Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:09

Arm paard zeg!!
Snap echt niet dat de vrouw het niet heeft gemerkt! zoiets merk je toch echt meteen!!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:13

btw wat voor halster en touw hadden ze wel niet..die van mij knappen altijd al bij een beetje paniek laat staan bij zoiets?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:15

iedereen die hier roept het echt niet te snappen rijdt waarschijnlijk altijd met een 'normale' personenauto en gewone trailer.
als ik m'n audi voor de trailer heb voel ik ook elke stap die m'n paard zet. maar als ik de vrachtwagen mee heb en daar de trailer achter dan zie en voel ik helemaal niks van de trailer.
ik heb wel eens getwijfeld of hij er nog wel achter hing omdat ik zelfs geen schaduw van de trailer zag.

ik heb nog nooit met zo'n trailer gereden als die vrouw heeft, maar ik kan me voorstellen dat je daar een zware auto voor zet. dus grote kans dat je dan niks van de trailer voelt.

daarnaast heb ik ook een touw wat niet zomaar knapt als er een paard in gaat hangen.

verschrikkelijk voor de vrouw en haar dochter.
Laatst bijgewerkt door loulou op 16-06-10 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:16

Ik heb een Franse trailer naar amerikaans model. Deze is heel laag bij de grond en heeft twee deuren die je sluit zoals bij gewone vrachtwagens en zelfs kan verzegelen. Het kan gemakkelijk dat je die niet goed sluit of zelfs vergeet, ik check daarom altijd eens extra. De paarden staan schuin. Ik heb een extra tussenschot achter het achterste paard maar dat is niet standaard. Een paard dat uit zo'n wegvastliggende trailer valt aan hogere snelheid met zo'n zware amerikaanse auto ervoor geef ik de twijfel of je dat voelt. In de spiegel kan je het paard niet zien achter de trailer. Maar wat me wel verbaasd is dat ze de opengeslagen deur(en) niet zou gezien hebben, tenzij die zichzelf vastklemd naar achteren in het verlengde van de trailer.
Ik vermoed dat dit paard was vastgezet met zo'n elastiek, een gewoon touw zou niet lang genoeg zijn. Het kan ook zijn dat het paard maar gedeeltelijk uit de trailer hing. Het kan zijn dat het onmiddelijk dood was door wurging of gebroken nek door de ruk aan het touw. Echt vreselijk als mij dat zou overkomen ik zou er niet goed van zijn en geen vragen kunnen beantwoorden.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:21

Dat de vrouw niets heeft gemerkt is niet raar als je Gooseneck trailer hebt met een dikke truck ervoor. Ik ken deze combinaties.
Deze trailers hebben ook geen klep maar een grote deur.
De meeste paarden staan er schuin in, maar bij het laatste paard zit geen hek of stang. Wat er gebeurt kan zijn (let wel, ik gis) is dat de deur niet goed was gezet het paard heeft is paar passen achteruit gegaan en heeft met de kont de deur geopend en is eruit gevallen. Onwijs triest!!

Trouwens een paar wedstrijden geleden is iemand weggereden met de klep nog naar beneden er moest mensen voor de auto springen om die auto te stoppen. De bestuurders hadden niets in de gaten.

Ik moet zeggen nu ik een dikke SUV en een moderne trailer heb ook niet erg veel voel. Dat was met mijn personenwagen en oude trailer wel anders.

Tempus

Re: Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:27

Echt naar en hopelijk was het paard ook op slag dood, maar begreep ik het nu verkeerd of stond er nog een paard bij op de trailer? Ook erg voor dat paard dan

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:28

Hè bah, wat verschrikkelijk! Het zal je maar overkomen..
Heel veel sterkte voor iedereen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:33

Ik vind het al erg genoeg, en dan krijg je er nog zo'n 'paardenliefhebber' over heen in een filmpje die loopt te ijlen over dat het paard geen stem heeft en zij voor rechtigheid moet gaan zorgen door de eigenaar en public te laten verontschuldigen. Gatverdamme , dat vind ik dan weer overdreven. Ik kan me niet voorstellen dat dit expres gedaan is , die excuses zie ik dan ook als overbodig.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:35

Agut! :(:) arm paard. ;(!
Maar lijkt mij toch dat je dat merkt :oo! dat er iets achterhangt wat niet hoort?.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:38

Brrrr, en die mensen die er achter rijden... Ik zou me kapot schrikkken :o

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:40

Gatsiedarrie! Wat vreselijk zeg! Je zou inderdaad denken, hoe kan ze het nou niet gemerkt hebben. Maar als ze had door had gehad was ze toch zeker wel gestopt?! Ik kan me niet voorstellen dat je dit een dier opzettelijk aandoet.

Bah, als ik er over nadenk.. Wat een vreselijke dood voor dat arme paard.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:45

Ik hoop dat tijdens de val uit de trailer het dier zijn nek al gebroken heeft.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:46

Wat een verschrikkelijke dood voor dit dier.. Hoop eigenlijk dat het op slag dood was.. De vrouw laten verontschuldigen lijkt me ook overbodig, ze zal het heus niet expres hebben gedaan!

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:46

ongeloofelijk....

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:47

ik ben sprakeloos...

ongeloofelijk...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:49

Gedver hoe krijg je het voor elkaar dat je dat niet merkt :?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:54

Menn... je zult het hoekje om komen lopen om de klep dicht te maken en dan tref je zoiets aan.... de horror...

CalvinenGino

_helga_ schreef:
wat erg!

lijkt me wel appart dat je dit niet merkt. dat beest moet tog wel een kick hebben gegeven.

zeg dat, kan me niet voorstellen dat ze daar niet van gemerkt heeft...

Joscaa

Heel heftig, maar beetje typisch dat iedereen nu denkt dat de eigenaar het echt wel gemerkt heeft.
Lijkt me niet dat je denkt; Oh, me paard ligt uit de trailer, nou, ik rij gewoon door.
Kom op zeg, die vrouw houdt waarschijnlijk net zo veel van de paarden als menig mens hier. Beetje kort door de bocht dan te zeggen; dat moet je wel merken.

Tuurlijk is het vreselijk dat het niet gemerkt is en het paard zólang achter die trailer heeft gehangen, heel heftig en onwijs triest voor het dier... Maar dat heeft ze lijkt mij echt niet express gedaan hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:55

echt onwijs verschrikkelijk dit! arm paard :n Y;(

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:57

Jeetje wat een verhaal... Arm paard...

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:58

Wat een afschuwelijk verhaal :\
Arm paard...

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:00

sprakeloos, wat een verschrikkelijk verhaal. Ik heb het filmpje niet gekeken, krijg al tranen in mijn ogen als ik dit lees, wat verschrikkelijk, arm arm dier

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:01

Maar als die vrouw zegt, there are pieces of that horse left on the road, people have them in their yards, maak ik daar toch een beetje uit op dat ze niet helemaal in the middle of nowhere was.. Maar zoals Cheyenne zei, speculeren heeft weinig zin maar toch zijn er een aantal dingen die gewoon te stom voor woorden zijn. :n
Arm dier..

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:05

Brrrr, wat verschrikkelijk |( !
Lijkt me ook wat vreemd dat je niks merkt maar goed..