Stacy Westfall opent de Wereldruiterspelen met show *clip*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pasdedeux

Re: Stacy Westfall opent de Wereldruiterspelen met show *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:12

Geweldig! Diep onder de indruk!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:14

Ontzettend gaaf zeg, zo zou ik ook wel willen leren rijden. De tranen sprongen me in mijn ogen van ontroering toen ik het filmpje bekeek.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:26

Kende het filmpje al maar, respect voor die vrouw :D

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:58

Wauw, echt mooi, ik zal niet zeggen dat ik moest huilen (want dat moest ik niet :+ ) maar het raakt wel iets

Dit wil ik ook! :D

Neantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:11

simodi schreef:
Kijk, die kan nou echt goed paardrijden ....!!!!! :D
Waanzinnig goed en leuk om te zien, heel inspirerend!
*\o/*

Voor de liefhebbers: op Youtube zijn nog veel meer filmpjes van haar te zien, waar ze zonder zadel en optoming rijdt en zo reiningproeven neerzet!

Mee eens!
Die kan nou ECHT rijden! :D
Gaaf om te zien, en inderdaad ook inspirerend.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:27

Diep respect !! dat is pas waardering voor elkaar hebben , prachtig !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:05

Prachtig om te zien, die harmonie, die samenwerking... Communicatie tussen mens en dier die zo verfijnt is... :+: Daar doen we het toch allemaal voor? Toch prachtig om te zien dat dat doel binnen de mens zijn of haar bereik ligt? Dat we niet streven naar iets dat onmogelijk is?

Wat ik wel jammer vind is dat iemand die wat tegengas geeft meteen een hoop kritiek krijgt. :) Maar goed, valt me op dat dat meer en meer de "tendens" op bokt is, of het nu over Edward Gal gaat of over een fantastische westernruiter die een sterk staaltje rijkunst neer zet... Zo gauw iemand een andere mening heeft, heeft de helft van bokt vrijbrief om die persoon maar aan te vallen. :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:09

Is dat aanvallen, of het er collectief niet mee eens zijn?
Als ik de indruk heb dat de mening van iemand gefundeerd is, dat hij alle aspecten ervan heeft belicht en weet waar hij het over heeft, zul je mij niet horen.

Helaas is dat zovaak NIET het geval...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:14

Dus als jij het niet gefundeerd vind moet die persoon zijn mond houden en mag die vooral zijn mening niet geven? :+
Vrijheid van meningsuiting is nu eenmaal een basisrecht en ik vind het erg jammer hoe ik sommige zie reageren dat ze "zeikt" of dat het "typisch bokt" is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:23

Iedereen mag zijn mening geven. Maar hou er dan ook rekening mee dat je tegengas krijgt als iemand het niet met je eens is. En dat moet kunnen. Zoals je al aangaf: recht van meningsuiting, en dat is een groot recht, en daar mag iedereen gebruik van maken.

En mij heb je niet horen zeggen dat iemand zeikt of dat dit typisch bokt is. Mij heb je wel horen zeggen dat, als iemand kritiek uit op gedrag van een ander, er redenen zijn waarom iemand doet wat hij doet. En dat je het misschien van verschillende kanten zou kunnen belichten.
En wat de een absoluut not-done vindt, is voor een ander zo kwaad nog niet, of heel normaal. Ligt helemaal aan je referentiekader.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:25

Ik heb jou dan ook niet persoonlijk genoemd in mijn eerste bericht. :)

Aan "wat een gezever" en "wat een gezeik" valt weinig mis te interpreteren ;)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:52

Had het al gezien .. En het blijft geweldig :D!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:00

Kippenvel :+:

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:25

wauwww echt geweldig en heel leuk om te zien.

:D

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:31

marsmars schreef:
Tis knap en mooi om te zien dat ze een band heeft met haar paard, maar spectaculair vind ik het niet. Volgens mij zit hier op bokt ook iemand (jaar of 13 dacht ik) dieik spectaculairder vind. Weet haar naam zo niet meer.

Eigenlijk ben ik het met je eens hoor :o (durf het bijna niet te zeggen na alle reacties..) vind dat meisje waar je het over hebt idd erg goed. Dit vind ik ook knap, absoluut! Maar vind het paard toch niet erg gelukkig ogen, vind zn houding wat gespannen, maargoed. Een paar jaar geleden was er een show op Outdoor Gelderland met een man met 2 paarden die hij reed zonder zadel en hoofdstel, en daar kon ie echt van alles mee, springen, allerlei kunstjes nja van alles, dat vond ik toch net wat mooier dan dit :o Moet wel zeggen dat dit het enige filmpje is dat ik gezien heb van haar dus dit oordeel is alleen hierop gebaseerd ;)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:38

Heel mooi om te zien,heb veel respect voor mensen die dit bereiken met hun paard.
Toch heb ik nog de meeste bewondering voor Honza Blaha, als ik zijn filmpjes kijk moet ik wel altijd een traantje laten. :oo

chan_fritsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:38

Wow geweldig zeg!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:49

Roosje1987 schreef:
petroushka schreef:
Die clip ziet er echt fantastisch uit, moest echt wel even een traantje weg pinken voor de schoonheid van het geheel tussen mens en paard! Petje af.

Oeh ben ik gelukkig niet de enige die ervan moet janken :P

haha ik ook ;( echt zo mooi! paard likt constant zn mond. hij geeft zich voorledig aan zn ruiter!
Wat een vertrouwen! :D TOP

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:57

JessicaD88 schreef:
Eigenlijk ben ik het met je eens hoor :o (durf het bijna niet te zeggen na alle reacties..) vind dat meisje waar je het over hebt idd erg goed. Dit vind ik ook knap, absoluut! Maar vind het paard toch niet erg gelukkig ogen, vind zn houding wat gespannen, maargoed. Een paar jaar geleden was er een show op Outdoor Gelderland met een man met 2 paarden die hij reed zonder zadel en hoofdstel, en daar kon ie echt van alles mee, springen, allerlei kunstjes nja van alles, dat vond ik toch net wat mooier dan dit :o Moet wel zeggen dat dit het enige filmpje is dat ik gezien heb van haar dus dit oordeel is alleen hierop gebaseerd ;)

het paard heeft oa zijn oren naar achteren of niet ???
of bedoel je dat niet ???

dat is namelijk simpel uit te leggen
paard concentreert zich volledig op de ruiter en wil dus ook iedere stem hulp mee krijgen

het paard oogt idd niet happy maar dat is op en top concentratie
(ik heb ook wel eens mensen daar over gehoord bij western paarden :D

die man uit gelderland is daar ook wat van op internet te vinden ?? (ben nieuws gierig)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:01

En ik ben wel nieuwsgierig naar het 13 jarige meisje (en de man uit Gelderland)

Het filmpje van Stacy heeft vaker op bokt gestaan, en toen was er commentaar op het feit dat het paard met zijn staart zwiept. Ik kan zowel in het geconcentreerde gezicht van het paard, als in het lijf of in het staartzwiepen geen spanning herkennen hoor...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:03

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:05

Heb het filmpje al meerdere malen bekeken..de laatste keer was al een tijd geleden, maar ondanks dat blijf ik het super vinden.

Als je dit met je paard kunt in een showring (ondanks dat het paardje wel wat gewent was), kun je jezelf toch een dikke pluim geven wat een controle en techniek......

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:16

yildiz schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=h8fbIZgUZIw

Ik vind die twee eigenlijk totaal niet met elkaar te vergelijken, dus doe dat ook lekker niet! ;)

En als je dit dan wel wilt doen, of iemand anders ;) moet je even zoeken naar meer filmpjes van Stacy, want zij heeft eveneens een soorgelijk filmpje met een los paard ernaast.
Edit:
http://www.youtube.com/watch?v=0chRvuybqZc

Edit 2:
En als we dan toch andere mensen er bij gaan betrekken, Clinton Anderson, die doet het ook veel vanaf o.a. de grond.
En zo kan ik nog wel wat mensen verzinnen die dit soort dingen kunnen.

Maar dan NOG blijft dit mooi en knap om te zien, ongeacht hoeveel mensen dit nog meer kunnen etc en met hoeveel anderen je dit wil/kan vergelijken. :j
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 12-05-10 22:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:21

Kan ie niet springen? :Y)

Grapje hoor, mooi om te zien! +:)+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:30

Yinthee schreef:
Edit 2:
En als we dan toch andere mensen er bij gaan betrekken, Clinton Anderson, die doet het ook veel vanaf o.a. de grond.
En zo kan ik nog wel wat mensen verzinnen die dit soort dingen kunnen.

Maar dan NOG blijft dit mooi en knap om te zien, ongeacht hoeveel mensen dit nog meer kunnen etc en met hoeveel anderen je dit wil/kan vergelijken. :j

Ik ben een groot fan van Clinton Anderson, dat vooropgesteld, maar Stacy haar winnende run, als je in je achterhoofd houdt dat dit voor die tijd uniek was (niemand reed zijn paard zonder harnachement in de freestyle reining), met de dood van haar vader in het achterhoofd, en het liedje, daar door het overlijden van haar vader zoveel meer betekenis krijgt, daar kan hele Clinton Anderson niet tegenop.
Wat Clinton laat zien met zijn paard Mindy, is ongeevenaard. Maar wat Stacy hier laat zien, heb ik hem nog niet zien doen.

Zowel Clinton Anderson als Stacy Westfall hebben beide de competitie "on the road to the horse" gewonnen. Alleen was Stacy wel de eerste, en tot nu toe de enige vrouw die voor deze competitie is uitgenodigd.