Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Je kunt van een kind van 10 niet verwachten dat ze dat allemaal uitzitten.suuszzzz schreef:Je moet toch ook leren om in het bos te rijden? Paarden zijn er trouwens pas echt vandoor gegaan nadat de ruiters gevallen waren heJe kunt van een kind van 10 niet verwachten dat ze dat allemaal uitzitten.
Nu komt er vast weer van : "dan hadden ze niet in het bos moeten gaan rijden".
Het is voor kinderen ook wel eens leuk als ze een rondje in het bos kunnen maken. Bovendien rijden ze al een jaar of 2, 3.
zitake schreef:Het gaat hem in feite helemaal niet of het nu om paarden gaat of wat dan ook, als ze voor een fiets springen kunnen ze mensen ook lelijk doen vallen, of denk maar loslopende honden die anderen aanvallen. Als aan de lijn verplicht is, dan is het gewoon verplicht, daar is natuurlijk een goeie reden toe. ze moeten daar niet voor niks aan de leiband lopen.
funnyhorses schreef:suuszzzz schreef:Je moet toch ook leren om in het bos te rijden? Paarden zijn er trouwens pas echt vandoor gegaan nadat de ruiters gevallen waren heJe kunt van een kind van 10 niet verwachten dat ze dat allemaal uitzitten.
Nu komt er vast weer van : "dan hadden ze niet in het bos moeten gaan rijden".
Het is voor kinderen ook wel eens leuk als ze een rondje in het bos kunnen maken. Bovendien rijden ze al een jaar of 2, 3.
Ze kunnen wel het bos ingaan maar dan hoort er wel 1 op 1 begeleiding bij vind ik.
vraag me af of er 1 manege in nederland is die daar aan begint.Akhal_Teke schreef:Hoe moet je anders leren buitenrijden als je het nooit zou mogen doen...
funnyhorses schreef:het zijn wel kindertjes van 10jaar of jonger.
Bovendien ligt de verantwoording ook bij de ouders,als die hun kind mee laten gaan op buitenrit dan is er nu eenmaal een groter risico aanwezig dat ze eraf kunnen vallen.
Dus 1 op 1 vind ik echt veel wijzer of als er 6 kindertjes mee rijden 4 ervaren goede ruiters erbij zodat het groepje "opgesloten" is tijdens het rijden.
Brainless schreef:Natuurlijk niet.
Als jouw kind van mijn paard valt, ben ik als eigenaar van het paard, daar verantwoordelijk voor.