Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__Nathalie__ schreef:Ingmar dat het in canada geaccepteerd is wil toch niet zeggen dat het moet kunnen op die manier?
Bramasole schreef:nee, de vraag in Canada neemt niet af maar zoals ik in mijn eerdere post al schreef gaat bijv. de varkensindustrie hier in Nederland ook niet altijd over rozen.
Ik heb meer respect voor mensen die gewoon zeggen "ik blijf vlees eten, punt omdat ik het lekker vind" maar opmerkingen als "het veranderd toch niets" vind ik grote onzin.
Bramasole schreef:Dit gebeurt vast niet alleen in Canada. Je wil niet weten hoe de hondjes in Korea er bij zitten voordat ze de pan in gaan. En zo zijn er in Nederland ook genoeg voorbeelden kijkend naar de varkenssector. Ieder dier staat voor bij daarin gelijk. Ik eet gewoon geen vlees. Heel simpel, ik betaal daar niet voor.
Ingmar_ schreef:Ieder zo zijn of haar keuze om wel of geen vlees te eten, maar als je hier geen vlees eet help je die paarden daar heus niet. Ik weet dat er over het algemeen in Nederland beter omgegaan wordt met de dieren en dus zal ik gewoon vlees blijven eten.
__Nathalie__ schreef:Ik begrijp niet waarom iemand dat zou willen zien.
Roepen dat het zooooo erg is wat ze met die paarden doen, maar het wel willen zien???
__Nathalie__ schreef:Ik begrijp niet waarom iemand dat zou willen zien.
Roepen dat het zooooo erg is wat ze met die paarden doen, maar het wel willen zien???
Ingmar_ schreef:__Nathalie__ schreef:Ingmar dat het in canada geaccepteerd is wil toch niet zeggen dat het moet kunnen op die manier?
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat het ook op een normale manier gedaan kan wordenBramasole schreef:nee, de vraag in Canada neemt niet af maar zoals ik in mijn eerdere post al schreef gaat bijv. de varkensindustrie hier in Nederland ook niet altijd over rozen.
Ik heb meer respect voor mensen die gewoon zeggen "ik blijf vlees eten, punt omdat ik het lekker vind" maar opmerkingen als "het veranderd toch niets" vind ik grote onzin.
Denk nou eens even logisch na. Het vlees van een paard welke in Canada geslacht is komt niet naar Nederland. Als hier dus geen paardenvlees of welk ander vlees meer gegeten zou worden maakt het voor de geslachte paarden en de paarden die nog geslacht gaan worden in Canada toch helemaal niet uit? Beter maak je dan gewoon geld over naar de WSPA, dan kan er in Canada iets aan gedaan worden!
Ninx schreef:Jolliegirl schreef:Paardenvlees wat in nederland ligt, komt NIET uit landen zoals canada!
Maar uit Belgie!
Paardenbiefstuk e.d. inderdaad. Maar al het vlees voor snacks, en dat is veeeeeeel meer, wel degelijk... uit Canada en Mexico.
Bramasole schreef:Ninx schreef:Wanneer mensen het echt iets interesseert gaan ze nakijken welke snacks paardenvlees bevatten en stoppen ze acuut met het eten daarvan.
Anders is je betrokkenheid een wassen neus....
Inderdaad
Jolliegirl schreef:Dit komt gewoon van slachtafval uit belgie
Ik ga het 7 mei nogmaals voor jou navragen in de paardenslachterij.
__Nathalie__ schreef:Dat mag zeker ieder voor zich weten.
Maar mensen die die filmpjes willen zien om te zien, vind ik persoonlijk weinig beter.
Als je de tekst leest moet het leed me toch wel voldoende bewust worden.
Dat het gebeurd is duidelijk, waarom het dan nog willen zien?
En dan roepen dat het zo vreselijk is, sorry maar ik begrijp dat niet.
Alleen van het lezen en de gedachte erbij word ik al kots misselijk.