Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Sannnn schreef:kyrkelover schreef:Dat zijn GEEN ongetrainde paarden.
Wat ze er mee bedoelen is dat het de eerste keer over die hoogte is.
Net zoals je van een m naar een z parcours gaat.
Maar dan moeten ze toch niet gelijk de 1e keer voor zo'n hoogte gaan. Die paarden kunnen dat niet aan..
Dat is hetzelfde als ik met mijn paard waarmee ik B rij nu ineens een M of Z parcours ga rijden. Is dat ook vragen om ongelukken.. Mijn paard is daarin ongetraind.
Wat ik niet snap is waarom er paarden mee doen die nog nooit over zulke hoogte's gesprongen hebben. Voordat je een M/ Z parcours gaat rijden ga je eerst thuis ook goed trainen...
Debbie00 schreef:Ze moeten de hindernissen achterwegen laten. Renpaarden zijn meestal geen springpaarden en ze komen met een vaart over de hindernis.

classic_life schreef:[kyrkelover schreef:Wat ze er mee bedoelen is dat het de eerste keer over die hoogte is.
Net zoals je van een m naar een z parcours gaat.
Dat is echt onzin yvonne!
Jij denkt toch echt niet dat mensen die hun paarden in een bijna 1milj. race zetten, zonder ze ooit over die afstand/hoogte van de sprongen hebben gezet?! Het kost soms zelfs jaren om de paarden daar te krijgen.
Het is en blijft een keiharde sport, en er zullen altijd meningverschillen zijn.
Wel moet ik zeggen, dat we helaas niet alles zien/horen wat er achter de deuren van grote spring/dressuur stallen gebeuren... Maar wel (bijna) altijd al het negatieve in de media over de rensport.