Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:12

MamboBeach schreef:
Ik vroeg mij ook af waar die 4000 euro vandaan werd gehaald.

Als je even terug leest zie je dat ik dat had getypt ;) Ze heeft een paard ingeruilt en 3000 euro bijgegeven. Ik ga er vanuit dat dit paard minim. 4000 euro waard is (als deze alleen recreatief is gereden dus dan kan het alleen maar meevallen) dus de waarde van het nieuwe paard minim. 7000 euro zou zijn. Dit maakt het verhaal nl al wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:13

Pashon schreef:
dat er een ander paard op ingeruild is word niet in het filmpje gezegt en lijkt me toch dat daar de juiste informatie gegeven word.

Kim zit op bokt en had dit in een HK topic getypt, dus ik neem aan die quote gewoon waar is, in zo'n aflevering word de helft van de info al weggehaald _O- Niet alles wat op tv komt is meteen waar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-02-10 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:13

Beeeeeeeeh schreef:
Inderdaad laten wij ons niet focussen op Kim. Volgens mij was het verhaal tav haar niet compleet.

Laten we ons liever focussen op de handelaar: WvV (Ja ik voeg bewust zijn naam toe, stond ook in Het Sportpaard, zodat iedereen weet wanneer hij uit moet kijken).

W. is voor veel insiders in de paardensport een bekende en de in het programma aangegeven slachtoffers zijn slechts het topje van de ijsberg. Er zijn plenty of andere bekende slachtoffers (waaronder ondergetekende) en het is goed dat de praktijken van deze man eens aan het licht komen

Had WvV ook al herkend aan zijn postuur en stem, al leek het wel of hij nu een sikkie had... probeert zich te vermommen zeker :+
Wat je schrijft herken ik wel, hij blijft maar door gaan. Hoor zo vaak dat mensen weer slachtoffer van hem zijn geworden. Dan is het weer een tijdje rustig en dan komt hij weer uit z'n hol.

Ik vind het overigens bijzonder dat Hennie Roffel die toch ook al ietsje langer mee loopt in de paardenwereld en ook nationaal heeft gereden nog niet wist wie die man was. Blijkbaar zijn werkterrein verlegd naar het noorden van het land.
Laatst bijgewerkt door Winged op 08-02-10 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:14

__Marloes schreef:
MamboBeach schreef:
Ik vroeg mij ook af waar die 4000 euro vandaan werd gehaald.

Als je even terug leest zie je dat ik dat had getypt ;) Ze heeft een paard ingeruilt en 3000 euro bijgegeven. Ik ga er vanuit dat dit paard minim. 4000 euro waard is (als deze alleen recreatief is gereden dus dan kan het alleen maar meevallen) dus de waarde van het nieuwe paard minim. 7000 euro zou zijn. Dit maakt het verhaal nl al wat anders.

Ik kwam er niet tussen dus had dit bericht niet gelezen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:14

Als je zekerheid wilt voor aankoop dan moet je de paard zelf laten keuren door iemand je zelf betrouwbaar vindt laat saan jij er eventueel erbij bent tijdens keuring dus ook wat Kim der eige schuld.

Daarnaast van de poging bij Hennie vindt ik het wel slechte handelaar.
1000 euro laten betalen voor 2 paarden en dan niet meer komen opdagen voor de paarden daar zou de handelaar wil een keiharde fikse boete voor op kunnen draaien als Hennie hem aanklaagt.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:17

MamboBeach schreef:
Wat ik zo vaag vind is dat altijd iedereen hier gaat zeuren dat 'Kim' (ik ken haar niet hoor) niet slim zou zijn...
Maar HALLOOOOOOO, wie zit er nu fout? Kim of die handelaar? Die handelaar is toch diegene die fout zit en niet eerlijk is...

Of de handelaar in kwestie wel of niet fout is, daar heb ik geen mening over. Wel is duidelijk dat hij blijkbaar het paard verkocht heeft met een goedkeuringsrapport er bij!!! Naderhand is daar een afkeuring door andere dierenarts gekomen, dus nu moet een onafhankelijk dierenarts een derde diagnose gaan stellen. En dan volgt een rechtsgang.

hennie12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:18

hallo je kunt de paarden niet zomaar verkopen omdat ze in eigendom zijn van de heer vV als zij ze had verkocht zonder overleg dan had hij haar kunnen aan klagen en dat moet ook niet
Daphaan schreef:
tja, nu weten we deze naam en deze twee verhalen, maar volgens mij is het oud nieuws, oplichterige praktijken en handelaren.
ik hoop dat ze in elk geval het aankoopbedrag terug kan krijgen zoals uitgelegd werd in het filmpje.

van het tweede verhaal dacht ik bij mezelf: een jaar lang 1000 euro per maand... dan heb je die paardeninmiddels haast wel overgekocht :+ als die vent steeds niks betaald.

tja, wat doe je eraan? alles zwart op wit stellen, en keuren tot je een ons weegt? lastig hoor.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:19

caspar2007 schreef:
dat vind ik een beetje onzin.
ik heb een prima KWPN paard gekocht als veulen en die was geen 3000 euro

Als veulen zijn ze bijna allemaal voor rond de 3000 te koop! Als sperma kosten ze zelfs vaak nog minder!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:22

MamboBeach schreef:
randalinpony, als ik een paard bij jou zou kopen en jij stelt die voorwaarde zou het voor mij dus al niet meer doorgaan... Waarom alleen jullie veearts? Ben ik gewoon benieuwd naar.

helemaal gelijk in. Als een verkoper mij zou zeggen dat 'ie alleen door zijn/haar dierarts gekeurd mocht worden, dan is dat voor mij de perfecte reden om daar dus niets te kopen!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:23

Je kunt tegenwoordig niet veel mensen meer vertrouwen.
Er saat mij iets van bij dat als je een paard hebt gekocht, en er mankeert iets aan, dat je het dan terug kunt doen en je geld terug krijgt als dat binnen 3maanden is dan.
Maar ja daar hebben sommigen dus maling aan.

weet niet of dit nog zo is anders hoor ik het wel

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:23

MarcelDufour schreef:
Trieske_ schreef:
dat is ook zo maar zei had hem voor de koop zelf ook moeten laten keuren....de keuringen door handelaren zijn meestal vaak niet oke...
maar goed dan nog had de handelaar het paard terug moeten pakken....het was ook een rare man...

Met andere woorden, er zijn dus ook dierenartsen die corrupt zijn en meewerken aan oplichting? Want de handelaar heeft het paard niet zelf goedgekeurd, dat doet toch echt een dierenarts!
Dat de man een rare man was of is, maakt natuurlijk helemaal niets uit. Dat wil niets zeggen over of hij oplichter is of niet. De grootste oplichters zijn juist vaak de mensen in pak die heel netjes bespraakd zijn.

klopt er moeten ook dierenartsen zijn die corrupt zijn....er zijn zat mensen die een paard naar een handelaar doen omdat deze een gebrek heeft en deze word later inclusief keuringsrapport weer "gezond" verkocht.... (zelf meegemaakt)
sommige doen helaas voor wat extra geld veel hoor...

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:24

MarcelDufour schreef:
MamboBeach schreef:
randalinpony, als ik een paard bij jou zou kopen en jij stelt die voorwaarde zou het voor mij dus al niet meer doorgaan... Waarom alleen jullie veearts? Ben ik gewoon benieuwd naar.

helemaal gelijk in. Als een verkoper mij zou zeggen dat 'ie alleen door zijn/haar dierarts gekeurd mocht worden, dan is dat voor mij de perfecte reden om daar dus niets te kopen!

Dan weet je wel zeker dat hij wordt goedgekeurd! :)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:25

Beeeeeeeeh schreef:
Inderdaad laten wij ons niet focussen op Kim. Volgens mij was het verhaal tav haar niet compleet.

Laten we ons liever focussen op de handelaar: WvV (Ja ik voeg bewust zijn naam toe, stond ook in Het Sportpaard, zodat iedereen weet wanneer hij uit moet kijken).

W is voor veel insiders in de paardensport een bekende en de in het programma aangegeven slachtoffers zijn slechts het topje van de ijsberg. Er zijn plenty of andere bekende slachtoffers (waaronder ondergetekende) en het is goed dat de praktijken van deze man eens aan het licht komen

Dat zijn hele gevaarlijke beschuldigingen die jij hier opschrijft, en als de rechter evt. deze handelaar in het gelijk stelt dan kon je nog wel eens grote problemen krijgen door het noemen van de hele naam in samenhang met de beschuldiging dat hij een oplichter zou zijn. Dan kan hij je aanklagen voor laster en/of smaad!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:26

MarcelDufour schreef:
MamboBeach schreef:

Correctie... je mag je VA meenemen. Wij geven ze gewoon niet uit handen, ook niet op proef. Je kan ook belazerd worden door een koper namelijk. Ken ik ook genoeg nare verhalen van. ;)

Maar nogmaals... iedereen mag zelf bepalen wat zijn voorwaarden zijn om te kopen/verkopen. Wij verkopen jou ook geen paard als we daar zelf reden toe zien.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:28

Ik leg de schuld nergens neer en ga me al helemaal niet uitlaten over prijzen, daar gaat het nu niet om.
En ja naar alle waarschijnlijkheid is de handelaar niet eerlijk geweest, maar kom op laten we elkaar geen mietje noemen, als je zo goedgelovig bent dan geloof je ook vast en zeker dat wereldvrede zal zegevieren... :? :n

Beeeeeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:29

@MarcelDufour
Laat hem dan maar beginnen bij "Het Sportpaard" daar werd zijn naam genoemd (vandaar bronvermelding)
Afgezien van het feit dat hij te herkennen was

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:32

MarcelDufour schreef:
Beeeeeeeeh schreef:

W. is voor veel insiders in de paardensport een bekende en de in het programma aangegeven slachtoffers zijn slechts het topje van de ijsberg. Er zijn plenty of andere bekende slachtoffers (waaronder ondergetekende) en het is goed dat de praktijken van deze man eens aan het licht komen

Dat zijn hele gevaarlijke beschuldigingen die jij hier opschrijft, en als de rechter evt. deze handelaar in het gelijk stelt dan kon je nog wel eens grote problemen krijgen door het noemen van de hele naam in samenhang met de beschuldiging dat hij een oplichter zou zijn. Dan kan hij je aanklagen voor laster en/of smaad!

Mee eens :j

I will sue your ass als het hier om mij zou gaan!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:33

MarcelDufour schreef:
Beeeeeeeeh schreef:

Laten we ons liever focussen op de handelaar: WvV(Ja ik voeg bewust zijn naam toe, stond ook in Het Sportpaard, zodat iedereen weet wanneer hij uit moet kijken).

marcel, als je op i-net gaat zoeken dan zal je zien dat hij echt vele slachtoffers gemaakt heeft. Beschuldigingen komen niet zomaar aanwaaien bij deze man...

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:34

net ook maar even gekeken ,
maar ik krijg gewoon de kriebels van die gast.
hij is echt niet helemaal lekker

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:35

Dat deze man een oplichter is, mag wel duidelijk zijn na de beelden van gisteren.

Maarrrr....

Op dit moment is er in de paardenhandel gewoon een keuringsprobleem.
Wat de ene dierenarts op de foto een 2 en dus acceptabel vind, vind de andere dierenarts een 3 en onacceptabel. De ene vind dat de chip ingekapseld zit en dus prima, niks aan de hand en de andere arts noemt het een verhoogd risico.
Artsen worden ook steeds banger om paarden goed te keuren. Het is makkelijker om te zeggen dat het dier niet in orde is, dan krijgt hij zeker geen problemen als het paard toch ooit kreupel word.

Ik heb inmiddels al vele, volgens arsten 'rotte' paarden gezond oud zien worden in de sport. Maar ook vaak genoeg gezonde paarden gezien die altijd overal pijntjes hebben, en vaak een behandeling nodig hebben in hun, volgens artsen 'gezonde' gewichten.

Daarbij heb je als koper natuurlijk ook een onderzoeksplicht. Als accoord gaat met de koop en hem daarna pas laat keuren als je hem thuis hebt, ben je in mijn ogen een beetje nalatig.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:36

Er wordt hier ergens gezegt, dat je geen sportpaard kan kopen voor 7000 euro, :o
Srr hoor, maar voor die prijs kan je al een hééééééél leuk paard kopen. Waar je gerust Z mee kan rijden en mss hoger, je moet ze gewoon zien te vinden.

Hoe dan ook de verkoper is in fout, hem heeft een verkeerd keurings rapport afgeleverd.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:37

En toch kan je in de problemen komen. Beschuldigen kunnen we namelijk allemaal, een rechtbank moet deze beschuldigingen eerst valide verklaren, en dan nog mag je alleen een naam noemen als daarmee het algemeen belang wordt gediend o.i.d, anders gaat privacy toch echt voor.

Zou dus aan een mod vragen de naam te verwijderen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:37

tamoreliefje schreef:
Er wordt hier ergens gezegt, dat je geen sportpaard kan kopen voor 7000 euro, :o
Srr hoor, maar voor die prijs kan je al een hééééééél leuk paard kopen. Waar je gerust Z mee kan rijden en mss hoger, je moet ze gewoon zien te vinden.

Hoe dan ook de verkoper is in fout, hem heeft een verkeerd keurings rapport afgeleverd.

dit weet je helemaal niet dus dat kan je ook niet zeggen.

het is toch zo leuk dat mensen hun eigen versie van verhalen gaan maken :n

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:41

randalinpony schreef:
En rechtvaardigd dit de verkoper om een keuringsrapport bij het paard te voegen wat niet eens van dit paard is???

Weer nieuwe info...

Tja...ik reageer ook alleen maar wat ik op dat moment lees. Als het zo is dat dat rapport niet bij dat paard hoorde, dan praat je dus over pure oplichting.
Blijft wel dat de koper dat zou kunnen hebben constateren, daar de aftekeningen ook vermeld staan op zo'n rapport, evenals het ID nummer van de chip die het paard verplicht in zijn nek heeft. Desalniettemin blijft het op deze manier oplichting, of poging tot.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:42

Pashon schreef:
tamoreliefje schreef:

dit weet je helemaal niet dus dat kan je ook niet zeggen.

het is toch zo leuk dat mensen hun eigen versie van verhalen gaan maken :n

Er staat , en er wordt gezegt in de clip dat die veearts hem goedkeurde, wat moet je er dan uit aflezen dat het paard goedgekeurd is zogezegt. Dus daar lijdt ik uit af dat er een verkeerd keurings rapport afgeleverd is.