Verbazingwekkend herstel voor gespieste Arabische ruin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:34

Ik zou hem allang hebben laten inslapen.Maar nu de baasjes dit niet hebben gedaan hoop ik heel erg dat hij erbovenop komt!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:34

Wietse_07 schreef:
_Nanning_ schreef:
Wat ik nou niet begrijp he, als een mens er zo aan toe zou zijn, wat ook gebeurd, laat je die persoon toch ook niet direct inslapen, en omdat wij mensen de keuzes kunnen maken voor dieren, moet zo'n beestje maar ingeslapen worden. Ik vind dat dit per geval bekeken moet worden en dit paard is volgens het bericht niet van plan om dood te gaan.

Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan.....

Lees het topic eens.
Dit gaat niet om een koliek je of wat.. Dit beest had 2% kans op overleving,en als ie het overleefd zal hij nooit meer zonder pijn kunnen ademen. Is dat eerlijk? Moet je hem dan maar zijn leven met pijn laten lopen? :n
Mensen zouden beter moeten weten! Dit is gewoon heel zielig.
Ik zou niet kunnen slapen als mijn paard met pijn leeft.. ;(

Een jongen dat een virale infectie had op zijn hart,
zijn hart daalde tot 15%, het laatste wat m'n kan overleven is immers 19%
Dus hij was zo goed als stervende.
In spoed overgeplaatst naar Leuven dat bekend staat voor het hart.
Hij moest operatie ondergaan, of hij erdoor ging komen wisten ze niet.
Ze staken een pomp in zijn hart om zijn hart weer te doen werken en ondertussen in die tijd afwachten op een nieuw hart.
Die jongen heeft 5maand afgezien van zijn revalidatie.
Een jaar later kwamen ze met een nieuw hart af, hij is goed nu.

Geloof me zijn overlevingskansen waren ook niet hoog!;)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:36

Je kan een mens niet vergelijken met een paard.

Wietse_07

Re: Verbazingwekkend herstel voor gespieste Arabische ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:11

Een mens kan praten en zeggen of ie pijn heeft ect. een paard niet.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:20

Bizar verhaal!

ik had zelf een arabier.. en dat zijn vechters... ik heb meerdere keren met mijn arabier voor de keuze gestaan hem te moeten inslapen dat heb ik niet gedaan artsen stonden ervan te kijken
en noemde mijn pony een wonder! hij vocht en wilde niet dood.
diverse artsen zeiden dat hij vocht voor mij want iedere x als
ik langs kwam op de kliniek werd hij vrolijker en ging het
steeds een beetje beter ik heb wel eens gehoord
een arabier is niet makelijk maar als ze voor je gaan dan gaan ze
voor je door het vuur en dat deed hij voor mij..

ik denk dat het goed is dat deze arabier nog een kans krijg.
mocht hij het niet halen heb je alles uit de kast gehaalt om deze
pony nog een kans te geven voor een oude dag.. en dat geef je een goed gevoel.... ik hoop dat we deze pony straks ook een
wonder kunnen noemen! en nog heerlijk van mijn oude dag kan genieten straks!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:13

Wietse_07 schreef:
Een mens kan praten en zeggen of ie pijn heeft ect. een paard niet.

Een mens met pijn sleuren ze er nog door.
Loop zoveel stage in ziekenhuizen, je moest eens weten wat er daar allemaal ligt...

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:23

Dat is zo maar een paard kan aangeven of het pijn heeft, en dit paard geeft inderdaad aan dat het pijn heeft maar hij zet door. Als de artsen zeiden dat het 10 uur met deze tak in zijn lichaam heeft gezeten *oud nieuws* dan kan hij het overleven en het paard weet zelf hartstikke goed hoeveel kans hij heeft en dat weet hij beter dan die artsen want hij voelt het. Waarschijnlijk zag de eigenaar het meteen dat het paard wou blijven leven.

Waarom zou je dit paard in laten slapen als je kunt zien dat hij door wilt leven

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:24

tuurlijk zet t peerd door, dat heet overlevingsinstinct
Hij kan zichzelf nu eenmaal niet uitzetten :x

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:27

wp291109 schreef:
Dat is zo maar een paard kan aangeven of het pijn heeft, en dit paard geeft inderdaad aan dat het pijn heeft maar hij zet door. Als de artsen zeiden dat het 10 uur met deze tak in zijn lichaam heeft gezeten *oud nieuws* dan kan hij het overleven en het paard weet zelf hartstikke goed hoeveel kans hij heeft en dat weet hij beter dan die artsen want hij voelt het. Waarschijnlijk zag de eigenaar het meteen dat het paard wou blijven leven.

Waarom zou je dit paard in laten slapen als je kunt zien dat hij door wilt leven

Een paard geeft niet snel op omdat het een prooidier is, het zal zich nooit zwak tonen. Als eigenaar heb jij het leven van een levend dier in je hand, hij had kunnen kiezen; een kleine kans op overleving maar waarschijnlijk nooit meer een pijnvrij leven meer, OF in laten slapen en het dier uit zijn lijden verlossen.

Als er maar 2% overlevingskans was had die eigenaar beter moeten wezen.. Hoeveel hij ook van zijn paard hield en hoe graag hij het dier ook een kans had willen geven. Er moet een grens zijn tot hoever je wil gaan om je dier te redden..

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:37

Juist omdat je zoveel van je paard houd wil je tog het beste voor hem? Of ben ik nou gek?
En dat is niet met pijn leven neem ik aan.......

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:07

De kosten voor de zorg voor Amigo zijn inmiddels opgelopen tot bijna 20.000 dollar en eigenaar Gary Sanderson zegt dat hij geen andere optie heeft dan Amigo weer mee naar huis te nemen.

"Is hij daar wel klaar voor? waarschijnlijk niet, maar ik kan het me niet veroorloven om nog meer kosten te maken. Je kunt nu eenmaal geen water uit een droge spons knijpen."

Arm, arm dier :(

Froukje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:44

mensen kunnen praten en dieren niet, onzin, als mensen eens meer naar de dieren zouden luisteren dan zou de wereld er een heel stuk anders uitzien. Een heel stuk eerlijker in ieder geval.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:58

_Nanning_ schreef:
mensen kunnen praten en dieren niet, onzin, als mensen eens meer naar de dieren zouden luisteren dan zou de wereld er een heel stuk anders uitzien. Een heel stuk eerlijker in ieder geval.

:? wil je zeggen dat dit eerlijk is?
aparte mening.....

Froukje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:54

Lezen wietse, als we meer naar de dieren zouden luisteren en kijken, daar zouden wij mensen een voorbeeld aan kunnen nemen, omdat dieren eerlijker zijn tegenover elkaar. En onder de dieren, dan zou dit paard het niet overleven, maar wij mensen hebben ze nou eenmaal bij ons gelaten en dan zullen wij ervoor moeten zorgen ook, in voor en tegenspoed en dat laatste wordt vaak heel makkelijk afgedankt.

En ja ik zou hetzelfde hebben gedaan als de eigenaar, zolang er hoop is, zeker weten. Heb nu zelf een paard staan waarvan de meningen verschillend waren, nou ik heb nog nooit zo'n gelukkig paard gezien, terwijl een ander hem waarschijnlijk al lang zou hebben laten inslapen of naar de slager.

daliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:30

ik heb vroeger iets soortgelijks meegemaakt. De pony van mijn vriendin had zich gespietst op een ijzeren balk maar er was geen dierenarts in de buurt die er nog iets aan wilde doen dus heeft ze hem in moeten laten slapen. Heel jammer want het was een supergave pony. Ik hoop dat dit paard weer snel een beetje opknapt.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:08

Hoe zou het nu met 'm zijn?

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:54

Het gaat goed met Amigo !!

Afbeelding

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:24

yesss!!!
WAT EEN GOED BERICHT! en wat stralen zijn OOGJES!!!!! :o