Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jessica4ever

Re: Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:00

oh oh oh wat te triest voor woorden allemaal. En hoe dom kan je zijn om hier zo te reageren Truusjek. Ook ik hou je al enige tijd in de gaten, en de paarden worden gewoon NIET goed verzorgd. En het is voor jou nog steeds na 12 jaar niet duidelijk hoe het dus wel moet! Dat blijkt bijv. al maar uit de honden die dus ook verwaarloosd worden.

Dat je paardjes weg worden gehaald op deze manier is natuurlijk niet goed te praten... maarrrrrrrrrrrrrrrrr ik kan er wel achter staan ondanks dat het een foute manier is.

Het wordt inderdaad ondanks dat er al 12 jaren voorbij zijn... eens tijd dat jou ogen geopend worden. En niet alleen jouw ogen.. maar ook dat van de rest. Hier moest wat aan gedaan worden.. en kan dat niet op de normale manier zoals het hoort ( paarden afpakken door justitie ... ) dan maar op deze manier. Dit zijn mensen die het leed van de dieren niet langer konden aanzien. En daar hebben ze groot gelijk in. En er zullen genoeg mensen zijn die het niet normaal vinden en die de paarden goed verzorgd vinden worden.. maar die mensen staan er niet 24 uur per dag met hun neus bovenop. Ik ken genoeg mensen die ooit in een ver verleden daar paarden gehuurd hebben... die op het moment van hun eerste keer hoorde dat de paarden minimaal 50 kilometer per dag moeten lopen, door weer en wind, en dan niet de mogelijkheid hebben rustig te lopen... nee het zijn vele stukken draven en galloperen... maar ook als er een paard een week niet wordt gereden, hij daarna gewoon hup vol aan de bak moet. Mensen die gelijk hun spullen pakte en hier weer weggingen... ook op de manier hoe ze ontvangen worden. Er is niet eens normaal tijd van poetsen... water wordt uit het slootje daarnaast gehaald, waar ook afval, gevaarlijke troep en dergelijke in gegooit wordt. ( denk ook aan eventuele giftige stoffen ) De hekken erom heen zijn jaren lang levensgevaarlijk voor zowel paarden als mensen daar geweest. 1 keer met je arm langs een hek lopen en je haalt je open met een jaap waar je je hele leven last van blijft houden. De plukken haar van de paarden hingen overal aan de hekken.. want die blijven hangen vanwege scherpe uitsteksels. Paarden hadden flinke wonden. Logisch dat ze elkaar zo toetakelen op 4 bij 4. Maar ook door dus de gevaarlijke hekken.

Tja het is maar wat je goed verzorgd vind worden. Tuurlijk is eten belangrijk voor de paarden. Maar hooi wat in de natte drek word gegooit is bovenop nog niet zo erg... maar het onderste is zo nat en vies dat de paarden het nog niet eens meer opeten!

Nou ja.... het is gewoon duidelijk... soms zien mensen zelf nog niet eens wat slechte verzorging is. Als de buitenkant er maar goed uitziet toch!?? Dat is pas schandalig.

Meer ga ik er niet overzeggen. Het is niet goed hoe het is gegaan... maar ik sta er voor de volle 1000 % achter.
Het is een draak die Quirine!

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:17

Is er inmiddels al iets bekend over hoe het nu met deze dieren gaat?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:34

Super dat de paarden nu verlost zijn uit de baggerdeblub troep daar. Ik had in een ander topic al foto's gezien ,Ydie me ook niet egt aanspraken eigelijk!
De paarden hebhben het wellicht beter nu!
Ik blijf het topic even volgen, ben benieuwd wat onze paardenvriendin er nu weer voor doelloos voorzichzelf opkomend verhaal gaat verzinnen. Terwijl ze heeel goed weet dat ze flink fout zit.En ik hoop echt dat iemand anders de paarden nu in bezit heeft en niet zij!
SCHAAM JE~!!!

lene666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:46

Hier dan even een berichtje van mij.....
de Telegraaf al gelezen vandaag, 27 april 2010?
Kijk maar eens even hoe mooi de stumperds van de Loolaan er nu bij staan!!!
Van de Hel in de Hemel en met grote inzet/liefde hebben we dit allemaal voor elkaar gekregen......
enne, De "dame" de K. heeft geen schuld aan het "'verplaatsen" van "onze" paardjes!
Daar zou ze in de eerste instantie veel te lui voor zijn geweest, het verzorgen van de dieren was al teveel!!
Dikke kussssssssss,
Repelsteeltje

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:30

ik heb de telegraaf naast me, kon zelf niks vinden hierover, alleen over paard in mestput en over de gevaren van paardrijden.

Maar ik vind dat deze 'oplossing' dat de paarden zijn 'gestolen' natuurlijk niet goed, en het hef in eigen handen nemen is in mijn ogen echt de laatste oplossing, ikzelf heb er nooit letterlijk bijgestaan hoe het er aan toe gaat, maar ik weet wel dat een echte paardenliefhebber haar paarden niet zo wil houden :n en snap heel goed dat het shokerend kan zijn voor de rest van de paardenliefhebbers. Ik hoop in elk geval dat de betreffende dame hiervan zal leren.

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:54

lene666 schreef:
Hier dan even een berichtje van mij.....
de Telegraaf al gelezen vandaag, 27 april 2010?
Kijk maar eens even hoe mooi de stumperds van de Loolaan er nu bij staan!!!
Van de Hel in de Hemel en met grote inzet/liefde hebben we dit allemaal voor elkaar gekregen......
enne, De "dame" de K. heeft geen schuld aan het "'verplaatsen" van "onze" paardjes!
Daar zou ze in de eerste instantie veel te lui voor zijn geweest, het verzorgen van de dieren was al teveel!!
Dikke kussssssssss,
Repelsteeltje

En was jij niet degene die op tv de volkomen onschuld zelf speelde, en dat je er niks vanaf wist ?!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:21

ik heb de foto´s gezien, en zo WIL je een paard niet houden. Maar nog steeds.... Ik vind dat de Partij
van de dieren hier aandacht aan had moeten besteden ipv dat vegetarische gedoe. Nu hebben mensen
het hef zelf in handen genomen wat helemaal niet nodig moet zijn!

lene666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:21

Het staat in de Telegraaf, afd haagland...helaas is dit een afdeling voor haaglanden en dus niet landelijk te lezen, wel staat het op de telegraaf site/haagland

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:23

ik werk zelf in het telegraaf gebouw, maar dan is die dus hier anders dan bij jullie?

lene666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:26

Verschillende politieke partijen zijn met deze kwestie bezig.....het heeft hun volledige aandacht!!!
Alleen gaat het langer duren, zoals wel bekend met de politiek, het kalf moet eerst verdronken zijn eer men de put dempt, nietwaar?
Geduld moeten we hebben, daar mevr. de K. nog meer dierenellende op haar geweten heeft en daarvoor dus wederom voor de rechter moet verschijnen.

lene666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:27

Ja, inderdaad....de Telegraaf heeft een editie(haaglanden) die allen voor deze regio is bestemd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:30

balen, ik kan in elk geval niks op de site vinden, van vandaag dan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:37

DAn geef je een goed voorbeeld af als je paarden gaat stelen....
En in wiens ogen het dan terecht mag lijken, stelen is en blijft stelen....

Hoe de paarden werden gehouden wil ik absoluut niet goed praten, maar dit is echt beneden alle nivo....
En een ieder mag nu gaan oppassen dat er geen een of andere paardenredder die meent dat de paarden verwaarloosd worden of zijn, aan de haal gaat me de paarden van een ander, met alle gevolgen van dien.

Ik heb hier geen goed woord voor over...
pleiten en lobby-en voor betere regels en wetten, ja daar ben ik voorstander van, maar eigen rechter en beul spelen :n niet goed te praten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:42

helemaal mee eena alane :)

lene666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:51

Lezers, bekijk even de foto's die op, petitie.nl/petities/quirine-de-k staan..klick de link/foto's ernaast aan.
Kom dan even terug.

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:53

En dat is de rede dat diefstal maar toegestaan moet worden ?
Laatst bijgewerkt door Joanna74 op 27-04-10 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:56

bij sommige dingen moet je het recht in eigen handen nemen als de rechter zelf niet slim genoeg is. zeg nu zelf: een aantal paarden wel weghalen en vervolgens kan ze gewoon doorgaan met paarden die ze nog heeft. kan toch niet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:57

alles is al tot uit den treure bekeken, neemt nog niet weg dat ik diefstal goed zou moeten keuren, Ik vind het een misdaad en sta er absoluut niet achter!

lene666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:59

tsja......dan moet je bij de 'dader' zijn.
Die kon het leed waarschijnlijk niet langer aanzien...en aangezien er zoveel reacties kwamen, uit het hele land, kan de vermeende "dief" uit alle windrichtingen komen?
Ps. Ik heb altijd geleerd dat stelen niet mag, dus......foutje?

Heb je de foto's al gezien?
Kijken of je er dan nog zo over denkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:02

ja foto's gezien....... en ik denk er nog steeds hetzelfde over

lene666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:07

Ooooooohhhh schandalig, dat je er nu nog zo over denkt en jij bent een paardenliefhebber.
Let wel, er was géén droge plek te bekennen, zelfs niet in die verrotte zeecontainer...en hoe denk je dan over de foto dat die grijze zowat tot zijn buik in de smerigheid staat....en heb je het daar wel eens geroken!!
jammer, daar is het gelukkig nu te laat voor...de paarden hebben nu een zalig onderkomen waar ze tenminste eens een keer kunnen liggen, rollebollen, normaal hun hoeven kunnen zetten (zal ik nog even een uurtje doorgaan)...hebben ze verdiend, na bijna 10 jaar HEL!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:10

ik vind het schandalig dat mensen die paarden gestolen hebben!

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:13

Overdrijven is ook een kunst voor sommigen.

En hoe weet jij dat ze zo 'lekker' erbij staan ?
Toevallig zelf de 'dief' ?

Kiwiko is het er gewoon niet mee eens dat mensen zelf het heft in handen gaan nemen.
Dan kan iedereen dat wel gaan doen de eën vind immers dit ziellig en de ander vind dat weer ziellig.
Ieder heeft een eigen kijk op zijn manier van paarden houden.
Moet je dan ook gelijk maar iemands paarden meenemen.
Dan is het leed niet meer te overzien.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:17

Ik ben al lang blij dat er door de moderators op dit moment is ingegrepen en er werkelijk onaanvaardbare dingen zijn verwijderd. ( zoals die petitie)
In Nederland is het nog altijd zo dat een rechter bepaalt en geen hysterische buurvrouwen. Niet eens met een uitspraak van de rechter dan kun je in beroep gaan tegen een uitspraak.
Paarden stelen dat doe je niet.

lene666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:19

Nee, inderdaad...
daarom is het zo belangrijk dat er aandacht aan wordt besteed, zodat de politiek deze praktijken aan gaat pakken.
Dierenleed moet toch gestopt worden!
En ja, soms is er een aanleiding om dus de politiek WAKKER te schudden.....