Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ambiiee schreef:Maar als het paard op deze manier geen leven kan lijden.. Had een (goede) arts m echt niet in leven gelaten..
lijden (met een lange ij) inderdaad...ik denk dat jouw wereldbeeld wat optimistisch is. Volstrekt doorgeslagen, dit verhaal. Bovendien wordt er helemaal niet over een paardwaardig bestaan gesproken, alleen maar dat het paard mensen moet gaan inspireren...Ambiiee schreef:als het paard op deze manier geen leven kan lijden.. Had een (goede) arts m echt niet in leven gelaten..
Tellisto schreef:Weet je.., ergens is het natuurlijk te gek voor woorden.
Vooral als je bedenkt dat véle mensen in Amerika, nauwelijks grote ziektekosten kunnen betalen...
Maar aan de andere kant vind ik het fantastisch! Natuurlijk is het geen 'paardwaardig bestaan' als je het gaat vergelijken met het 'wilde paard'. Maar ik vind het raar om dat te doen. Deze pony is verre weg van 'wild'. Deze pony heeft allang geleerd dat het niet HOEFT te vluchten.
Hij wordt beschermd door alles en iedereen. Voor deze pony bestaat er geen kwaad meer!
Moet je kijken hoeveel liefde en aandacht dit dier krijgt. Daar kan menig paard van smullen!
Okee, het zal waarschijnlijk niet meer kunnen draven of galoperen, maar ik moet zeggen dat ze ondanks dat ze strompelt, flink doorstapt. Misschien kan ze niet meer in de kudde lopen, maar waaorm zou ze niet een andere rustige shet als maatje kunnen hebben??
Ik denk dat deze pony de mens ook als haar paard-maatjes zal beschouwen. In elk geval is de mens voor deze pony een paard-leider die haar in alle opzichten beschermd.
Bekijk het laatste filpje nou nog eens goed!!
Ze lijkt te strompelen, maar dat doet ze niet in het voorbeen. De voorbenen zet ze redelijk gelijkmatig neer. Ze belast haar been wel degelijk goed. Ze compenseerd in de achterhand!! En dus zal ze eerder last krijgen van haar heupen dan van haar goede voorbeen.
Als belasting pijn zou doen, zou ze haar hoofd niet naar beneden brengen om te grazen. Maar dat doet ze maar wat graag!
Nee, ik heb NU geen medelijden meer met deze pony. Ze heeft waarschijnlijk een bestaan waar menig paard alleen maar van kan dromen!!
Ondanks dat ze niet meer kan rennen.
...
Marloez schreef:Ik verbaas me echt over hoe naïef veel mensen hier zijn.
Een paard IS geen mens dus vergelijk ze er dan ook niet mee. Ik vind dat dit egoïstisch is, hier wordt niet het belang van de pony vooropgesteld maar dat van z'n eigenaars. Want zij willen de pony niet missen dus houden 'm op de been hoe dan ook, omdat ze hem zelf niet kunnen missen.
Het dier loopt ongelovelijk mank. Als ik een paard zo zag lopen op z'n eigen 4 benen dacht ik ook; afmaken dat arme dier!
Als je ook maar een klein beetje verstand hebt van paarden zie je dat dit dier echt niet gelukkig oogt! Ja, natuurlijk graast ie, mijn pony zou ook grazen als ze met 3 gebroken benen in de wei lag..
(don't jump in to conclusions...)
).Donderwolkje schreef:Ze heeft waarschijnlijk een bestaan waar menig paard alleen maar van kan dromen!!
labyrinth schreef:Ambiiee schreef:als het paard op deze manier geen leven kan lijden.. Had een (goede) arts m echt niet in leven gelaten..
Een goede arts inderdaad niet, maar niet alle artsen zijn goed, velen willen ook gewoon naam maken en dit zijn de soort dingen die ze dan nog wel geoorloofd vinden...
Lia_ schreef:Donderwolkje schreef:Ze heeft waarschijnlijk een bestaan waar menig paard alleen maar van kan dromen!!
Ja, paarden dromen er echt van om met een prothese van hot naar her te worden gesleept, dat is echt veel beter dan een beetje door de wei te rennen met soortgenoten

Tellisto schreef:Maar aan de andere kant vind ik het fantastisch! Natuurlijk is het geen 'paardwaardig bestaan' als je het gaat vergelijken met het 'wilde paard'. Maar ik vind het raar om dat te doen. Deze pony is verre weg van 'wild'. Deze pony heeft allang geleerd dat het niet HOEFT te vluchten.
Hij wordt beschermd door alles en iedereen. Voor deze pony bestaat er geen kwaad meer!
Als belasting pijn zou doen, zou ze haar hoofd niet naar beneden brengen om te grazen. Maar dat doet ze maar wat graag!