Paard raakt gewond tijdens inbeslagname van de AID

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Re: Paard raakt gewond tijdens inbeslagname van de AID

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:11

Ja daar heb je gelijk in daar ergerde ik mij ook heel erg aan!

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:12

Groot uitgedrukt? Dat het zover moet komen dat er AID aan te pas moet komen is al niet wenselijk, laat staan dat er dan ook nog zulke dingen gebeuren.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:13

CaPrIoLe`79 schreef:
Wat een lompe beulen van de AID! :(
Ze stonden daar misschien niet ideaal, maar nu belanden ze van de regen in de drup. :(

Van de drup in de regen.. :D

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:17

Ik moet wel zeggen dat mijn toen der tijd veulen nu een twenter ook in de opfok staat, maar die heeft er NOOIT zo uitgezien!

En de AID neem nooit zomaar dieren in beslag. Dus er zal heus wel wat aan de hand zijn of zijn geweest, of meer aan de hand zijn dan dat er gezien kan worden nav foto's en filpjes.
En als de AID er niks aan doet, is het ook weer niet goed! Wat ze ook doen er is altijd wel iets mis in iemands ogen!

Als de dieren wel "redelijk" goed verzorgt zouden worden dan krijgt hij ze wel terug. Ik weet wel zeker dat ik mijn veulen nooit daar in de opfok zou zetten!
Laatst bijgewerkt door Fury08 op 21-05-10 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:19

God, die dieren worden daar niet voor niets weggehaald. Het moet erg hoog oplopen voordat paarden in beslag genomen worden.
Ook ik vind ze niet schokkend mager... ze zien er niet fris en gezond uit, maar echt mager... nee.
Ik ga er dus vanuit dat er meer speelt; misschien gingen de eigenaren er te grof mee om, stonden ze opgehokt in bergen stront, hadden ze paarden in de opfok maar hielden ze zich niet aan de afspraken, weet jij veel?
Lijkt me niet dat het aan een paar snotneuzen op een forum is om te bepalen n.a.v. een lullig filmpje dat deze paarden daar maar lekker moesten blijven.
Daar zakt mijn broek echt vanaf....

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:26

RamboBink schreef:
Ik ben erg blij dat ik gisteren met verschillende mensen contact heb gehad over dit 'bedrijf' en over de 'fokker'...

Ik ken de situatie omdat ik het vrijwel dagelijks zie.

Het verbaasd mij inderdaad ook enórm dat sommige mensen kunnen zeggen dat deze paarden er verzorgd uit zien.

Als je de situatie niet kent, niet hebt gezien, hoe kun je dan een oordeel hebben? Van zo'n filmpje met bagger kwaliteit.

Nee sorry. Sommige mensen laten zich hier op bokt erg kennen. En dat is best jammer.

Ik weet nu precies hoe alles in elkaar zit daar. En ik hoop dat mensen van mening kunnen veranderen (al merk ik dat sommige daar aardig moeite mee hebben om ergens overna te denken)

Want straks zullen er een paar toch echt achter hun oren krabben van ; "aii.. hoe kan ik hebben gezegd dat deze paarden er wél goed bijstonden".. maar goed, ik weet voor mezelf hoe het zit en dat is het belangrijkste.

Ik weet de namen van de 'dierenartsen' en ook daar waren niet veel mensen over te spreken.

Mag je dit verhaal ook met ons delen? Ben namelijk wel benieuwd, ook omdat mijn vader onderdeel is van trots op nederland en mij niets weet te vertellen over het geen hier gebeurd is.

Overigens is het logisch dat de meeste bokkers zo reageren, het filmpje is behoorlijk aangrijpend.

Ik vind de paarden er ook niet allemaal top uitzien maar de meesten zijn nou ook weer niet in hele slechte conditie,laat ik het zo zeggen: ik heb wel ergere situaties gezien waar totaal niets aan werd gedaan. Mijn eigen paard bijv. heeft 1 jaar lang opgesloten gestaan in een klein donker hok.......niemand wist het dus werd er ook niets gedaan.....zo zullen er vast nog meer paarden zijn waar niemand iets van weet.

Ergens snap ik die eigenaar ook wel (als het verhaal klopt over die vergunningen) Je word van je grond geschopt omdat "zoals zo vaak"de gemeente weer alles moet vol bouwen, je krijgt een ander stuk grond aangeboden en ondertussen is het maar afwachten wanneer er eens een beetje actie komt van de gemeente (die zijn nou eenmaal liever lui dan moe) en je vergunning krijgt om je dieren van onderdak te voorzien.Ik zou ook geen zakken vol geld investeren in een stuk grond om alles er pico bello uit te laten zien en ondertussen maar in onzekerheid zitten of je uberhaupt ooit een vergunning gaat krijgen.

De AID is in dit geval zeer onkundig bezig,en als je het dan ook nog verrot om actie te ondernemen en rustig met je peukie in je mond blijft toekijken, nou sorry maar dan vind ik de AID geen haar beter als de (volgens hun slechte) fokker/eigenaar.
Bovendien vind ik dat er behoorlijk wat emotie klinkt in die fokker zijn stem om over dat meisje nog maar te spreken (die is er kapot van) als die fokker dan echt geen hart voor zijn dieren had, dan had ie daar rustig staan kijken met de handen in de zak, schouder ophalend omdat het hem geen bal intresseert wat er met zijn paarden gebeurd.

De paarden hebben eten en drinken en tja de sterkste eten nou eenmaal het meest, verder kan die man weinig voor zijn beesten beteken want hij krijgt nergens vergunning voor. De goede wil is er in mijn ogen dus wel, alleen de AID en de gemeente werken behoorlijk langs elkaar heen waardoor deze paardjes nu de dupe zijn.

(mocht de fokker toch een slechte vent zijn,blijf ik alsnog bij mijn standpunt dat de AID de laatste tijd iets te veel in in het slechte daglicht staat).....ze hadden het beter de OID kunnen noemen.....Onkundige Idi*oten Dienst :Y)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:30

weetje wat ik niet snap, als iemand hier op bokt verteld dat hun paard niet de wei op kan maar wel een paddock heeft. Wordt diegene helemaal afgemaakt. hier staan weet ik veel hoeveel paarden in een modderbakje gepropt en zien ze er lang niet allemaal florisant uit...En dat is ok?

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:32

Ik vertel er nog even bij...het geen ik vertel over mijn eigen paard opgesloten in het donkere hok,dat was wel voordat ze van mij was. Voordat ik straks als beul word gezien.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:34

Citaat:
Vandaag heeft de fractie van Trots op Nederland een werkbezoek gebracht aan de paardenfokkerij 'Morning Stables' aan de Hultenseweg.

Vergadering Fysiek

In de vergadering Fysiek van 17 mei 2010 heeft de fractie van TROTS, vragen gesteld aan wethouder de Vries over de status van vergunningen voor dit paardenbedrijf. Door de komst van de NS-werkplaats naar Berkel-Enschot was er voor deze paardenfokker geen plaats meer en werd de locatie aan de Hultenseweg aangewezen. Voor de realisatie van de plannen van deze paardenfokker is het essentieel om op deze nieuwe locatie zijn stallen te bouwen.

Vergunningen

Gedurende een periode van nu bijna 2 jaar zijn alle essentiële vergunningen door de gemeente Tilburg nog steeds niet verstrekt. Door het ontbreken van deze vergunningen is het onmogelijk om de stallen te gaan bouwen en moeten een aantal van zijn paarden noodgedwongen zonder schuilmogelijkheid buiten staan. Dit alles tot vandaag. Ironisch genoeg, precies de dag volgende aan de vragen van TROTS, is door de AID besloten om deze paarden in beslag te nemen. Dit in verband met vermeende verwaarlozing. Ondanks toelichting van twee onafhankelijke, ter plaatsen gekomen dierenartsen dat dit NIET het geval was, heeft de AID haar recht tot ontruiming gehandhaafd.
Bij het ter plaatse toezien op deze ontruiming is de bijgesloten ontstemde foto gemaakt van een paard dat onjuist behandeld wordt. Het paard ligt opgesloten tussen stalen hekken en pakken voer op de achtergrond. Haar benen steken onder de stalen hekken naar voren. Volgens de advocaat van de paardenfokker zijn de dienstdoende ambtenaren onbekwaam wat ook blijkt uit de foto. Tijdens het laden van deze paarden, in een voor paardenvervoer ongeschikte vrachtwagen, werden stalen hekken gebruikt. Tijdens het opjagen van een deel van de paarden is één paard gevallen en met zijn hoef onder dit stalen rek gekomen. Bij het opstaan blesseerde het paard zijn hoef, waarbij een slagaderlijke bloeding ontstond. Dit paard moest in allerijl, met afzonderlijk vervoer, naar een paardenkliniek afgevoerd worden, alwaar het beest een herstelperiode wacht van minimaal 1 maand aldus de verzorgers.

Dit stukje nogmaals quoten.
Mocht het allemaal kloppen wat hier vermeld staat, dan heeft de gemeente er mede schuld aan.
De filmpjes tonen aan dat de paarden die in beeld zijn er niet heel schokkend uit zien, doch er wel enkele ietwat mager zijn.
Dit is doorgaans geen rede tot inbeslagname.
Dan zou er iedere dag wel een koppel paarden in beslag worden genomen.

De vrachtwagen is niet geschikt voor 20 paarden, de manier van opjagen/ gebruikte materialen al helemaal niet.
Als ze hier onze koeien in beslag zouden nemen, dan zou ik er ook totaal niet van gediend zijn om dit soort hekken te gebruiken.
AID is hierdoor bij mij nog verder gedaald in aanzien.
Normaal gesproken moet er toch ook een DA aanwezig zijn tijdens het inladen?!?!
Dit paard mag zo niet eens vervoerd worden, aangezien deze niet op 4 benen staat.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:41

nee de paarden zijn niet allemaal oké ..
maar wat hier gebeurd daar heb ik maar één woord voor : WALGELIJK ...
de AID heeft waarschijnlijk een beetje teveel filmpjes uit het wilde westen gekeken waar men mustangs de wagens oplaad richting slacht
dit zijn geen wilde dieren ..kon men niet één per één met halster laden ??????????????????
die ene blijft ook nog netjes op zijn pakje kuil zitten :(

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:44

in volgens mij het filmpje op de beginpagina zie je dat er 1 paard geprobeerd word de vrachtwagen op te trekken aan een lang touw.
Tuurlijk, dat gaat niet lukken......

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:46

bruine smurrie...?
mijn pony's lopen expres in een beetje bagger om brokkelhoeven te voorkomen :)

maar lang niet alles zal geweldig zijn, maar ook bij paticulieren zie je bruine smurrie...?
mijn pony's lopen expres in een beetje bagger om brokkelhoeven te voorkom en vaak genoeg slecht verzorgde hoeven.
dit zou geen reden zijn om de paarden op te halen.
ook dat ze wat schraal zijn vind ik reuze meevallen, ze zijn niet echt mager. Bij iemand thuis zijn de paarden pas mager, maar die krijgen er ook genoeg van te hore. Als daar de dieren worden opgehaald snap ik wel, maar hier, nou jonge paarden zijn altijd wel wat dun. Wij kregen ook de AID op ons af omdat de schapen geen water kregen ???
een overvolle waterbak in de hoek van het weiland met hoog gras waar een paadje tussendoor liep... maarja buren die denken je te kunnen pesten gezellig :)

en die wond kreeg gewoon even kippenvel, dat paarrd wil er niet eens meer op gaan staan, arm ding. En die mensen mogen dus wel zo met dieren omgaan?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:52

na het zien van deze filmpjes heb je echt te weinig info om te kunnen bepalen of het terecht zou zijn dat de paarden daar weg gehaald worden. maar de manier waarop klopt van geen kant.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:57

Waar twee vechten hebben twee schuld.
De aid heeft dit niet netjes aangepakt, maar ik zie de eigenaar wel schreeuwen. Maar die zie ik nou ook niet een halster pakken en de slagader dichtdrukken. De eigenaar roept wel om een dierenarts. maar belt zelf ook niet. De mensen van de AID zitten wel op de baal met kuil/hooi. en doen er ook niks aan. Het meisje wil de rest alweer los maken, maar word tegen gehouden.
Die twee dierenartsen zeggen wel dat er geen reden is van inbeslagname. maar op welke grond worden de dieren wel mee genomen? Ik kan nou niet zeggen dat die dieren er zo geweldig bij staan. Sommige zijn schraal en sommige vind ik te mager.
Paarden staan op de wei, op het filmpje is geen graspriet te bekennen. AID doet ook niet zomaar paardjes voor hun lol ophalen.
Het is een tweestrijd, die man probeert zijn inkomsten veilig te stellen. en of de gemeente nou wel of geen bouwvergunnig geeft. Dat had ik wel wat anders verzonnen een soort schuilstal o.f verplaatsbaar.... en dan was ik wel met de gemeente in conklaaf gegaan. Maar hij stond er wel. Dus waar een wil is is een weg......

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:19

owens-mama schreef:
De eigenaar roept wel om een dierenarts. maar belt zelf ook niet.

Misschien had die man geen mobiel bij?

Ik zou ook niet naar binnen lopen, de paarden alleen laten en rustig staan bellen na dit incident.

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:27

wendyashley schreef:
RamboBink schreef:
Ik ben erg blij dat ik gisteren met verschillende mensen contact heb gehad over dit 'bedrijf' en over de 'fokker'...

Ik ken de situatie omdat ik het vrijwel dagelijks zie.

Het verbaasd mij inderdaad ook enórm dat sommige mensen kunnen zeggen dat deze paarden er verzorgd uit zien.

Als je de situatie niet kent, niet hebt gezien, hoe kun je dan een oordeel hebben? Van zo'n filmpje met bagger kwaliteit.

Nee sorry. Sommige mensen laten zich hier op bokt erg kennen. En dat is best jammer.

Ik weet nu precies hoe alles in elkaar zit daar. En ik hoop dat mensen van mening kunnen veranderen (al merk ik dat sommige daar aardig moeite mee hebben om ergens overna te denken)

Want straks zullen er een paar toch echt achter hun oren krabben van ; "aii.. hoe kan ik hebben gezegd dat deze paarden er wél goed bijstonden".. maar goed, ik weet voor mezelf hoe het zit en dat is het belangrijkste.

Ik weet de namen van de 'dierenartsen' en ook daar waren niet veel mensen over te spreken.

Mag je dit verhaal ook met ons delen? Ben namelijk wel benieuwd, ook omdat mijn vader onderdeel is van trots op nederland en mij niets weet te vertellen over het geen hier gebeurd is.

Overigens is het logisch dat de meeste bokkers zo reageren, het filmpje is behoorlijk aangrijpend.

Ik vind de paarden er ook niet allemaal top uitzien maar de meesten zijn nou ook weer niet in hele slechte conditie,laat ik het zo zeggen: ik heb wel ergere situaties gezien waar totaal niets aan werd gedaan. Mijn eigen paard bijv. heeft 1 jaar lang opgesloten gestaan in een klein donker hok.......niemand wist het dus werd er ook niets gedaan.....zo zullen er vast nog meer paarden zijn waar niemand iets van weet.

Ergens snap ik die eigenaar ook wel (als het verhaal klopt over die vergunningen) Je word van je grond geschopt omdat "zoals zo vaak"de gemeente weer alles moet vol bouwen, je krijgt een ander stuk grond aangeboden en ondertussen is het maar afwachten wanneer er eens een beetje actie komt van de gemeente (die zijn nou eenmaal liever lui dan moe) en je vergunning krijgt om je dieren van onderdak te voorzien.Ik zou ook geen zakken vol geld investeren in een stuk grond om alles er pico bello uit te laten zien en ondertussen maar in onzekerheid zitten of je uberhaupt ooit een vergunning gaat krijgen.

De AID is in dit geval zeer onkundig bezig,en als je het dan ook nog verrot om actie te ondernemen en rustig met je peukie in je mond blijft toekijken, nou sorry maar dan vind ik de AID geen haar beter als de (volgens hun slechte) fokker/eigenaar.
Bovendien vind ik dat er behoorlijk wat emotie klinkt in die fokker zijn stem om over dat meisje nog maar te spreken (die is er kapot van) als die fokker dan echt geen hart voor zijn dieren had, dan had ie daar rustig staan kijken met de handen in de zak, schouder ophalend omdat het hem geen bal intresseert wat er met zijn paarden gebeurd.

De paarden hebben eten en drinken en tja de sterkste eten nou eenmaal het meest, verder kan die man weinig voor zijn beesten beteken want hij krijgt nergens vergunning voor. De goede wil is er in mijn ogen dus wel, alleen de AID en de gemeente werken behoorlijk langs elkaar heen waardoor deze paardjes nu de dupe zijn.

(mocht de fokker toch een slechte vent zijn,blijf ik alsnog bij mijn standpunt dat de AID de laatste tijd iets te veel in in het slechte daglicht staat).....ze hadden het beter de OID kunnen noemen.....Onkundige Idi*oten Dienst :Y)

Ik zou het graag willen delen.. maar eigenlijk vind ik dat totaal onbelangrijk.

In het andere topic heb ik al een detail verteld wat ik weet over deze fokker die hier nog niet heel lang woont en dat is dat er verschillende paarden tussenstaan.. Jonge paarden/fokmerries/oudere 'sport'paarden . Er waren hier twee veulens geboren op dit bedrijf. Maar door de veel te kleine ruimte waar teveel paarden op staan zijn de veulens doodgetrapt. Echt heel erg sneu natuurlijk.

Daarnaast zijn er nog veel meer dingen gebeurd die niet kloppen. En als een dierenarts deze paarden in een gezonde conditie heeft verklaard, dan vraag ik me af bij welke spaaractie van de Albert Heijn zij haar diploma heeft gekregen...

Van de vergunningen kan kloppen, in deze streek doen ze graag moeilijk met het verstrekken van vergunningen.

Maar goed.. Hij heeft een x aantal Hectare aan grond, maar daar staat alleen rotzooi op (onkruid etc)

Als hij dit (op tijd) had bewerkt hadden deze paarden inderdaad een mooie wei, maar dit is gewoon niet gebeurd.

Deze man heeft meerdere waarschuwingen gehad de afgelopen maanden en hij heeft er niks aan gedaan.

Wat ik nog het allermooiste vind van het filmpje en als je langs het bedrijf zelf gaat. Er staat tientallen kuilrollen en nog zijn de paarden te mager. Nou weet ik ook toevallig dat je dat pak niet eens open wilt snijden omdat het oude troep is.

Nogmaals ; de AID heeft echt geen landkaart opengelegd en met hun ogen dicht met een punaise aangeprikt waar ze eens even leuk paarden op gaan zullen laden. Dit is met een goede reden gebeurd! En ik ben erg blij dat de AID dit heeft gedaan. Oke, misschien niet helemaal op de goede manier. Maar verder was er niemand bij van bokt toen ze gingen laden, ook ik niet, dus misschien hadden ze al wel andere dingen geprobeerd.

Deze paarden kwamen NIET dagelijks in de hand, en de paarden waar ze waarschijnlijk wel bij in de buurt konden komen waren de oudere paarden die dus al automatisch meer in de hand zijn geweest.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:39

Toch vind ik inbeslagname niet hoeven, zeker als de DA dit heeft ontraden.
Bij inbeslagname denk ik aan die trieste mensen die de weg kwijt zijn en honderden dieren op een smerig verwaarloosd erf/ huis hebben staan en zelf totaal de weg kwijt, daar ook wonen.

Bij zoiets als dit denk ik altijd, misschien hebben ze iets meer begeleiding nodig of hebben ze er iets meer aan als concrete hulp wordt geboden. Samen met AID en dierenartsen (en gemeente blijkbaar) om de tafel zitten.

De wil lijkt er wel te zijn namelijk.

Wat hier is gebeurd vind ik niet kunnen. Als die beesten niet dagelijks in de hand komen kan je op je vingers natellen dat dit gaat gebeuren.
Een deskundige AID zou dit toch ook moeten weten denk ik dan.

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:43

Nicolletje schreef:
Toch vind ik inbeslagname niet hoeven, zeker als de DA dit heeft ontraden.
Bij inbeslagname denk ik aan die trieste mensen die de weg kwijt zijn en honderden dieren op een smerig verwaarloosd erf/ huis hebben staan en zelf totaal de weg kwijt, daar ook wonen.

.

dit vind ik dus meer een 'cowboyfilm' opmerking. Je kijkt misschien teveel naar animal cops op animal planet..

Deze man was niet de weg kwijt, en toch kreeg hij het voor elkaar de paarden (erg) slecht te verzorgen.. rara politiepet

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:44

Geloof mij dat de AID niet zomaar paarde oid in beslag mag nemen zónder eerst alles geprobeerd te hebben om dat te voorkomen, dat staat nu eenmaal in die fijne wet in Nederland.
Die meneer zal waarschuwingen hebben gehad en een periode hebben gekregen om zijn dieren in een betere conditie te brengen e.d.
Als hij zich daar niets vanaan trekt gaan ze pas over tot deze drastische maatregelen.
Ik heb wel bekeken dat er verschillende hier op Bokt altijd lopen te bléren dat er niet snel genoeg ingegrepen wordt, nu wordt er ingegrepen is dat ook niet goed.
Als ik de balen kuil zie staan hoeven die beesten niet schraal te zijn!
Ook weet men niet hoe de stallen er uit zien.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:46

Nicolletje schreef:
owens-mama schreef:
De eigenaar roept wel om een dierenarts. maar belt zelf ook niet.

Misschien had die man geen mobiel bij?

Ik zou ook niet naar binnen lopen, de paarden alleen laten en rustig staan bellen na dit incident.

Het klopt dat de eigenaar niets doet, omdat:
Zodra de AID op de dam is, mogen eigenaars en werknemers niks meer doen!!
Ze mogen niet helpen met laden ed, alleen de werknemers van de AID mogen de paarden vastpakken en verplaatsen.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 21-05-10 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:46

chanicha schreef:

Ook nog zoiets... er zijn geen stallen :7

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:48

De AID is echt niet zo van HAHA die zorgt niet goed voor zijn beesten die gaan we ff lekker neten.. Ze zijn ech wel bereid om te helpen, tips te geven etc etc, maar die man moet ook WILLEN en dat is hier ver te zoeken vind ik persoonlijk.

De AID geeft echt wel eerst verschillende waarschuwingen waarin de man voldoende tijd krijgt/heeft gekregen om zijn zooi op orde te krijgen. Hieraan heeft de man niet al voldaan, nou prima dat de paarden worden weggehaald.

Maar nogmaals, het is hier toch nooit goed! Als de AID niks doet is het niet goed en als ze er wel wat aan doen is het ook weer niet goed!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:49

RamboBink schreef:
dit vind ik dus meer een 'cowboyfilm' opmerking. Je kijkt misschien teveel naar animal cops op animal planet..

Deze man was niet de weg kwijt, en toch kreeg hij het voor elkaar de paarden (erg) slecht te verzorgen.. rara politiepet

Ik kijk nooit naar animalcops :?

Inbeslagname van 20 beesten is niet niks, zeker als ze niet 'handtam' zijn.
Zeker niet op deze manier :n

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:49

RamboBink schreef:
chanicha schreef:

Ook nog zoiets... er zijn geen stallen :7

Dat staat toch uigebreid in dat stukje van Trots op Nederland?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:54

Ja, Trots Op Nederland.... dat maakt het nu niet direct een stuk geloofwaardiger....