Hoe is het nu met …… Micky (de paarden van Marrum)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:16

Super hoor meiden en leuk dat er weer wat aandacht aan word besteed.

Alleen jammer dat sommige mensen er nog niet van geleerd hebben.
Aangezien er laatst in de buurt ongeveer ene gelijke situatie was maar dan met schapen
waarbij ook er ook meerdere zijn omgekomen, treurig ;(

Maar voor deze meiden super veel respect en nog maals leuk er ngo wta van te horen :D

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:23

Ook ik heb nog steeds erg veel respect voor jullie! Toppie wat jullie gedaan hebben. En ik kijk uit naar de film. Leuk dat jij/jullie nog steeds "aandacht" krijgen en het niet nog vergeten is wat een geweldige actie het was. Mooi dat je zegt dat de liefde voor paarden voorop blijft staan!

petraaken

Re: Hoe is het nu met …… Micky (de paarden van Marrum)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:41

Niet te geloven zeg dat dit al 3 jaar geleden is. krijg nog steeds tranen in mijn ogen als ik het terug zie en kippevel. Ik heb diep respect voor die meiden want het was toch niet zonder voor hen zelf en voor hun paarden. Vind het alleen spijtig om te horen dat er nog steeds paarden in dat gebied lopen. Hoop alleen dat ze nu sneller op stal staan nu het herfst is en dus vaker kans op stormweer met mogelijk dezelfde gevolgen.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:33

petraaken schreef:
Hoop alleen dat ze nu sneller op stal staan nu het herfst is en dus vaker kans op stormweer met mogelijk dezelfde gevolgen.

Vorige week kwam ik de boer tegen met de paarden op de veewagen. Hij rijd letterlijk met de veewagen heen en weer voor mijn huis, dus kan het elk jaar weer checken :j. Ze staan allemaal weer lekker op stal :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:40

fargo schreef:
Schoot net weer helemaal vol toen ik die gigantische kudde te water zag gaan en werkelijk een zee van golvende paarden langs zag draven. Vooral de Engelse samenvatting met de muziek van Vangelis Conquest of Paradise eronder is ZO indrukwekkend.

Mickey wat ik me toch opnieuw weer afvraag als ik de film zie, jij bent op een gegeven moment nergens meer te zien (nadat je weer op bent gestegen na je kopje onder actie)- waar reed jij daarna? Je ziet dan de 2 paarden met ruiters voor, maar jou kun je bijna niet volgen of vinden, zat je midden in de groep ofzo?

Mickey, had je mijn vraag nog gezien? Heb hem maar even gequote...

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:52

Ik reed halverwege langszij de kudde. Ik zal even kijken of ik er ergens een foto van kan vinden...

Op deze beide foto's rijd ik precies buiten beeld. Hinke kijkt op deze foto achterom naar mij, daar rijd ik ongeveer...
Afbeelding

Afbeelding

In de Phryso stond een foto waar je kan zien waar ik rijd. Moet op zoek gaan naar die foto.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:16

Aah juist, dit geeft al een beter duidelijker beeld! En dit zijn trouwens al wel 2 super gave foto's! Ik wacht de andere af :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:29

Mooi verhaal :)

Ik zou het filmpje nog wel eens willen zien van de reddingsactie.
Weet iemand of die nog ergens op internet te bekijken is?

Edit: Ik heb de link gevonden 1 pagina eerder.
Jeetje ik krijg gewoon tranen in mijn ogen.
Wat geweldig hoe je zo een kudde paarden kunt redden zelfs met gevaar voor eigen leven en dat van je paard.
Alleen maar lof voor deze meiden en hun paarden!!!!!
Laatst bijgewerkt door Pebblesther op 21-10-09 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:32

Er staat al een link op de vorige pagina vermeld en daarvoor ook al een keertje, even topic doorlezen ;)

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:14

als je op youtube zoekt naar rescue horses netherlands intypt, of iets in die gelijke strekking, zie je meerdere filmpjes.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:19

dat het alweer zo lang geleden is! blijf het echt een topactie vinden! geweldig dat het gelukt is om het grootste aantal paarden naar land te krijgen! alleen maar lof voor deze meiden!

Imelda_Epona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:03

Lieve Mickey,
Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat er een film wordt gemaakt van de Redding waar jij zo'n grote rol in hebt gespeeld! Ik weet nog dat in die tijd ook mijn missie; de vertaling van het boek 'Ruiters tussen Twee Werelden' eindelijk werd geaccepteerd door de uitgeverij en hoe blij ik was met de Redding van de paarden die voor mij bevestigden dat emoties en paarden wel degelijk bij elkaar horen! Ik vind je adviezen heel hartelijk, menselijk, warm en gelouterd!
Je hebt misschien gehoord dat de Friese bonte merrie: Simone naar Heiloo is verhuisd. De mensen van de Seedykster Toer hadden spijtig te weinig tijd voor haar terwijl ik al vanaf het eerste begin mijn hart aan dit paard had verpand. Ik vond ook een jeugdfoto (6 jaar) van mezelf op een identiek gekleurde bonte pony als jeugddroom!
Toen ik er van de zomer kwam en ze mij vertelden dat ze jammergenoeg geen tijd voor Simone hadden, was het net alsof mijn hart helemaal openstond....''mag ik een optie?'' vroeg ik, want we hadden hier geen stal. Intussen is die stal er gekomen en kwam Simone op woensdag 5 augustus naar Heiloo. Vanaf de eerste week liet ze ons zien dat ze een paard met een missie is, een bijzonder paard in onze bijzondere praktijk!!!
Ik hoop dat jouw droomwens ook zal uitkomen; werken met paarden en kinderen, tot binnenkort! Liefs Imelda de Smet, www.spiritofepona.nl

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:26

Ik heb thuis een hele mooie foto in een schilderij daar zit ik midden tussen de kudde in zie je net mijn hoofd er boven uitsteken die komt uit de leeuwarder courant maar weet niet waar ik die op internet kan vinden. En micky staat idd net niet op die foto want toen zei weer op berber zat ben ik met guenivere verder gaan rijden vandaar dat ik er ook midden in zit en niet meer voorop.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:33

haiiii Hinke!!!!!!!

Leuk even dit hé.
En dat van die schilderij wist ik niet eens.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:12

liannes schreef:
haiiii Hinke!!!!!!!

Leuk even dit hé.
En dat van die schilderij wist ik niet eens.

Haha ik bedoel meer die foto heb ik vergroot en in zoon schilderij lijst gedaan :)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:32

In een woord geweldig! Respect voor deze reddingsactie echt waar! En wat een mooie beelden! Krijg er net als vele anderen een brok van in mn keel!

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:56

Leuk om te lezen hoe zei het heeft ervaren en er weer eens wat van te horen.
Toen het gebeurde was ik nog redelijk klein.
Maar op die leeftijd heb ik alles gevolgt en zou ik precies het zelfde hebben gedaan!

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:14

AfbeeldingAfbeelding

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:15

Imelda_Epona schreef:
Lieve Mickey,
Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat er een film wordt gemaakt van de Redding waar jij zo'n grote rol in hebt gespeeld! Ik weet nog dat in die tijd ook mijn missie; de vertaling van het boek 'Ruiters tussen Twee Werelden' eindelijk werd geaccepteerd door de uitgeverij en hoe blij ik was met de Redding van de paarden die voor mij bevestigden dat emoties en paarden wel degelijk bij elkaar horen! Ik vind je adviezen heel hartelijk, menselijk, warm en gelouterd!
Je hebt misschien gehoord dat de Friese bonte merrie: Simone naar Heiloo is verhuisd. De mensen van de Seedykster Toer hadden spijtig te weinig tijd voor haar terwijl ik al vanaf het eerste begin mijn hart aan dit paard had verpand. Ik vond ook een jeugdfoto (6 jaar) van mezelf op een identiek gekleurde bonte pony als jeugddroom!
Toen ik er van de zomer kwam en ze mij vertelden dat ze jammergenoeg geen tijd voor Simone hadden, was het net alsof mijn hart helemaal openstond....''mag ik een optie?'' vroeg ik, want we hadden hier geen stal. Intussen is die stal er gekomen en kwam Simone op woensdag 5 augustus naar Heiloo. Vanaf de eerste week liet ze ons zien dat ze een paard met een missie is, een bijzonder paard in onze bijzondere praktijk!!!
Ik hoop dat jouw droomwens ook zal uitkomen; werken met paarden en kinderen, tot binnenkort! Liefs Imelda de Smet, http://www.spiritofepona.nl

Dit ben ik samen met Simone
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O8WXVZHE.jpg

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:29

Nog steeds tranen over mijn wangen als ik de beelden weer zie. Wat heb ik diep respect voor jullie!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:53

Kijk dat is nog eens een goede overzichtsfoto Mickey, bedankt voor het opzoeken! Dit geeft pas een goed idee waar jullie precies reden, heb nog niet eerder een dergelijke overzichtsfoto gezien, Super!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:53

mooi, dat er toch nog aandacht aan besteedt wordt!
Filmpje blijft indrukwekkend!

Dappere wijven! +:)+

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:02

deze gebeurtenis vergeet ik nooit weer.
ik raak niet erg snel geëmotioneerd, maar van deze beelden wel, nog steeds als ik ze zie!
wat lijkt het me voor jullie een onvergetelijk iets om hier deel van te zijn geweest,
de redding, maar ook het meegaloperen te paard samen met zo'n kudde, en het teamwork, het vertrouwen van de paarden, alles!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:29

Diesel54 schreef:
petraaken schreef:
Hoop alleen dat ze nu sneller op stal staan nu het herfst is en dus vaker kans op stormweer met mogelijk dezelfde gevolgen.

Vorige week kwam ik de boer tegen met de paarden op de veewagen. Hij rijd letterlijk met de veewagen heen en weer voor mijn huis, dus kan het elk jaar weer checken :j. Ze staan allemaal weer lekker op stal :)

Schitterend verhaal, ik heb jouw boek gekocht via jouw zus Patty: waar ik destijds werkte. Ik ben dit jaar 2 keer bij de kudde wezen kijken, 1 keer met de eigenaar zelf: vreselijk jammer hoe deze man in de pers naar beneden is gehaald.. Hij heeft hart voor de dieren, kent ze allemaal (echt allemaal!!) er is goede controle en indien nodig komt de DA.

Geweldig dames!!

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:42

Ik krijg nog steeds elke keer kippenvel als ik er weer aan terug denk! Nogmaals; Goed gedaan meiden! :D +:)+