Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:Dus de kudde uitdunnen........ alles afschieten wat afschietwaardig is
en daar zullen inderdaad wat gezonde dieren bij zitten
Veulen84 schreef:Wolven zijn best een goed idee. Dan is dat probleem met die teveel aan reeën op de hoge veluwe ook meteen weg.
Ach en we hadden toch al te veel schapen en geiten. Daar krijg je dan weer q-koorts van...
(OH wat zeg ik nou en dat als schapen en geitenhouder)
Ze komen vanuit Duitsland toch al steeds meer deze kant op. Nog een km of 200 en ze lopen zo ons land binnen. En dan is het nog maar 100 km tot de oostvaardersplassen. Komt goed dus.
Citaat:@linky: het is de grootste onzin dat wilde wolven mensen aanvallen of kinderen. Wolven zijn zo bang, zo bang, dat ze elke menselijk contact vermijden. Enkel en alleen wolven die in gevangeschap opgegroeit kunnen gewent raken en mensen, maar wolven die in het wild geboren worden vallen echt geen mensen aan. Dat zijn zure fabeltjes die in de wereld zijn gekomen.
Waarom ik dit weet? Heb een leeraar die jarenlang wolven heeft gebustudeerd, maar dan in een gebied met wolven die netzoals puppy's gewend geraakt zijn aan Mensen. Echte wilde wolven (die dus nooit in contact komen met mensen als ze jong zijn) zijn zo bang voor mensen dat wetenschappers wolven niet echt in het wild kunnen bestuderen. De wolven die dus gebustudeerd zijn leven dus ALTIJD in een soort van gevangeschap en zijn vanaf pup in mensen handen geweest.
Maaaar ontopic.. ik vind dat er niks bijgevoerd moet worden, bijvoeren betekent meer dieren, meer dieren betekent meer honger en dan blijven we bijvoeren of schieten, of inderdaad salami...
Laten we ons druk maken over de bioindustrie ipv dit mooie stukje natuur wat zichzelf prima beheert.
Urko schreef:Maaaar ontopic.. ik vind dat er niks bijgevoerd moet worden, bijvoeren betekent meer dieren, meer dieren betekent meer honger en dan blijven we bijvoeren of schieten, of inderdaad salami...
Laten we ons druk maken over de bioindustrie ipv dit mooie stukje natuur wat zichzelf prima beheert.
_Lisanne schreef:Die partij verliest een beetje zn geloofwaardigheid naar mijn idee.
En verder kan ik het alleen maar eens zijn met linky!
Zeeuwtje68 schreef:Wat ze moeten doen is eerst bijvoeren tot ze weer op kracht komen.
Dan hengsten castereren en merrie's onvruchtbaar maken.
Een aantal vangen voor het vlees.
En zorgen dat ze de volgende winter met genoeg dieren overblijven om te kunnen overleven.
Maar geboortebeperking lijkt me zeer noodzakelijk bij alle dieren.
Dit is geen Natuur op deze manier.
En als we ze willen houden met een groot hek eromheen, moeten we er ook voor zorgen.
Net als met je eigen dieren.
kimmie261 schreef:urko,dit is bv ook een natuurgraas gebied:
http://www.freenature.nl/
alleen daar wordt wel en beleidt gevoerd,en zoals je ziet kan je het vlees kopen van de dieren die daar wegens overschot naar de slager zijn gegaan.
dat zou bij de OVP toch ook kunnen,alles beter als dit vreselijke lijden die de dieren nu ondergaan..
en dan niet eens de paardjes hoor,die zijn vrij sober en redden zich nog wel redelijk op heel kort gras,maar de runderen en hertjes,herkauwers die lang gras nodig hebben,vanwege de verschillende magen en herkauwen,ondergaan echt een vreselijk pijnlijke dood met uithongeren....
te triest gewoon...