germie schreef:Blijft eigen verantwoordelijkheid hoor. Op bokt lees je dit over paarden, op het skiforum over skihelmen, op het mtb-forum over fietshelmen en op het skeelerforum over polsbeschermers en helmen.
Het blijft een hoop gezeur in de ruimte. Men blijft toch denken van het gebeurt mij niet, of het valt wel mee. De sport of activiteit maakt niet uit, iedereen beweert altijd dat hij of zij braaf doet zoals het het veiligst is, maar in de praktijk zie je het toch heel anders.
Vreemd genoeg draag ik bijna altijd een cap, maar ik draag geen helm bij het skien (grootste risico is niet je eigen val, maar het omver geskied worden door een ander, ik heb wel een helm geprobeerd, maar je gehoor wordt te veel belemmerd), ik draag geen bescherming met skeeleren (veel te belemmerend).
Tuurlijk heb ik ook wel eens blauwe tenen gehad van een paard, knie verrekt van het snowboarden (had uiteraard geen bescherming dit kunnen voorkomen), knieen stuk gehad van een val met skeeleren. Maar het kan met andere sporten ook gebeuren (hersenschudding bij schaatsen van toertocht, terwijl daar niemand een helm draagt). Het blijft je eigen keuze, en je kunt nooit alles voorkomen. Eigenlijk dus weer een stukkie nieuws wat niets nieuws is. En gelukkig gaat het bijna altijd goed.
ik ski en snowboard met helm omdat ik 5 jaar geleden omver ben geskied en met men hoofd op het ijs ben terecht gekomen. ik had een hersenbloeding en men rug gebroken.