Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bloempjeh_ schreef:Inderdaad niet erg slim van het meisje, maar fouten zijn er ook om te maken. Voor de meeste is het allemaal logisch dat je vooraf moet keuren etc, maar misschien was ze ook zo door het dolle heen dat ze eindelijk haar paard had, dat ze gewoon te goedgelovig was. Dat ze het papier al tekende voor het ontvangen geld vind ik ook niet zo slim maar uiteindelijk zullen we nooit 100% weten hoe het precies gegaan is. Uiteindelijk kan de verkoper hetzelfde zeggen van haar, dat ze eerst het papier wil voordat ze haar die 1500€ gaat betalen. Is een beetje een dubbel verhaal.
Ik hoop voor haar dat ze haar geld terug krijgt.
Juut schreef:Vooral dat 50,- gebeuren bij het ophalen...hoe lomp kan een verkoop(st)er zijn![]()
Inderdaad was het beter geweest om voor de koop te laten keuren, maar een mondelinge afspraak is ook een afspraak. Daarnaast was de uitspraak van de rechter heel duidelijk.
Paardje stond er waarschijnlijk al een jaar, omdat de verkoopster het beestje in eerste instantie weigerde terug te nemen
obiron schreef:wat ik begreep uit het verhaal is dat ze het paard inmiddels al een jaar op stal had staan, waarom zolang wachten voordat je hem laten keuren??
Juut schreef:Het is nu twee woorden tegen ee, en daarnaast; lekker dan, kan een verkoper er dus heel handig mee weg komen door er maar geen getuigen bij te laten zijn
Machonito schreef:obiron schreef:wat ik begreep uit het verhaal is dat ze het paard inmiddels al een jaar op stal had staan, waarom zolang wachten voordat je hem laten keuren??
volgens mij heeft ze na een week laten keuren en toen bleek die afgekeurt tewezen.
en dat dit proces al een jaar loopt.
of heb ik het nou mis..
trouwens na een week keuren in 1 week kan er toch nog veel gebeuren.
Voortaan maar gelijk laten keuren.
het zal wel een goede les voor haar wezen maar geen leuke les![]()
Maar niet netjes wat de handelaar heeft gedaan![]()
mondeling is toch ook een afspraak????
hopelijk komt het nog goed en mag de handelaar de schade terug betalen.
JoyCiej007 schreef:Bloempjeh_ schreef:Inderdaad niet erg slim van het meisje, maar fouten zijn er ook om te maken. Voor de meeste is het allemaal logisch dat je vooraf moet keuren etc, maar misschien was ze ook zo door het dolle heen dat ze eindelijk haar paard had, dat ze gewoon te goedgelovig was. Dat ze het papier al tekende voor het ontvangen geld vind ik ook niet zo slim maar uiteindelijk zullen we nooit 100% weten hoe het precies gegaan is. Uiteindelijk kan de verkoper hetzelfde zeggen van haar, dat ze eerst het papier wil voordat ze haar die 1500€ gaat betalen. Is een beetje een dubbel verhaal.
Ik hoop voor haar dat ze haar geld terug krijgt.
Verkoper kan niet hetzelfde van haar zeggen; niemand kan iemand dwingen om éérst een ontvangstbevestiging te tekenen, vóordat je het geld daadwerkelijk ontvangen hebt. Als ze dat wel zou eisen heeft ze gewoon geen poot om op te staan.
Tuurlijk zijn fouten er om te maken, maar ik heb nog nooit een paard gekocht, ik studeer dan wel Rechten maar denk dat je met een beetje gezond verstand ook een heel eind zal moeten komen, daarbij neem je vaak minstens 1 persoon mee die niet alleen verstand van zaken en paarden heeft, maar doe je het ook niet helemaal in je eentje omdat je soms ook een beetje in je enthousiasme getemperd moet worden door iemand die wat objectiever naar de zaak kan kijken.
@ Obiron: blijkbaar is hij eerst een week op proef geweest, na 1 week gekeurd en toen afgekeurd.
waarom het paard nog een jaar daar op stal heeft gestaan snap ik ook niet eigenlijk... misschien dat priamos daar een antwoord op heeft?
dat gaat heel sluw en achteraf heel gemeen.... Joscaa schreef:Ik weet zelf helaas maar hoe simpel en onduidelijk de wet wat paarden betrefd in elkaar zit.
Er zijn allemaal dingen; 'nou, volgens de wet ... ' maar als het er op aankomt is de wet nergens meer te bekennen met hun regeltjes.
Dan heb ik het over verkoop afspraken, mensen die paarden achter laten etc.
Machonito schreef:obiron schreef:wat ik begreep uit het verhaal is dat ze het paard inmiddels al een jaar op stal had staan, waarom zolang wachten voordat je hem laten keuren??
volgens mij heeft ze na een week laten keuren en toen bleek die afgekeurt tewezen.
en dat dit proces al een jaar loopt.
of heb ik het nou mis..
trouwens na een week keuren in 1 week kan er toch nog veel gebeuren.
Voortaan maar gelijk laten keuren.
het zal wel een goede les voor haar wezen maar geen leuke les![]()
Maar niet netjes wat de handelaar heeft gedaan![]()
mondeling is toch ook een afspraak????
hopelijk komt het nog goed en mag de handelaar de schade terug betalen.
JoyCiej007 schreef:Lezen blijkt maar weer erg moeilijk te zijn.... :(:)