PvdD dient motie over afschieten in Oostvaardersplassen in

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: PvdD dient motie over afschieten in Oostvaardersplassen in

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:19

naaah........ wolven uitzetten lijkt me geen goed plan voor de schapenhouders :D :D

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:21

KiWiKo schreef:
Dus de kudde uitdunnen........ alles afschieten wat afschietwaardig is :)

en daar zullen inderdaad wat gezonde dieren bij zitten

Maar wel eerst Ester O een hindepakje aantrekken en de kudde insturen! Die was net nog op het nieuws, [achterlijke }:0 ] 'nee we moeten ze geen voer geven want dan gaat het niet goed!'
Ik kan echt geen reden verzinnen waarom je eerst allemaal beesten in een stuk land gooit en dan ernaar gaat kijken hoe lang het duurt voor ze dood gaan!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:23

Wolven zijn best een goed idee. Dan is dat probleem met die teveel aan reeën op de hoge veluwe ook meteen weg.

Ach en we hadden toch al te veel schapen en geiten. Daar krijg je dan weer q-koorts van...
(OH wat zeg ik nou en dat als schapen en geitenhouder }> )

Ze komen vanuit Duitsland toch al steeds meer deze kant op. Nog een km of 200 en ze lopen zo ons land binnen. En dan is het nog maar 100 km tot de oostvaardersplassen. Komt goed dus.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:56

En denk je nou werkelijk dat die wolven in de Oostvaarderplassen blijven? Die graven onder het hek door of springen er over; leuk als je met de kinderen aan het wandelen bent of met je hondje. :9

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:28

Veulen84 schreef:
Wolven zijn best een goed idee. Dan is dat probleem met die teveel aan reeën op de hoge veluwe ook meteen weg.

Ach en we hadden toch al te veel schapen en geiten. Daar krijg je dan weer q-koorts van...
(OH wat zeg ik nou en dat als schapen en geitenhouder }> )

Ze komen vanuit Duitsland toch al steeds meer deze kant op. Nog een km of 200 en ze lopen zo ons land binnen. En dan is het nog maar 100 km tot de oostvaardersplassen. Komt goed dus.

mag ik je er even aan herrinderen dat in een groot gedeelte van scandinavie afgelopen maanden de wolven jacht weer was geopend en dat er JEWEL an de 270 wolven die er waren 10 procent afgeschoten mocht worden...?
En dat er voor deze jacht meer dan 11.000 jagers zich op hadden gegeven? Kun je nagaan hoeveel wolven er de eerste dag al gesneuvelt zijn...

Duurt helaas nog wel even voordat de wolven weer terug zijn.. van mij mogen ze er wel een gecastereerd koppeltje loslaten op deze hei hoor...!

@linky: het is de grootste onzin dat wilde wolven mensen aanvallen of kinderen. Wolven zijn zo bang, zo bang, dat ze elke menselijk contact vermijden. Enkel en alleen wolven die in gevangeschap opgegroeit kunnen gewent raken en mensen, maar wolven die in het wild geboren worden vallen echt geen mensen aan. Dat zijn zure fabeltjes die in de wereld zijn gekomen.
Waarom ik dit weet? Heb een leeraar die jarenlang wolven heeft gebustudeerd, maar dan in een gebied met wolven die netzoals puppy's gewend geraakt zijn aan Mensen. Echte wilde wolven (die dus nooit in contact komen met mensen als ze jong zijn) zijn zo bang voor mensen dat wetenschappers wolven niet echt in het wild kunnen bestuderen. De wolven die dus gebustudeerd zijn leven dus ALTIJD in een soort van gevangeschap en zijn vanaf pup in mensen handen geweest.

Maaaar ontopic.. ik vind dat er niks bijgevoerd moet worden, bijvoeren betekent meer dieren, meer dieren betekent meer honger en dan blijven we bijvoeren of schieten, of inderdaad salami...
Laten we ons druk maken over de bioindustrie ipv dit mooie stukje natuur wat zichzelf prima beheert.

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:36

Wat zijn sommige reacties ziek hier. Wel druk maken over paarden die in de modder staan op een klein terrein,
maar iets geven om de dieren die verschrikkelijk lijden in een zogenaamd "natuurgebied"? Nee hoor. Laat die beesten maar lekker doodhongeren
en verdrinken in de plassen omdat ze de kracht niet meer hebben op te staan. Ik schaam me serieus om een Nederlander te zijn.
Wat ziek zijn mensen toch. Waarom deze beesten hier in het "wild" wel sterven en in bijvoorbeeld in China niet, is omdat ze in China verder trekken tot dat ze
weer eten hebben, en dan weer verder, en verder en verder. Maar hier kan dat niet, ze leven in een gebied afgesloten met hekken, en uiteindelijk zijn ze het hele gebiedje
doorgetrokken en is het eten gewoon op. En dan nog durven te zeggen dat het "de natuur" is. Welke natuur? Er is niks wilds aan! Allemaal één grote attractie voor mensen.
Een safaripark, daar lijkt het op. De beesten leven tussen hekken op een wilde manier, maar ze kunnen niet op deze manier wild leven.
Waar gaat het heen met Nederland? Als je zo'n natuurpark maakt, moet je ook de dieren bijvoeren als het nodig is.
Want wees reëel, in zo'n park is het voedsel nou eenmaal ooit een keer op, en in bijvoorbeeld in het wild in China, kunnen ze mijlen ver door trekken.
Maar niet zeggen: "Ach, het is de natuur". Nee, het is niet de natuur, het is nep, een grote grap om mensen te vermaken.
Hoeveel dieren levens moeten nog verloren gaan door de stomzinnigheid van mensen? Red die arme beesten, voer ze bij of stop met dat hele natuurpark en verkoop de paardjes als recreatiepaarden of gewoon "sierpaarden" in weilanden waar ze wél goed verzorgt worden. Laat de dierenbescherming eens op die gestoorde politiek letten die dit soort dingen bedenkt om een paar dieren in een park te zetten en het "wild" te noemen, maar verzorgen? Ho maar!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:38

dus irisbikkel.......... zijn wij het er over eens dat je een paard niet natuurlijk kan houden in Nederland......... :) of is dat niet wat je bedoeld?

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:41

Citaat:
@linky: het is de grootste onzin dat wilde wolven mensen aanvallen of kinderen. Wolven zijn zo bang, zo bang, dat ze elke menselijk contact vermijden. Enkel en alleen wolven die in gevangeschap opgegroeit kunnen gewent raken en mensen, maar wolven die in het wild geboren worden vallen echt geen mensen aan. Dat zijn zure fabeltjes die in de wereld zijn gekomen.
Waarom ik dit weet? Heb een leeraar die jarenlang wolven heeft gebustudeerd, maar dan in een gebied met wolven die netzoals puppy's gewend geraakt zijn aan Mensen. Echte wilde wolven (die dus nooit in contact komen met mensen als ze jong zijn) zijn zo bang voor mensen dat wetenschappers wolven niet echt in het wild kunnen bestuderen. De wolven die dus gebustudeerd zijn leven dus ALTIJD in een soort van gevangeschap en zijn vanaf pup in mensen handen geweest.

Maaaar ontopic.. ik vind dat er niks bijgevoerd moet worden, bijvoeren betekent meer dieren, meer dieren betekent meer honger en dan blijven we bijvoeren of schieten, of inderdaad salami...
Laten we ons druk maken over de bioindustrie ipv dit mooie stukje natuur wat zichzelf prima beheert.

ik vind de "gebustudeerde" wolven van je "leeraar" niet echt als een geloofwaardige vergelijking klinken. Dat ze schuw zijn: ja. Maar als er honger is... Of als ze uit verweer aanvallen...
Slangen zijn ook schuw, maar een verkeerde voet op een verkeerde staart en die doen ook hap.

Daarnaast, dit stukje "natuur" is geen natuur. Natuur vind je in gebieden waar mensen niet aankomen. Daarnaast verhongeren de beesten. Dus het reguleert zich niet echt denderend.

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:57

wolven hebben een enorm leefgebied nodig, ongeveer zo groot als nederland. Die beperken zich niet tot een stukje"natuur" tussen twee snelwegen. Hier in nederland is geen wilde natuur meer. En als wolven ooit via duitsland hier komen worden ze vast afgeschoten, de kans dat ze voor een konik gaan is vele malen kleiner dan dat ze voor een schaap gaan, die zie je tenslotte eerder en meer onderweg naar onze "uitgebreide" stukken natuur! Moet je de nederlandse boeren dan eens horen, en er wordt nu al moord en brand geschreeuwd als je met je hond door stukje natuurgebied loopt zonder hem aan de lijn te doen, de hond zou eens een verdwaald konijn uit zijn holletje jagen! Nederlanders weten niet meer wat wilde natuur is, ze zouden niet eens weten wat te doen wanneer ze een groot roofdier tegen kwamen onderweg. of een slang! Heb in california ooit een nederlandse dame belet met blote!!voeten een toiletgelegenheid naast de snelweg binnen te lopen. Iedere idiot weet daar dat slangen in de hitte van de dag de koele schaduw van de tegelvloeren van dat soort ruimtes opzoeken, en de pacific rattler is een zeer giftige en aggresieve slang. mensen verdiepen zich er hier niet meer in. Is hier ook niet nodig, je kunt hier niet verdwalen in de bergen of in de woestijn, er zijn geen wilde dieren meer die je op kunne eten! Op ameland of vlieland, weet niet precies meer welke, zaten wat vossen, die horen daar niet, dus worden ze afgeschoten, wat doen ze dan met de wolven die zich niet houden aan de grenzen van hun postzegel territorium, een electrische schok band om :D
Die koniks moeten ze bij voeren, en afvoeren bij overschot. Beesten laat je geen maanden verrotten uit naam van natuur, die hier niet bestaat.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:59

Laten we ons druk maken over de bioindustrie ipv dit mooie stukje natuur wat zichzelf prima beheert.[/quote]

Is vast geen nederlandse leraar geweest! :D

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:02

Wat noem je natuurlijk? Ik vind een paard dat niet voor rijden bedoeld is, maar alleen in de wei staat, ook natuurlijk. Het is niet erg om paarden natuurlijk te houden, als ze maar wel de hulp krijgen om te overleven, waar bijvoeden dus minimaal bijhoort!

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:02

of leraar nederlands :D

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:35

ivm die wolven... dat was gewoon een opmerking mijnentwegen, en niet iets dat ze van plan zijn zenne :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:40

Urko schreef:

wat is er mis met het bestand in de hand te houden,dmv het overschot te slachten??

dagelijks worden er zoveel koeien en varkens geslacht,wat is dan het probleem met die paar paardjes en hertjes,en runderen die heerlijk vrij hebben kunnen rondlopen,te slachten?

zie werkelijk niet in waarom dit als "probleem" gezien wordt..

1000 x liever de slager als een maandenlange hongerdood, dunkt mij zo....

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:16

_Lisanne schreef:
Die partij verliest een beetje zn geloofwaardigheid naar mijn idee.

En verder kan ik het alleen maar eens zijn met linky!

Ach...ze hebben sinds vandaag een nieuw speerpunt: er zijn 3 "welness klinieken" in NL die een behandeling met visjes uit china aanbieden, die visjes eten dode huidschilfers op :D
PVDD vraagt zich af of de visjes wel gelukkig zijn :') of ze dit echt wel willen....

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:18

visjes hebben toch een geheugen van 2sec :=
daar maken ze zich dan wel druk om

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:21

Het is toch wel erg voor die visjes, hebben ze een geheugen van 2 sec, is dat nog een slechte herinnering van 2 sec ook. :(:)

Gelukkig heb je mensen in de regering die medelijden hebben met het leed van deze dieren :+

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:41

vissen een geheugen van 2 seconden? http://www.youtube.com/watch?v=L_Iznh9V ... r_embedded

edit: sorry voor mijn spel fouten in de vorige post, had heel snel getypt omdat ik weg moest. Vind het jammer dat wolven in zo'n verkeerd daglicht worden gezet, hoeveel mensen zijn er nu daadwerkelijk aangevallen? Er bestaan enkel en alleen mythes en sprookjes over de grote boze wolf. Die leraar die ik bedoel : F.creamer, helicon mbo velp, als gastdocent daar, werkt momenteel aan wildlife in afrika. Heeft ook met de wolfen van een dierentuin (ben vergeten te welke) gewerkt die amper aan mensen gewend waren, als je daar op af loopt met 2 personen verstijven die dieren van angst, zo bang zijn ze.

ontopic: wel of niet bij voeren, ik vind dat ze zowiezo te laat actie hebben ondernomen. Maar bijvoeren betekent gewoon meer paarden, meer buikjes om gevult te worden.
Maar aan de andere kant, ik zie dan weer liever zo'n paardje op mijn bord liggen dan een varken. Gezien de leefomstandigheden. Krijg een beetje een neurtrale mening hierin. bijvoeren? alleen als de paarden dan geslacht worden als er teveel komen. Niet bijvoeren en vervolgens afschieten.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:46

Wat ze moeten doen is eerst bijvoeren tot ze weer op kracht komen.
Dan hengsten castereren en merrie's onvruchtbaar maken.
Een aantal vangen voor het vlees.
En zorgen dat ze de volgende winter met genoeg dieren overblijven om te kunnen overleven.
Maar geboortebeperking lijkt me zeer noodzakelijk bij alle dieren.
Dit is geen Natuur op deze manier.
En als we ze willen houden met een groot hek eromheen, moeten we er ook voor zorgen.
Net als met je eigen dieren.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:47

urko,dit is bv ook een natuurgraas gebied:
http://www.freenature.nl/

alleen daar wordt wel en beleidt gevoerd,en zoals je ziet kan je het vlees kopen van de dieren die daar wegens overschot naar de slager zijn gegaan.

dat zou bij de OVP toch ook kunnen,alles beter als dit vreselijke lijden die de dieren nu ondergaan..

en dan niet eens de paardjes hoor,die zijn vrij sober en redden zich nog wel redelijk op heel kort gras,maar de runderen en hertjes,herkauwers die lang gras nodig hebben,vanwege de verschillende magen en herkauwen,ondergaan echt een vreselijk pijnlijke dood met uithongeren....

te triest gewoon...

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:48

zouden de afgeschoten dieren overigs niet naar dierentuinen gaan voor de katachtigen te voorzien van eten?

Zou de beheerders/jagers wel eens willen horen, wat hun mening over dit alles is.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:49

Zeeuwtje68 schreef:
Wat ze moeten doen is eerst bijvoeren tot ze weer op kracht komen.
Dan hengsten castereren en merrie's onvruchtbaar maken.
Een aantal vangen voor het vlees.
En zorgen dat ze de volgende winter met genoeg dieren overblijven om te kunnen overleven.
Maar geboortebeperking lijkt me zeer noodzakelijk bij alle dieren.
Dit is geen Natuur op deze manier.
En als we ze willen houden met een groot hek eromheen, moeten we er ook voor zorgen.
Net als met je eigen dieren.

Ja ! of.....gewoon stoppen met dit belachelijke experiment wat is uitgedraaid op pure dierenmishandeling, en gewoon accepteren dat NL te klein is om grote grazers op een natuurlijkde wijze te houden :(

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:52

kimmie261 schreef:
urko,dit is bv ook een natuurgraas gebied:
http://www.freenature.nl/

alleen daar wordt wel en beleidt gevoerd,en zoals je ziet kan je het vlees kopen van de dieren die daar wegens overschot naar de slager zijn gegaan.

dat zou bij de OVP toch ook kunnen,alles beter als dit vreselijke lijden die de dieren nu ondergaan..

en dan niet eens de paardjes hoor,die zijn vrij sober en redden zich nog wel redelijk op heel kort gras,maar de runderen en hertjes,herkauwers die lang gras nodig hebben,vanwege de verschillende magen en herkauwen,ondergaan echt een vreselijk pijnlijke dood met uithongeren....

te triest gewoon...

Super gewoon, zo'n beleid zouden ze dus ook moeten voeren in dit geval.
Bedankt voor de site, erg leuk om te lezen.
Ik vind het gewoon jammer als we bij gaan voeren dat er nog meer dieren komen... zelfs als we zouden consumeren.. hoeveel mensen eten er nou nog paardenvlees?

Truffel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:52

hier zijn ze ook een stemmer kwijt .. pff waar gaat het toch heen met nederland !!! :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:56

Truffel__ schreef:
hier zijn ze ook een stemmer kwijt .. pff waar gaat het toch heen met nederland !!! :(

Ik begreep al niet dat er in deze tijden uberhaupt mensen waren die op de PvdD zouden stemmen :o