Groot tekort aan geschikte schimmels voor hulpsinterklazen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:50

Mananeh schreef:
Lieve schimmel bij ons op stal is gevraagd voor de intocht en wij maken er meteen een leuk dagje van. Twee ruiters en Shet voor de kar gaan ook mee. Lees ik nou goed dat er schimmels verhuurd worden?? Voor dit volksfeest doe je dit toch voor niets? Ik ben als moeder heel blij met al die hulpsinten en hulppieten die hun vrije tijd opofferen om onze kids blij te maken.

Ja, hoor, hier voor de buurt en school doe ik dat ook wel, zie ik ook echt als vrijwilligerswerk!
Maar voor een commerciële Sinterklaas (ja, die vragen zich ook geld) waar mijn man en ik zelf kosten maken en een dag mee bezig zijn, tja, daar wil ik echt wel een vergoeding voor.
Wettelijk ben ik nog aansprakelijk ook, mocht er iets gebeuren, als je dat bedenkt is het eigenlijk onbetaalbaar...

hyppolyte

Re: Groot tekort aan geschikte schimmels voor hulpsinterklazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:31

Vind het ook niet zo gek om er een vergoeding voor te vragen hoor, ken ook geen enkele piet die het gratis doet, je hoeft geen hoofdprijs te vragen, maar je moet het meer zien als een vergoeding. Dus al die hulpsinten en pieten offeren hun vrije tijd wel op, maar ook niet geheel gratis hoor. En in het geval van het gebruiken van je paard, dan snap ik het heel goed dat je een vergoeding vraagt, je hebt toch ook de kosten voor je transport en je moet de hele dag met zo'n beest op sleeptouw.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:48

Nou ik ken genoeg pieten die een hele dag gratis zich inzetten! De intocht in Meppel bestaat uit Pieten die zich vrijwillig inzetten! Ik doe dat al vele jaren en vind het erg leuk! :)
Aantal jaren terug hadden we een schimmel die het niet zo leuk vond... die begon te steigeren met de sint er op.. gelukkig had die Sint heel veel rijervaring en is alles goed afgelopen, maar toch altijd wel spannend! Laatste jaren hebben we een braaf paard gehad :) hopelijk is die er dit jaar weer!
Ben ook wel eens piet geweest te pony/paard tijdens concours in Meppel, ook erg leuk!! Scheuren door de bak etc. Ik had destijds een bonte pony en die werd herkend door vele kinderen... dus tsja, die had ik 'geleend'!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:56

Ik zit dus zelf in een Sinterklaaswerkgroep.
Vrijwilligers krijgen een kleinigheidje (wijzelf als werkgroep uiteraard niet) en de Pieten, veelal tieners, krijgen een bioscoopbon, vind het echt super dat zij dit doen.

Misschien moeten de mensen die toch wat afgeven op het feit dat je iets vraagt voor je paard/aanspanning eens kijken wat het tarief van een commerciële Sint en Pieten is...

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:53

die foto, geweldig! was je hem vergeten te voeren?

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:07

Het zal best niet meevallen een bomproof schimmel te vinden.
Bij ons in de dorpen wordt er vaak met paard en wagen gereden.
Heb zelf ook eens gedaan met ons 2 span haflingers.
Het was super leuk om te doen maar was ook blij dat ik weer thuis was.
Overal liepen de kids en natuulijk de ouders die soms nog wel eens erger zijn dan de kids.
Maar het is leuk als hij komt en even leuk als hij weer weg gaat.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:19

avaluna schreef:
Ik zit dus zelf in een Sinterklaaswerkgroep.
Vrijwilligers krijgen een kleinigheidje (wijzelf als werkgroep uiteraard niet) en de Pieten, veelal tieners, krijgen een bioscoopbon, vind het echt super dat zij dit doen.

Misschien moeten de mensen die toch wat afgeven op het feit dat je iets vraagt voor je paard/aanspanning eens kijken wat het tarief van een commerciële Sint en Pieten is...

wij kregen vroeger geloof ik 10 gulden... maar op gegeven moment is dat afgeschaft. Kost de stichting die het organiseert heel veel geld en er is altijd meer aanbod van pieten dan dat er vraag naar is... dus ik doe elk jaar weer vrolijk vrijwillig mee :) erg leuk!! Dus als ze nog ergens een Piet zoeken, bied ik mij wel aan :D

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:45

Valt mij mee dat mijn paard nog niet gevraagd is! Heb een echt spierwit PAARD (las in een ander nieuwsbericht dat de sint niet op een pony mag rijden :+). Toen ik hem net had gekocht waren de eerste reacties ook of ik het paard van sinterklaas had gestolen :=

Dennis_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:27

Ik ben ook piet,en onze groep doet dit wel gratis,na de intocht gaan we uit eten met zijn alle.
Als we worden ingehuurd is het geld voor de stichting om nieuwe pakken te kopen.
Vorig jaar gingen wij naar een school met mijn paard.
Licht bruin amirico is ziek dus kwam africo haha,er was niet aan een schimmel te komen.
Maar de sint was niet zo handig met opstijgen.
Had mijn paard lars nog wel wat gegeven zodat hij minder fris zou zijn.
Hielp niet echt maar alles is toch nog goed gekomen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:36

@Miccamaaike: hahaha, dat is lief! Maar we hebben ze weer mooi bij elkaar! Wij wonen ook nog eens in Z-Limburg ;)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:00

Cayenne schreef:
Shahazai schreef:
Ik ben bang dat als ik een van mijn schimmels uitleen aan sinterklaas, deze oude man heeeeel snel 't dorp weer uit is!!

Laat je het weten? Hebben wij gelijk weer een nieuwsitem _O-

Het is ons wel een gevraagd, maar het leek ons toch niet zo'n goed idee :+

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:10

Mijn Amerigo is vorig jaar met de vrachtwagen naar school gebracht. ( was zogenaamd kreupel) Bij haar in de bak stonden twee pieten en die ouwe man zat voorin. Ze vond het prachtig.
Maar op haar rug, Dat gaat het niet worden vrees ik.
Wel leuk voor de kijkers thuis, maar die arme man ligt dan toch behoorlijk in de kreukels.