Edward: 'Alle wereldrecords in handen, maar het kan beter'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:11

Bonita_Bon schreef:
Ashley__ schreef:
Ik ga er verder niks meer over zeggen, maar ik vind het erg jammer dat elkaars mening hier totaal niet geaccepteerd wordt. Dat is nou eenmaal het nadeel aan gokt ;)

Waarom nou deze dooddoener? geen argumenten meer? Vind het namelijk een hele nette discussie. In discussies kan de toon van het gesprek wisselen, lijkt me geen punt. Niemand word hier grof of vals....

Het nadeel aan gokt/bokt, is helemaal nutteloos. In het echte leven is dit ook mijn mening en onderbouw ik die op eenzelfde manier.

Omdat het simpelweg zo is. Ik heb nergens gezegd dat het er grof aantoe gaat of vals. Maar degenen (waaronder ik dus ook) die gewoon onze mening geven over zijn beengebruik, nou, daar wordt hard tegenin gegaan. Niet dat dat slecht is, helemaal niet zelfs, zoiets heet een discussie. Maar sommigen plaatsen het op zo'n manier dat onze mening niet geaccepteerd wordt ;)

Have fun nog in het topic hier :evaw:

Nessah

Re: Edward: 'Alle wereldrecords in handen, maar het kan beter'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:14

Ik vind juist de goed onderbouwde berichten leerzaam om te lezen :) Alleen de berichten die er staan dat het erg onvriendelijk is, dat het achterbeen erg slecht is, dat ze bij voorbaat al winnen.. Dat soort berichten, sta ik met open mond te lezen.

Echter een kritiek of plus punt die onderbouwd is, vind ik juist wel boeiend :) Volgens mij, met mij vele andere.

Ik ben erg benieuwd wat deze combinatie in de toekomst nog allemaal gaat laten zien.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:18

Daar ben ik ook benieuwd naar :j

Degenen die die posts geplaatst hebben gaven ook gewoon hun mening, wat zij ervan vonden. Volgens mij mag dat gewoon :? Er is nu een ander topic over, dus hebben we dat gezeur hier niet meer en ook niet in het andere topic.
Maar ben dan toch blij te lezen in het 'rijtechnische topic' (om 't maar even zo te noemen) dat er naast mij vele anderen zijn die er net zo over denken ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:20

Ik zeg ook niet dat het niet mag :) Ik zeg dat ik me erover verbaas.

Ik vind het een mooi artikel en denk dat Isabel het zeker niet zo bedoelde, maar dat ze meer teleurgesteld was.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:22

Ja, dat denk ik eigenlijk ook wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:54

Wouter24 schreef:
Natuurlijk maakt ie nog fouten, dat paard is 10 jaar oud! die zit nog lang niet aan de top.

Maar Wouter, hoeveel punten moet hij dan krijgen als hij alles wel onder de knie heeft? 130%? Hij heeft geen 90% nodig om de beste te zijn denk ik.

Trouwens, leuk om die ouwe foto van Grib weer eens te zien he :D.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:54

Ik denk dat deze combinatie strak problemen krijgt. Net als met Gribaldi. Het zit er al aan te komen, vandaar het minimum aantal piaffe passen. Verder zijn de pirouettes niet met genoeg galop sprongen gedraaid. Het binnen achterbeen blijft bijna staan. Maar dit weet Edward Gal zelf ook wel. Hij houdt hem er niet voor niets zo strak doorheen. Het gaat nog net allemaal goed.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:45

Johanna59 schreef:
Ik denk dat deze combinatie strak problemen krijgt. Net als met Gribaldi. Het zit er al aan te komen, vandaar het minimum aantal piaffe passen. Verder zijn de pirouettes niet met genoeg galop sprongen gedraaid. Het binnen achterbeen blijft bijna staan. Maar dit weet Edward Gal zelf ook wel. Hij houdt hem er niet voor niets zo strak doorheen. Het gaat nog net allemaal goed.

inderdaad, je DENKT.
maar vervolgens gooi je met "feiten",jij weet helemaal niet waarom edward het minimaal aantal piaffe passen heeft gereden, en waarom de pirouette met te weinig galopsprongen is gereden.
en als het paard dan niet genoeg doorspringt in jouw ogen, dan weet edward het zelf ook en houd hij hem juist kort?!
lijkt mij toch dat je een paard dan juist losser laat, meer naar voren gaat.
ik neem aan dat edward nog steeds bezig is met SCHOLING van totilas, en dat hij daardoor hier en daar wat foutjes maakt en wat uit probeerd.

Totilasfore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:48

I would give him time to get 100 % :D !!

Sugar_glider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:34

Het grappige aan dit alles is dat zodra het goed met je gaat, je scoort, je paard voldoet aan de strenge eisen van het dresseren, je automatisch tot publieks eigendom wordt gebombardeerd.

Je kont tegen de krib gooien simpelweg om recalcitrant te zijn, tegen de massa in. Zonodig de meest onlogische verklaring te geven om je opinie hard te maken.

Ironisch genoeg zet je jezelf alleen maar meer voor paal.

De jury heeft gesproken, het publiek heeft gesproken. Dressage has gained the next level: Edward en Totilas. The sky is the limit.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:37

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:43

timilon schreef:
Johanna59 schreef:

inderdaad, je DENKT.
maar vervolgens gooi je met "feiten",jij weet helemaal niet waarom edward het minimaal aantal piaffe passen heeft gereden, en waarom de pirouette met te weinig galopsprongen is gereden.
en als het paard dan niet genoeg doorspringt in jouw ogen, dan weet edward het zelf ook en houd hij hem juist kort?!
lijkt mij toch dat je een paard dan juist losser laat, meer naar voren gaat.
ik neem aan dat edward nog steeds bezig is met SCHOLING van totilas, en dat hij daardoor hier en daar wat foutjes maakt en wat uit probeerd.

Uit probeert???? In Aken?
Waarom rijdt hij dan volgens jou, het minimale aantal piaffe passen?
Waarom loopt Totilas dan zonder veer?
Waarom is hij dan zo kort in de nek?
Dus voor hem is het geoorloofd fouten te maken en toch hoog te scoren? Straks wordt het FEI reglement nog aangepast.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:07

ik heb geen idee waarom hij de minimale passen piaffe laat zien, dat zul je aan edward moeten vragen.
en er is niet voor niets een minimaal aantal passen, als hij die minimale aantal correct uitvoerd, krijgt hij daarvoor een 10.
en zou edward aanvoelen dat nog 2 of 3 passen extra minder goed uit de verf zouden komen, dan is het heel verstandig om die minimale hoeveelheid correct uitgevoerde piaffe-passen te laten zien, en zo een 9 of 10 te scoren ipv een 7 als de eventuele meerdere passen minder goed uit de verf waren gekomen.
er zullen ongetwijfeld meer ruiters zijn geweest die fouten maakten, en dan blijkt dat dit team het beste uit de bus komt.
je kunt er lang of kort over discuzeuren, edward en totilas laten ongeëvenaarde,briljante dingen zien.
daar kun je gewoon niet omheen, aangezien ze keer op keer winnen en wereldrecords rijden.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:12

Heb je de link -helemaal- gelezen die ik gepost heb?
Zou je echt eens moeten doen. :j

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:40

Lovely schreef:
Maar Wouter, hoeveel punten moet hij dan krijgen als hij alles wel onder de knie heeft? 130%? Hij heeft geen 90% nodig om de beste te zijn denk ik.

Trouwens, leuk om die ouwe foto van Grib weer eens te zien he :D.

Met een 3.2 megapixel camera geschoten, the good old day's :')

Ik weet niet of een paard met zo'n expressie ooit echt foutloos door een proef te loodsen zal zijn, zonder dat het ten koste gaat van de rest.
100% zal die denk ik nooit lopen.

Denk overigens dat er nog wel punten liggen waar ie nog meer op zou kunnen scoren, zoals constant de nek het hoogste punt houden in overgangen.

Maar als ik hem live zie, zie ik dat toch niet, dan zit ik alleen maar te genieten :D

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:44

Wow, wat wordt zo`n fenomeen waar heel de wereld van wakker ligt hier alweer pagina`s lang afgezeken. :oo
Mijn paarden lopen lang niet zo mooi, maar daar hoef ik geen pagina`s commentaar over te lezen?
Ik ben benieuwd hoe Totilas loopt als hij een paar jaar ouder en nog meer bevestigd en geperfectioneerd is. Het is nu nog eigenlijk een jonkie en die hoeven nog niet elk been perfect weg te plaatsen natuurlijk.
100% rijden lijkt me trouwens geen gezonde doelstelling, ik denk ook niet dat dat de uitstraling van een proef ten goede komt.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:46

Ik vind het er prima uitzien. En voor de mensen die tóch commentaar hebben: Probeer eerst met zo'n jong paard op dit niveau te komen, en dan mogen jullie weer kletsen!!!!

Hij rijdt namelijk niet voor niets op dit niveau hé! :)

Super Edward, echt top!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:05

Niet het hele topic doorgebladerd :o maar helaas, ik ben niet zo'n fan van Totilas (mag ik dat hier nog wel zeggen?).
Ik vind Edward een sublieme ruiter, gun hem zeker het allerbeste. Maar ik vind (en dat is gewoon mijn mening) het geheel veel te onrustig. Vind de muziek daar ook aan meewerken, het is zo'n moeten in mijn ogen.
Ik kan nog steeds nagenieten van Anky's kuren met Bonfire en later Salinero.
Iedereen mag er anders over denken, ik denk ook dat het verschillende stijlen zijn, maar zo denk ik erover. Dus ik denk ook zeker dat het beter kan.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:12

ik vind het gewoon een top prestatie!!
Ik ben geen dresuuur liefhebber maar dat kippenvel gevoel krijg ik toch echt niet als ik naar anky kijk.
Ik kan me nog een Aken herinneren dat Salinero er na de poef vandoor ging met een gillende anky er op.
En dan moet je Toti zien genieten van al dat applaus is toch heerlijk om naar te kijken.
Over technieken, fouten wel of niet goed ga ik niks over zeggen er wordt al te veel over gesproken

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:55

Je hoeft toch geen die-hard fan te zijn om te zien dat Totilas een zeer goed paard is en Gal een klasse-ruiter (met zelf-reflectie, heeft ie geen zieltjes voor nodig hoor, hij kent zijn eigen plus en minpunten en is erg eerlijk tegeover zichzelf, zijn paarden en de sport) er word net gedaan alsof degenen die het WEL een fijne combi vinden penny-extremisten zijn (hang de Edward posters maar op!!) en de degenen die hem niet zo top vinden hem compleet afbranden (het woord Edward is een scheldwoord). laat het eens in het midden. Er zijn verbeter puntjes (godzijdank het is een mens! op een dier!!), maar alleen al het feit dat hij records breekt in allerlei landen, bij allerlei (vijandige of juist zeer enthousiaste) juryleden zou genoeg moeten zeggen. Neee hier hebben we de huis-tuin-en keuken-experts die zeggen dat toot geen charme heeft, weinig of geen achterbeen gebruik heeft, in de houtgreep is getrokken, zijn rug niet gebruikt, geen veer heeft (PARDON????), etc. Nou kan je het geen aansprekend paard vinden, persoonlijk. Of je vind dat er iets best wat beter zou kunnen maar waarom gelijk alles afzeiken?

Overigens waarom zou je niet het minimale aantal piaffepassen rijden? Het is toch binnen het kader? (je kent het wel minimum, maximum, alles daarin en daartussen is prima), liever 5 goede dan 6 goede en 2 slechte. Ik snap je punt niet?
En wat te weinig galopsprongen in de pirouette zei Edward ooit dat het paard te gretig doorspringt als hij de kans krijgt, dat is dus een foutje (iets waar hij zich bewust van is) en daar word hij op bestraft als hij het laat gebeuren, maar andere onderdelen maken dat weer goed en zelfs de 2de pirouette (mits het er 2 zijn) kan een hoop goedmaken. Ze kijken immers naar het onderdeel, wat uit vele sub-onderdeeltjes bestaat.

Maar goed, hoge bomen vangen veel wind, zullen we maar zeggen. En dit is een hele hoge boom... ;-)

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:13

Heel goed gezegt.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:43

Ik vind het ook je reinste muggenzifterij. Hij is op dit moment gewoon het best. Niemand is perfect en het zal ook nooit perfect worden. Er zijn altijd verbeterpunten. Ik snap echt die hele discussie niet. Hij beweegt te soepel en te groot. Nee, dan liever een stijve hark als winnaar? Dacht het niet. :Y)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:00

Bonita_Bon schreef:
Maar goed, hoge bomen vangen veel wind, zullen we maar zeggen. En dit is een hele hoge boom... ;-)

+:)+

Ik wou dat ik zo'n hoge boom zou kunnen worden ooit maar dat zit er niet in :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:38

En nog even over die piaffe passen,ik denk absoluut niet dat Toot daarin Grib achterna gaat want qua achterbeengebruik zijn het 2 compleet verschillende paarden.Sterker nog ik denk dat Totilas een paard is wat zo extreem kan gaan zitten in piaffe dat ie er dan soms voor niet meer uit kan komen.Sommige paarden hebben dan en dat is ook een moeilijkheidsgraad omdat je daar een precieze balans tussen in moet vinden als ruiter zijnde.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:58

johanna59, van welke planeet kom jij zeg? 8)7

ik zie liever het minimaal aantal piaf passen die ZO perfect zijn als totilas ze doet dan een stuk meer die er niet uit zien, totilas zonder veer, pirouettes die hij een pas te weinig maakt?? yeah right kom onder die steen vandaan zou ik zeggen en zet je jaloezie aan de kant

verder sluit ik me geheel bij bonita bon aan

@ refagreni: helemaal gelijk! mensen lief zeg wees nou een gvd TROTS op nederland, iedere keer weer zulke resultaten dat is toch niet normaal?! nee hoor het enige wat ze hier kunnen doen is de boel af kraken, en waarom?! zelfs duitsland is nog trotser op totilas, triest... heel triest..