Paardentango schreef:Ja hallo, er zijn altijd wel ergere dingen, maar dat is niet waar het hier over gaat toch.
De FEI houdt een conferentie, en dat doen ze niet vanwege een paar l u l l i g e plaatjes of illegale filmpjes, nee dat doen ze omdat men het idee heeft dat dit serieus genomen moet worden.
Iets wat ik met hen deel. En jullie volgens mij ook.
Waar is de grens van het toelaatbare, en is dit een acceptabele wijze van paard, ja rijden wil ik het niet eens noemen, bestiren of gereed maken voor een vermeende prestatie.
Goede vraag, hele goede vraag zelfs. Weg met alle onderzoekemethoden die vaak nergens over gaan. Zoals paarden die kunnen kiezen op welke wijze ze getraind gaan worden. Dat kan alleen iemand verzinnen die weer geen bal van paarden snapt. Vast een wetenschappelijk ingesteld tiep.
Paarden kunnen denken, maar paarden denken niet zo.
Gek he, ik weet het ook niet meer van die slof. Het had wel iets te maken met oneerlijk rijden en het paard oneerlijk voorbereiden, en het mag nog steeds niet. Maar waarom?
WIE !
Nou sorry hoor...
Ik had het toch over het dierenwelzijn op het wedstrijdterrein? Jij was nieuwsgierig naar de reden van afschaffing van de slof op inrijterrein. Dan hoef je mijn reactie niet zo neerbuigend te reflecteren...