Vreselijk zonde van zo'n prachtige getalenteerde merrie...
MargrietJonk
Geplaatst: 26-01-10 11:09
WAT!!!!!
Oh nee niet Matinee. Arme merrie. Wat zonde. Ik had zo gehoopt dat we in de toekomst nog wat zouden zien van haar nakomelingen. En zelfs dat is dr niet gegunt. Wat jammer.... Een blessure, en nu een kwetsuur dat inslapen de beste optie was. Jammer jammer jammer. T ga je goed meisje....
mar10tje
Geplaatst: 26-01-10 11:16
Wat ontzettend zonde, ook nu weer kippevel bij het nogmaals bekijken van de kür. Met haar hele lijf maakte ze de bewegingen, wauw.....
Wat een verschrikkelijk nieuws! ZOiets is nooit leuk, maar dat het zelfs net moet gebeuren voor de geboorte van het veulen.. wat een rotsituatie zeg! Was zoooon gaaf paard! Zou vast hele mooie nakomelingen krijgen!
LecyTinker
Geplaatst: 26-01-10 12:07
Kan me niet voorstellen dat ze drachtig was (maar dit is al weerlegt geloof ik)en dat ze haar dan zouden hebben laten inslapen. Op de fokkerij in Australie waar ik werkte daar hadden we ook merries met gebroken knieeen die terug kwamen van pre-training op de renbaan. Deze werden dan in een gips spalk gestoken en met Bute behandeld, om vervolgens de fokkerij in te gaan. Nou denk ik dat dat dus wel schadelijk is voor het veulen, maar er zou zeer zeker een mogelijkheid geweest zijn om de merrie dan in leven te houden tot na de bevalling. Het zijn toch serieuze bedragen voor een veulen van haar. Dus alleen daaruit denk ik dat je kan opmaken dat ze niet drachtig was. Vraag me wel af ofdat ze geen eitjes hebben gehaald bij haar. Zou dit echt het einde zijn van een bloedlijn vanuit haar?
Wat zonde, was echt een gave merrie! Heb die kur talloze keren zitten bekijken, wat een paard!
zeanine
Geplaatst: 26-01-10 12:26
Heel erg zonde van zo'n merrie. Sowieso is dit iets wat je als paardenhouder nooit wilt meemaken!
Wat betreft het veulen, bij paarden is het heel anders als bij mensen, te vroeg geboren veulens hebben bijna geen kans op overleving. Tenzij het hier om een paar dagen tot uitgerekende datum ging(ik denk zelf eerder een paar weken) had het veulen geen kans
Love_Uggs
Geplaatst: 26-01-10 13:11
eeuwig zonde, nu was ze ook nog drachtig! Echt sneu..
Cyruss_
Geplaatst: 26-01-10 13:22
Jeetje, wat zonde. Vond dit echt een onwijs leuke merrie! Wat tragies eerst die blessures en nu zown flinke optater. Arm dier.
Wat vreselijk van zo'n prachtige en getalenteerde merrie..
paars
Geplaatst: 26-01-10 13:34
Love_Uggs schreef:
eeuwig zonde, nu was ze ook nog drachtig! Echt sneu..
Nee, ze zou dit voorjaar voor het eerst geinsemineerd worden. Dat staat al eerder geschreven.
Ibalia
Geplaatst: 26-01-10 13:38
Tamara_H schreef:
Lilliputter schreef:
Ieder moment gaan bevallen... Het veulen hebben ze dus niet/wel kunnen redden?
en kon ieder moment gaan bevallen waarschijnlijk dus niet
De kans dat een veulen het overleeft als het "gehaald" wordt is zeer klein. Vlak voor, tijdens en na de bevalling, gebeurt er nog iets met de longen (weet niet meer helemaal hoe het zit ) en dat stukje krijgen ze niet mee als de bevalling kunstmatig wordt ingezet. Vorig jaar was het ook kantje boord met mijn merrie en toen heb ik hier naar gevraagd.
Jammer dat ze dus geen nakomeling van deze merrie hebben kunnen krijgen.
Zonde van zo'n prachtige merrie, ik was ook altijd fan..
Het is toch niet te geloven, zo'n mooi & jong beestje.. Het was echt mijn favoriet, wat kon zij passageren en piafferen zeg..
Vreselijk verlies voor Andreas & Blue Hors Stud
djuno
Geplaatst: 26-01-10 14:18
Eén woord: vreselijk!!!!!!!!!!
nati
Geplaatst: 26-01-10 14:28
Wat een vreselijk nieuws! Wat een verlies en wat een geweldige merrie was dit!
Sharon
Geplaatst: 26-01-10 14:46
Dit is inderdaad héél erg jammer!!! Ik was erbij in Aken: krijg nog kippenvel als ik eraan terug denk hoe ze die laatste lijn passageerde en piaffeerde en hoe wij als publiek het niet stil konden houden... en nu is het wel stil...