Indoor Brabant blijft hopen op gaatje voor Anky van Grunsven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:21

Ayasha schreef:
Sinds wanneer ben jij mod? :+

Mireille: Nu begrijp ik je beter! Excuus dan!! :) Tja, ik had haar tóch graag gezien op deze finale :D Maar het is niet anders.... Kan me ook wel voorstellen dat ze op haar hopen eigenlijk en niet zozeer omdat ze "meer" is dan de rest maar omwille van haar prestaties.

Juist, en om die reden ben ik het ook helemaal met je eens.
Dus nu maar hopen. De kaarten hebben we al liggen dussssssssssssssss

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:55

Mireille1970 schreef:
Vudress schreef:

Innoveren betekent niet dat je het verleden weg moet gooien.

Dat doet ook niemand, hij wordt alleen bijgeschaafd en beter.
Daarom schaatsen we nu sneller dan ooit, fietsen we sneller dan ooit en rijden we beter dan ooit.

Exact wat ik bedoel. Maar bij alles wat beter gaat leren we van het verleden en gooien we de goede dingen van het verleden niet weg.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:40

Nou, mijn persoonlijke mening is dat ik het niet erg vind dat Anky niet meedoet. Ik ben er eigenlijk een beetje op uit gekeken. Bovendien hou ik van duidelijkheid en regels. Ze heeft net zo als elk ander een plan gemaakt voor dit jaar om haar paarden in te zetten. Daarbij is het haar niet gelukt om zich te plaatsen. Dit heeft vermoedelijk ook wel te maken met omstandigheden buiten haar wil (blessure), maar dat geldt voor iedereen die met paarden bezig is. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Het blijft voor mij een wereldbeker en geen EK, dus van mij mogen gerust wat mindere goden uit het verre oosten meedoen. Het niveau daar mbt de paarden is trouwens helemaal niet zo dramatisch, alleen het (wedstrijd)rijden ontbreekt er vaak nog aan. Nou, als daarmee deze mensen de kans krijgen om te groeien in de wedstrijdsport, dan vind ik dat prima. Dan wordt het langzaam aan misschien nog spannender over een aantal jaren als verrassende combinaties mee kunnen doen en hoge ogen kunnen gooien. Ooit heeft Anky met Prisco toch ook de kans gekregen om naar de OS te mogen. Toen ging het toch ook niet zo fantastisch voor haar. Ze heeft er wel een gigantische hoeveelheid ervaring op kunnen doen, waar ze haar voordeel mee heeft kunnen doen in de jaren erna. Zo werkt het toch?
De dressuursport wordt voor mij iig ongelooflijk saai als je van te voren al weet we er 1 t/m 5 worden. Dodelijk saai zelfs. En dat is de laatste 10 jaar voor mij zo geweest. Bovendien mag voor mij dus het WEDSTRIJDelement weer op de voorgrond staan en niet vriendjespolitie. Hoe goed Anky dan ook is.

horseyfries

Re: Indoor Brabant blijft hopen op gaatje voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:35

Ik denk dat we nog veel beter weten wie nr. 1 t/m 3 worden als ze ipv Anky mensen uit verweggistan die nog nooit 70 % gescoord hebben laten meedoen, dus hoe je dat een argument kunt vinden om Anky NIET mee te laten doen is me een raadsel.

Om het spannend te maken zou ze juist wél mee moeten doen!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:59

Tja, ik heb het wel een beetje gehad om naar Anky te kijken, dus ik wil wel eens wat anders, en ja, wie er 1 wordt, kan ik wel uittekenen, maar de rest is toch nog een beetje koffiedik kijken denk ik zo.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:33

Bij het Champions League voetbal werkt het zo:

Citaat:
Deelname
Een club kan zich voor dit toernooi plaatsen door een hoge eindpositie in de nationale competitie van het voorgaande jaar. Elk land dat bij de UEFA is aangesloten mag minimaal één en maximaal vier clubs afvaardigen; hoe sterker het land, hoe meer clubs mogen deelnemen. De verdeling wordt gebaseerd op de positie van het land op de UEFA-coëfficiëntenranglijst. Liechtenstein kent geen deelnemer in dit toernooi omdat dit ministaatje geen eigen nationale competitie heeft; de zeven clubs uit Liechtenstein spelen alle in de Zwitserse competitie.

Zou zeker niet onterecht zijn om dit voor de dressuur ook te laten gelden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:39

Saskia505 schreef:
Ongelofelijk dat je meent te denken dat ik onzin type.
Daar kan ik serieus dus niet over uit.

Hoe serieus kan men je nemen als je een 'feit' neerzet waarvan je dr bron niet eens kan vermelden? Zorg dan dat je het zwart op wit hebt voor je het op internet gooit!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:46

@Vur

met kaartjes voor 60 euro per persoon krijg je de tent echt niet vol met ruiters uit Hongarije...

Het is helemaal niet ter sprake maar de organisatie mag zich toch wel uitspreken?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:53

vur schreef:
Tja, ik heb het wel een beetje gehad om naar Anky te kijken, dus ik wil wel eens wat anders, en ja, wie er 1 wordt, kan ik wel uittekenen, maar de rest is toch nog een beetje koffiedik kijken denk ik zo.

Jij verwacht dat die Hongaar of de Poolse de strijd gaan aanbinden met de andere Nederlandse combinaties? :P

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:39

Michael1104 schreef:
@Vur

met kaartjes voor 60 euro per persoon krijg je de tent echt niet vol met ruiters uit Hongarije...

Het is helemaal niet ter sprake maar de organisatie mag zich toch wel uitspreken?

Hallo, ik leg wel 60 euro neer om Totilas en Parzival te zien. Is misschien wel net geen 60 euro waard die twee, maar ja, met Anky erbij zeker wel. Grapje.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:40

horseyfries schreef:
vur schreef:

Jij verwacht dat die Hongaar of de Poolse de strijd gaan aanbinden met de andere Nederlandse combinaties? :P

Nee, dat verwacht ik niet. Totilas wint toch, Parzival misschien tweede, maar Kittel kan goed weerstand leveren voor plaats 2 en lager, en misschien dat de Poolse het nog erg spannend kan maken voor plaats 5 en lager? Ik weet het niet, ik heb haar nog nooit zien rijden, maar al wel veel over gehoord. Dus ik wil zo iemand wel eens een keer zien ja. Beetje uit de eigen wereld stappen en kijken wat er nog meer te koop is in de wereld. ;)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:31

vur schreef:

Dat is persoonlijk. Ik kan nog altijd kippevel krijgen als ik Anky zie rijden.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 04:55

Ik gun Anky het beste, maar het zou compleet oneerlijk zijn om die een wildkaart te geven. Blijkbaar had ze helemaal geen interesse in de finale, anders zou ze wel vaker in de kwalificaties gereden hebben. Om haar dan nu een wildcard te geven zou tegenover de andere ruiters en amazones (die zich het schompes gereden hebben om wel mee te kunnen doen) een heel slecht signaal zijn. Anky koos er voor om rust te nemen en in Amerika te gaan rijden...geeft helemaal niks, maar dan ook geen deelname aan de finale af kunnen dwingen. We praten hier wel over de Wereldbekerfinale, en niet een of ander bijconcours!!!
Als in de springsport iemand een wildcard voor de finale zou krijgen, dan brak echt de hel los!

horseyfries

Re: Indoor Brabant blijft hopen op gaatje voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:10

Je weet duidelijk niet waarover je spreekt MD. Anky heeft voldoende kwalificaties gereden, alleen kreeg ze door uitsluiting van een andere deelnemer niet de volle mep aan punten terwijl ze wel won. Ze staat verder hoger geplaatst met véél meer punten van haar wél gereden kwalificaties dan de mensen die nu wel mee mogen doen op een wildcard, ze heeft alleen de pech dat er al drie Nederlanders waren. In Amerika vorig jaar was dit ook zo en toen mocht er wél een vierde Amerikaan meedoen op een wildcard, die bij lange na niet zoveel punten had gehaald als Anky. Wat is er nu oneerlijk?