Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:32

Huertecilla schreef:
joyce B schreef:
ik geloof dat er een stukje mist in haar beleving, dat paarden steppedieren zijn en geen moerasdieren... Anders hadden ze die extra tenen wel gehouden en waren er vliezen tussen gegroeid zodat ze beter over modder konden lopen... Een vreemde kronkel.
En een stal is natuurlijk prima, maar dan wel een droge en schone stal.

Over vreemde kronkel gesproken: een steppedier in een stal?

Paarden horen gewoon in gezelschap buiten op een fatsoenlijk stuk land.

Nou moet je niet zo *** gaan doen HC, want het gaat hier om een inloopstal, en als je buiten geen droge plek kunt bieden, dan in elk geval overdekt en als de boel buiten overstroomt, dan is een aantal uren binnen opdrogen geen vervelend alternatief.

Persoonlijk heb ik ze zo ongeveer 355 dagen per jaar 24/7 buiten lopen, met drogeen verharde plek en inloopstal en in gezelschap, dus ik kom aardig in de richting van jouw plaatje van een geschikt aquarium, dus zo erg is mijn eigen kronkel nog niet. Die overige 10 dagen sluit ik een deel van de paarden voor de nacht op omdat ze anders op dat moment misschien niet allemaal tegelijk droog zouden kunnen liggen als ze willen...
Lijkt mij beter dan je paarden 24/7 in de nattigheid en viezigheid laten staan en dat is ook iets waar jij je altijd tegen verzet.
Snap dus ook niet zo goed wat je wil bereiken met jou tegenstrijdige opmerkingen in dit topic.

Is je enige doel mensen er van overtuigen dat het Nederlandse klimaat niet geschikt is voor paarden en dat wel allemaal maar naar jouw gebied moeten komen? Jij hebt toch ook diepe sneeuw en modder, schreef je laatst ergens? (in het kader van die keien storten in de paddock)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:26

joyce B schreef:
[Snap dus ook niet zo goed wat je wil bereiken met jou tegenstrijdige opmerkingen in

Kwestie van lezen: invulling van de dierenwelzijnswet voor paarden met een setje randvoorwaarden gebaseerd op de welzijnseisen van het gedomesticeerde paard.

Jericho91

Re: Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:04

Nou, een kleine up-date. Vanmorgen is de Dierenbescherming en LID geweest en hebben de situatie beoordeeld! Dit gaan jullie niet geloven: de situatie is nog NIET ERG GENOEG! Dit terwijl dhr. Frank Dales (directeur Dierenbescherming) woensdagavond bij Hart van Nederland, verkondigde dat er direct een eind moet komen aan deze onhoudbare situatie. Vervolgens komt de inspecteur van de Dierenbescherming, dhr. Duyzer, met een heel ander verhaal.... Begrijpen jullie dit nog? t Ergste is dat de situatie bij de dieren alleen maar erger en erger wordt met al die regenval en wind! Heeft iemand misschien een suggestie???

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:12

nouja zeg!
Het moet toch echt niet gekker worden!!!
Ik heb een suggestie...........laat de eigenaresse met dr slaapzak een paar nachtjes in dr superstal doorbrengen,ontbijten met een klapstoeltje in de modder en als daginvulling moddertrappen op blote voeten!

Kom ik het filmen want ze zou het met een smile op dr gezicht moeten kunnen,toch????????????

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 10:12

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:40

Ik val steil achterover. Heb in al die jaren nog nooit 1 baal stro daar gezien. Soms ligt er Aubiose, maar stro.... nooit! Maar goed, maakt niet uit. Dit was even voor t gezicht, vandeweek zal het er weer een bende zijn want die container is zo lek als een mandje! Drie weken geleden geconstateerd door Levende Have. Vergeet niet dat het eten/drinken buiten staat en daar kunnen ze steeds moeilijker bij. Hetgeen waar de eigenaresse voor staat is nu niet meer van toepassing, t.w. paarden 24/7 buiten ipv in een stalletje. Het is juist de bedoeling dat het leefgebied wordt verbeterd dmv bestraten oid. Nu staan ze, heel begrijpelijk, alleen maar in die container.
Jullie zullen wel denken, is t weer niet goed.... ? Nee inderdaad, die baggerzooi moet weg dan is een schuilplaats afdoende en hun leefgebied wat groter!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:56

Zal idd wel weer een bende worden want ik vraag me af hoe ze die stal wil uitmesten?Het is toch geen doorkomen met een kruiwagen door een halve meter modder?
Ik kan me alle onrust hierover goed voorstellen,tis echt ellendig hoe de dieren erbij staan!!!

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:13

NickAltena schreef:
Zo... ik ga me er ook eens mee bemoeien.
Een van die paarden is voorheen nml. van MIJ geweest.

Dan snap ik niet dat jij deze situatie acceptabel vindt! Ik vind dit net zo erg als een paard wat en een te kleine donkere stal stal heeft en er vrijwel nooit uit komt. Een paard moet droog kunnen staan en kunnen bewegen. Ik heb verder niks op een stal en een beetje modder tegen. Maar het mag niet de overhand hebben.

Als je niks beters te bieden hebt voor paarden dan dit, moet je ze niet houden.

Gelukkig zijn de meeste mensen zo begaan met hun paard dat ze voor zo veel mogelijk bewegingsvrijheid (in een veilige omgeving) zorgen voor het paard. Dus het is absoluut geen aanval naar mensen die weinig uitloop mogelijkheden hebben. Maar wat je het paard biedt moet wel van dermate kwalitiet zijn dat het dier er baat bij heeft.

NickAltena schreef:
Als die situatie nou werkelijk zo slecht zou wezen en die paarden er zo slecht aan toe zouden zijn..... waarom nemen ze er dan maar 2 mee ?

Omdat in NL de paarden eerst dood neer moeten vallen voordat er ingegrepen wordt! Te krankzinnig wat mensen hun dieren allemaal ongestraft aan kunnen doen in NL!
Laatst bijgewerkt door oh_oh op 28-11-09 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:16

dubbel

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:19

Nick, dan heb je niet het hele forum gelezen. Zal t nog een keer vertellen. De twee die nu meegenomen zijn (weet niet of er één van jou bij zit) waren er slecht aan toe. De 2 IJslanders (waarvan de bruine nu ook veel te mager) waren op dat moment een strandrit aan het maken en dus niet aanwezig. De Haflinger zag er qua lijf nog redelijk uit, vandaar...

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:21

PS: de Haflinger heeft inmiddels ook een 'jasje uitgedaan'!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:16

we moeten dus net als de vakbond ouderwets met spandoeken en eenhoop gebrul en gegil gaan protesteren?

Of moeten we de partij van de dieren eens aan het jasje trekken.

Niet erg genoeg pfff mijn r..t

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:34

Aan de ene kant is het wel positief dat ze 'wat' heeft gedaan voor haar paardjes...
Maar toevallig op het moment dat de dierenbescherming en LID komen kijken :x :roll:

Hopelijk blijft het niet bij deze ene keer even wat stro geven...

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:50

Ook spandoeken e.d. zijn al aan de orde geweest, jaren geleden! Er is een lid van de Partij vd Dieren die ons een warm hart toedraagt en al het mogelijke doet wat ze kan...

Natuurlijk is het fijn dat die dieren een dag droog hebben gestaan, vraag me ook ernstig af of ze het niet geweten heeft dat de DB en LID kwamen kijken.... Maar goed, punt blijft dat ze nu de hele dag in die verrotte container staan. Je kan wel nagaan hoe dat eruit ziet na een paar dagen, weer viezigheid. Het fotootje van de Inspectiedienst is niet voor niets zo klein want je kan er niet bijkomen door de bagger.
Ga straks zelf even kijken of het er bij de Haflinger ook zo uit ziet, dat is namelijk een open schuilhok. Update volgt!

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:53

Nog even dit: als jullie willen, kan je de petitie tekenen op Paardensites.nl. Alles helpt, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:46

Och ik snap het al, dame in kwestie heeft contacten via Paardnatuurlijk.nl. Tja die vinden dit normaal. Die zijn zo rechtlijning die vinden 24 uur buiten ten koste van ALLES nl wat paarden nodig hebben. Die horen 24 uur buiten en dan is het goed, verder kijken ze niet dan hun neus lang is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:02

russel schreef:
Och ik snap het al, dame in kwestie heeft contacten via Paardnatuurlijk.nl. Tja die vinden dit normaal. Die zijn zo rechtlijning die vinden 24 uur buiten ten koste van ALLES nl wat paarden nodig hebben. Die horen 24 uur buiten en dan is het goed, verder kijken ze niet dan hun neus lang is.

Ik kon slechts 1 bericht van haar vinden op paard natuurlijk.
Ik vraag me heel sterk af of de mensen van paard natuurlijk dit ook nog zo natuurlijk vinden?
Het is mij niet gelukt hier een topic over te vinden bij paard natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:04

Er zijn al zo vaak topics geweest over paarden 24 uur buiten en zij vinden dit idd normaal. Die mensen liggen totaal niet op 1 lijn met bokkers en daarom is er ook altijd strijd.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:09

Sjongejonge... :\ op dit soort momenten wilde ik dat we ff niet in Nederland maar in Amerika o.i.d. woonden.. Dit is toch niet normaal!? :n

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:09

Schandalig dit! Als je je paarden niets beters kunt bieden dan dit moet je ze niet nemen!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:17

russel schreef:
Er zijn al zo vaak topics geweest over paarden 24 uur buiten en zij vinden dit idd normaal. Die mensen liggen totaal niet op 1 lijn met bokkers en daarom is er ook altijd strijd.

De natural mensen die ik ken vinden ook dit niet normaal meer.
Die paarden staan niet in een laagje modder.
Ze zakken tot de helft van hun benen weg.

Dit heeft niets en dan ook niets met natural horsmanship te maken.
Een volkstuin ook twee is gewoon veel te klein om paarden op een natuurlijke manier te houden.
Vooral als drainage ontbreekt.
Dit is geen weidegang maar moerasgang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:28

Onbegrijpelijk dat ze dan steun krijgt vanuit die hoek....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:43

russel schreef:
Onbegrijpelijk dat ze dan steun krijgt vanuit die hoek....

Ach in die hoek zijn ze het ook lang niet altijd met elkaar eens.

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:21

Nogmaals een verzoekje aan jullie allemaal: alsjeblieft, teken die petitie!!!!! Alvast veel veel dank!

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:53

Kleine up-date vanuit Den Haag: krijg net een telefoontje van Marlene (bekend van het filmpje SBS-6, Telegraaf en TV-West), zij is ter plekke. De Haflinger heeft geen strobedje in zn nachthok. Daar zijn de DB en LID ook niet gaan kijken..... Verder zijn er dit weekend 4 grote honden bijgekomen in de kleine kennel. Ik weet werkelijk niet meer wat te doen. Die paarden staan nu tot ver over de knie in de bagger en glijden constant uit over die houten platen.... Heeft iemand alsjeblieft een idee/suggestie/oplossing of wil graag meedenken!
Aankomende week wordt deze ellende door Dion Graus, bij een debat met de ministers, onder de aandacht gebracht. DIT KAN ZO ECHT NIET LANGER