Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Deze paarden kwamen al zo mager aan als op de foto's die nu worden gebruikt... En zoals het verhaal vermeld, was de eigenaar bezig met wormkuren en stond ie al onder begeleiding van een DA... Dus instanties kunnen en mogen op zo'n moment ook weinig doen! Ik weet niet of de paarden op "het" moment in diezelfde wei liepen als nu, maar die was nog niet kaal... Sommige mensen zijn gewoon van mening dat paarden in kudde verband makkelijk buiten kunnen leven op gras. Voor een paard wat snel vet is zal dat ook zeker genoeg geweest zijn, maar voor deze scharminkels dus niet
Loezoe schreef:is een dierenats uit Wijchen geweest om de twee paarden in te laten slapen
Loezoe schreef:illi schreef:ik ben dan ook wel benieuwd welke dierenarts er is geweest.
Die heeft zijn werk ook niet echt goed uitgevoerd.
Hij vindt het geld binnen halen belangrijker, dan de zorg van een paard.
Daar heb je volgens mij niet voor geleerd.
marieminime schreef:als die paarden onder toezicht waren van een d.a mogen ze hem ook wel eens ontslaan van zijn beroep, als die het zover laat komen tot de dood volgt, vind ik ook hem strafbaar
marieminime schreef:en zo mager als ze waren op de foto komt echt niet van paar dagen of twee weken te weinig eten....
trekpaardluf schreef:goldflower schreef:verschrikkelijk dat zoiets in NL ook kan gebeuren, kijk op animal planet zien we niet anders , maar dacht toch in NL gebeuren die dingen niet
Ja tuurlijk gebeuren die dingen in Nederland ook! maar omdat in Amerika alles zooveel groter is zie je het veel meer voorkomen, je hoort toch hier ook steeds vakar dat paarden uitgemergeld in het land staan of in slechte stukken land staan ofzo?
Ellen, ik vind het super wat je gedaan hebt! gelukkig zijn er nog mensen die zich wel geven aan het lot van de paarden en daarvoor de dierenbescherming oid bellen!
Rianne, die paardne zien er tohc echt niet normaar uit hoor, ik snap jou ech tniet...
, ik blijf de instanties stalken en de pers erbij betrekken totdat er werkelijk iets gebeurt.. Waaltje schreef:Rianneke ik mag hopen dat jij beter voor je paarden/dieren zorgt
randalinpony schreef:@Waaltje: die persoonlijke sneer naar Rianneke is echt niet nodig, kijk maar in haar profiel. Kunnen mensen nog een voorbeeld aan nemen.
En ja ik doe er alles aan om mijn beesten zo goed mogelijk te verzorgen. Ik heb niet voor niks bijv. een 32 jarige op stal staan... Met dat beest is fanatiek gereden, ze heeft 6 veulens gehad en ze ziet er nog steeds redelijk uit 
ellenstuart schreef:en ook al vindt een enkeling dat ik zwaar overdrijf
Ik denk dat dat er veel meer zijn als dat jij denkt. Alleen spreken die mensen dat niet uit op bokt of rechtstreeks aan jou 
ellenstuart schreef:ik blijf de instanties stalken en de pers erbij betrekken totdat er werkelijk iets gebeurt..

) Cayenne schreef:Paarden op leeftijd die niet worden bijgevoerd worden inderdaad mager, en dat is nou precies wat not done is.
Mijn paard liep op 25 jarige leeftijd ook veel buiten, maar had altijd voer tot zijn beschikking en zag er dan ook prima uit.
Hoge leeftijd wil niet zeggen dat een paard graatmager moet zijn, en als dat wel het geval is, dan is het de taak van de eigenaar om daar wat aan te doen.
Wordt dit niet gedaan, dan is dat inderdaad verwaarlozing en mishandeling..