Pony met extreem lange hoeven gevonden in België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Graniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:51

Mijn hart huilt!!!!

p_ponypaard

Re: Pony met extreem lange hoeven gevonden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:14

bij 2 ezels bij mij in de buurt waren de hoeven ook erg lang.... en ik zag maar steeds niemand bij de ezels.... toen ik de dierenbescherming wou bellen zag ik een busje staan bij de ezels... ik ging er naar toe en het bleek de eigenaar te zijn... hij had allemaal smoesjes met vakantie bla bla... maar goed ik heb hem hartig maar toch op een vriendelijke manier aangesproken en toen ik gister ging kijken waren ze dan eindelijk bekapt.....

man ik dacht dat die ezels al lange hoeven hadden...... maaar dit???? echt heel heel erg.... en dat nooit iemand dat gezien heeft echt verschrikkelijk......ik vind gewoon dat iedereen de plicht heeft goed om zicht heen te kijken... helemaal dierenliefhebbers.... dieren zijn nu eenmaal in onze gevangen toestanden afhankelijk van ons... als ik buiten rij en ik zie ergens dieren staan kijk ik toch altijd even met mijn linker ooghoek...hebben ze water, eten en zien ze er goed uit.....

popskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:33

dit is echt niet normaal dat dat beest nog kan lopen is een wonder
die eigenaar moete ze afschieten...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 07:23

Verschrikkelijk! Als je dit ziet als eigenaar moet er toch wel een lichtje gaan branden? Ongelooflijk dat niemand dit eerder gezien/gemeld heeft...

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:03

jeetje wat erg zeg, dat is toch niet normaal, zo moeten die eigenaars eens zo verwaardlozen, ik hoop dat ze nog wat voor die beestje kunnen betekenen, en als dat zo is, wat zal dat beeste hopelijk weer lekker lopen zeg!!!

LindavHilten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:34

Echt vreselijk dit! In zo'n toestand kan een eigenaar toch onmogelijk zeggen dat hij/zij niet wist dat er iets aan de hoeven moest gebeuren... dus is het echt opzettelijke mishandeling. En dan zijn ze bezig met verbalisering... softe bedoeling, sluit zo iemand gelijk op! Er moeten echt strengere straffen komen te staan op dit soort dingen, zowel om mensen een lesje te leren als vanwege de preventieve werking van strenge straffen.

Nordan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:08

Niet te geloven, raar dat die hoeven niet afbreken,
Echt heel triest dat dit nog steeds gebeurd..

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:19

AAAAh wat zielig zeg day moet toch we zijn opgevallen dat niet iedereen weet hoe een pony er ''precies'' uit ziet snap ik, maar dit valt gewoon tè erg op!
Enn het is niet iets van de laatste weken, maanden of wat dan ook maar van de laatste JAREN

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:22

dramatisch!
arme pony.

misschien heeft hij helemaal geen eigenaar...
of misschien is het zo'n gevalletje van verantwoording op elkaar afschuiven...
zo van, landje gehuurd, pony er op gezet, en van elkaar denken dat de ander erop let?

iets anders kan ik niet verzinnen, als je regelmatig bij je pony kijkt dan kán dit gewoonweg niet zulke vormen aannemen...

Kellynoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:33

Schandalig!!!!!!!!!!!Je vraagt je toch af waarom sommige mensen aan dieren beginnen!! -:(-

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:34

jeetje wat erg dit zeg dat mensen dit kunnen laten gebeuren!!!!

dit is gewoon te erg voor woorden dit!!!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:01

Moet zeggen dat ik de laatste tijd veel paarden met erg lange hoeven tegen kom en ik dan kan begrijpen dat mensen allemaal de crisis in hun beurs voelen. Maar laat je paardje dan eenhalve dag op een betonplaat staan of stenenplaat. Op deze manier slijten de hoeven ook af. Niet altijd op de juiste manier, maar dan houd dat ze in ieder geval op een bepaalde manier kort. Ik vind al die ingescheurde en heftig afgebroken hoeven zo verschrikkelijk om te zien. Ze zeggen toch, geen hoef, geen paard...
Maar deze foto is werkelijk belachelijk. Dan vraag je je af waar de mensen hebben gekeken die dit paardje tussen nu en een behoorlijk wat maanden geleden hebben gezien. Niemand die wat doet... Maar qua voeding ziet het dier er wel rond uit en goed in de haren, dus er moet toch iemand zijn geweest die voor het dier gezorgd heeft...

just2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:09

Ik snap ook niet dat mensen dat niet eerder hebben opgemerkt.
Ik heb ooit eens ruzie gehad met een buur omdat ie zijn pony's voeten ook niet liet kappen. Was niet zo erg als hier maar toch ook behoorlijk lang.
Iedereen denkt wel iets maar niemand durft z'n bek te openen. Ook op jumping niet. Ik heb het daar vroeger ook veel "aan de stok" gehad met mensen die paarden moedwillilg in de barren rijden; hun paard slaan ipv te belonen als het een echte ruiterfout was enz....
Sociale controle is wat we nodig hebben maar ik vrees dat in een egocentrische maatschappij als de onze, dit steeds minder wordt.

Ze moesten die eigenaren van dit arme dier, een zware geldboete geven (en niet een belachelijk bedrag) + het verbod om levenslang nooit meer paarden/dieren te mogen bezitten.

Nu moet men echt niet afkomen met excuses van onwetendheid en dies meer. Als je een goudvis koopt, vraag je je toch ook af wat die vis eet, hoe vaak het aquarium moet gepoetst worden en dies meer.
Ik word hier kwaad van !

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:34

Echt vreselijk !!! arm dier :(:)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:56

Arm beestje, dat dat niet eerder is opgemerkt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:10

Zeer triest dit... jammer dat niemand dit eerder opgevallen is, of, als dat wel zo is, dat ze niet hebben gebeld naar de dierenambulance!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:46

Spruitjee schreef:
Zeer triest dit... jammer dat niemand dit eerder opgevallen is, of, als dat wel zo is, dat ze niet hebben gebeld naar de dierenambulance!

De dierenbescherming (=BLID) is er al bij geweest, staat in de OP.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:47

:\ .. val er gewoon stil van... en dat gebeurt niet vaak...

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:51

aaah gossie het arme beessie...

ja zal wel erg buitenaf staan aangezien dit niet eerder opgemerkt is.. arm arm diertje..

Pessoa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:46

Niet normaal!
Dat moet toch al jaren verwaarlozing zijn geweest?

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:47

Ach gos arm dier..

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:49

Ik ben in staat er morgen eens heen te rijden..... kijken of er al wat gedaan is voor dat humpie. Voorspellingen zijn dat het weer hier om gaat slaan....

Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:52

Je zou die mensen toch wat.........................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:39

L_Rivaldo schreef:
en ik maar zeuren dat die van mij ietsje bij geveild moet worden dat hij misschien er last van kan hebben, maar als je dit ziet akelig gewoon en dat die pony nog zo rond kon lopen. Hopelijk gaat het binnekort snel beter met hem

inderdaad... dat heb ik dus ook altijd. Dat ze er ff snel iets aan gaan doen om die ponys te helpen, en die eigenaar mogen ze wat mij betreft afschieten! :(:)

bibalootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:45

BAH wat zielig!! Daar moet gewoon een hele hoge straf voor gegeven worden!
Snap niet dat mensen zo hun dieren behandelen