Item over oplichting door paardenverkoopster op tv *CLIP*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissMich

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:04

Jeetje ik hoop voor haar dat ze nog wat kunnen doen maar ik vrees er wel voor!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:07

Inderdaad niet erg slim van het meisje, maar fouten zijn er ook om te maken. Voor de meeste is het allemaal logisch dat je vooraf moet keuren etc, maar misschien was ze ook zo door het dolle heen dat ze eindelijk haar paard had, dat ze gewoon te goedgelovig was. Dat ze het papier al tekende voor het ontvangen geld vind ik ook niet zo slim maar uiteindelijk zullen we nooit 100% weten hoe het precies gegaan is. Uiteindelijk kan de verkoper hetzelfde zeggen van haar, dat ze eerst het papier wil voordat ze haar die 1500€ gaat betalen. Is een beetje een dubbel verhaal.

Ik hoop voor haar dat ze haar geld terug krijgt.

Li_Bri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:11

Pffhh ik heb het ook gezien, je moet er toch niet aan denken :n !
Ik heb zelf net ook een paardje gekocht en kreeg er helemaal de kriebels van!

obiron

Re: Item over oplichting door paardenverkoopster op tv *CLIP*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:13

wat ik begreep uit het verhaal is dat ze het paard inmiddels al een jaar op stal had staan, waarom zolang wachten voordat je hem laten keuren??

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:14

Bloempjeh_ schreef:
Inderdaad niet erg slim van het meisje, maar fouten zijn er ook om te maken. Voor de meeste is het allemaal logisch dat je vooraf moet keuren etc, maar misschien was ze ook zo door het dolle heen dat ze eindelijk haar paard had, dat ze gewoon te goedgelovig was. Dat ze het papier al tekende voor het ontvangen geld vind ik ook niet zo slim maar uiteindelijk zullen we nooit 100% weten hoe het precies gegaan is. Uiteindelijk kan de verkoper hetzelfde zeggen van haar, dat ze eerst het papier wil voordat ze haar die 1500€ gaat betalen. Is een beetje een dubbel verhaal.

Verkoper kan niet hetzelfde van haar zeggen; niemand kan iemand dwingen om éérst een ontvangstbevestiging te tekenen, vóordat je het geld daadwerkelijk ontvangen hebt. Als ze dat wel zou eisen heeft ze gewoon geen poot om op te staan.

Tuurlijk zijn fouten er om te maken, maar ik heb nog nooit een paard gekocht, ik studeer dan wel Rechten maar denk dat je met een beetje gezond verstand ook een heel eind zal moeten komen, daarbij neem je vaak minstens 1 persoon mee die niet alleen verstand van zaken en paarden heeft, maar doe je het ook niet helemaal in je eentje omdat je soms ook een beetje in je enthousiasme getemperd moet worden door iemand die wat objectiever naar de zaak kan kijken.

@ Obiron: blijkbaar is hij eerst een week op proef geweest, na 1 week gekeurd en toen afgekeurd.
waarom het paard nog een jaar daar op stal heeft gestaan snap ik ook niet eigenlijk... misschien dat priamos daar een antwoord op heeft?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:14

Vooral dat 50,- gebeuren bij het ophalen...hoe lomp kan een verkoop(st)er zijn :n
Inderdaad was het beter geweest om voor de koop te laten keuren, maar een mondelinge afspraak is ook een afspraak. Daarnaast was de uitspraak van de rechter heel duidelijk.

Paardje stond er waarschijnlijk al een jaar, omdat de verkoopster het beestje in eerste instantie weigerde terug te nemen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:19

best vreemd dat er alweer een paard in voorkomt. Blijft een rare business

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:19

Juut schreef:
Vooral dat 50,- gebeuren bij het ophalen...hoe lomp kan een verkoop(st)er zijn :n
Inderdaad was het beter geweest om voor de koop te laten keuren, maar een mondelinge afspraak is ook een afspraak. Daarnaast was de uitspraak van de rechter heel duidelijk.

Paardje stond er waarschijnlijk al een jaar, omdat de verkoopster het beestje in eerste instantie weigerde terug te nemen

Praktisch gezien wel, maar dat wordt lang niet altijd juridisch zo gezien. En hoe wil je dat hard maken, stel dat er ook geen getuigen bij zijn, dan is het toch het éne woord tegen het andere? Dan wordt het een wellus-niettus spelletje waar niemand ook maar iets mee op schiet. Heb je het op papier staan dan kan dat achteraf altijd als bewijs dienen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:21

Het is nu twee woorden tegen ee, en daarnaast; lekker dan, kan een verkoper er dus heel handig mee weg komen door er maar geen getuigen bij te laten zijn }:0

L_briljant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:22

Dat die verkoopster met zichzelf kan leven he, terwijl ze weet wat ze dat beestje aandoet :n . Ik kreeg er de rillingen van heb nml net zelf een paardje gekocht.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:23

obiron schreef:
wat ik begreep uit het verhaal is dat ze het paard inmiddels al een jaar op stal had staan, waarom zolang wachten voordat je hem laten keuren??

volgens mij heeft ze na een week laten keuren en toen bleek die afgekeurt tewezen.
en dat dit proces al een jaar loopt.
of heb ik het nou mis..

trouwens na een week keuren in 1 week kan er toch nog veel gebeuren.
Voortaan maar gelijk laten keuren.

het zal wel een goede les voor haar wezen maar geen leuke les :(

Maar niet netjes wat de handelaar heeft gedaan :(
mondeling is toch ook een afspraak????

hopelijk komt het nog goed en mag de handelaar de schade terug betalen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:25

Juut schreef:
Het is nu twee woorden tegen ee, en daarnaast; lekker dan, kan een verkoper er dus heel handig mee weg komen door er maar geen getuigen bij te laten zijn }:0

Ja maar dat probeer ik dus uit te leggen; zet het op papier vóoraf dan heb je dat in iedergeval al goed geregeld!
Wat jij hierboven beweert is inderdaad waar, maar wel heel simpel gezegd hoor.
Lees de kleine letters in een contract en zet niet zomaar je handtekening. 'ja lekker dan, kan een verkoper je zomaar binden aan iets waarvan je niets weet'. Nee oplossing: lees kleine letters, zet dán pas je handtekening.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:26

Machonito schreef:
obiron schreef:

volgens mij heeft ze na een week laten keuren en toen bleek die afgekeurt tewezen.
of heb ik het nou mis..

Lezen blijkt maar weer erg moeilijk te zijn.... :(:)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:27

Die kleine lettertjes zijn inderdaad belangrijk, maar als ik een paardje koop denk ik dat ik gelijk een tribune vol getuigen mee neem :Y)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:27

Ik heb het gisteren ook gezien. Rare manier van zaken doen. Ik hoop voor het meisje dat ze haar geld nog terug krijgt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:29

Juut schreef:
Die kleine lettertjes zijn inderdaad belangrijk, maar als ik een paardje koop denk ik dat ik gelijk een tribune vol getuigen mee neem :Y)

neeheej................. *zucht*
zet afspraken vooraf op papier

dan is dat hele getuigenverhaal al van veel minder belang.
:')

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:31

Nu stond de afspraak 1500 terug betalen en paard ophalen ook op papier, en toch ging het mis ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:32

Jemig,, het zal je maar gebeuren, kan hier zo boos om worden he..

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:34

Ik heb het ook zitten kijken gister.... Vond het echt sneu voor die meid...
Ik had zelf nooit mijn paard meegegeven voor ik het geld had gezien. Ik denk dat ze gewoon overdonderd was en dat ze daardoor deed wat er werd voorgesteld.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:37

Ik weet zelf helaas maar hoe simpel en onduidelijk de wet wat paarden betrefd in elkaar zit.
Er zijn allemaal dingen; 'nou, volgens de wet ... ' maar als het er op aankomt is de wet nergens meer te bekennen met hun regeltjes.
Dan heb ik het over verkoop afspraken, mensen die paarden achter laten etc.

Heel sneu voor het meisje, vooral ook voor het paard dat nu dus (waarschijnlijk, of het was een leugen, je weet nooit met zulke mensen) naar de slacht is.

:(:)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:37

dan denk ik echt: waar zeur je over! :(

die verkoopster dan...

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:39

JoyCiej007 schreef:
Bloempjeh_ schreef:

Verkoper kan niet hetzelfde van haar zeggen; niemand kan iemand dwingen om éérst een ontvangstbevestiging te tekenen, vóordat je het geld daadwerkelijk ontvangen hebt. Als ze dat wel zou eisen heeft ze gewoon geen poot om op te staan.

Tuurlijk zijn fouten er om te maken, maar ik heb nog nooit een paard gekocht, ik studeer dan wel Rechten maar denk dat je met een beetje gezond verstand ook een heel eind zal moeten komen, daarbij neem je vaak minstens 1 persoon mee die niet alleen verstand van zaken en paarden heeft, maar doe je het ook niet helemaal in je eentje omdat je soms ook een beetje in je enthousiasme getemperd moet worden door iemand die wat objectiever naar de zaak kan kijken.

@ Obiron: blijkbaar is hij eerst een week op proef geweest, na 1 week gekeurd en toen afgekeurd.
waarom het paard nog een jaar daar op stal heeft gestaan snap ik ook niet eigenlijk... misschien dat priamos daar een antwoord op heeft?

De les uit dit verhaal lijkt me gewoon duidelijk. Zelf zou ik het ook anders aangepakt hebben maar het is nu zo en het meisje kan enkel nog hopen dat ze iets van haar geld terug ziet.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:40

Vergeet niet dat handelaren je goed weten te bespelen ;) dat gaat heel sluw en achteraf heel gemeen....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:41

Joscaa schreef:
Ik weet zelf helaas maar hoe simpel en onduidelijk de wet wat paarden betrefd in elkaar zit.
Er zijn allemaal dingen; 'nou, volgens de wet ... ' maar als het er op aankomt is de wet nergens meer te bekennen met hun regeltjes.
Dan heb ik het over verkoop afspraken, mensen die paarden achter laten etc.

Daar ben ik het zeker niet mee eens; 't is prima geregeld allemaal, je kan niet alles in de wet opnemen, dat is onmogelijk. Zo simpel ligt het ook niet, uiteindelijk is het toch zo dat er 2 partijen betrokken zijn bij koop/verkoop van een paard, en dat beide partijen in bepaalde mate een bepaalde verantwoordelijkheid toekomt.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:42

Machonito schreef:
obiron schreef:

of heb ik het nou mis..

JoyCiej007 schreef:
Lezen blijkt maar weer erg moeilijk te zijn.... :(:)

Ik weet niet waar dit opslaat :(
hoezo lezen toen ik dit scheef werd er een antwoord op een vraag van een ander geven zag ik later.
en dat scheelde maar een paar min :(
en toen had ik dit al geplaatst.
dus kijk eerst hoelaat het geplaatst is :(
en veranderen had ik ook al geen zin in :(

dus staat weer nergens op :(
het zijn altijd de mensen die het zogenaamd beter weten.
en hier opletten slaat gewoon nergens op.

ik kijk toch ook niet of er mensen zijn die dubbel schijven of taalfouten hebben :(
Laatst bijgewerkt door Machonito op 15-02-10 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt