Paard afgemaakt na botsing met quad in Oud-Turnhout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bleekje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:57

Wat een vreselijk bericht! Ik ken ook iemand bij wie dit is gebeurd, maar dan achter op de kar geklapt. Vreselijk!

Simon75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:15

Sneller terug dan verwacht.

Maar ik zou echt heel graag weten waar ik wel en niet mag komen met de motor om alzo geen kwaad bloed te zetten. Natuurlijk mogen paarden ook op de openbare weg en ik weet dat motoren uit den boze zijn in het bos. Maar zoals in de allereerste post is het ongeval gebeurd op een weg met een straatnaam: Kievitvenweg. Dit is dan toch een openbare weg, of niet?

Al die mensen die kilometers ver rijden om hun auto zo dicht mogelijk bij het bos te parkeren om aldaar te gaan wandelen vervuilen niet zeker, kom nou. Uw grote 4x4 met van erachter en paard in is zuinig in verbruik zeker? Verdorie, nu ben ik hier ook met modder aan het gooien. Mijn excuses.
Als je nu nog het lawaai van de motoren aanhaalde, kon ik het begrijpen.

Ik weet zeker dat mountainbikers evenzeer jullie hoefsporen vervloeken om door te rijden en zo zijn er nog vele ergernissen.

Respekt en verdraagzaamheid is de enige houvast.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:17

Simon ik ben het helemaal met jou eens...
Dan niet te spreken over de paardenpoep waar voetgangers doorheen moeten worstelen...
Ik schreef al dat je pas wat kunt zeggen als je zeker weet wat er gebeurt is, speculeren is uit den boze....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:25

Simon75 schreef:
Sneller terug dan verwacht.

Maar ik zou echt heel graag weten waar ik wel en niet mag komen met de motor om alzo geen kwaad bloed te zetten. Natuurlijk mogen paarden ook op de openbare weg en ik weet dat motoren uit den boze zijn in het bos. Maar zoals in de allereerste post is het ongeval gebeurd op een weg met een straatnaam: Kievitvenweg. Dit is dan toch een openbare weg, of niet?

Al die mensen die kilometers ver rijden om hun auto zo dicht mogelijk bij het bos te parkeren om aldaar te gaan wandelen vervuilen niet zeker, kom nou. Uw grote 4x4 met van erachter en paard in is zuinig in verbruik zeker? Verdorie, nu ben ik hier ook met modder aan het gooien. Mijn excuses.
Als je nu nog het lawaai van de motoren aanhaalde, kon ik het begrijpen.

Ik weet zeker dat mountainbikers evenzeer jullie hoefsporen vervloeken om door te rijden en zo zijn er nog vele ergernissen.

Respekt en verdraagzaamheid is de enige houvast.

lawaai is zeker ook een goede ja...
Verder zei ik al ik de buurt niet ken waar dit gebeurd is en dus ook niet weet of dit een openbare weg is of dat het bossen zijn.
Ik persoonlijk vind dat motorvoertuigen (ook geen auto's) niet IN de bossen mogen komen. Dit vanwege de dieren en de natuur. Je kunt zelf invullen waarom het dan beter is er niet te komen met je motor.
Ook ik kom geregeld motorrijders tegen in de bossen, zijn altijd netjes en heb er nooit problemen mee...

Ps ik ga altijd te paard naar de bossen want heb geen grote 4x4 met trailer ;)

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:38

Jeetje wat verschrikkelijk!! je ziet zo'n paard toch wel lopen??
echt heel veel sterkte voor de amazone!

bakkabouter

Re: Paard afgemaakt na botsing met quad in Oud-Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:42

Ik ga der even van uit dat de quadrijder dit echt niet expres gedaan heeft. Maar hoe in vredesnaam kon dit gebeuren? Je ziet een paard toch wel lopen denkik? En ook een quad heeft remmen... Was hij dan afgeleid door iets en niet goed aan het opletten? Ik kan me weinig andere oorzaken inbeelden...

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:46

Een ongeluk is snel gebeurd en ik geloof ook zeker dat er hier geen opzet in het spel is. Ook crossers moeten hun hobby uit kunnen oefenen. Bij mij in de omgeving crossen heel veel mensen maar we houden wel rekening met elkaar.

Ik denk dat de quadrijder hier wel een fout heeft gemaakt door met hoge snelheid een onoverzichtelijke bocht in te gaan. Door het geluid van de machine heeft hij niet op tijd het gas terug kunnen brengen toen hij de ruiters zag.
Waar je geen zicht hebt moet je met paard of motor rekening houden met je tempo denk ik.
Ik kom ook niet in rengalop een bocht om toch!
Natuurlijk ook erg voor die man maar toch...... het paard is er niet meer en heeft vreselijk moeten lijden.... net als de amazone nog een hele tijd moet doen :(:)

Simon75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:49

Volgens zijn verhaal wou hij iets voor de bocht een zijweg inslaan, maar daar waren wandelaars en dus besloot hij rechtdoor te rijden. Hij was dus waarschijnlijk juist aan het versnellen toen hij plots de paarden opmerkte. Snelheid ligt hier zeker mee aan de basis, zonder twijfel.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:54

Dat denk ik in dit geval ook maar wel helaas met een dramatische afloop.

Ik heb vorig jaar zelf twee keer een motorrijder achterop gehad die ook vol gas een slingerpad achter mij aan heeft gereden en mij te laat op had gemerkt....
Gelukkig werd mijn paard niet gek van het geluid en heb ik er zelf flink tempo ingehouden omdat ik wist dat ik een stukje verder de hei op kon vluchten.

Voor een wandelaar kan dit ook lelijke gevolgen hebben. Ik denk dat iedereen daar wat meer stil bij moet staan.

Waar geen zicht is....gas dicht... met paard of motor of wat dan ook. Er kan altijd wat tevoorschijn komen :o

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:51

Snoevie schreef:
lnda_ schreef:

Dat is helemaal juist, we weten niet hoe of wat dus express of per ongeluk kan niemand nog wat over zeggen.
Misschien stond de amazone wel netjes te wachten en schrok het paardje wel zo van het geluid dat hij het pad
op is gesprongen en zo voor de Quad terrecht is gekomen.
Vind het iig afschuwelijk als je op deze manier je paard moet verliezen

mee eens.
en daarom word ik ook gewoon pissig van reacties als : ik zal hem weleens wat blauwe plekken bezorgen of ik draai zn nek wel even om.....

je gaat er verdorie toch niet vanuit dat iemand zoiets met opzet doet?

en het is ook afschuwelijk,het arme dier ;(

Ik heb ook nooit gezegd dat dit met opzet is gebeurd maar ik zou wel helemaal flippen als het mijn paard was wat hier de klos door zou zijn. En zou me dan echt niet uitmaken of het expres of per ongeluk is.
Dat zou mijn eerste reactie zijn, ben normaal echt geen ruzie zoeker of zo maar kom nou nooit met 1 vinger aan mijn beestje. En nogmaals het heeft niets met stoer doen te maken maar puur met instinctief gedrag!!!! Einde discussie voor mij.

Vind het vreselijk voor het arme dier en zijn eigenaar.

just_yv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:01

Verschrikkelijk om een beest zo te moeten zien lijden.

Ik wens alle betrokkenen sterkte.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:11

Ik denk dat Popke en Simon het hier juist hebben.
Te hard door een onoverzichtelijk bocht moet je gewoon nooit doen niet op een paard, niet in een auto, niet op een fiets, niet op motor en ook niet op een quad. Dat is natuurlijk vragen om problemen, ik bedoel er had een een kind vlakdoor de bocht kunnen lopen. Dan waren de gevolgen nog veel groter geweest.

Al ga ik er niet van uit dat deze man bewust hard door de bocht gereden is om een ongeluk te veroorzaken maar helaas zijn er wel mensen die zo gestoord zijn om dit wel te doen al dan niet met opzet om een paard te verwonden of zelfs te doden. Paardje laten schrikken is voor sommige mensen een heel leuk grapje zonder te beseffen wat voor schade er aangericht kan worden.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:52

Wat erg zeg dit bericht en het commentaar wat je dan ook leest.
Het is voor zowel die amazone als quad rijder vreselijk want denk je nou echt dat degene die op de quad reed zijn schouders ophaald en weer verder leeft.
daar geloof ik niets van als je zoiets meemaakt hoe het ook gebeurt daar ben je nog een tijd mee bezig om het een plekje te geven.
Als daar een amazone staat/ligt die yhelemaal overstuur is omdat haar paard daar zo ligt dan moet je wel van staal zijn om dat te negeren.

Dus kort samengevat ik vind het voor beide heel erg voor de amazone omdat ze het dierbaarste kwijt is en voor de quad rijder omdat het hem/haar is overkomen een fout waar hij/zij de rest van zijn leven mee moet leven.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:35

Moderatoropmerking:
Hier het verzoek om niet meer te speculeren en respectvol naar elkander te blijven. Het is een vreselijk ongeluk, het is begrijpelijk dat de emoties hoog oplopen, maar dan is het niet nodig om direct een schuldige aan te wijzen zonder dat alle details bekend zijn.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:01

Zo bah wat een heftig verhaal. Erg jammer dat het zo moest gebeuren..
Snap dat de bestuurder van de Quad het niet express deed maar wanneer je met hoge snelheid in een bocht die niet over zichtelijk is
niet gaat denken gas terug te nemen is het toch echt wel zijn schuld maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk ook voor de bestuurder..

Erg veel sterkte aan de bestuurder, de amazones, ooggetuigen en andere betrokkennen :(:)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:20

tuurlijk ik zou ook woedend zijn als het mijn paard betrof,maar om nou zulke verwensingen naar de quad rijder te roepen....

het overgrote deel van bokt was er niet bij.....

nogmaals sterkte voor de betrokkenen

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:25

ik denk dat iedereen anders reageerd op situaties. het kan heel goed dat de quad rijder ineens verrast werd toen er twee paarden voor zijn neus verschenen. Het was geloof ik in een onoverzichtelijke bocht las ik eerder.
Maar goed,ik ga niet speculeren. ik heb zelf veel op quads gereden en weet dat die dingen heel hard kunnen en soms niet zo snel reageren als je zou willen en remmen vaak iets langer duurt dan je zou denken. Ik kan m echt niet voorstellen dat iemand dit ooit met opzet zou doen. Het is dus een verschrikkelijke situatie voor beide partijen... mijn oprechte sympathie, kan me niet voorstellen om je paard op zo een manier kwijt te raken.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:56

Ik denk eigenlijk dat we nu wel genoeg meningen hebben gelezen, ik ben geen moderator maar wat mij betreft zou dit topic op slot mogen, er zit geen nieuwswaarde meer in,er worden alleen nog maar beschuldigingen over en weer gedaan ( uitzonderingen daargelaten) , de eigenaresse van dit paard haalt op deze manier echt geen steun uit dit topic en de quadrijder heeft ongetwijfeld de rest van zijn leven slapeloze nachten van dit afschuwelijke ongeluk. Ik wens beide enorm veel sterkte toe !!

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:22

amai.... zo dichtbij!! en hier rijden ook altijd veel quad en crossbrommers!
had mij dit overkomen dan had de quad bestuurder er echt wel slecht vanaf gekomen!
Arm meisje, hopelijk komt ze er snel weer een beetje boven op!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:35

Gemotoriseerd verkeer hoort niet in een bos. Maar aan de andere kant, waar ze wel mogen komen is op steeds minder plaatsen. Ik woon in een buurt waar al 30 (?) jaar een cross terrein ligt. Waar heel vroeger nooit vergunning voor is gegeven. Dat lag braak, daar zijn ze ooit eens begonnen, niemand klaagde en al jaren is dat in gebruik. Maar nu zijn er stadse mensen in de buurt gaan wonen, gaan klagen en er achte gekomen dat er toen geen vergunning is vergeven. Nu is het uitvechten of het toch mag blijven of niet.
Een ander terrein, een 40 kilometer verderop, is het precies zo vergaan, maar is gesloten. En weer een ander, ook weer in de straal van 40 km ook dicht. Ook nooit officieel een vergunning verleent. Blijkbaar gebeurde dat zoveel jaar terug niet.
Maar al deze crossers hebben nog steeds hun hobby. Maar kunnen bijna nergens meer terecht. En dan krijg je toch dat ze automatisch meer op de openbare weg of bossen komen. Ook als het niet mag. Vaak met hoge snelheid, want bij een melding komt de politie naar het bos en moet je er toch weer uit zijn voordat hun er zijn.

Natuurlijk is dat dan niet allemaal goed te praten. Maar begrijpen doe ik het ook wel. Als al onze maneges werden gesloten, deden we het waarschijnlijk ook zo.
Helaas is er nu een zeer ernstig ongeluk gebeurt. Wat zeer verschrikkelijk is. Maar zoals ik normaal de crossers in het bos ken, zijn ze heel netjes. Ook op de openbare weg. En ik kan me dan ook niet voorstellen dat deze quad rijder hier ook niet mee zit.

nienkexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:03

Jeetje een paard zie je toch staanlijkt mij, wat erg. !!

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:41

Oeeeeei dit soort dingen gebeuren jammer gnoeg best vaak de laattste tijd :(:) Maar dit is egt erg ik had ooit op youtube een filmpje gezien van een paard dat een been brak tijden een wedstrijd hij moest over een struik springen en kwam verkeerd neer. Zoo zeg dat beeld krijg ik niet snel uit mijn hoofd |(

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:53

Boterfliegje schreef:
had mij dit overkomen dan had de quad bestuurder er echt wel slecht vanaf gekomen!

en wat had je dan gedaan........... }:0

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:02

waarschijnlijk een vleesetende plant er op af gestuurd :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:03

tja waarschijnlijk :D haha