Paardrijden tijdens schooltijd mogelijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Paardrijden tijdens schooltijd mogelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:24

Maar dat wil niet zeggen dat je het dan maar niet moet doen, omdat andere vinden dat het bagger is om er werk in te vinden! Er zijn super veel mensen die het niet erg vinden om hard te werken in zware omstandigheden, ze doen wat ze het liefste willen doen en dat is voldoende. Niet dat iedereen dat aankan, maar daarom is die vooropleiding opzich wel een goed idee, dan weten ze gelijk wat ze kunnen verwachten en als ze dat te zwaar vinden, kunnen ze de opleiding paardenhouderij gelijk uit hun hoofd zetten! Ik ben godse blij dat ik de opleiding paardenhouderij heb gedaan en heb afgemaakt! Ik heb zelfs nog hartstikke leuk bij kunnen verdienen via het lesgeven (uiteraard kun je dan ook gewoon alleen de Orun doen), maar ik heb er zelf voor gekozen om er verder niets mee te doen ivm mijn rug en ik wou liever een normaal salaris. Maar stel dat er wat leuks op mijn pad komt in de paardenwereld, zal ik daar zeker serieus over nadenken! Aangezien ik management erbij heb gedaan, ben ik nu wel aan de slag als filiaalleidster. Dus meiden die niet weten wat ze willen en het helemaal zien zitten om in de paarden te werken, kan ik zeker aanraden om de opleiding te doen, mits je het management erbij pakt, waar daar kun je altijd op terugvallen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:06

Arabesk schreef:
of minder instromers richting MBO paard, omdat ze ontdekken dat het hard werken is, slechte omstandigheden, weinig betaald krijgen etc etc

Dat zou heel goed kunnen, dat is dan toch prima?

Citaat:
Ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat het vooral gedaan wordt om leerlingen te trekken. Als het is om een beter beeld te krijgen van wat paardenhouderij inhoudt is het vooral afraden om dat te gaan doen en dat lijkt me nou ook weer niet echt het doel van zoiets.

Waar baseer je die mening op? Waarom zou het niet zo kunnen zijn dat meer leerlingen een realistisch beeld krijgen en dus niet aan de opleiding beginnen? Waarom denk je dat dat niet het doel is?

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:45

Geweldig, ik ben helemaal voor.
Tenminste, als ik het goed begrijp. We spreken hier toch over een VMBO opleiding, een voorbereidende opleiding voor het beroepsonderwijs? Bij mijn weten wordt je bij je daadwerkelijke beroepsopleiding (MBO) pas echt opgeleid voor een bepaald vak en is de keuze daarvoor dus veel bepalender.

Als kinderen tijdens het VMBO al voorbereid worden wat het paardenvak inhoudt lijkt me dit een hele goede zaak. Ze halen in ieder geval een VMBO diploma, gaan gemotiveerd naar school en een eventuele keuze voor een beroepsopleiding is een stuk bewuster. Ze kunnen nog alle kanten op, maar als ze echt kiezen voor de paarden, weten ze tenminste een beetje wat ze te wachten staat!

Liever zo dan dat ze er pas op het MBO achter komen dat ze net niks vinden. Dan heb je inderdaad je tijd weggegooid en kun je opnieuw een andere opleiding gaan beginnen.

Mochten mijn kinderen ooit een VMBO advies krijgen, dan mogen ze hiervoor elke richting kiezen die ze aanspreekt. Voor mijn part gaan ze bobsleeen (als dat tegen die tijd kan :) )
De keuze voor een MBO opleiding daarna is pas iets waar ik me mee zal gaan bemoeien.

Kiki2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:52

Hm het klinkt leuk maar dat is het denkik niet.