Huertecilla schreef:joyce B schreef:ik geloof dat er een stukje mist in haar beleving, dat paarden steppedieren zijn en geen moerasdieren... Anders hadden ze die extra tenen wel gehouden en waren er vliezen tussen gegroeid zodat ze beter over modder konden lopen... Een vreemde kronkel.
En een stal is natuurlijk prima, maar dan wel een droge en schone stal.
Over vreemde kronkel gesproken: een steppedier in een stal?
Paarden horen gewoon in gezelschap buiten op een fatsoenlijk stuk land.
Nou moet je niet zo *** gaan doen HC, want het gaat hier om een inloopstal, en als je buiten geen droge plek kunt bieden, dan in elk geval overdekt en als de boel buiten overstroomt, dan is een aantal uren binnen opdrogen geen vervelend alternatief.
Persoonlijk heb ik ze zo ongeveer 355 dagen per jaar 24/7 buiten lopen, met drogeen verharde plek en inloopstal en in gezelschap, dus ik kom aardig in de richting van jouw plaatje van een geschikt aquarium, dus zo erg is mijn eigen kronkel nog niet. Die overige 10 dagen sluit ik een deel van de paarden voor de nacht op omdat ze anders op dat moment misschien niet allemaal tegelijk droog zouden kunnen liggen als ze willen...
Lijkt mij beter dan je paarden 24/7 in de nattigheid en viezigheid laten staan en dat is ook iets waar jij je altijd tegen verzet.
Snap dus ook niet zo goed wat je wil bereiken met jou tegenstrijdige opmerkingen in dit topic.
Is je enige doel mensen er van overtuigen dat het Nederlandse klimaat niet geschikt is voor paarden en dat wel allemaal maar naar jouw gebied moeten komen? Jij hebt toch ook diepe sneeuw en modder, schreef je laatst ergens? (in het kader van die keien storten in de paddock)