Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daf schreef:Maar dan even een vraag Buddy ... is het dan de bedoeling dat tijdens HE je paard kwaad gemaakt wordt en dat dan bekeken wordt hoe of wat ....
Echt ... begrijp mij niet verkeerd, ik kan mij onwijs goed indenken wat frustrerend het gedrag van je paard kan zijn en dat je graag zou willen zien hoe je dit aan moet pakken, maar is HE dan de plaats om dit te zien.
Ik kan mij indenken dat er zo rustig en professioneel met je paard wordt omgegaan , dat die geen reden ziet om boos te worden en ze je dan dus niet kunnen helpen.
Dit geldt natuurlijk voor alle "probleem"gevallen, maar het lijkt mij zaak om bv in jouw geval te bekijken: wat is voor je paard de reden om zo te reageren bij de hoefsmid, voelt die zich klemgezet / angstig voor de smid / weet ik veel .... Het lijkt mij extreem vluchtgedrag wat je paard laat zien.
Hoe denk jij dit aan te pakken bij bv HE..??
Ben gewoon benieuwd hoor, val echt niemand af
siskeh schreef:@buddy87: is het dan niet zo dat je ergens anders al een dominantie-probleem hebt?
(geen aanvalZit zelf ook met een probleempaard, trapt naar smid en heeft nog meer "nukken" )
Tempus schreef:Ik heb mij ook ingeschreven onder het mom van we zien wel. De eerste keer toen ik mij inschreef had ik ook niet verwacht op de selectiedag te mogen komen. We zijn uiteindelijk niet gekozen omdat mijn paard zijn problemen niet op 123 konden opgelost worden.
Ik weet niet of hij geschikt zou zijn voor HE, maar daar moet annemarie maar over oordelen. Ze was er toen bij monty roberts ook bij, en heeft mijn paard toen ook gezien.
Nu is het minder show heb ik de indruk, als met monty erbij
Tempus schreef:Ik heb mijn paard reeds 4 jaar. Hij heeft al sinds het begin last van singeldwang. Dit uit zich in vooruit/achteruit gaan tijdens het opzadelen, tot oren plat en bijten als hij kan tijdens het aansingelen. Vroeger zadelde we hem soms op in de hand ( maar dan trok hij zich gewoon los) of aan een enkel touw ( dan bleef hij niet stilstaan).
Als hij alleen is hij ook zeer onzeker, snel bang en eigenlijk soms ronduit gevaarlijk ( je omver lopen bij echte angst). Ik weet ook niet echt welk paard ik ga hebben als ik met hem omga, hij kan echt enorm van gedrag verschillen. Van een echte knuffel, tot een nors en zuur paard dat zich niet laat pakken op wei.
Ik zou mijn paard graag helpen om een beetje uit zijn schulp te kruipen want volgens mij heeft hij een muur rond zich op gebouwd door zijn verleden. Met tijden heb ik een glimp van zijn echte ik kunnen opvangen ( daar ook met volle teugen van genoten), maar vaak is hij zijn zenuwachtige zelve. Ik zou hem willen helpen meer tot rust te kunnen komen in stresssituaties en het zo ook veiliger te maken voor ons twee. En hopelijk zo ook onze band wat versterken.
en worden we niet gekozen zoek ik hulp in de buurt hier
Jeanine84 schreef:Die van mij heeft hetzelfde Biancahij staat op een redelijk grote pensionstal dus hij kent dus wel andere paarden en thuis is het ook wel te doen maar op concour staat ie bijna te trillen op zijn benen..
Als je Bull op geeft ben ik heel benieuwd wat er mee gedaan word
Daniella schreef:ik heb mijn paard ook opgegeven,
hij is braaf met het zadel en hoofdstel totdat je er opstapt.:S
hij gaat met 4 benen de lucht in en gooit je eraf!
ik heb 4 rugwervels gebroken 3 ribben een scheur in het borstbeen en een ingeklapte long.
nu heb ik hem weggebracht en ook degene die het zou proberen is eraf gevallenmet een ribben gebroken en een hand in het gips!
misschien is het wat voor deze show!