Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Asyaa schreef:Urko schreef:Wat verrassend zeg![]()
Ja dit is inderdaad verrassend.
In de natuur had je 4 dode hengsten gezien, en 1 er niet ver vandaan na alle gevechten.
Sjuimpje schreef:Ayasha schreef:Waarom kunnen ze in die 90-dagen test dan ook niet samen op weide?Dat ze op vreemd terrein goed met elkaar kunnen heeft het onderzoek wel bewezen.
Elk ander paard kan ook gewoon beleerd worden enz?Zie niet in waarom dat met hengsten een enorm probleem moet zijn.
Besef je wel dat die KWPN hengsten alles behalve natuurlijk gevoerd worden? Die dieren staan hoog in het voer opdat ze de trainingen en dekkingen aan kunnen.
Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat voor hengsten dit waren, ik kan mij namelijk niet voorstellen dat het gaat om hoog in het bloed en voer staande hengsten
Sjuimpje schreef:Ayasha schreef:Waarom kunnen ze in die 90-dagen test dan ook niet samen op weide?Dat ze op vreemd terrein goed met elkaar kunnen heeft het onderzoek wel bewezen.
Elk ander paard kan ook gewoon beleerd worden enz?Zie niet in waarom dat met hengsten een enorm probleem moet zijn.
Besef je wel dat die KWPN hengsten alles behalve natuurlijk gevoerd worden? Die dieren staan hoog in het voer opdat ze de trainingen en dekkingen aan kunnen.
Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat voor hengsten dit waren, ik kan mij namelijk niet voorstellen dat het gaat om hoog in het bloed en voer staande hengsten
Urielle schreef:Ayasha schreef:Dus nogmaals mijn vraag, wat veranderd er dat alle hengsten vanaf 3 jaar monsters worden die niet meer met soortgenoten om kunnen?
Ze gaan dekken en het testosterongehalte komt veel hoger te liggen. En testosteron zorgt voor agressie.
Ik vind het ook erg veralgemeniserend van je gesteld dat die hengsten niet meer handelbaar zouden zijn, de meest handelbare hengsten zijn over het algemeen juist de dekhengsten en zeker die van hengstenhouderijen. Je hebt echt geen zin om een flippende hengst aan een touwtje te hebben bij het dekken, op de HK of onder het zadel als een hengst wordt geacht zich te promoten.
Hier wordt de hengst/worden de hengsten (momenteel maar 1) gewoon heel kort gehouden in het gedrag en geen haar op zijn hoofd die er nog aan denkt om te reageren als hij langs een merrie gestapt of gereden wordt. Maar als hij los in zijn box staat of op de wei en je komt dan langs met een ander paard zal hij zeker even laten weten wie de echte man op stal is. Overigens reageert hij gek genoeg veel feller op ruinen dan op andere hengsten, zelfs op een andere dekhengst.
Anoniem schreef:wat verrassend zeg dat hengsten gewoon bij elkaar in de wei kunnen...
KiWiKo schreef:siszle.............. ik denk dat je een hele boel verward
ik ben een traditional pur sang............. en dit is geen nieuws voor mij hoor![]()
![]()
ik denk dat je de nieuwkomers verward met traditionals............. want echt geloof me ondanks dat we een paard echt wel kunnen stallen weten we absoluut de voordelen te waarderen van weidegang.