Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lies_Beuker schreef:Ik heb begrepen dat er in Zuid-Flevoland enkele paarden en pony's op raadselachtige wijze zijn overleden. Weet iemand daar iets van?
Onze oudjes lopen overdag ook nog in het land.
Nemurin schreef:Inderdaad eng bericht, daar gaat een lezing over komen binnenkort. (Hoop ik.)
En Tahnee: dat verklaart wel waarom het "in opmars" is, aangezien mest niet meer zomaar uitgereden mag worden en in mest zit veel stikstof. De grond wordt dus weer wat stikstofarmer dan normaal... Maar om nou overal kunstmest neer te gooien is ook niet alles.
D0nna schreef:Echt erg, Wij zijn direct weer begonnen met bijvoeren van kuil/hooi!
Dit is erg belangrijk zodat ze niet van het gras leven.
Ik ken de mensen waarvan hun paarden zijn overleden echt een verschrikkelijk verhaal.
Dus helaas voor mijn pony maar wat korter in het land en nu moet hij toch maar wachten tot hij zijn hooi op heeft!
FriesWytske schreef:In plaats van elkaar helemaal gek te maken van ongerustheid. Neem contact op met je dierenarts. Deze weet of het bij jou in de buurt ook is.
eppie38 schreef:Jakkes wat een nare berichten!
Mijn paarden lopen overdags ook altijd buiten, en een aantal mini's staan 24/7 buiten, wel met een schuilstal maar omdat er nog zoveel gras op staat voeren we niet bij, ze zijn al ietsie pietsie te dik vandaar.
Nu moet ik eerlijk vertellen dat bij mij op het land in de herfst ook wel paddestoelen groeien maar ik dacht altijd die eten ze niet, ik ga vanmiddag direct aan de slag en die paddestoelen eruit halen.
Meschien is het ook verstandig de mini's savonds maar op stal te zetten denk ik, bah ik heb er buikpijn van, ik woon vlak bij de belgische grens dus is niet zo ver van me bed allemaal.
Nemurin schreef:Inderdaad eng bericht, daar gaat een lezing over komen binnenkort. (Hoop ik.)
En Tahnee: dat verklaart wel waarom het "in opmars" is, aangezien mest niet meer zomaar uitgereden mag worden en in mest zit veel stikstof. De grond wordt dus weer wat stikstofarmer dan normaal... Maar om nou overal kunstmest neer te gooien is ook niet alles.
tahnee1987 schreef:Nemurin schreef:Inderdaad eng bericht, daar gaat een lezing over komen binnenkort. (Hoop ik.)
Nee klopt dat is indd zo!![]()
En dat kost ook bergen met geld om een heel weiland met kunstmest te bestrooien.![]()
Nou ik hoop dat jullie wat aan de tekst hebben die ik heb geplaatst!
MirjamN schreef:Nemurin schreef:Inderdaad eng bericht, daar gaat een lezing over komen binnenkort. (Hoop ik.)
Waarom zou je geen kunstmest strooien? Ik doe alleen maar kunstmeest, omdat aan dierlijke mest ook grote nadelen kleven. Ik hou wel mijn paard een paar weken van de bemeste weilanden af.
FriesWytske schreef:Je dierenarts weet of het bij jou in de buurt heerst. En men word hier helemaal gek gemaakt. Terwijl het er helemaal niet hoeft te zijn bij jou in de buurt. En als je de dierenarts belt en informatie vraagt weet je ook precies hoe en wat.
Cynthiaaapje schreef:Wij hebben ook "plekken" in de weide (waar de paarden al 2 weekjes van af zijn)
Deze plekken waren eerst bruin en zijn nu kaal. Wat is dat dan? Ik zal mn ouders ook even sms-en misschien kunnen die ff bij Fredje Smit langs gaan even info in winnen..