Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:18

Eerlijk gezegd zou ik er ook niet aan moeten denken om weer in die zaal te zitten met het gevoel dat je niet volledig wordt erkend door mede top-sporters. Wat heeft het er nu mee te maken of wielrennen zwaarder is of niet? Het gaat er over dat ze vorig jaar genomineerd was na een jaar vol successen (en nee, dus niet gebaseerd op voorgaande jaren, maar dat mag best wel in het achterhoofd worden gehouden) en dat dat door de mede-sporters niet op waarde is geschat en daarna moet je in de zaal met een glimlach op je gezicht ook nog eens zitten kijken en luisteren naar een Freek de Jonge die je in de zeik zet. Ik kan me prima voorstellen dat ze niet gaat. Laat dat mens toch eens doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:22

chevax schreef:
Eerlijk gezegd zou ik er ook niet aan moeten denken om weer in die zaal te zitten met het gevoel dat je niet volledig wordt erkend door mede top-sporters. Wat heeft het er nu mee te maken of wielrennen zwaarder is of niet? Het gaat er over dat ze vorig jaar genomineerd was na een jaar vol successen (en nee, dus niet gebaseerd op voorgaande jaren, maar dat mag best wel in het achterhoofd worden gehouden) en dat dat door de mede-sporters niet op waarde is geschat en daarna moet je in de zaal met een glimlach op je gezicht ook nog eens zitten kijken en luisteren naar een Freek de Jonge die je in de zeik zet. Ik kan me prima voorstellen dat ze niet gaat. Laat dat mens toch eens doen.

Haar nadeel is alleen dat ze bekend is.
Zouden wij hetzelfde doen, hoor je niemand klagen en zeuren.
Zou ze een artikel plaatsen over dat aan haar knaagt dat het zo wordt verkozen, en zou ze wel heen gaan. Zou men zeuren: "Waarom gaat ze dan heen?"

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:26

Juist Janine.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:56

Maar ze gaat toch ook niet heen.... :? Snap je statement dus niet.

Ik ben eerder verbaast dat het zo lang geduurt heeft. Ik erger me al langer dat er sporters winnen met mindere prestaties.

Dat heeft niks met populariteit te maken. De ploeg en de sporter met de meeste en beste sportprestaties moet winnen. Of dat nu de paardensport is of het roeien, dat zal me een ... zijn. Maar bijna nooit wint die, die het echt verdient.

Nu hecht ik weinig waarde aan die hele prijs, maar het is voor de sporter natuurlijk een mooie erkenning en eer.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:02

Huertecilla schreef:
Ulissa schreef:
Schitter dan maar door afwezigheid ........... en laat het hele team maar barsten.

Het is een totaal klasseloos ikke, ikke, ikke, ikke, ikke -statement.
Tegenover íedereen: het team, collega-ruiters, andere sporters, de ruiterij, journalisten, het publiek.

En terecht! je hoeft niet altijd alles maar te slikken. Ik had die ikke ikke statement al 2 jaar eerder verwacht. Die hele verkiezing slaat nog kant of wal. Dus laat ze er idd maar lekker in barsten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:05

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:06

Mijn statement? Of lees ik nu scheef? :P

Die cabaretier was Freek de Jonge ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:24

WinBinChes schreef:
Maar ze gaat toch ook niet heen.... :? Snap je statement dus niet.

Ik ben eerder verbaast dat het zo lang geduurt heeft. Ik erger me al langer dat er sporters winnen met mindere prestaties.

Dat heeft niks met populariteit te maken. De ploeg en de sporter met de meeste en beste sportprestaties moet winnen. Of dat nu de paardensport is of het roeien, dat zal me een ... zijn. Maar bijna nooit wint die, die het echt verdient.

Nu hecht ik weinig waarde aan die hele prijs, maar het is voor de sporter natuurlijk een mooie erkenning en eer.

Het is allemaal subjectief en de redenen waarom men vindt dat een bepaalde sporter de prijs verdient kunnen heel divers zijn. Wat NOC/NSF, NOS en journalisten nodig hebben is een winnaar die gedragen wordt door het publiek, iemand dus waarvan heel NL weet (of had kunnen weten) wat diegene gepresteerd heeft. Een winnaar dus die tot de verbeelding spreekt bij het grote publiek. Helaas is onze sport niet populair genoeg en zit men niet altijd te wachten op dat mens met die paardenkunstjes. De eerste nominatie wordt gedaan door NOC/NSF en dus heeft klagen over te weinig waardering van collegasporters geen zin.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:26

Er staat nu ook een behoorlijk artikel in de Spits, gaat niet eens over Anky.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:30

Heb je een link? Ik kan het artikel niet vinden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:31

Ik ben ook aan het zoeken nu ;)

Edit: Blijkbaar zet Sp!ts zijn artikelen uit de krant niet op internet...

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:43

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:45

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:48

Afbeelding

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:51

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:00

Suzanne F. schreef:
Daarin staat dat Sjef Jansen zich niet weer door een cabaratier laat afzeiken. Weten jullie wie dat geweest is dan??

Het is een stuk volwassener als je er om lacht.
Hij is niet de eerste noch de enige noch de laatste BN-er die op de hak genomen is/wordt/zal worden. Zijn tenen zijn mogelijk wel onder de langsten. Dat is dan weer voer voor een volgende cabaretier :P

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:01

pharagirlke schreef:
We begrijpen elkaar niet en we discussiëren naast elkaar door :') (wil trouwens niet zeggen dat dat jouw schuld is.)
Ik ben inmiddels nl de draad kwijt. :o

Ik was 'm al eerder kwijt. Maar misschien is het mijn wollige griephoofd wel dat me parten speelt. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:04

Ulissa schreef:
Janine1990 schreef:
Hoe heb je die voor elkaar gekregen? Ik wilde de digi spits openen en er zat een fout in die niet gerepareerd kon worden ofzo...

Hmmm ... ik heb geen foutmelding gehad :D

Had het nu ook niet, maargoed, even een printscreentje, zodat er niet overheen gelezen wordt!

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:07

Bij mij in de regio wordt ook elk jaar een sportgala georganiseerd.
Ik ben 1x genomineerd als sportvrouw van het jaar omdat ik toen Nederlands Kampioen en Europees Team Kampioene was geworden in de Reining.
De andere 2 genomineerden waren 2 jonge meisjes die élk jaar genomineerd worden vanwege hun prestaties in de dressuurwereld (Brabants Kampioen etc.)
Bij ons sportgala werd gestemd d.m.v. internet, mensen uit de regio konden dus stemmen en je kon je vrienden/familie etc. vragen om te stemmen.
Dit is ook niet altijd eerlijk want bij ons was het gewoon: degene met de meeste vrienden wint.
Uiteindelijk was ik dat, maar wat moeten meisjes van 11 en 13 nou tegen iemand van toen 15?
Zij reageerden hier wel sportief op en dat vond ik knap.
Je kunt de ene sport niet met de andere vergelijken, bij dressuur moet je bijvoorbeeld een hele hoop selecties rijden wil je aan de Brabantse Kampioenschappen kunnen deelnemen, terwijl ik mezelf gewoon meteen kan inschrijven voor de NK zonder ook maar 1 andere wedstrijd te rijden.
Het is dus nooit helemaal eerlijk, maar ik vind wel dat er gewoon publiek gevraagd moet worden te stemmen.
Maar goed, het is toch al een hele eer áls je genomineerd bent?
En dan zo je team in de steek laten, sorry hoor, maar daar heb ik geen goed woord voor over...

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:08

ik denk dat Anky en Sjef door niet te komen,negatief in het beeld komen,doet de sport weer geen goed,kan het wel begrijpen,je hoeft je zeker niet af te laten zeiken,en Anky heeft haar sporen zeker verdiend,maar goed het team en Edward zijn genomineers,al zou ze alleen maar voor hun gaan,en voor paardenminnend Nederland,ik vind jammer.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:09

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:13

las net op de KNHS site dat bijna het hele team niet gaat,omdat ze naar Londen gaan.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:17

Klopt de 15e zijn Adelinde en Edward in London.
Anky is niet naar London en gaat niet naar het sportgala .......... dus blijft alleen Imke nog over. :o

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:20

dunemole schreef:
las net op de KNHS site dat bijna het hele team niet gaat,omdat ze naar Londen gaan.

De bondscoach beslist: Resistance is Futile :Y)

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:22

chevax schreef:

Op zich helemaal niets wanneer je alleen maar kijkt naar de prestaties binnen een bepaald jaar. Wanneer je echter vindt dat bij de verkiezing 'sportvrouw van het jaar' ook prestaties uit voorgaande jaren (en dus het feit dat dat bij Anky al heel wat jaren zijn) in het achterhoofd mogen worden gehouden, dan mag je ook in het achterhoofd houden dat andere sporten fysiek gewoon meer vergen waardoor de sportcarrieres van beoefenaars van die sporten korter zijn.

Verder ging het mij er hoofdzakelijk om dat hier een reactie was geplaatst waarin werd gesteld dat de sportvrouw van het jaar 2008 niet van Anky had moeten winnen daar ze op de OS totaal had gefaald en die info klopte dus niet. Marianne Vos behaalde wel degelijk een gouden medaille op de OS, dus zo vreemd was haar overwinning niet.
Neemt niet weg dat ik de opzet van deze verkiezingen ook niet helemaal vind kloppen. Maar hoe moet het dan? Laat je het grote publiek stemmen dan loop je tegen dezelfde onderwaardering van paardrijden als sport aan als nu. Misschien nog wel erger. Bij een heel groot publiek is paardrijden immers niks anders dan op een paard zitten en het paard het werk laten doen.
Het is gewoon een avondje amusement. Leuk voor degene die wint en de rest moet er m.i. gewoon niet te zwaar aan tillen. Sportprestaties van verschillende sporten onderling vergelijken is toch moeilijk.