FEI houdt conferentie over rollkur trainingsmethode

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:51

KiWiKo schreef:
ik heb het niet over berendansen :D

en daarnaast heb ik nog nooit een paard op een gloeiende plaat gezien :D

Omdat je ooit een 140 heb gereden op de snelweg betekend dat niet dat je Shummie hoeft te vertellen hoe hij een GP moet gaan rijden........... omdat je ooit een keer de holterberg opgefietst bent, betekend niet dat je weet hoe de Alpes d'huez moet beklimmen......

Voor leken is er weinig verschil tussen dressuursport op tv en berendansen hoor. :\

KiWiKo

Re: FEI houdt conferentie over rollkur trainingsmethode

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:52

voor leken niet :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:53

Arabesk schreef:
KiWiKo schreef:
ik heb het niet over berendansen :D

en daarnaast heb ik nog nooit een paard op een gloeiende plaat gezien :D

Omdat je ooit een 140 heb gereden op de snelweg betekend dat niet dat je Shummie hoeft te vertellen hoe hij een GP moet gaan rijden........... omdat je ooit een keer de holterberg opgefietst bent, betekend niet dat je weet hoe de Alpes d'huez moet beklimmen......

Voor leken is er weinig verschil tussen dressuursport op tv en berendansen hoor. :\

Oh, das nieuw voor me...
En ik geloof dat ik toch in een behoorlijke leken-omgeving zit. Ben nog nooit veroordeeld door hen...

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:54

Wat KwiWiKo zegt is waar, maar dat is natuurlijk ook het punt andersom.
Goed voorbeeld doet volgen, en als het gede voorbeeld zegt trrrrekken maar met de twee bitten, ja nog meer goed zo.
Dan is er sprake van een methode voor paardrijden die zonder meer te betwijfelen valt.

Je hoeft echt niet altijd zoetsappig met paarden om te gaan, en een keer doorpakken ik zou liegen als het mij ook niet gebeurt. Maar overloos rondjes rijden op een nageaapte manier da's een beetje link.

Don't try this at home moet je NOOIT zeggen tegen mensen, iedereen gaat thuis aan de slag a la Ikea. Eerst in elkaar prutsen en dan als je er tich niet uitkomt de gebruuksaanwijzing er op na slaan.

Ruiters maak uw keuze, nadoen van een popster levert al vaak genoeg hilarische beelden op, alleen die mensen kiezen er zelf voor. Paarden niet, die kun je makkelijk intimideren.
Daar is geen enkel onderzoek voor nodig.
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 29-01-10 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:31

Moderatoropmerking:
Er zijn een heleboel reacties uit dit topic verwijderd. Het is begrijpelijk dat een onderwerp als deze om gevoelige reacties vraagt, maar er zijn in dit topic ondertussen al twee moderatoropmerkingen geplaatst. Deze derde opmerking betekend dus ook laatste waarschuwing. Als er na deze opmerking weer mensen op de man reageren in plaats van op de bal, dan komt er een definitief slot op dit topic. Daarom vraag ik jullie om respectvol naar elkaar toe te reageren en ontopic te blijven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:38

Valt bij mij onder de categorie heule slechte instructeurs en wannabe ankys :D

Maar dat heeft nul comma niks te maken met de topruiters waar we hier zo graag met slechte momenten strooien :D

zoals ik al zovaak zeg........... van iedereen, en dan bedoel ik echt iedereen hier op bokt kan je echt gruwelijke plaatjes schieten.........

als je mijn miskleun foto's van de afgelopen zeg 10 jaar op een rij zet, dan ben ik echt de vreselijkste ruiter ooit geboren!!!

Het is zo makkelijk iemand veroordelen van foto's, bedriegelijke filmpjes en stemmingmakerij, ZEKER als je niet weet of ook niet geintresseerd bent om te weten hoe het nou eigenlijk werkt :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:42

KiWiKo schreef:
Valt bij mij onder de categorie heule slechte instructeurs en wannabe ankys :D

Maar dat heeft nul comma niks te maken met de topruiters waar we hier zo graag met slechte momenten strooien :D

zoals ik al zovaak zeg........... van iedereen, en dan bedoel ik echt iedereen hier op bokt kan je echt gruwelijke plaatjes schieten.........

als je mijn miskleun foto's van de afgelopen zeg 10 jaar op een rij zet, dan ben ik echt de vreselijkste ruiter ooit geboren!!!

Het is zo makkelijk iemand veroordelen van foto's, bedriegelijke filmpjes en stemmingmakerij, ZEKER als je niet weet of ook niet geintresseerd bent om te weten hoe het nou eigenlijk werkt :)

Ik top jou toch wel ;)

Maar ben het volledig met je eens!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:44

KiWiKo schreef:

Daar gaat het ook niet over. Het gaat over de paar slechte momenten en alles er tussenin ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:46

vind jij :D ik zie dat anders.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:47

Ja, en vandaar de discussie dus :-)

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:47

Ja en toch, dat weet ik nuet of je daar gelijk in hebt.
Wat is top en maakt competitie bij heel veel mensen niet iets los waar je terecht je vraagtekens bij mag zetten?

Geef mensen macht, dan leer je ze pas kennen.
Ik bedoel het is dat goud waar vrij veel niet toppertjes naar streven, wetende dat ze er nooit zullen komen.
Dan denk ik wel hardop, waar ben je danmee bezig?

Hou je niet van parden? Dat ze zo in elkaar moet trekken, hebben ze geen gevoel die dieren, en een stap verder... waar zit je eigen geweten.
Daar heb je geen rioolpolitiek voor nodig toch.

Is het stenmmingmakerij of is het een niet geheel onterechte zorg. Een zorg over de dieren, it takes two to Tango.

Waarom mocht de slofteugel op het inrijd terrein niet meer....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:51

oooooooo daar ben ik het helemaal mee eens. En dan leg ik weer het balletje bij de instructeur ....... de niet realistische instructeur die de leerling blij wil houden ten koste van het paard.

Er zitten heel veel oud lesklanten van mij hier op bokt, ik ben sinds 2007 wat anders gaan doen voor mijn werk............ maar ik weet een ding heel zeker, en dat is dat ze de woordjes LOSLATEN!! heel, heel goed zich herinneren.

en als je het inderdaad zo ziet is het terechte zorg, maar niet de "schuld" van de toppers.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:52

Paardentango schreef:
Ja en toch, dat weet ik nuet of je daar gelijk in hebt.
Wat is top en maakt competitie bij heel veel mensen niet iets los waar je terecht je vraagtekens bij mag zetten?

Geef mensen macht, dan leer je ze pas kennen.
Ik bedoel het is dat goud waar vrij veel niet toppertjes naar streven, wetende dat ze er nooit zullen komen.
Dan denk ik wel hardop, waar ben je danmee bezig?

Hou je niet van parden? Dat ze zo in elkaar moet trekken, hebben ze geen gevoel die dieren, en een stap verder... waar zit je eigen geweten.
Daar heb je geen rioolpolitiek voor nodig toch.

Is het stenmmingmakerij of is het een niet geheel onterechte zorg. Een zorg over de dieren, it takes two to Tango.

Waarom mocht de slofteugel op het inrijd terrein niet meer....

Volgens mij heeft het afschaffen van de slof (én andere hulpteugels) op het inrijterrein niets te maken met het welzijn

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:55

Nee, van elke ruiter zijn slechte plaatjes te schieten? Heb echt kunnen genieten van diverse youtube momenten ala natural. En aversie, yes yes, van het bekgeruk van slechte copieën van wannabe goede ruiters. Nou klaar, 1 tegen 1. Is het nou eens afgelopen? Er is nooit wat bewezen, of het gehonk in een blote rug nou slecht is of ldr? Alleen de laatsten zie ik regelmatig op TV en in het nieuws en van de rest hoor ik weinig, behalve op Bokt.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:56

Ja en nee.....

Dat is het lastige, de meeste ruiters denen dat ze het wel snappen. Nou ben ik geen topruiter, zelfs geen subtopper want de hele competitiesport interesseert me geen bal.
Het materiaal wel, en dat is een van de twee ... het paard als dier, als edel dier.
Dus ik kan me wel voorstellen dat mensen gaan nadoen, dan kom ik toch terug op 'goed voorbeeld doet volgen'.

Waarom is de slof op het inrijterrein dan precies wel afgeschaft? Ik weet het echt niet meer, vandaar de vraag.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:57

ik weet het ook niet meer :D :D :D

dat is al zooooo lang geleden :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:01

Paardentango schreef:
Ja en nee.....

Dat is het lastige, de meeste ruiters denen dat ze het wel snappen. Nou ben ik geen topruiter, zelfs geen subtopper want de hele competitiesport interesseert me geen bal.
Het materiaal wel, en dat is een van de twee ... het paard als dier, als edel dier.
Dus ik kan me wel voorstellen dat mensen gaan nadoen, dan kom ik toch terug op 'goed voorbeeld doet volgen'.

Waarom is de slof op het inrijterrein dan precies wel afgeschaft? Ik weet het echt niet meer, vandaar de vraag.

Volgens mij had dat te maken met gelijke kansen???
Is ook van ver voor mijn tijdperk denk ik, maar dit lijkt me een meer logische reden dan het dierenwelzijn... Want daarvoor zijn wel ergere dingen dan de slof ;)

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:29

Ja hallo, er zijn altijd wel ergere dingen, maar dat is niet waar het hier over gaat toch.
De FEI houdt een conferentie, en dat doen ze niet vanwege een paar l u l l i g e plaatjes of illegale filmpjes, nee dat doen ze omdat men het idee heeft dat dit serieus genomen moet worden.
Iets wat ik met hen deel. En jullie volgens mij ook.
Waar is de grens van het toelaatbare, en is dit een acceptabele wijze van paard, ja rijden wil ik het niet eens noemen, bestiren of gereed maken voor een vermeende prestatie.

Goede vraag, hele goede vraag zelfs. Weg met alle onderzoekemethoden die vaak nergens over gaan. Zoals paarden die kunnen kiezen op welke wijze ze getraind gaan worden. Dat kan alleen iemand verzinnen die weer geen bal van paarden snapt. Vast een wetenschappelijk ingesteld tiep.

Paarden kunnen denken, maar paarden denken niet zo.

Gek he, ik weet het ook niet meer van die slof. Het had wel iets te maken met oneerlijk rijden en het paard oneerlijk voorbereiden, en het mag nog steeds niet. Maar waarom?
WIE !

KiWiKo schreef:
dat is al zooooo lang geleden :)

Wat ben jij dan oud zeg....
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 29-01-10 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:31

Paardentango schreef:
Ja hallo, er zijn altijd wel ergere dingen, maar dat is niet waar het hier over gaat toch.
De FEI houdt een conferentie, en dat doen ze niet vanwege een paar l u l l i g e plaatjes of illegale filmpjes, nee dat doen ze omdat men het idee heeft dat dit serieus genomen moet worden.
Iets wat ik met hen deel. En jullie volgens mij ook.
Waar is de grens van het toelaatbare, en is dit een acceptabele wijze van paard, ja rijden wil ik het niet eens noemen, bestiren of gereed maken voor een vermeende prestatie.

Goede vraag, hele goede vraag zelfs. Weg met alle onderzoekemethoden die vaak nergens over gaan. Zoals paarden die kunnen kiezen op welke wijze ze getraind gaan worden. Dat kan alleen iemand verzinnen die weer geen bal van paarden snapt. Vast een wetenschappelijk ingesteld tiep.

Paarden kunnen denken, maar paarden denken niet zo.

Gek he, ik weet het ook niet meer van die slof. Het had wel iets te maken met oneerlijk rijden en het paard oneerlijk voorbereiden, en het mag nog steeds niet. Maar waarom?
WIE !

Nou sorry hoor... :\

Ik had het toch over het dierenwelzijn op het wedstrijdterrein? Jij was nieuwsgierig naar de reden van afschaffing van de slof op inrijterrein. Dan hoef je mijn reactie niet zo neerbuigend te reflecteren...

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:34

Nou Janine zo is het echt niet bedoeld hoor, dat is jouw invulling ervan.
Het gaat hier over een breed onderwerp, en niet over jou als persoon. Ik schrijf in het algemeen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:37

hihihi 40 lentes jong :D :D

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:41

Dat meen je ... dan ben ik dus stok... U wordt bedankt.
Had je uh, volwassener ingeschat Afbeelding

Maarre, hoe zit het nou met die slof op het inrijd terrein.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:43

hihihihi :D

echt ik zou het niet meer weten waarom dat is afgeschaft, volgens mij is dat echt al 15 jaar geleden :)

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:43

Paardentango schreef:
Maarre, hoe zit het nou met die slof op het inrijd terrein.

Mag pas in het Z.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:45

Pff, hier een heerlijke sloffer, het mag niet op concours, al heel heel lang geleden. Voel de behoefte ook niet zo, zeker als ik met S&T kan rijden. Sorry, lig zelf helemaal in een deuk. Maar het ging hier over rollkur. Je mag trouwens met de dressuur ook niet in het Z inrijden met slof, wat geldt voor de springsport, zou het niet weten?