Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marigold schreef:ik snap gewoon niet hoe het kan dat er na zoveel jaar nog geen duidelijkheid over is, over het hoe waar en waarom,
of het wel of niet te voorkomen is, alles...
Mindim schreef:Ik hoor hier argumenten om paarden 24/7 op de wei te laten staan, omdat men de paarden niet op stal wil hebben, met betrekking tot vacht en weerstand. Is het niet mogelijk deze paarden in de nachten op een paddock of rijbak te zetten?
Als je paard AM krijgt heb je niets aan vacht.
Gelukkig staan de paarden hier in de paddock. Ik zit ook in het noordooste, Appingedam om precies te zijn.
MDJ schreef:Nu begin ik me toch wel serieus zorgen te maken, van de 10 gevallen (en 1tje waarvan het niet 100% zeker is) waren er 5! in Friesland, en ook nog eens heel dichtbij..
wat zouden jullie doen? er liggen op dit moment, sowieso in het achterste gedeelte met de stal veel wilgenbladeren.
En ik weet niet of het relevant is, maar ik heb 2 shetlanders, een wat oudere van 15 en een jong beestje van 6 maanden.
pyrodaantje schreef:laetitia schreef:@pyrodaantje;
heel veel sterkte met dit verlies. Vreselijk he om je paard zo'n enorme pijn te zien hebben.
Ze gaan echt door een hel.
Mag ik vragen waar je paard stond, voor in ons archiefsysteem in het centrale topic over AM?
Bedankt, Laetitia
De plaats is Lippenhuizen/ Jubbega.... Buitengebied!
Maar de kliniek vertelde dat er in het gehele gebied van Drachten, assen, heerenveen het echt actief is... zoals ik al eerder schreef... er is weer een paardje in deze hoek overleden.