Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janine1990 schreef:Eet je ook haribo snoep? Zoals ik net al zei, daar zitten ook resten van paard in... Evenals varkenskoppen en nog veel meer.
Hoefsmeden oefenen op hoeven van geslachtte paarden, wat vind je daar dan van?
Edit: Onzin om dit aan één persoon te vragen, dus hierbij, iedereeeeen!
stef schreef:Janine1990 schreef:Eet je ook haribo snoep? Zoals ik net al zei, daar zitten ook resten van paard in... Evenals varkenskoppen en nog veel meer.
Hoefsmeden oefenen op hoeven van geslachtte paarden, wat vind je daar dan van?
Edit: Onzin om dit aan één persoon te vragen, dus hierbij, iedereeeeen!
+ de lijm die je gebruikt om je foto's mooi in een album te plakken, en de knopen aan je mooie blouse...
Wordt allemaal van botten gemaakt, óók paardenbotten.
Natuurlijk moet een ieder zelf weten of ze wel of geen paardenvlees eten, maar het argument dat mensen het zielig vinden om paardenvlees te eten kan ik gewoon echt niet snappen. En dan dus de mensen die wel ander vlees eten
eppie38 schreef:Stef wat is daar niet aan te snappen dan?
Ik eet het niet omdat ik het zielig vind, ik eet het niet omdat ik een paard niet een dier vind die geslacht moet worden om opgegeten te worden.

phormicola schreef:Ach, dieren eten andere dieren. Mij maakt het niet zoveel uit wat het is, zou ook hond of kat eten als het zou moeten.
Mijn man is Amerikaans en die gaat bijna over z'n nek als ik zeg dat ik weer 's een paardenbiefstukje wil. Anglo-Saksische culturen vinden het een echt taboe.
Ik heb zelf op een paardenmarkt paarden naar de slachtwagen gebracht. Die paarden RUIKEN de dood gewoon. Ze gaan gillen (had nog nooit een paard horen krijsen) en ze worden met veelsteveel ingeladen. De paarden zien er over het algemeen slecht uit. Er lag zelfs een hele hoef (!!!) in die vrachtwagen.
Dus, zet het maar uit je hoofd dat je paardenbiefstukje een goed leven heeft gehad, dat is waarschijnlijk niet zo, om nog maar te zwijgen over de stress voor het slachten. Maar dat geldt ook voor de koeien en varkentjes. Voor mij maakt het dus niets uit. Ik heb een keuze gemaakt om vlees te eten en ik weet wat er aan vooraf is gegaan. Ik eet met hetzelfde gemak foie gras.
beantsje schreef:Ethisch gezien vind ik zelfs dat je beter paardenvlees kan eten dan bio-industrievlees. Met een beetje mazzel heeft het paard een prachtig leven gehad voordat het op jouw bord belandde.
_Miesje_ schreef:Welke reden dat ik nog steeds niet snap is dat mensen die ik ken (grote paardenliefhebbers) toch paardenvlees eten omdat ze toch al dood zijn
Bijna elk deel wordt nog ergens voor gebruikt, gelatine, lijm. En slachten zorgt volgens mij voor minder milieuvervuiling dan verbranden (helaas kan het in sommige gevallen gewoon niet anders, dus niet dat ik tegen verbranden ben).