Rechtzaak Power and Paint onthult nieuwe informatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:27

Iedereen heeft het maar over zelf keuren. Maar het is maar een klein wereldje die top, ons kent ons. Dan is het super zuur als achteraf blijkt dan mensen die je regelmatig ziet dingen weten en er in de wandelgangen dingen bekend zijn en je niet worden ingefluisterd. Allemaal mooi weer spelen en ondertussen zit je voor 160.000 euro in het schip.

Als je in dat circuit rijdt en lest en je hebt geld voor goede ponies/paarden en je krijgt de mogelijkheid een topper te kopen, grote namen in het spel mee spelen, dan ga je er van uit dat hij goed is. Immers die pony komt niet van een zomaar fokker/handelaar ergens in het land vandaan...maar van een grote naam.

Immers zijn willen hem voor veel geld verkopen, met mooie blauwe ogen en veel geluk en plezier verder met onze pracht van een pony :Y) :Z Ondertussen staat er een schroothoopje op stal en als hij weer kreupelt, neuh jij kan niet rijden, heb je zelf gedaan... pony is goed....duh....Daar sta je dan.

Dan blijkt die ons ken ons wereld, die kleine top, die champangehandjeklap 1e tribunerij toch ineens ook boeventronies te zijn en zaken te doen zoals jan met de pet in zijn donkere handelsstalletje.

Wat een 8-) roze zonnbril nog wel werkelijkheid voor die mensen. Diep triest.

Pony wordt goed verzorgd, dat hebben ze er zeker voor over. Maar vertrouwen is weg,

Grote namen vallen ineens op en terecht. Laat iedereen maar gewaarschuwd zijn dat Roem en Geld niet stinkt en als het er op aan komt, dan kan je NIEmand vertrouwen, zelfs je grootste trainer/vriend/buur/collegaconcurrent niet. Niemand.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:36

Cayenne schreef:
Bahoe schreef:
lijkt meer een roddelrubriek zo die wordt gebruikt als spreekbuis van Fokker en advocaat Wensink. Van Baalen en Pasch komen niet aan het woord.

Dat is hun eigen keus geweest om geen verklaring te doen. Die mogelijkheid is ze wel geboden :)

Bahoe heeft groot gelijk. En daarnaast hebben alle betrokkenen alleen verantwoording af te leggen aan de rechtbank. Het moet toch elk weldunkend mens duidelijk zijn dat zowel hier als op Eurodressage er fact en fictie door elkaar worden gehaald. Binnenkort kunnen we op rechtspraak.nl alle overlegde stukken lezen alsmed de motivatie van de rechter, en pas dan kan deze zaak ontdaan worden van de talloze ongefundamenteerde aannames.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:44

russel schreef:
Iedereen heeft het maar over zelf keuren. Maar het is maar een klein wereldje die top, ons kent ons. Dan is het super zuur als achteraf blijkt dan mensen die je regelmatig ziet dingen weten en er in de wandelgangen dingen bekend zijn en je niet worden ingefluisterd. Allemaal mooi weer spelen en ondertussen zit je voor 160.000 euro in het schip.

Als je in dat circuit rijdt en lest en je hebt geld voor goede ponies/paarden en je krijgt de mogelijkheid een topper te kopen, grote namen in het spel mee spelen, dan ga je er van uit dat hij goed is. Immers die pony komt niet van een zomaar fokker/handelaar ergens in het land vandaan...maar van een grote naam.

Immers zijn willen hem voor veel geld verkopen, met mooie blauwe ogen en veel geluk en plezier verder met onze pracht van een pony :Y) :Z Ondertussen staat er een schroothoopje op stal en als hij weer kreupelt, neuh jij kan niet rijden, heb je zelf gedaan... pony is goed....duh....Daar sta je dan.

Dan blijkt die ons ken ons wereld, die kleine top, die champangehandjeklap 1e tribunerij toch ineens ook boeventronies te zijn en zaken te doen zoals jan met de pet in zijn donkere handelsstalletje.

Wat een 8-) roze zonnbril nog wel werkelijkheid voor die mensen. Diep triest.

Pony wordt goed verzorgd, dat hebben ze er zeker voor over. Maar vertrouwen is weg,

Grote namen vallen ineens op en terecht. Laat iedereen maar gewaarschuwd zijn dat Roem en Geld niet stinkt en als het er op aan komt, dan kan je NIEmand vertrouwen, zelfs je grootste trainer/vriend/buur/collegaconcurrent niet. Niemand.

imo is dit altijd al zo geweest :D

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:18

Begin onderhand toch heel benieuwd te worden naar de onderbouwing van degenen die zeggen dat het artikel is gebaseerd op onwaarheden. Als je zo stellig beweert dat er niets van klopt, kom dan ook met de feiten die aantonen dat er in de rechtbank iets anders is gezegd dan wat in het artikel is afgedrukt.
Je kunt het best oneens zijn met wat er in de rechtbank is gezegd, maar dat is iets anders dan zeggen dat het feitelijk onjuist en speculatie is. Het gaat hier om het verslag van een zitting. Dat de zaak van één kant wordt belicht lijkt me niet meer dan logisch, aangezien de andere partij niet wenste te reageren. Persoonlijk houd ik trouwens niet zo van advocaten die zeggen dat journalisten niet mogen publiceren...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:45

Sientje schreef:
Begin onderhand toch heel benieuwd te worden naar de onderbouwing van degenen die zeggen dat het artikel is gebaseerd op onwaarheden. Als je zo stellig beweert dat er niets van klopt, kom dan ook met de feiten die aantonen dat er in de rechtbank iets anders is gezegd dan wat in het artikel is afgedrukt.
Je kunt het best oneens zijn met wat er in de rechtbank is gezegd, maar dat is iets anders dan zeggen dat het feitelijk onjuist en speculatie is. Het gaat hier om het verslag van een zitting. Dat de zaak van één kant wordt belicht lijkt me niet meer dan logisch, aangezien de andere partij niet wenste te reageren. Persoonlijk houd ik trouwens niet zo van advocaten die zeggen dat journalisten niet mogen publiceren...

_/-\o_ Helemaal mee eens. Wijs de leugens maar aan inderdaad!

horseyfries

Re: Rechtzaak Power and Paint onthult nieuwe informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:47

Ik geloof dat dat de taak van de rechter is en niet van Bokt??

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:59

horseyfries schreef:
Ik geloof dat dat de taak van de rechter is en niet van Bokt??

Is vast de taak van de rechter maar als je toch reageerd op een discussie forum als bokt doe dat dan niet met een one-liner in de trant van 'er worden dingen gezegd die niet waar kunnen zijn'. Wijs die dingen dan ook aan en leg uit waarom ze niet waar zijn, doe mee aan de discussie of niet niet half. Anders is het net zo goed de speculatie waar deze mensen zo over klagen.

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:25

Dat is helaas in dit soort zaken niet aan de rechter, de rechter kan alleen op basis van wat partijen zelf aandragen (bewijzen) een uitspraak doen. Zelf op onderzoek gaan mag een rechter niet. De rechter is lijdend (zoals dat heet in het juridisch jargon) en kan dus alleen uitgaan van het geen wat partijen stellen/zeggen/bewijzen, aan de hand daarvan doet de rechter een uitspraak.

Al met al voor P&P een zeer trieste zaak..

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:51

Ongelofelijk dat met dier met zo'n medisch probleem is gereden, en dat nog wel op een WK terwijl enkele betrokken zich daar bewust van waren. Mooi stukje 'top'sport en 'happy athlete'-mentalteit. :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:23

Als het bericht op Eurodressage onjuiste feiten zou hebben dan was er allang gedreigd met maatregelen via een advocaat, papa van den Dungen heeft precies hetzelfde gedaan toen Maria er slecht vanaf kwam op Eurodressage deze zomer.

DeKoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:34

Sientje schreef:

Heeft de familie Fokker de Euro 160.000,= aan de familie Pasch al betaald ?

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:48

Brennie, de rechter is lijdelijk in civiele zaken, niet lijdend, gelukkig niet voor hem/haar ;)

DeKoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:51

bigone schreef:
Als het bericht op Eurodressage onjuiste feiten zou hebben dan was er allang gedreigd met maatregelen via een advocaat, papa van den Dungen heeft precies hetzelfde gedaan toen Maria er slecht vanaf kwam op Eurodressage deze zomer.

Maar sommige mensen denken "ach laat maar". (:)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:55

Arme Power en Paint.. Zo'n geweldige carrière, en dan op deze manier eindigen. Aan de ene kant hoop ik dat hij als dekhengst wordt gebruikt, want dan heb je wel een mooie dressuurpony, maar aan de andere kant vind ik ook dat P&P lekker met pensioen mag gaan.
Vind het trouwens wel erg dat het paard maar wedstrijden bleef lopen, ondanks dat die blessure al zo lang aan de gang is.. :\

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:00

sporter schreef:
Prrrr schreef:
Het is echt heel jammer DAT Pasch geen uitlatingen doet hierover. Ik vraag me ook af waarom ze dat niet doen. Als er zoveel te weerleggen valt, waarom doen ze dat dan niet? Bokt is een open forum, waarop iedereen zijn bijdrage aan de juistheid en volledigheid van leveren.
Heel eerlijk? Ik vind het jammer dat ze dat niet doen.

Waarom zou Pasch een uitspraak over de zaak doen? Daar hebben ze totaal geen belang bij, ja om een beetje als entertainment te dienen op bokt.

helemaal eens, dit soort dingen moeten voor de rechter besproken worden en niet voor entertainment op bokt. Volgens mij ben je in Nederland onschuldig tot het tegendeel is bewezen, is het niet?

Jammer van mods/beheerders dat ze zelf roddels aanwakkeren of in leven houden hier. Maar goed de waarheid zal wel snel boven water komen en dan zullen we wel zien hoe de meningen bijdraaien. Roddel en suggereer er maar lekker verder op los!

amstdgaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:04

@Bahoe Bijzonder dat jij het zo opneemt voor Pasch. Alleen maar omdat zij zich van commentaar onthouden?
Het feit dat Pasch een pony verkoopt, en vervolgens liegt over de uitkomst van een DA onderzoek, en het rapport na een gerechtelijk bevel nog steeds niet wenst te overhandigen aan de eiser, lijkt mij toch echt in het nadeel van hun. Als je dan meent te weten dat Fokker verkeerde dingen zegt of de media vals voorliegt kom dan ook met bewijs.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:12

amstdgaaf schreef:
@Bahoe Bijzonder dat jij het zo opneemt voor Pasch. Alleen maar omdat zij zich van commentaar onthouden?
Het feit dat Pasch een pony verkoopt, en vervolgens liegt over de uitkomst van een DA onderzoek, en het rapport na een gerechtelijk bevel nog steeds niet wenst te overhandigen aan de eiser, lijkt mij toch echt in het nadeel van hun. Als je dan meent te weten dat Fokker verkeerde dingen zegt of de media vals voorliegt kom dan ook met bewijs.

iedereen mag toch een mening hebben over deze of moeten we allemaal maar de makkelijke weg kiezen om massaal de anderen af te vallen naar aanleiding van een stukje van het oh zo betrouwbare eurodressage??

amstdgaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:18

Michael1104 schreef:
amstdgaaf schreef:

iedereen mag toch een mening hebben over deze of moeten we allemaal maar de makkelijke weg kiezen om massaal de anderen af te vallen naar aanleiding van een stukje van het oh zo betrouwbare eurodressage??

Als je vindt dat een partij de media verkeerd informeerd, en je stelt dat die partij ook nog dingen zegt die volgens jouw niet kunnen, en je geeft af op iedereen die maar suggereert, kom dan zelf met het juiste verhaal en onderbouw dat dan. Bahoe is zoals het oude gezegde "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:22

carmab schreef:
Brennie, de rechter is lijdelijk in civiele zaken, niet lijdend, gelukkig niet voor hem/haar ;)

Uuh ja dat bedoelde ik ook, lang geleden dat ik op school ben geweest :P

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:20

DeKoning schreef:
Sientje schreef:

Heeft de familie Fokker de Euro 160.000,= aan de familie Pasch al betaald ?

Hoho... ik vroeg degenen die zeggen dat er niets van het artikel klopt met onderbouwing hiervoor te komen. Dus nu niet gaan omdraaien en mij om feiten gaan vragen... ;) Overigens heb ik geen inzicht in hun bankafschriften.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:59

Wat nou happy athlete :?, zalfje erop en gaan .... :(

Walgelijk.... :r !!!

En dan rij je in de 'top'sport .... nou dan maar huis-tuin en keuken ruiter !!!!!!!!!

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:27

peanutbutter schreef:
Wat ik schokkend vind is dat een pony op het EK met doping wordt behandeld door de DA van de KNHS. En so what dat het na 6 uur uit het bloed is het is en blijft doping. (nu zal power vast niet de enige zijn bij wie dat gebeurt, maar toch). De KNHS weet dus donders goed dat die pony niet goed is.

Je hebt hierin helemaal gelijk.

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:32

Daarnaast staat in het stuk duidelijk dat P&P reglementair behandeld is tijdens het EK. Heel Bokt valt over het woord verboden en dit verhaal achteraf. Destijds heeft een DA en de jury (die eea heeft afgetekend) geoordeeld dat de pony na deze behandeling toch kon lopen, dat telt voor mij zwaarder dan al dat gespeculeer hier.[/quote]

Dat aftekenen van de jury, je denkt toch niet dat elke behandeling,spuitje,poedertje gemeld wordt door de dierenarts bij de jury.Echt niet

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:34

Nee lijkt mij ook niet. Als aspirine was gemeld was de pony uitgesloten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:36

Dit gebeurt echt niet alleen in de topsport, als de knhs veel zou kontroleren op verboden middelen veranderd er misschien wat maar tot die tijd durven mensen hun beest wel wat te geven want je krijgt toch geen kontrole, niet op regionale maar ook niet op landelijke wedstrijden, zeker niet bij de pony's.