Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RamboBink schreef:Ik ben erg blij dat ik gisteren met verschillende mensen contact heb gehad over dit 'bedrijf' en over de 'fokker'...
Ik ken de situatie omdat ik het vrijwel dagelijks zie.
Het verbaasd mij inderdaad ook enórm dat sommige mensen kunnen zeggen dat deze paarden er verzorgd uit zien.
Als je de situatie niet kent, niet hebt gezien, hoe kun je dan een oordeel hebben? Van zo'n filmpje met bagger kwaliteit.
Nee sorry. Sommige mensen laten zich hier op bokt erg kennen. En dat is best jammer.
Ik weet nu precies hoe alles in elkaar zit daar. En ik hoop dat mensen van mening kunnen veranderen (al merk ik dat sommige daar aardig moeite mee hebben om ergens overna te denken)
Want straks zullen er een paar toch echt achter hun oren krabben van ; "aii.. hoe kan ik hebben gezegd dat deze paarden er wél goed bijstonden".. maar goed, ik weet voor mezelf hoe het zit en dat is het belangrijkste.
Ik weet de namen van de 'dierenartsen' en ook daar waren niet veel mensen over te spreken.
Citaat:Vandaag heeft de fractie van Trots op Nederland een werkbezoek gebracht aan de paardenfokkerij 'Morning Stables' aan de Hultenseweg.
Vergadering Fysiek
In de vergadering Fysiek van 17 mei 2010 heeft de fractie van TROTS, vragen gesteld aan wethouder de Vries over de status van vergunningen voor dit paardenbedrijf. Door de komst van de NS-werkplaats naar Berkel-Enschot was er voor deze paardenfokker geen plaats meer en werd de locatie aan de Hultenseweg aangewezen. Voor de realisatie van de plannen van deze paardenfokker is het essentieel om op deze nieuwe locatie zijn stallen te bouwen.
Vergunningen
Gedurende een periode van nu bijna 2 jaar zijn alle essentiële vergunningen door de gemeente Tilburg nog steeds niet verstrekt. Door het ontbreken van deze vergunningen is het onmogelijk om de stallen te gaan bouwen en moeten een aantal van zijn paarden noodgedwongen zonder schuilmogelijkheid buiten staan. Dit alles tot vandaag. Ironisch genoeg, precies de dag volgende aan de vragen van TROTS, is door de AID besloten om deze paarden in beslag te nemen. Dit in verband met vermeende verwaarlozing. Ondanks toelichting van twee onafhankelijke, ter plaatsen gekomen dierenartsen dat dit NIET het geval was, heeft de AID haar recht tot ontruiming gehandhaafd.
Bij het ter plaatse toezien op deze ontruiming is de bijgesloten ontstemde foto gemaakt van een paard dat onjuist behandeld wordt. Het paard ligt opgesloten tussen stalen hekken en pakken voer op de achtergrond. Haar benen steken onder de stalen hekken naar voren. Volgens de advocaat van de paardenfokker zijn de dienstdoende ambtenaren onbekwaam wat ook blijkt uit de foto. Tijdens het laden van deze paarden, in een voor paardenvervoer ongeschikte vrachtwagen, werden stalen hekken gebruikt. Tijdens het opjagen van een deel van de paarden is één paard gevallen en met zijn hoef onder dit stalen rek gekomen. Bij het opstaan blesseerde het paard zijn hoef, waarbij een slagaderlijke bloeding ontstond. Dit paard moest in allerijl, met afzonderlijk vervoer, naar een paardenkliniek afgevoerd worden, alwaar het beest een herstelperiode wacht van minimaal 1 maand aldus de verzorgers.
wendyashley schreef:RamboBink schreef:Ik ben erg blij dat ik gisteren met verschillende mensen contact heb gehad over dit 'bedrijf' en over de 'fokker'...
Ik ken de situatie omdat ik het vrijwel dagelijks zie.
Het verbaasd mij inderdaad ook enórm dat sommige mensen kunnen zeggen dat deze paarden er verzorgd uit zien.
Als je de situatie niet kent, niet hebt gezien, hoe kun je dan een oordeel hebben? Van zo'n filmpje met bagger kwaliteit.
Nee sorry. Sommige mensen laten zich hier op bokt erg kennen. En dat is best jammer.
Ik weet nu precies hoe alles in elkaar zit daar. En ik hoop dat mensen van mening kunnen veranderen (al merk ik dat sommige daar aardig moeite mee hebben om ergens overna te denken)
Want straks zullen er een paar toch echt achter hun oren krabben van ; "aii.. hoe kan ik hebben gezegd dat deze paarden er wél goed bijstonden".. maar goed, ik weet voor mezelf hoe het zit en dat is het belangrijkste.
Ik weet de namen van de 'dierenartsen' en ook daar waren niet veel mensen over te spreken.
Mag je dit verhaal ook met ons delen? Ben namelijk wel benieuwd, ook omdat mijn vader onderdeel is van trots op nederland en mij niets weet te vertellen over het geen hier gebeurd is.
Overigens is het logisch dat de meeste bokkers zo reageren, het filmpje is behoorlijk aangrijpend.
Ik vind de paarden er ook niet allemaal top uitzien maar de meesten zijn nou ook weer niet in hele slechte conditie,laat ik het zo zeggen: ik heb wel ergere situaties gezien waar totaal niets aan werd gedaan. Mijn eigen paard bijv. heeft 1 jaar lang opgesloten gestaan in een klein donker hok.......niemand wist het dus werd er ook niets gedaan.....zo zullen er vast nog meer paarden zijn waar niemand iets van weet.
Ergens snap ik die eigenaar ook wel (als het verhaal klopt over die vergunningen) Je word van je grond geschopt omdat "zoals zo vaak"de gemeente weer alles moet vol bouwen, je krijgt een ander stuk grond aangeboden en ondertussen is het maar afwachten wanneer er eens een beetje actie komt van de gemeente (die zijn nou eenmaal liever lui dan moe) en je vergunning krijgt om je dieren van onderdak te voorzien.Ik zou ook geen zakken vol geld investeren in een stuk grond om alles er pico bello uit te laten zien en ondertussen maar in onzekerheid zitten of je uberhaupt ooit een vergunning gaat krijgen.
De AID is in dit geval zeer onkundig bezig,en als je het dan ook nog verrot om actie te ondernemen en rustig met je peukie in je mond blijft toekijken, nou sorry maar dan vind ik de AID geen haar beter als de (volgens hun slechte) fokker/eigenaar.
Bovendien vind ik dat er behoorlijk wat emotie klinkt in die fokker zijn stem om over dat meisje nog maar te spreken (die is er kapot van) als die fokker dan echt geen hart voor zijn dieren had, dan had ie daar rustig staan kijken met de handen in de zak, schouder ophalend omdat het hem geen bal intresseert wat er met zijn paarden gebeurd.
De paarden hebben eten en drinken en tja de sterkste eten nou eenmaal het meest, verder kan die man weinig voor zijn beesten beteken want hij krijgt nergens vergunning voor. De goede wil is er in mijn ogen dus wel, alleen de AID en de gemeente werken behoorlijk langs elkaar heen waardoor deze paardjes nu de dupe zijn.
(mocht de fokker toch een slechte vent zijn,blijf ik alsnog bij mijn standpunt dat de AID de laatste tijd iets te veel in in het slechte daglicht staat).....ze hadden het beter de OID kunnen noemen.....Onkundige Idi*oten Dienst
Nicolletje schreef:Toch vind ik inbeslagname niet hoeven, zeker als de DA dit heeft ontraden.
Bij inbeslagname denk ik aan die trieste mensen die de weg kwijt zijn en honderden dieren op een smerig verwaarloosd erf/ huis hebben staan en zelf totaal de weg kwijt, daar ook wonen.
.
Nicolletje schreef:owens-mama schreef:De eigenaar roept wel om een dierenarts. maar belt zelf ook niet.
Misschien had die man geen mobiel bij?
Ik zou ook niet naar binnen lopen, de paarden alleen laten en rustig staan bellen na dit incident.
RamboBink schreef:dit vind ik dus meer een 'cowboyfilm' opmerking. Je kijkt misschien teveel naar animal cops op animal planet..
Deze man was niet de weg kwijt, en toch kreeg hij het voor elkaar de paarden (erg) slecht te verzorgen.. rara politiepet