wel 'n weiland langs z'n route kan zijn... avalonnancy schreef:nou moet ik heel eerlijk zeggen...als er bij ons over de bak weer eens zon sportvliegtuig van het vliegveld lelystad op 25 meter hoogte over mijn paard heen vliegt en vaak nog een 2de en 3de keer ook! dan bellen we het vliegveld en de piloot word teruggeroepen en beboet! waarom omdat je niet zo laag over een weiland mag vliegen waar dieren in staan! ongeacht wat voor dieren het mag niet!
Shahazai schreef:Hier komen regelmatig formaties F16's over op 75-150 meter (en dan echt RECHT boven het huis/stallen/wei/bak). Ik zit in een laag vlieg gebied. Vanaf het eerste moment gaven de paarden er al niks om.
Ik vind dat veel mensen hier wel erg overdreven op reageren, tjonge wat hebben we een lange tenen...
Dat wij paarden hebben en dat dat vlucht dieren zijn wil niet zeggen dat het hele land rekening met ons moet houden.
Het heeft in de krant gestaan (ga ervan uit dat die 's ochtends bezorgd wordt?), had het krantje gelezen, had het afgeroepen over de speakers. Dan waren de ruiters voorbereid geweest maar waren nog al die paarden aan de haal gegaan. Dus wat is hier het punt nou helemaal?