Paard overleeft ongeluk paardentrailer niet, twee gewonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 14:09

Anita1987 schreef:
Het spijt me dat ik zo denk, maar ik kan er ook gewoon niet bij dat mensen deze tijd de trailer pakken en daar nog een paard in stoppen en gaan rijden. Zijn de wedstrijden/sport/les etc nou zo belangrijk? Het weer is gewoon klote nu, het is niet anders, iedereen met paarden lijdt eronder, dus geef je paarden desnoods een poos vrij.
Je neemt zo'n groot risico om nu op pad te gaan met trailer en je neemt je paard erin mee.
Ik bedoel het zeker niet aanvallend tegenover de slachtoffers hiervan, maar hoop wel dat iedereen hier van leert om dezelfde gevallen te voorkomen, en dat er extra nagedacht wordt om nu de trailer te pakken. Dat is mijn mening.

Daarbij is het zeker vreselijk voor de betrokkenen en ik wil ze natuurlijk ook heel veel beterschap wensen en sterkte met het verlies van het paard, vreselijk...

Sorry, maar die avond rond die tijd gingen wij ook met de trailer op pad (reed in dezelfde les als haar). Rond die tijd werd het plotseling héél erg glad, maar toen waren wij al onderweg (meisje en haar vader ook, die moeten 5 minuten langer rijden, dus toen zij weg gingen was het waarschijnlijk nog niet glad). Ik heb vroeger ook bij dit meisje op de ponyclub gezeten en als het een beetje glad was dan kwam ze vaak al niet...

Ik vind het echt van de zotte dat jij zo oordeelt terwijl je er gewoon niets vanaf weet. Jij gaat van een aantal dingen uit die gewoon helemaal niet kloppen. Echt belachelijk.

hiekje

Re: Paard overleeft ongeluk paardentrailer niet, twee gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:11

Vreselijk voor de die twee mensen. Ik hoop dat het snel beter met ze gaat. En wat erg van het paard. Maar ik vind Anita's opmerking niet ongepast. Het was wel bekend dat het glad zou worden. Overdag dooi met neerslag en 's avonds paar graden vriezen, 1 + 1 is 2 toch?
Maar dit is vreselijk, verdorie. In 1 klap je paard weg en zelf vreselijk in de kreukels.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:28

Skygirl schreef:
Anita1987 schreef:
Het spijt me dat ik zo denk, maar ik kan er ook gewoon niet bij dat mensen deze tijd de trailer pakken en daar nog een paard in stoppen en gaan rijden. Zijn de wedstrijden/sport/les etc nou zo belangrijk? Het weer is gewoon klote nu, het is niet anders, iedereen met paarden lijdt eronder, dus geef je paarden desnoods een poos vrij.
Je neemt zo'n groot risico om nu op pad te gaan met trailer en je neemt je paard erin mee.
Ik bedoel het zeker niet aanvallend tegenover de slachtoffers hiervan, maar hoop wel dat iedereen hier van leert om dezelfde gevallen te voorkomen, en dat er extra nagedacht wordt om nu de trailer te pakken. Dat is mijn mening.

Daarbij is het zeker vreselijk voor de betrokkenen en ik wil ze natuurlijk ook heel veel beterschap wensen en sterkte met het verlies van het paard, vreselijk...

Sorry, maar die avond rond die tijd gingen wij ook met de trailer op pad (reed in dezelfde les als haar). Rond die tijd werd het plotseling héél erg glad, maar toen waren wij al onderweg (meisje en haar vader ook, die moeten 5 minuten langer rijden, dus toen zij weg gingen was het waarschijnlijk nog niet glad). Ik heb vroeger ook bij dit meisje op de ponyclub gezeten en als het een beetje glad was dan kwam ze vaak al niet...

Ik vind het echt van de zotte dat jij zo oordeelt terwijl je er gewoon niets vanaf weet. Jij gaat van een aantal dingen uit die gewoon helemaal niet kloppen. Echt belachelijk.

Pardon? Ik heb toch heel duidelijk gezegt dat ik het niet specifiek over deze situatie heb, maar gewoon in het algemeen. Jeetje hoe aanvallend kan je wezen zeg, ik heb niets verkeerd over dat meisje en haar situatie gezegt en wens haar natuurlijk het beste, wat denk jij dan.
En hoe denk je dat je ijzel krijgt, juist als het gaat dooien is de kans er dat er ijzel komt, de wegen zijn veel natter, het vriest weer wat en kaboem, ijzel.
Als er nog meer zijn die mij willen aanvallen, terwijl ik het goed bedoel om mensen er op te wijzen dan handelen ze dit maar af via PB, niet zo gezellig om dat hier te doen.
Nogmaals ik had het niet over deze situatie.

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:27

jemig, de grootste nachtmerrie van elke paardenliefhebber en paardeneigenaar!

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:22

Thnx voor de update.
Fijn dat het minder kritiek is met haar.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:55

Allereerst gelukkig maar dat het wat beter lijkt, ook al heeft ze natuurlijk nog een hele weg om te gaan.
Hoe gaat het met de bestuurder? ook voor hem zal het niet makkelijk zijn.

Nog even terugkomend op de reactie, dat het verstandig is om niet met trailer en al op pad te gaan
in de winter.
Om het even door te trekken tot in uiterste geval.
Kan je beter maar helemaal thuis blijven, ben ik van mening dit had je ook kunnen gebeuren zonder trailer, met een gewone aanhanger of je was net op de verkeerde plek en een vrachtwagen schaart en neemt jou mee. je gaat toch ook elke dag met de auto naar het werk..

Wat hierbij gewoon duidelijk is, is dat een ongeluk in een klein hoekje zit..
30 km is niet snel, daarnaast leek het veilig om op pad te gaan zoals ik verhalen lees van mensen uit de buurt, zelfs iemand was 5 minuten eerder dan haar(slachtoffer) vertrokken. Kortom verkeerde moment verkeerde plek en dat levert zo'n tragisch ongeval op.

Achteraf kan iedereen makkelijk praten, zelfs als je stappend heen was gegaan had je paard ineens op een glad stuk uit kunnen glijden, doordat er ineens ijsvorming was..

Snap het wel dat je altijd voorzichtig moet zijn en moet overwegen of iets kan, maar zeker weten doe je nooit! begrijp reactie wel van TS om een waarschuwing te geven, maar dit topic is meer bedoeld als steun dan waarschuwing. Tuurlijk zet dit je aan het denken en dat is maar goed ook..

Hoop dat ze snel hersteld niet alleen van lichamelijke klachten maar ook het verlies van der paard..
En dat ook de bestuurder geen schuldgevoel hier aan over houdt en dat hij zich voor kan houden dat ook hij er niets aan kon doen helemaal nu zijn dochter ook in het ziekenhuis ligt.

Ongetwijfeld zullen reacties met goede bedoelingen zijn geplaatst, maar in het verband van dit verhaal kan het voor sommige mensen wel verkeerd overkomen.

Ook sterkte voor familie, vrienden die zullen het ook niet makkelijk hebben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:59

Fijn te horen dat het met het meisje iets beter gaat.
Hopelijk hersteld ze weer helemaal.

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:02

wat een nachtmerrie zeg!het zal je maar overkomen pfff

Jooooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:20

Echt verschrikkelijk!!!
Heb er geen woorden voor...

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:25

Gadsiederrie. Het is ook echt in 1 keer spekglad de afgelopen dagen. Je draait je bij wijze van spreken om en het is glad.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:20

fijn om te weten dat het weer de goede kant op gaat.
sterkte

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:05

hoe gaat het inmiddels met het meisje?

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:08

Anita1987 schreef:

Ik ben het helemaal met je eens, ik ben zelf een zeer actieve wedstrijdruiter maar die van mij staan nu al bijna 10 week stil ivm het weer en al moeten ze nog 10 week stil staan het is zo, het is zeker verschrikkelijk voor de slachtoffers en naasten maar ik vind het inderdaad onverantwoord

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:10

kunnen jullie deze discussie ergens anders voortzetten mischien uit respect voor de betrokkenen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 18:16

Anita1987 schreef:
Skygirl schreef:
[..]

Pardon? Ik heb toch heel duidelijk gezegt dat ik het niet specifiek over deze situatie heb, maar gewoon in het algemeen. Jeetje hoe aanvallend kan je wezen zeg, ik heb niets verkeerd over dat meisje en haar situatie gezegt en wens haar natuurlijk het beste, wat denk jij dan.
En hoe denk je dat je ijzel krijgt, juist als het gaat dooien is de kans er dat er ijzel komt, de wegen zijn veel natter, het vriest weer wat en kaboem, ijzel.
Als er nog meer zijn die mij willen aanvallen, terwijl ik het goed bedoel om mensen er op te wijzen dan handelen ze dit maar af via PB, niet zo gezellig om dat hier te doen.
Nogmaals ik had het niet over deze situatie.

Ja en? Je oordeelt wel over mensen die met de trailer op pad gingen en daar valt dit geval net zo goed onder. Bovendien gaat het hier niet over 'in het algemeen' dan moet je zelf maar een topic openen.

@knooopje: Ja het gaat al wel beter, ze gaat vooruit, maar ze heeft wel kleine bloedingen in de hersenen gehad en dan is het toch nog altijd afwachten hoe goed ze uiteindelijk hersteld.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:55

Nogmaal TS mijn PB staat open ;)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:27

wat erg, zeg, bloedingen in de hersenen... ik hoop héél erg dat ze snel en voorspoedig zal herstellen. sterkte nogmaals!

ik moest vanmiddag nog aan haar denken: mijn paard werd ziek en moest ik naar de kliniek brengen. het viel gelukkig erg mee qua gladheid, maar het schoot gelijk door mijn hoofd: het zál je toch gebeuren dat je aan de schuif gaat met zo'n combinatie, daar houd je echt niks aan, brrr.... -krijg het er nog koud van-

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:35

Wat verschrikkelijk!!
Dit is een van mijn ergste nachtmerrie's!
Heel veel sterkte!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:40

Is er inmiddels nog nieuws over hoehet met haar gaat?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:43

heel, heel veel sterkte!!

wat een nachtmerrie zeg!

MichelleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:08

HEEEEY ALLEMAAL :)
Ik heb alle reacties gelezen over het ongeluk dat mij en mijn vader is overkomen. Ik weet helemaal niks meer van die dag, alleen hoe ik begon op school. Ik lag in coma voor 5 dagen, moest 2 maanden revalideren in het revalidatiecentrum ViaReva in Apeldoorn (ik moest daar ook overnachten, ontbijten en dat soort dingen), en ik ben eigenlijk nog steeds aan het revalideren, en ik kon in het begin ook niet lopen.... dus ik was ook nog erg afhankelijk van een rolstoel......
Maar toen ik eenmaal te horen kreeg over mijn paard..... |( was in het begin mijn hersenen nog niet zo hersteld dat ik helder kon nadenken dat mijn paard er niet was.... maar na een aantal maanden na het ongeluk, weet ik nu dat dat echt gebeurd was!!!! |( Ik mis hem nog steeds iedere dag!!! Hij was niet alleen mijn paard, hij was mijn allerbeste vriend waar ik altijd terecht kon als het even niet mee zat |( .

En dan gebeurd er dit..... Mijn vader maakt het goed, alleen hij voelt zich ontzettend schuldig!!! Want ik heb ook gelezen dat er stond dat ik bloedingen in mijn hersenen had. Dat klopt, dat noemen ze hersenkneuzingen. Maar die hersenkneuzingen gaan nooit meer weg.... en heb tot de dag van vandaag, nog iedere dag hoofdpijn:(
ik ben begonnen met een hippische opleiding, maar ik kan hem niet fulltime doen... stage uren kan ik ook niet fulltime doen..... Vanwege mijn beperkingen: korte termijn geheugen is slechter... concentratie is slechter....
Ik kom mezelf iedere dag weer tegen, de ene dag voel ik me redelijk goed, de andere super slecht, dankzij dit ongeluk ben ik ook regelmatig depressief geworden...
Maar ondanks dat ben ik begonnen met een nieuw paard, ik vond het eerst verschrikkelijk moeilijk om met dit paard een band op te bouwen, dan d8 ik zo van: Vind Lancon (spreek je uit als Lensen) dit paard goed genoeg voor mij? Vind hij het niet vervelend dat ik op een ander paard zit? Maar ik begin nu steeds meer een band te krijgen met dit paard, en dit paard heet: Prima Donna. Ik rij met dit paard al weer veel wedstrijden en het gaat allemaal toppie :D we mogen zelfs al naar de Overijsselse kampioen springen!!!:D
Maar ik vind het nog steeds allemaal nog steeds moeilijk van het gehele gebeuren....:( Maar ik ben tot nu toe redelijk hersteld.

Nogmaals allemaal bedankt voor de lieve en aardige reacties!! En ik hoop dat ik ook nog reacties van jullie krijg;)

Groetjes Michelle

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:20

wat goed dat je hier zelf kan posten michelle. wat een heftige tijde is het geweest voor jou en je familie. Nog steeds wel een beetje als ik het zo lees. Hopelijk kom je er weer helemaal bovenop

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:20

Wat goed dat je zo hersteld bent! Veel plezier met je nieuwe paard!!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:24

Wat fijn Michelle dat je alweer zo ver bent! Wel ontzettend rot dat je altijd last houdt. Ik wens je heel veel geluk met je nieuwe paard en voor jezelf een zo goed mogelijk herstel! :(:)

MichelleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:32

heey bedankt allemaal;)
Dank jullie wel, ik ga mijn best doen met mijn nieuwe paard;) Ik word ook nog eens moeder:P
ik zie jullie al denken: op zo'n jonge leeftijd?!? Maar ik word een 2e moeder:P want Prima Donna, is nog maar net drachtig, en laten we het hopen dat alles goed gaat;) Dan wil ik het veulen noemen in de trance van Lancon:D het herstel ging het begin razendsnel, maar nu gaat het nog slomer dan een schildpad of een slak....