Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:21

sympie schreef:
ik denk dat sommige hun paarden hier op bokt veeeeeel meer afzien dan Scandic, maar kom, dit ter zijde

Dat is dan nóg ´veeeeeel´ erger.
Dit terzijde.

Het is irrelevant voor het ts. Het is irrelevant voor het filmpje. Het is irrelevant voor de kritiek erop.

Het állerergste van deze hele polemiek dat er zo helder uit blijkt dat een aantal ruiters, met name in de ´harde kern´ van FEI dressuuur, zich niet kan voorstellen dat er mensen zijn die fundamenteel anders met hun paarden omgaan.
Dát referentiekader is een serieuze bedreiging voor de toekomst van het paardrijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:22

Huertecilla schreef:
Janine1990 schreef:
Je hebt niet begrijpen en niet willen begrijpen.

Is persoonlijk worden jouw persoonlijke stijl soms?

Dat strafbare brieven niet kunnen staat niet ter discussie. Dat is gewoon de wet.
Het ts is geen toetsbaar bewijs maar een versie van Kittel.
Niet meer, niet minder.
Dat biedt alleen basis voor speculaties.

Heb jij een harde onderbouwing voor jouw opmerking dat die brieven geen kattenpis zijn?
Geef die dan of onthou je van deze uitspraken.

Om even op jouw manier te antwoorden...
Samenklonteren is jouw hobby zeker?

De brieven staan wel degelijk ter discussie, daar gaat het nieuwsbericht toch om? Ik zie geen ander discussieonderwerp hier. Het gaat hier helemaal niet om rollkur of hyperflexie, misschien dat menig bokker dat graag zou willen.

Ik heb inderdaad geen keiharde onderbouwing, maar als ik zelf een dreigbrief zou ontvangen zou ik deze ook niet open en bloot op internet zetten.
Ik oordeel enkel op basis van mijn idee van een topsporter. En volgens mij oordeel jij zelf ook gewoon met je eigen mening, dus dan zullen we ons allebei beter stil kunnen houden :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:26

Bandida schreef:
Janine1990 schreef:
Laten we het dan eens hebben over zo'n opname, maar dan dat van een schaatser. Sorry hoor, maar 1/30 van een seconde onthouden en beter maken, nee. Het totaalplaatje moet dan beter. Leuk dat je kan zien waar de oorsprong van de fout zit, maar daar heb je als schaatser vrij weinig aan geloof ik.

Versnelde opnames worden in bijna alle topsport gebruikt om techniek te analyseren ;)

...en daar heb je erg veel aan.
Ik heb Arabesk gelíjk uitgenodigd bijvoorbeeld. Haar mega-onverbiddelijke supercamera laat zien wat er écht gebeurt en geeft geen mogelijkheid aan te nemen dat je ziet wat je denkt wat er gebeurt.
Als dat niet is zoals je denkt, dan is dat *\o/* want je bewust zijn van een stuk onbekwaamheid of is stap 1. tot verbetering.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:26

Bandida schreef:
Janine1990 schreef:
Laten we het dan eens hebben over zo'n opname, maar dan dat van een schaatser. Sorry hoor, maar 1/30 van een seconde onthouden en beter maken, nee. Het totaalplaatje moet dan beter. Leuk dat je kan zien waar de oorsprong van de fout zit, maar daar heb je als schaatser vrij weinig aan geloof ik.

Versnelde opnames worden in bijna alle topsport gebruikt om techniek te analyseren ;)

Ja, maar je kan niet één van die dertig beelden gebruiken om dat een volgende keer goed te doen. Als dat in laten we zeggen 10.000 beelden één keer voorkomt, dan kan je oook spreken van een misstap. We hebben het hier over de schaatssport.
Ik snap dat het in deze situatie iets anders ligt, maar wanneer Patrick Kittel zijn fouten (op basis van deze manier van rijden) op wil lossen, zal hij dat vast doen. Zonder oplossing geen progressie.
Het probleem ligt mijns inziens echter bij de interpretatie van sport, en die ligt overal anders.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:27

Huertecilla schreef:
Bandida schreef:

...en daar heb je erg veel aan.
Ik heb Arabesk gelíjk uitgenodigd bijvoorbeeld. Haar mega-onverbiddelijke supercamera laat zien wat er écht gebeurt en geeft geen mogelijkheid aan te nemen dat je ziet wat je denkt wat er gebeurt.
Als dat niet is zoals je denkt, dan is dat *\o/* want je bewust zijn van een stuk onbekwaamheid of is stap 1. tot verbetering.

Maar bewustwording van onbekwaamheid en interpretatie van sport zijn twee dingen ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:44

Janine1990 schreef:
Het probleem ligt mijns inziens echter bij de interpretatie van sport, en die ligt overal anders.

Dus?
Meer objectiveren;
Meer beelden in meer detail.
Meer méten.
Die twee bij elkaar geven toetsbare informatie.

De criteria zijn er; staan in de uitgangspunten. Kwantificeren is geen enkel probleem, want de uitgangspunten en doelstellingen zijn glashelder.
De telemetrie is laagdrempelig beschikbaar.

Er is al járen ruimschoots mogelijkheid voor objectiveren van een verschillende aspecten zodat interpretatie minder subjectief is.

Janine1990

Re: Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:03

Of van de verschillende segmenten in de sport accepteren dat ze er zijn en je verdiepen in de manieren waarop de verschillende segmenten worden uitgevoerd en bereikt.
Vragen stellen en dichter bij de sport komen te staan zou al heel wat helpen, in plaats van loos je mening droppen.
En dan doel ik niet alleen op jou HC, maar op menig bokker!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:11

Janine1990 schreef:
Of van de verschillende segmenten in de sport accepteren dat ze er zijn en je verdiepen in de manieren waarop de verschillende segmenten worden uitgevoerd en bereikt.
Vragen stellen en dichter bij de sport komen te staan zou al heel wat helpen, in plaats van loos je mening droppen.

Jij wil eigenlijk gewoon zeggen dat we maar moeten accepteren dat het rijden zoals P. Kittel dat doet op dat filmpje een deel van de sport is, en dat wij met onze kritiek daar niks van begrijpen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:17

Bandida schreef:
Janine1990 schreef:

Jij wil eigenlijk gewoon zeggen dat we maar moeten accepteren dat het rijden zoals P. Kittel dat doet op dat filmpje een deel van de sport is, en dat wij met onze kritiek daar niks van begrijpen?

Het gaat om dreigbrieven in dit topic.
De FEI heeft al te kennen gegeven dat ze een onderzoek instellen naar rollkur en hyperflexie.
Begrijpen zou wel een heel begin zijn, en willen begrijpen ook.
Even als beseffen dat verschillende rijstijlen in de paardensport van toepassing zijn, en dan heb ik het over het al dan niet dragen van harnachement evenals het rollkur of gewoon, als dat nog bestaat.

ironlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:27

Het ironische aan het hele verhaal is dat mensen hoog in de boom klimmen omdat volgens hen
het paardenwelzijn in het geding is, om vervolgens hatemails naar Patrik en zijn familie te sturen
waarin zij ook zijn paarden bedreigen.

Verder is het absoluut belachelijk dat de FEI (lees David Holmes) zich voor het karretje laten spannen
van het legioen toetsenbordverkrachters. De diverse petities op internet zeggen mij helemaal niets, temeer
daar je niet je echte naam of Emailadres hoeft op te geven kun je makelijk 10.000 keer ondertekenen.

Zie maar eens hier : http://www.ipetitions.com/petition/anti ... s-107.html

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:41

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:53

Janine1990 schreef:
De FEI heeft al te kennen gegeven dat ze een onderzoek instellen naar rollkur en hyperflexie.
Begrijpen zou wel een heel begin zijn, en willen begrijpen ook.

Toepasselijke combinatie van zinnen :D

De kern van de polemiek, de réden van de emoties, is het flexen niet. Wat de reacties oproept is de botsing van ´resistance is futile´-dressuur met passie voor paarden.
´Men´ vindt breed dat er om een andere manier met dieren omgegaan moet worden. Dat gaat verder dan FEI dressuurruiters, verder dan ruiterij. Dat raakt de bio-ethiek in de 21ste eeuwse westerse maatschappij.

Het niet daarop, willen?, reageren door de FEI; het jaren herhaalde recept van olie op de golven gooien door een onderzoek aan te kondigen is nu is als olie op het vuur gooien.

Peroonlijk denk ik dat de FEI pas bereid is dát inhoudelijk en concreet te adresseren wanneer het IOC dit als voorwaarde stelt.
Stewards vanuit de britse paardenbescherming in London lijkt me een helemaal +:)+ idee voor een petitie :P Maar goed dat is off topic.

Dierenmishandelen en bedreigen zijn strafbaar.
Ruiters die hun paard pijn doen; aangeven. Gepassioneerden die dreigbrieven schrijven; aangeven. Is wettelijk geen onduidelijkheid over.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:55

Esperanza schreef:
horseyfries schreef:
Heb je Patrick Kittel ooit live zien rijden en zo nee, waar baseer je dan deze opmerking op?

Ik heb hem ooit live zien rijden en toen werd ik ook al misselijk van hem. Dus dit gebeuren verrast me niet echt...

Dreigmails keur ik ook niet goed, maar hoe moet je anders duidelijk maken dat deze manier van rijden echt te ver gaat?

Wil je me eens vertellen waar en wanneer je hem ooit live hebt zien rijden en wat je toen precies misselijk maakte?

Verder wil ik nog altijd graag antwoord van al die mensen die vinden dat hetgeen er op het filmpje te zien is van de tong vreselijk is,
hoe hij het dan had moeten oplossen? Want blijkbaar doet hij het fout, HOE had hij het op moeten lossen om het in jullie ogen goed te
doen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:59

Tsjah, je hebt passie voor paarden en passie voor paarden.
HC, die passie voor paarden is relatief, voor elk mens dus weer anders.

Een onderzoek aankondigen is één ding, een onderzoek starten is twee. Toen ik in de brugklas bij biologie leerde een onderzoek op te zetten, vond ik dat bijna ondoenlijk. Wat een gedoe. Even als een marketingonderzoek, wat komt daar veel bij kijken.
Dat zal in dit onderzoek niet veel anders zijn, we zullen de resultaten dus nog even moeten afwachten.

Verder ben ik benieuwd naar welke onderzoeken de FEI heeft aangekondigd, maar waar nooit resultaten van zijn gekomen. Of is dat gewoon een aanname?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:59

horseyfries schreef:
Verder wil ik nog altijd graag antwoord van al die mensen die vinden dat hetgeen er op het filmpje te zien is van de tong vreselijk is,
hoe hij het dan had moeten oplossen? Want blijkbaar doet hij het fout, HOE had hij het op moeten lossen om het in jullie ogen goed te
doen?

Ik denk dat ze vinden dat hij het beter niet had kunnen oplossen en nooit meer ten tonele te verschijnen, dan dit.
Maargoed, nu heeft men in ieder geval weer iets om op te zeuren :)

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:05

Tegenwoordig gunnen mensen elkaar het licht in de ogen niet meer!
Patrick Kittel weet vast heel goed waar hij mee bezig is.
Alleen jammer dat hij gelijk zwart wordt gemaakt doordat er zo'n filmpje vrij word gegeven

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:10

horseyfries schreef:
Want blijkbaar doet hij het fout, HOE had hij het op moeten lossen om het in jullie ogen goed te
doen?

Je zou je paard niet zo lang aan twee bitten en een ketting in de krul kunnen trekken dat zijn tong levensloos blauw hangt te slingeren.
Bijvoorbeeld.. ik kan nog wel wat oplossingen bedenken.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:12

Janine1990 schreef:

Inderdaad. Je was het wel zelf die dat schreef, ik heb het alleen maar even hertaald.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:13

Bandida schreef:
horseyfries schreef:
Want blijkbaar doet hij het fout, HOE had hij het op moeten lossen om het in jullie ogen goed te
doen?

Je zou je paard niet zo lang aan twee bitten en een ketting in de krul kunnen trekken dat zijn tong levensloos blauw hangt te slingeren.
Bijvoorbeeld.. ik kan nog wel wat oplossingen bedenken.

Euh, maar hoe had hij het dan op moeten lossen? Want ik lees hier geen oplossing.
We weten immer geen exacte tijd dat hij dit heeft gehad... Blauw of niet blauw. Als de tong tussen de bitten zat, kan deze neem ik aan binnen een minuut wel blauw worden. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:13

Bandida schreef:
Janine1990 schreef:

Inderdaad. Je was het wel zelf die dat schreef, ik heb het alleen maar even hertaald.

Volgens mij mis ik hier iets?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:16

Janine1990 schreef:
Euh, maar hoe had hij het dan op moeten lossen? Want ik lees hier geen oplossing.

De oplossing is niet zo hard aan de teugels trekken ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:18

Bandida schreef:
Janine1990 schreef:

De oplossing is niet zo hard aan de teugels trekken ;)

Ja, wat zal ik hier eens van zeggen...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:25

Waar haal jij de conclusie dat het paard de tong tussen de bitten steekt omdat er zoveel druk op staat?
Dat is de conclusie die je wilt trekken, maar dit is een aanname van jou kant.
Stel je eens voor, dat het paard dit gewoon doet omdat hij zijn leven lang al met zijn tong speelt, of hij nu in de stapmolen loopt, gelongeerd wordt, gereden wordt, het maakt niet uit.
Je krijgt dat paard te rijden en dus doet hij dit ook soms bij jou.
WAT moet je doen om niet dit soort reacties te krijgen als iemand dat filmt?
Zo'n paard gewoon weigeren? (Let wel, bitloos rijden is geen optie, je bent dressuurruiter en moet je houden aan de regels, zelfs stang én trens is verplicht!)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:39

Ja hoor bokt is weer in volle gang, er word 1 negatief beeldfragment MOMENTOPNAME in de wereld gegooit en die man krijgt heel onervaren ruiterwereld over zich heen.

Waarom kijkt niet iedereen eerst na zn eigen fouten, dn het iedereen al genoeg te doen, nee ze bekritiseren liever een ander,

ironlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:26

Nog niet zo lang geleden was ik op een wedstrijd waar iemand uitgebeld werd omdat het paard gedurende de halve proef zijn tong op half zeven had hangen. De amazone L-level had er zelfs niets van gemerkt. Patrik had het in 15 seconden in de gaten en loste het binnen 22 seconden op. Hoezo gevoel voor paarden. Als mijn buitenbak slecht is ben ik gedwongen om naar de lokale manege te gaan.

Mijn man heeft me vaak moeten weerhouden om deze paardenkrakers niet van hun bok af te trekken. Warmup hebben ze niet eens van gehoord, cooldown wat is dat. Maar ach ik vind het allemaal best, immers voor de serieuze ruiter is er zodoende altijd plaats op de afspuitplaats en onder het solarium, want het devies bij de toetsenbord rijders is gewoon knallen knallen en knallen en hup naar BOKT.
En de volgende dag maar klagen dat hun paardje zo verkouden is. Soms ga ik zaterdag's heel vroeg trainen, en daar staan dan al die malloten met hun paard of ponie die ze niet in de trailer of op de vrachtwagen krijgen. Vroeger stapte ik nog wel eens af om ze te helpen, tegenwoordig denk ik "ZOEK HET MAAR UIT".