KNHS staat per 1 april trensbit toe in Grand Prix

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: KNHS staat per 1 april trensbit toe in Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:18

Moet de federatievertegenwoordiger daar nog wel toestemming voor geven. En sommigen doen al moeilijk over het zomertenue als je van je paard afdrijft door de hitte, dus hoe vaak dit toegestaan gaat worden ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar,

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:19

Wauw! Heb 11 april mijn eerste M1 wedstrijd en rijd tot nu toe nog steeds zonder sporen. Zo te zien kan ik dat dus zo houden! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:24

Is dit een 1 april grap of menen ze het :))
Nou ja, vind het wel een vooruitgang op zich... Ben benieuwd!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:28

Wat een goede nieuwe regels! Dat van de plastron en hulpteugels vind ik alleen een beetje bullshit om eerlijk te zijn :=

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:33

Bizzybijtje schreef:
Is dit een 1 april grap of menen ze het :))
Nou ja, vind het wel een vooruitgang op zich... Ben benieuwd!

Ik denk wel dat het menens is hoor :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:40

Natuurlijk is het menens, 1 april begint het buitenseizoen weer, logische datum om iets in te voeren... Alle reglementswijzigingen zijn toch op 1 april?? Valt me op dat er elk jaar weer wordt gezegd dat het vast een 1 april grap is... Dat moet bokt zo onderhand toch wel weten... :z

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:41

Super nieuws! +:)+
Fijn dat je niet meer met stang & trens en sporen moet! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:42

Janine1990 schreef:
Natuurlijk is het menens, 1 april begint het buitenseizoen weer, logische datum om iets in te voeren... Alle reglementswijzigingen zijn toch op 1 april?? Valt me op dat er elk jaar weer wordt gezegd dat het vast een 1 april grap is... Dat moet bokt zo onderhand toch wel weten... :z

Je moet het niet al te letterlijk opvatten... ;)
Was maar een grapje..

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:46

Goed zeg! Fijne veranderingen :j

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:46

Dit wist ik al een tijdje, maar echt een enorme vooruitgang. Vooral het niet meer verplicht met S&T te moeten rijden vanaf de PSG!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:49

ik denk dat dit hele positieve veranderingen zijn!! Super!

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:05

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Hier worden we blij van *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:06

Fijn dat je t/m gp op trens mag blijven rijden,alleen jammer van die slof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:16

Elisa2 schreef:
Fijn dat je t/m gp op trens mag blijven rijden,alleen jammer van die slof.

Waarom? :) Imo zijn het namelijk absoluut geen ondeskundige handen die de slof vasthebben ;)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:18

In de B of in de Z is een heel verschil vaak hè, er zijn genoeg mensen die niet deskundig genoeg zijn voor een slof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:18

Drunksheep schreef:
In de B of in de Z is een heel verschil vaak hè, er zijn genoeg mensen die niet deskundig genoeg zijn voor een slof.

Pfft was even mis, dacht dat het alleen over de GP ging. Foutje!

xMillkoex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:20

Wouw, goeie verbeteringen!

Little_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:21

__Marloes schreef:
wat zit ik hier te balen van die thiedeman en slof, maar dat van de trens is weer super!

Ik vind dat in kleur starten een leuke regel, maar ik vind een roze pakkie iets te ver gaan. Ik start lekker in antraciet, dat is toch wat anders maar nog wel chique.

Uhm ik wil niet zeuren maar als ik je profiel bekijk zie ik je op alle foto's met een hulpteugel rijden.... :)*
Ik snap de ophef wel maar goed stel dat je net met een jong paard op wedstrijd gaat en je vind het nodig om voor de zekerheid een martingaal of thiedeman om te doen ja prima toch, ze werken alleen in als het paard tegen de hand komt....

dat snap ik wel
maar mijn paard loopt fijner zonder sporen als met sporen
en aangezien ik er m mee rijd en het in die klasse verplicht was
kwam ik voor de zekerheid even navragen of het dan ook niet meer verplicht was[/quote]

In de klasse M is het tot 1 april inderdaad verplicht om met sporen te rijden maar je kunt ook gewoon met dummy sporen rijden hoor, daar zit geen puntje aan helemaal niks dus ja gewoon goed de reglementen doorlezen dan had je t kunnen weten :list:

Vue schreef:
Héhé eindelijk positieve verandering vanuit de KNHS. Wel jammer dat spoortjes in alle klassen worden toegestaan. :roll:

Was al in alle klassen toegestaan ;)
Laatst bijgewerkt door Storm op 11-03-10 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 3 posts samengevoegd

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:32

Nou nu wil ik Anky wel eens zien zonder S&T en sporen :))

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:33

Vue schreef:
Héhé eindelijk positieve verandering vanuit de KNHS. Wel jammer dat spoortjes in alle klassen worden toegestaan. :roll:

Little_pony schreef:
Was al in alle klassen toegestaan ;)

En het is nu toegestaan om ze niet meer te dragen vanaf de M. Dat was namelijk verplicht.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:34

dat van de slof vind ik nog niet zo gek hoor, wij hebben zon zelfmoordpilootje rondlopen met de ere rondes...! Wanneer de muziek aan gaat begint hij al. Springt uiteindelijk door de teugels heen en zegt.. :evaw: ajuuu.
Dus voor eigen veiligheid en voor die van andere fijn dat dit nog mag.

Verder zijn het ook positieve veranderingen, maar ik ben nog niet over alles uit. Is het nu dus ook zo dat je
in de zomer gewoon in je blauwe kingslandshirt mag starten met dressuur? Met springen deed ik dit al,
voor dressuur moet ik nog een nieuwe aanschaffen... En hoe zit het met de zweep?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:36

Little_pony schreef:
__Marloes schreef:
wat zit ik hier te balen van die thiedeman en slof, maar dat van de trens is weer super!

Ik vind dat in kleur starten een leuke regel, maar ik vind een roze pakkie iets te ver gaan. Ik start lekker in antraciet, dat is toch wat anders maar nog wel chique.

Uhm ik wil niet zeuren maar als ik je profiel bekijk zie ik je op alle foto's met een hulpteugel rijden.... :)*
Ik snap de ophef wel maar goed stel dat je net met een jong paard op wedstrijd gaat en je vind het nodig om voor de zekerheid een martingaal of thiedeman om te doen ja prima toch, ze werken alleen in als het paard tegen de hand komt....

Alleen een martigaal hoor. Dat zie ik niet echt als een hulpteugel.

Ik vind de slof helemaal niet zo gek hoor. Tiederman helemaal niet. Ik heb genoeg paarden gezien die flink uit hun plaat gaan met de ereronde.
Idd wat randie zegt, voor eigen veiligheid en die van de rest om je heen. Scheelt je meteen ook een hoop boze blikken en commentaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:46

randie schreef:
dat van de slof vind ik nog niet zo gek hoor, wij hebben zon zelfmoordpilootje rondlopen met de ere rondes...! Wanneer de muziek aan gaat begint hij al. Springt uiteindelijk door de teugels heen en zegt.. :evaw: ajuuu.
Dus voor eigen veiligheid en voor die van andere fijn dat dit nog mag.

Verder zijn het ook positieve veranderingen, maar ik ben nog niet over alles uit. Is het nu dus ook zo dat je
in de zomer gewoon in je blauwe kingslandshirt mag starten met dressuur? Met springen deed ik dit al,
voor dressuur moet ik nog een nieuwe aanschaffen... En hoe zit het met de zweep?

Voor dressuur is alleen een dressuurblouse toegestaan ;)
Zweep is volgens mij onveranderd gebleven.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:46

fijn! nu kan ik ook op wedstrijd. moet met tiedemann inrijden ivm 2 slechte schouders en een heel sterk paard. en als ze eenmaal fijn loopt kan ik me proeven wel zonder rijden.. :D

Little_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:49

[/quote]

Ik snap de ophef wel maar goed stel dat je net met een jong paard op wedstrijd gaat en je vind het nodig om voor de zekerheid een martingaal of thiedeman om te doen ja prima toch, ze werken alleen in als het paard tegen de hand komt....[/quote]

Alleen een martigaal hoor. Dat zie ik niet echt als een hulpteugel.
Ik vind de slof helemaal niet zo gek hoor. Tiederman helemaal niet. Ik heb genoeg paarden gezien die flink uit hun plaat gaan met de ereronde.
Idd wat randie zegt, voor eigen veiligheid en die van de rest om je heen. Scheelt je meteen ook een hoop boze blikken en commentaar.[/quote]

Martingaal is net zo goed een hulpteugel (ook al zie jij dat niet zo ;) )