Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Isabonny schreef:Valt me WEER op dat er weer mensen zijn die de schuld WEER proberen te verschuiven naar de overheid omdat ze geen schuilhut in hun weitje mogen bouwen.
Want dan is het toch niet HUN schuld dat ze hun paard in de kou moeten laten staan.
KOM OP zeg!Steek je hand eens in eigen boezem. Je hebt er zelf voor gekozen om je dier in een wei zonder schuilhut te plaatsen. Dat is je eigen fout geweest en NIET die van de overheid. Verplaats je dier in deze dagen naar een plek waar wel schuilmogelijkheden zijn. Vraag eens hier en daar rond in paardenland. Er is misschien altijd wel een particulier die een plekje vrij heeft.
(Ik heb 2 nieuwe stallen aan huis die nu leeg staan......met een stukje vrije uitloop!!)
Een shetje in de wei zal waarschijnlijk niet zo vlug een schuilstal opzoeken, maar het feit dat hij zich ook niet tegen de ergste scherpe koude wind kan verschuilen en in een open weiland staat, dat vind ik toch wel kwalijk. Ook in de vrije natuur gaat een paard niet volop in de koude scherpe wind staan en zoekt hij zich de plekjes uit waar het voor hem het aangenaamst is.
superwoman schreef:Cowgirl schreef:mmm ik ben strafbaar maar ondertussen mag ik geen schuilhut bouwen.
Paarden op een andere lokatie zetten
peer2005 schreef:Hoeveel bomen denken jullie dat er zijn op de shetland eilanden, of op ijsland?Een paard is geen mens, mensen!!! Dat jij je prettig voelt voor de open haard, wil nog niet zeggen dat je paard het een genot vindt om dik ingepakt op stal te staan voor baasjes' gemoedsrust!
wikipedia.nl schreef:Bomen komen op IJsland vooral in dwerg- en struikvorm voor, bijvoorbeeld in het natuurreservaat Þórsmörk. Alleen in het oosten van het land komt een gebied voor dat 'bos' mag genoemd worden, het 2000 hectare grote Hallormstaðaskógur. De bomen zijn daar voor het grootste deel aangeplant. Grote boomstammen die men soms langs de kust aantreft is drijfhout dat van ver is gekomen.
plutolover schreef:tja het is natuurlijk niet echt fijn. Maar op sommige plekken waar paarden staan mogen door gemeente geen schuilstal e.d op gebouwd worden. Hoe moet je dan voor bescherming zorgen?
superwoman schreef:Cowgirl schreef:mmm ik ben strafbaar maar ondertussen mag ik geen schuilhut bouwen.
Paarden op een andere lokatie zetten
Lovely schreef:Tjongejonge, de meesten in dit topic begrijpen de essentie niet van dit bericht en die is dat men de dieren veel beter moet beschermen tegen barre kou. Aanschoppen tegen 24/24 binnen en dat als argument gebruiken heeft geen zin. Roepen dat een paard geen mens is is ook geen argument, zeker niet in combinatie met het tegenovergestelde idee dat elk paard heus wel tegen kou kan met zijn dikke wintervacht. Nee, feit is dat er paarden zijn die lijden aan de kou en hun baasjes er niks aan doen.
TJolieke schreef:Shetlander kan prima tegen die kou. Als ze zich er nou eens druk over maken dat dat dier ALLEEN in de kou staat? Volgens de tekst zouden er twee/drie staan, volgens de foto en onderschrift echt niet.
MysticTinker schreef:Mijn paard heeft nog nooit zo vaak gerold als sinds de sneeuw er ligt. Hij vind het héérlijk, die kou.
Lovely schreef:MysticTinker schreef:Mijn paard heeft nog nooit zo vaak gerold als sinds de sneeuw er ligt. Hij vind het héérlijk, die kou.
Of je paard hoopt dat het zand is wat hem normaal gesproken beschermt tegen kou en regen, dat kan ook. Maar helaas heeft je paard niks anders in zijn repertoire dan dat en dus zal hij het blijven doen.