Mogelijke verkoop Totilas - eigenaar zegt "Niet verkocht"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:45

Lielle schreef:
natuurlijk is het waanzinnig veel geld, maar (de kans op) Olympisch goud en een wereldkampioenschap is onbetaalbaar. Ik weet niet wat ik zou doen eerlijk gezegd.

Ik geef dan toch de voorkeur aan die 10 miljoen hoor. :j

rokzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:46

Ik hoop voor Edward van niet
want dan verliest die weer 1 van z`n toppers net zoals Lingh
Dat vind ik nogsteeds zo zonde.
Want Lingh en Edward pastte zo goed bij elkaar net zoals nu Totilas

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:53

s0173957 schreef:
5000 merries om precies te zijn.

Per keer is er toch genoeg sperma voor 3 merries? Of heb ik dat nou mis? Dus dan wordt het alweer iets minder ;)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:53

Ik hoop ook voor Edward dat Totilas bij hem mag blijven staan.
Dit is zo'n gouden combi samen, dit vind je niet heel snel weer..

Enne van welke bron komt dit precies ?
Dat kan ik het verhaal niet terug vinden nml.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:55

Ik lees net een verklaring van eigenaar Visser. Er is absoluut geen sprake van verkoop.
Gelukkig maar!!!!

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:57

Michael1104 schreef:
Cayenne schreef:
Mocht dit waar zijn, dan denk ik eerlijk gezegd niet dat Victoria hem nog 3 jaar bij Edward laat staan en er daarna pas zelf op klimt.
Maar goed, eerst maar eens duidelijkheid, en dan zien we wel verder :)

Waar is dit artikel dan op gebasseerd als ik vragen mag :)?

bronnen worden toch vermeld?[/quote]

Ik zie nergens een bron? Er staat alleen 'nieuwsredactie'. Lijkt me dat bokt geen roddels en geruchten op de voorpagina zou zetten??

Maar 10 miljoen, wanneer kunnen ze m brengen? :+

Wesley_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:57

A_lette schreef:
s0173957 schreef:
5000 merries om precies te zijn.

Per keer is er toch genoeg sperma voor 3 merries? Of heb ik dat nou mis? Dus dan wordt het alweer iets minder ;)

Ligt een beetje aan de kwaliteit van het sperma, maar 3 merries haal je sowieso wel uit 1 shot. Volgens mij kan je er met gemak 10 sprietjes uithalen.

Unfaithful

Re: Veel geruchten rond mogelijke verkoop van Moorlands Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:59

Ik hoorde het gisteren ook inderdaad. Mag hopen dat het uiteindelijk toch niet doorgaat :=

Yakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:06

StableEnable schreef:
Ik lees net een verklaring van eigenaar Visser. Er is absoluut geen sprake van verkoop.
Gelukkig maar!!!!

Waar las je dit? Hoorde dit gerucht gisteren ook van iemand die tamelijk goed op de hoogte is.

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:10

Yakkie schreef:
StableEnable schreef:
Gelukkig maar!!!!

Waar las je dit? Hoorde dit gerucht gisteren ook van iemand die tamelijk goed op de hoogte is.

Het staat nu onder het eerste bericht

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 13:11

Yakkie schreef:
StableEnable schreef:
Gelukkig maar!!!!

Gewoon in het eerste bericht van dit topic :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:12

Cayenne schreef:
Nieuwsredactie

Update
Dhr Visser gaf wel aan dat "nooit" niet bestaat maar op dit moment is alle aandacht gericht op deelname in Olympia rond de Kerst en niet op alle enorme bedragen die worden genoemd en zelfs al hoger dan 10 miljoen euro zouden bedragen.

Heb zomaar het vermoeden dat er toch wel wat van waar is. Nooit bestaat niet en de aandacht is gericht op Olympia rond Kerst?
Natuurlijk zijn de Spelen wel ver weg, maar anders had ie dat toch zeker wel gezegd.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:14

dat zou heel zonde zijn voor de sport in NL, ik hoop dat het maar een roddel blijft

klootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:17

Rhodos schreef:
Dat zou een domper zijn, eerst Lingh en nu Totilas..

Maar werd daar ook niet heel hardnekkig en heel lang beweerd dat ie niet verkocht was?
Het gezegde waar rook is, is vuur gaat misschien niet altijd op maar er kan altijd gespeculeerd worden...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:18

Haha er is dus zeker interesse geweest.. En logisch dat Totilas voor zo'n bedrag ook verkocht wordt.

En idd waar rook is, is vuur! Die geruchten zijn er niet vanzelf gekomen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:22

als iemand echt dat bedrag over heeft voor Totilas, dan zou ik ook zeggen verkoop maar... 10 miljoen euro, dat zijn toch geen bedragen meer... Nee, dan incasseren en laat iemand anders het risico verder maar dragen en blijf genieten van de prestaties als fokker of vorige eigenaar en geniet nog eens extra van het bedrag op de bank...
Totilas is nu nog jong, maar heeft ook niet het eeuwige leven.

Denk dat Edward nuchter genoeg kan zijn om zo'n keuze te respecteren. Die moet ook leven van wat zijn paarden opbrengen aan trainingsgeld en bekend is hij nu ook al. denk niet dat hij bang hoeft te zijn dat hij geen nieuwe getalenteerde paarden aangeboden krijgt.
Hij heeft zich al behoorlijk bewezen dat hij de investering in trainingsgeld waard is.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:23

Tja, na het EK zullen er zeker geïnteresseerden zijn geweest, dus dit komt misschien voort uit het feit dat er met derden is gepraat.
Maar ik denk dat de geïnteresseerden zijn achterovergeslagen van de vraagprijs, want ik denk dat Totilas alleen voor de jackpot weggaat. :D

(Waarbij ik 10 mln wel redelijk jackpot-waardig vind :Y) )

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:23

Wesley_D schreef:
A_lette schreef:

Ligt een beetje aan de kwaliteit van het sperma, maar 3 merries haal je sowieso wel uit 1 shot. Volgens mij kan je er met gemak 10 sprietjes uithalen.

Dat blijven nog steeds 5000 merries, mar wel maar 1666,7 sprongen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:24

Meneer Visser vindt het misschien wel leuk om een beetje te spelen met de speculatie, hij zegt geen wel en geen niet.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:30

Tja de onvermijdelijke stoelendans van het kopen en verkopen van toppaarden zal wel weer op gang komen aangezien de WEG in Kentucky er aan komen en de volgende OS zijn ook niet meer zo ver af. Dus echt verbaasd ben ik niet eigenlijk dat de geruchten molen op gang komt. Er zullen de komende maanden nog wel waarheden, halve waarheden etc de ronde doen over toppaarden. Mocht hij verkocht zijn of worden dan heeft het KWPN hem wel voor niets erkend/goedgekeurd voor de dekdienst.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:32

Ik vraag me een beetje af of dat wel zo'n hoofdprijs is vor zo'n paard. Als hij de denkdienst ingaat word het ook kassa volgens mij. Bij veel sportevenmenten zijn er ook nog prijzengelden te behalen dus misschien dat zelfs zo'n prijs zich wel terug betaald. (Als hij in de tussentijd gewoon gezond blijft, maar die kans is best groot hij is ook nog niet heel oud ofzo)

Ren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:33

Lijkt me als ruiten lastig dat de eigenaar de beslissing hierin maakt, je kunt je paard 'kwijtraken" zeker als je zo'n juiste klik met elkaar hebt.
(de bedragen vind ik wel absurd, gaat op voetbal lijken)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:35

Fijne update !! +:)+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:40

petraaken schreef:
Tja de onvermijdelijke stoelendans van het kopen en verkopen van toppaarden zal wel weer op gang komen aangezien de WEG in Kentucky er aan komen en de volgende OS zijn ook niet meer zo ver af. Dus echt verbaasd ben ik niet eigenlijk dat de geruchten molen op gang komt. Er zullen de komende maanden nog wel waarheden, halve waarheden etc de ronde doen over toppaarden. Mocht hij verkocht zijn of worden dan heeft het KWPN hem wel voor niets erkend/goedgekeurd voor de dekdienst.

Hij kan toch ook in oostenrijk nog dienst doen als door het KWPN goedgekeurde dekhengst? Wij halen toch ook sperma van Duitse Hengsten naar Nederland?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:43

Cayenne schreef:
[
Zojuist heeft de nieuwsredactie contact gehad met Kees Visser, de eigenaar van Moorlands Totilas, over de hardnekkige geruchten omtrent een mogelijke verkoop. Hij gaf aan dat Totilas niet verkocht is, en op de vraag of dat in de nabije toekomst wel zou gebeuren gaf hij aan dat je een vrouw nooit naar haar leeftijd vraagt en een paardeneigenaar niet naar de prijs of een eventuele verkoop. Dhr Visser gaf wel aan dat "nooit" niet bestaat maar op dit moment is alle aandacht gericht op deelname in Olympia rond de Kerst en niet op alle enorme bedragen die worden genoemd en zelfs al hoger dan 10 miljoen euro zouden bedragen.

Dit klinkt toch anders als, ik citeer eerdere uitspraken: "hij blijft zeker tot na de OS in 2012"