Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Espie schreef:ik kan wel begrijoen dat aankomende kopers nvan ene 2000 euro paard er geen 500 euro keuring tegenaan gooien
KiWiKo schreef:hier ben ik niet mee eens paard van mijn heeft ongeveer dat bedrag gekost .
maar ik heb hem toen wel laten keuren foto en bloed ens dus vind dit bij elk bedrag moet kunnen
je koopt ook geen auto zonder apk omdat hij van een oud vrouwtje is geweest
Prisca schreef:Tja dit is iets wat mij iedere keer te binnen schiet als ik dit soort "jank"topics zie. Ik heb er ondertussen weinig medelijden met mensen die zich zooo verschrikkelijk in de maling laten nemen.
Ik denk echt maar een ding eigen schuld dikke bult.
Liezel1 schreef:Maar hoeveel mensen laten het paard daadwerkelijk keuren? Vooral als je geen verstand van zaken hebt.....
Alane schreef:en die particulieren dan die anderen oplichten?
Een paard inruilen en vertellen dat er niets aan mankeerd?
Het zijn vaak de particulieren die hun paard door verkopen/inruilen, ipv enkeltje frikandel, want dat is zielig.
Je kan alleen bedonderd worden al je je laat bedonderen... zolang er kopers zijn zullen er ook verkopers zijn.
Tallie1979 schreef:Alane schreef:en die particulieren dan die anderen oplichten?
Een paard inruilen en vertellen dat er niets aan mankeerd?
Het zijn vaak de particulieren die hun paard door verkopen/inruilen, ipv enkeltje frikandel, want dat is zielig.
Je kan alleen bedonderd worden al je je laat bedonderen... zolang er kopers zijn zullen er ook verkopers zijn.
Nog sterker, als je dan een afgekeurd paard naar de slager wilt gaan brengen gaat de hele pennyparade op zijn achterste poten staan! Want hij heeft geen pijn zus, hij heeft geen pijn zo, hij is "alleen maar afgekeurd" Wellicht nog goed voor zus, of voor zo..
Afgekeurd is afgekeurd.. En zo'n paard kan je beter in de worst doen, hoe cru de pennyparade dit dan ook mag vinden..
Ik ga zondag in ieder geval kijken, ik heb mijn vermoedens welke handelaar het is, maar denk dat ik het verkeerd heb
Peperplant schreef:Appel Ei Keuren Dikke Bult eigen schuld Totilas voor een duppie...
Foei foei wat een domme kopers zeg...
Zullen we een Appeltopic,Keurentopic,Totilas voor een duppietopic openen????
Sommigen hier hebben geloof ik moeite met lezen(verborgen gebrek wat pas later boven komt)
Peperplant schreef:Laten we ons even aan de Feiten houden:
Malafide Handelaar,Oplichting en allerbelangrijkste punt de Uitzending Undercover in Nederland,
waar de slimmerikken(doel niet op jou Slimmerik!) onder ons niet naar hoeven kijken omdat hen toch geen domme dingen overkomt gelukkig.
Dat scheelt weer een aantal kijkers en veel onzinnige opmerkingen op dit topic.
Gedupeerden zijn al gedupeerd genoeg en als zij verstand en kennis hadden gehad hadden zij geen gedupeerden geheten.
Achteraf kijk je altijd een koe in z`n kont namelijk...
Tallie1979 schreef:M_D_H ik volg je even niet meer? In Nederland spreken we toch gewoon van een afgekeurd dier op het moment dat er een negatief aankoopadvies word gegeven?Het is toch niet voor niets een aankoopKEURING?
Tallie1979 schreef:M_D_H ik volg je even niet meer? In Nederland spreken we toch gewoon van een afgekeurd dier op het moment dat er een negatief aankoopadvies word gegeven?Het is toch niet voor niets een aankoopKEURING?
Alane schreef:Tallie1979 schreef:M_D_H ik volg je even niet meer? In Nederland spreken we toch gewoon van een afgekeurd dier op het moment dat er een negatief aankoopadvies word gegeven?Het is toch niet voor niets een aankoopKEURING?
afgekeurd voor het gebruiksdoel....
een paard dat afgekeurd is als sportpaard kan nog wel dienen als fokdier, recreatie....
verder zijn het de verzekeringen die een paard als afgekeurd kenmerken, afgekeurd voor het doel waarvoor ze verzekerd waren..... bijv. sport...
Alane schreef:Tallie1979 schreef:M_D_H ik volg je even niet meer? In Nederland spreken we toch gewoon van een afgekeurd dier op het moment dat er een negatief aankoopadvies word gegeven?Het is toch niet voor niets een aankoopKEURING?
afgekeurd voor het gebruiksdoel....
een paard dat afgekeurd is als sportpaard kan nog wel dienen als fokdier, recreatie....
verder zijn het de verzekeringen die een paard als afgekeurd kenmerken, afgekeurd voor het doel waarvoor ze verzekerd waren..... bijv. sport...
M_D_H schreef:![]()
de dierenartesen zeggen zelf dat ze een paard nooit afkeuren,
ze zeggen alleen dat die neit geschikt is, of geven een negatief koopadvies(in weze is dat hetzelfde)
alleen noemen zij dat geen afkeuren
annetmulder schreef:Door dit soort praktijken worden idd de goede vooral de kleinschalige sport & fok stallen gedupeerd......
De consument ziet nu geen verschil.
Daarom een keurmerk voor betrouwbare verkoopadressen door b.v. een brancheorganisatie die de regels opstelt waar men zich aan dient te houden.
Natuurlijk moet er verplicht 1 a 2 x per jaar onaangekondigd een controle plaats vinden!
Duidelijkheid voor ver- en aankoper!