Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:22

Oh gatver... Dit is echt te walgelijk voor woorden.
Slachten ze hier behalve paarden ook andere dieren?

Overigens importeren we hier in nederland een hoop vlees juist uit dat soort landen... Boycot het maar zou ik zeggen. Je weet toch niet waar dat van jou vandaan komt.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:23

Ik hoop dat mensen die die paarden mishandelen zelf lekker met die stokken worden geslagen en in hun oog geschoten worden.

Bianc_Sten

Jeetje mina zeg , wat een gruwel voor die beestjes

Ingmar_

__Nathalie__ schreef:
Ingmar dat het in canada geaccepteerd is wil toch niet zeggen dat het moet kunnen op die manier?

Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat het ook op een normale manier gedaan kan worden ;)

Bramasole schreef:
nee, de vraag in Canada neemt niet af maar zoals ik in mijn eerdere post al schreef gaat bijv. de varkensindustrie hier in Nederland ook niet altijd over rozen.

Ik heb meer respect voor mensen die gewoon zeggen "ik blijf vlees eten, punt omdat ik het lekker vind" maar opmerkingen als "het veranderd toch niets" vind ik grote onzin.

Denk nou eens even logisch na. Het vlees van een paard welke in Canada geslacht is komt niet naar Nederland. Als hier dus geen paardenvlees of welk ander vlees meer gegeten zou worden maakt het voor de geslachte paarden en de paarden die nog geslacht gaan worden in Canada toch helemaal niet uit? Beter maak je dan gewoon geld over naar de WSPA, dan kan er in Canada iets aan gedaan worden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 12:24

Ik word inmiddels veel gepbt met de vraag waar de links naar de filmpjes staan.
Ik wil ze best via pb geven, maar in het topic zetten doen we niet meer.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:25

Ik snap dat niet he, dat mensen zo wreed kunnen zijn..
En dan vooral bij zulke lieve paardjes.. Maarja bij andere dieren is ook niet leuk, maar jullie snappen het wel.
En gatver. Ik vind het gewoon echt.. Naja, heb geen woorden voor!
En stel als die mensen een straf krijgen is het hooguit een boete van 5.000 euro en dan ben ik het ook met Pip_Norman eens, ze moeten zelf stokslagen krijgen en in hun ogen geschoten worden en vervolgens mogen ze van mij op de elektrische stoel!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:26

Ik begrijp niet waarom iemand dat zou willen zien.
Roepen dat het zooooo erg is wat ze met die paarden doen, maar het wel willen zien???

Bramasole

Ingmar_

Bramasole schreef:
Dit gebeurt vast niet alleen in Canada. Je wil niet weten hoe de hondjes in Korea er bij zitten voordat ze de pan in gaan. En zo zijn er in Nederland ook genoeg voorbeelden kijkend naar de varkenssector. Ieder dier staat voor bij daarin gelijk. Ik eet gewoon geen vlees. Heel simpel, ik betaal daar niet voor.

Ik maak al geld over aan de WSPA maar wil ook zelf iets doen aan het dierenleed dat wordt veroorzaakt voor het genot van de mens in het algemeen.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 04-04-10 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Ingmar_ schreef:
Ieder zo zijn of haar keuze om wel of geen vlees te eten, maar als je hier geen vlees eet help je die paarden daar heus niet. Ik weet dat er over het algemeen in Nederland beter omgegaan wordt met de dieren en dus zal ik gewoon vlees blijven eten.

Dat is volstrekte onzin. Nederland is 1 van de grootste afnemers van paardenvlees uit het buitenland. Dat paardenvlees wordt in heel vlees snacks verwerkt, vrijwel iedere vleessnack.
Door dat niet te eten doe je wel degelijk iets tegen deze praktijken.
De vraag bepaald het aanbod.
Het is jammer dat je je niet iets beter in deze zaken verdiept hebt voordat je zomaar wat roept. Bij deze hoop ik dat je wakker geschud bent.

Ingmar_

Ik heb ze ook gezien, maar dan kan je de reacties van andere bokkers plaatsen ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:27

__Nathalie__ schreef:
Roepen dat het zooooo erg is wat ze met die paarden doen, maar het wel willen zien???

Omdat ik dmv de foto's een slachthuis bereid heb gevonden om mee te werken aan een actie tegen dit dierenleed.
dmv van filmpjes kan je meer. vandaar :)
Ook ik zal ze niet openbaar maken, en ik kijk ze zelf ook niét.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:27

Ik ben nog niet wakker geschud nee ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 12:27

__Nathalie__ schreef:

Dat mag iedereen voor zichzelf weten lijkt me.
Sommige mensen kunnen zich er niet goed een beeld bij vormen of willen de links gebruiken voor petities oid. Ik zou hier niet over oordelen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:28

__Nathalie__ schreef:

Euh, je even bewust worden van wat voor leed er in deze wereld is misschien????
Echt niet verkeerd om dat soort dingen eens te zien....

Jolliegirl

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:28

Paardenvlees wat in nederland ligt, komt NIET uit landen zoals canada!
Maar uit Belgie!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:30

Dat mag zeker ieder voor zich weten.
Maar mensen die die filmpjes willen zien om te zien, vind ik persoonlijk weinig beter.

Als je de tekst leest moet het leed me toch wel voldoende bewust worden.
Dat het gebeurd is duidelijk, waarom het dan nog willen zien?
En dan roepen dat het zo vreselijk is, sorry maar ik begrijp dat niet.

Alleen van het lezen en de gedachte erbij word ik al kots misselijk.
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 04-04-10 12:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:30

Ingmar_ schreef:
__Nathalie__ schreef:
Ingmar dat het in canada geaccepteerd is wil toch niet zeggen dat het moet kunnen op die manier?

Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat het ook op een normale manier gedaan kan worden ;)

Bramasole schreef:
nee, de vraag in Canada neemt niet af maar zoals ik in mijn eerdere post al schreef gaat bijv. de varkensindustrie hier in Nederland ook niet altijd over rozen.

Ik heb meer respect voor mensen die gewoon zeggen "ik blijf vlees eten, punt omdat ik het lekker vind" maar opmerkingen als "het veranderd toch niets" vind ik grote onzin.

Denk nou eens even logisch na. Het vlees van een paard welke in Canada geslacht is komt niet naar Nederland. Als hier dus geen paardenvlees of welk ander vlees meer gegeten zou worden maakt het voor de geslachte paarden en de paarden die nog geslacht gaan worden in Canada toch helemaal niet uit? Beter maak je dan gewoon geld over naar de WSPA, dan kan er in Canada iets aan gedaan worden!

Dit is dus een hele grote 'onwaarheid'.
In de US mogen paarden niet meer geslacht worden, misplaatst idee van paardenliefde. Men ziet paarden daar als gezelschapsdieren en niet als consumptiedieren.
Alle dieren worden dus (lekker diervriendelijk) dagenlang vervoerd naar Mexico en Canada. Daar worden ze zeer bruut geslacht (dit was al langer bekend van Mexicaanse slachthuizen) en dat vlees gaat veelal naar Europa. Nederland is daarin dus 1 van de grotere afnemers.
Wanneer mensen het echt iets interesseert gaan ze nakijken welke snacks paardenvlees bevatten en stoppen ze acuut met het eten daarvan.
Anders is je betrokkenheid een wassen neus....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:31

Jolliegirl schreef:
Maar uit Belgie!

Paardenbiefstuk e.d. inderdaad. Maar al het vlees voor snacks, en dat is veeeeeeel meer, wel degelijk... uit Canada en Mexico.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:32

Verschrikkelijkk !! |(

verder weinig woorden voor, ben echt zwawar geschokt ! ;(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:32

Ninx schreef:
Jolliegirl schreef:
Maar uit Belgie!

Paardenbiefstuk e.d. inderdaad. Maar al het vlees voor snacks, en dat is veeeeeeel meer, wel degelijk... uit Canada en Mexico.

Dit komt gewoon van slachtafval uit belgie ;)
Ik ga het 7 mei nogmaals voor jou navragen in de paardenslachterij.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:34

Ninx schreef:
Wanneer mensen het echt iets interesseert gaan ze nakijken welke snacks paardenvlees bevatten en stoppen ze acuut met het eten daarvan.

Inderdaad

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:35

Bramasole schreef:
Ninx schreef:

Inderdaad ;)

Waarom accuut stoppen.
Laat ze dan fatsoenlijk vlees gebruiken. Ik vind paardenvlees heerlijk, en eet het ook gewoon.
Mits fatsoenlijk geslacht.. oke dan schijnbaar die frikadellen uitgezonderd.
maar ben van menign dat dit uit belgie komt, maar ik ga het navragen

Als deze gasten normale schietpistolen hadden, was er hier niets aan de hand geweest in Canada!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:35

Jolliegirl schreef:
Dit komt gewoon van slachtafval uit belgie ;)
Ik ga het 7 mei nogmaals voor jou navragen in de paardenslachterij.

Dit is allemaal uitvoerig uitgezocht. 1 zoektocht op internet brengt je al verder dan dat.
Het is veel te duur om dat vlees van 'hogere kwaliteit' uit Belgie te halen. Daarbij is de vraag veel te groot.
Jouw gemiddelde snackbar heeft een enorme hoeveelheid aan Mexicaans en Canadees paardenvlees in hun snacks zitten.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:36

Ik kan mijn tranen echt niet bedwingen tijdens het lezen van dit bericht! :n Wat een vreselijk harteloze gemene mensen lopen er toch rond op deze wereld. Hoe kán je dit toch doen. Wat is er misgegaan tijdens je leven wil je dit kunnen doen?
Hoe idioot is het dat deze dieren al jaren en jaren zo aan hun eind hebben moeten komen. Het is te gék voor woorden dat hier geen fatsoenlijke controle op is. Ik begríjp dit gewoon écht niet! Hoe kun je? |(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:36

__Nathalie__ schreef:
Dat mag zeker ieder voor zich weten.
Maar mensen die die filmpjes willen zien om te zien, vind ik persoonlijk weinig beter.

Als je de tekst leest moet het leed me toch wel voldoende bewust worden.
Dat het gebeurd is duidelijk, waarom het dan nog willen zien?
En dan roepen dat het zo vreselijk is, sorry maar ik begrijp dat niet.

Alleen van het lezen en de gedachte erbij word ik al kots misselijk.

Iedereen is anders, het lijkt me niet aan jou om daar over te oordelen hoor...
Ik werd ook niet misselijk van de foto's, ben ik nu een dierenbeul of hou ik niet genoeg van dieren? :+