Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Nou, het lijkt mij dat als jij als amtenaar bij Bouw en Woningtoezicht wel een dusdanige vakidioterie bezit dat als jij ergens bouwwerken ziet verrijzen waarvan je niet weet dat die mensen een vergunning hebben je dit even controleert.
Alane schreef:nope.... alleen wanneer ze getipt worden... anders is het hek van de dam en hebben ze chronisch personeel te kort
daarbij loopt die ambtenaar als hij bij ons komt controleren, niet met de eventueel verleende vergunningen en beschikkingen op zak van de buren....
@Marjolein: dan had die ambtenaar bij ons nooit iets gezien... vanaf geen enkele straat iets zichtbaar.
PaulvanPeter schreef:Als we onze paarden vooral in de toekomst op een goede manier willen houden zullen we dus nu al bezwaar moeten gaan maken tegen deze trend. Er is een uitgave van de Vereniging Nederlandse gemeententen "Paardenhouderij en Ruimtelijke ordening" http://catalogus2.vng.nl/gemdocs/VNG/185594.pdf
Hier staat precies in hoe gemeenten de paardenhouderij (prive of zakelijk) in kunnen passen in hun bestemmingsplannen. Voor de afdeling ruimtelijke ordening in mijn gemeente (tot de directeur aan toe) was deze uitgave onbekend. Dusssssss
Als nu eens iedereen deze uitgave bekend maakt binnen zijn of haar gemeente aan de directeur ruimtelijke ordening (gewoon mailen) maken we misschien iets wakker, en wie weet.............
ilsse schreef:hoezo mag het niks kosten?? Slaat toch nergens op dat je dat zegt. Ik ga wel bezwaar makenBen het helemaal eens!!!
ilsse schreef:Tja, ik denk er nu eenmaal anders over. Ik snap dat regels niet voor niets zijn. Maar als je een huis hebt in the middle of nowere. ja sorry hoor... wie heeft er dan last van? Huisje is vroeger een boerderij geweest, maar nu mag niets meer. Ik snap dat gewoon niet, de gemeente en overheid mag overal lelijke gebouwen plaatsen, terwijl deze mensen nog niet eens een stalletje mogen bouwen voor hun dieren. Nee vindt ik ronduit sneu. En of dit nou wel of niet in strijd met de regels is maakt me niet uit. Hier zijn té veel regels, alles wat je hier doet moet je verantwoorden aan de overheid. Mijn mening!