Emotioneel afscheid Okidoki voor Arend en Albert Zoer *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:38

robertjong schreef:
Het volgende ingezonden stukje uit de Telegraaf wekt dan ook wel woede op bij mij:

Telegraaf - vrijdag 29 januari 2010

Okidoki
Met een dikke zoen nemen vader en zoon Zoer geëmotioneerd afscheid van hun lievelingspaard Okidoki (Tel. 28/1). Ik vermoed en vrees dat de emoties allengs zullen luwen nadat de 4 miljoen op de rekening is bijgeschreven. Een misselijkmakend bericht.

DE TELEGRAAF LAAT ZICH WEER VAN ZIJN BESTE KANT ZIEN! Het is weer een artikel met geen diepgang en een inhoud wat geen waarde heeft. Misschien heeft de telegraaf verstand van Bic-pennen
en het vullen van een stukje krant of website, maar totaal geen verstand van paarden. Ik weet niet wie dit stukje heeft geschreven maar het zal wel iemand van de postkamer zijn geweest wat als dit een echte journalist was heb ik medelijden met hem......

Even een correctie.... dit betrof een ingezonden brief hoor. Dus van iemand die de dag ervoor op de voorpagina van de Telegraaf een foto van de heren Zoer met Oki zag dat ze afscheid namen en 4 miljoen kregen. Om de brief schrijver van de ingezonden brief had ik mij dus kwaad gemaakt. ;)

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:58

Tja het is jammer dat Zoer het paard verkocht heeft, maar ook zeer begrijpelijk als je zo'n bod krijgt. :7
Je ziet wel Albert was in training voor de olympische spelen en door een ongeluk ging het niet door......dat zoet zeker ook mee in de beslissing....Het hangt van zoveel zaken af.

Echter is het voor de Nederlandse paardensport EEUWIG zonde. |( |( |(
En het allerergste vind ik dat deze TOPpaarden (want er zijn er veel meer!!!!) voorgoed verloren zijn voor de TOPSPORT!!
Zovele worden gekocht door mensen die veel geld hebben, echter niet het toptalent hebben om deze toppers ook mee te laten doen bij de wedstrijden waar het om gaat.
Kortom het zijn een select groepje paarden die dit niveau aankunnen, echter hoort daar ook een select groepje ruiters bij.
En dat vind ik nou eeuwig zonde, het talent van Okidoki wordt niet meer optimaal benut!!!

groet,
Nebraska

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:47

Nebraska schreef:
Tja het is jammer dat Zoer het paard verkocht heeft, maar ook zeer begrijpelijk als je zo'n bod krijgt. :7
Je ziet wel Albert was in training voor de olympische spelen en door een ongeluk ging het niet door......dat zoet zeker ook mee in de beslissing....Het hangt van zoveel zaken af.

Echter is het voor de Nederlandse paardensport EEUWIG zonde. |( |( |(
En het allerergste vind ik dat deze TOPpaarden (want er zijn er veel meer!!!!) voorgoed verloren zijn voor de TOPSPORT!!
Zovele worden gekocht door mensen die veel geld hebben, echter niet het toptalent hebben om deze toppers ook mee te laten doen bij de wedstrijden waar het om gaat.
Kortom het zijn een select groepje paarden die dit niveau aankunnen, echter hoort daar ook een select groepje ruiters bij.
En dat vind ik nou eeuwig zonde, het talent van Okidoki wordt niet meer optimaal benut!!!

groet,
Nebraska

je hebt gelijk kijk maar naar lingh.
hoor je ook niks meer van :o

KiWiKo

Re: Emotioneel afscheid Okidoki voor Arend en Albert Zoer *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:51

ben ik ook zeker wel met je eens.............. denk dat albert ook wel weet dat het dier met prepensioen gaat....... en ik denk dat Albert dat dit paard wel gunt :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:53

Nou idd. Dat is echt jammer. Denk niet dat we Okidoki nog vaak terug zullen zien helaas...
Viel me ook gelijk op in het filmpje dat die Argentijn niet veel wedsrijden rijdt, echt zonde.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:57

Daarom ben ik zo blij dat ze nooit zoveel geld voor mijn fjord neer willen leggen en ik deze beslissing nooit hoef te maken. Hun moeten een bedrijf draaiende houden en zeg dat zelf dan is 4 miljoen erg veel geld en vergeet niet dat wij onze paarden voor de hobby hebben en hun voor de boterham.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:35

Marigold schreef:
ik vind het nog steeds een zware beslissing.
Okie is Albert's paard, Albert is Okie's ruiter..

Heel mooi geschreven, en ben het er helemaal mee eens.
Prachtig om dit afscheid te zien!

Hij zegt ook zo mooi, 'Oki is een vechter, en dat zal hij ook altijd blijven doen, ook daar.'
'Hij is echt een paard wat voor je vecht'

Pff kan begrijpen dat dit hem wel even aan het hart gaat.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:37

misschien vindt Okidoki het wel fijn dat hij niet zo intensief wedstrijden hoeft te rijden straks. Als een nieuwe eigenaar er zoveel geld voor betaalt zal die ook best wel heel goed voor zo'n kostbaar bezit zorgen. Ik lees hier steeds dat het paard naar Zwitserland gaat maar woont die Argentijn niet gewoon in Argentinië?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:42

nee, die woont in Zwitserland.

Cayenne schreef:
Albert Zoer heeft Okidoki persoonlijk naar Zwitserland gebracht en afgeleverd bij de nieuwe eigenaar, de Argentijn José Larocca, die in Genève zijn stallen heeft. De nieuwe eigenaar wil mogelijk al in maart met zijn nieuwe aanwinst van, naar verluidt bijna vier miljoen, aan de start komen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:43

Rhodos schreef:
Getverderrie.. met dat muziekje erbij en de tekst op de deken word ik er nog emotioneel bij ook..

hier precies hetzelfde, moest toch even slikken ...

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:43

Hij heeft daar z'n stallen, maar ook nog in Argentinie heeft ie ook nog een huis.
Hij had namelijk de merrie Imke gekocht, moeder van z'n andere toppaard en daar wilde die nog een veulen van, staat nu in Argentina

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:00

Die man hield zielsveel van z'n paard, prachtig om te zien.

Verkoop, een van de moeilijkste dingen in de paardenwereld, maar als paarden je baan zijn kan je soms niet anders.

roooxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:33

wauw, dat begin .. :o