Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Authentic schreef:Wat dat betreft is er inderdaad wel een enorm verschil tussen reining en dressuur. Ik ken mensen die met hun net beleerde paard (lees: stuur, gas, rem enigzinds bruikbaar) vette winst reden in de B. Dat gaat je op 't laagste reiningniveau dat je kan vinden nog niet lukken, het is trainen, trainen, trainen, oefenen, oefenen, oefenen en na een heule tijd kan je je op wedstrijd vertonen zonder jezelf voor paal te zetten. Als Anky nou een leuke wedstrijd uitkiest in Nederland dan denk ik okeee, maar ze kan deze wedstrijden voorlopig -IMO!- beter uit haar hoofd zetten.

Authentic schreef:Bizzybijtje schreef:Tsja... de foto die bij het artikel staat vind ik ook niet echt vriendelijk
Heb je de rest bekeken? Bij een spectaculair/snel onderdeel is een slechte foto ook al snel gemaakt. Ja 't paard richt z'n hoofd op en plaatst z'n binnenbeen buiten de massa, maarrrr de teugels hangen los, binnenbeen is er netjes vanaf, buitenbeen zie je imo niet goed genoeg.
Kleurkeuze vind ik wel weer beroerd, maar daar wordt ze niet op beoordeeld bij zo'n wedstrijd.
Jury 3 was 't wel wat oneens met de overige juryleden, op sommige punten...
Maar ja, ik heb geen verstand van westernrijden.

Citaat:De Nederlandse dressuur- en westernamazone startte haar Whizashiningwalla BB, in eigendom van de Eiffel Gold Ranch, voor de eerste keer op het hoogste niveau.

Nemurin schreef:Authentic schreef:Wat dat betreft is er inderdaad wel een enorm verschil tussen reining en dressuur. Ik ken mensen die met hun net beleerde paard (lees: stuur, gas, rem enigzinds bruikbaar) vette winst reden in de B. Dat gaat je op 't laagste reiningniveau dat je kan vinden nog niet lukken, het is trainen, trainen, trainen, oefenen, oefenen, oefenen en na een heule tijd kan je je op wedstrijd vertonen zonder jezelf voor paal te zetten. Als Anky nou een leuke wedstrijd uitkiest in Nederland dan denk ik okeee, maar ze kan deze wedstrijden voorlopig -IMO!- beter uit haar hoofd zetten.
Ik denk ook dat je voor B veel minder moet kunnen dan voor het laagste niveau reining want wat ik ervan begrepen heb dus van de mooie uitleg hierboven ergens is dat er niet zoveel verschillende niveaus zijn in de westernsport. Dan is het natuurlijk logisch dat B heel makkelijk is.
(Is het ook, want ik kan het zelfs.)
Zeker niet zolang de reglementen het blijkbaar toelaten. hopla schreef:Hoe kan het dat Anky in de hoogste klasse mee rijdt?
Moet zij niet net als iedereen gewoon onderaan beginnen?
KiWiKo schreef:daarom worden Quarters op 2 ingereden?
) 
Vippie schreef:Ze heeft gewoon de pech dat er in de westernsport 1 kromme regel is en dat is dat je als beginner zijnde (maar wel werkzaam in de paardenwereld (en dat hoeft dus helemaal niet rijtechnisch te zijn)) meteen in de hoogste klasse moet starten. Raar maar waar.