eppie38 schreef:Mm paarden zijn er nu eenmaal, we kunnen ze moeilijk allemaal de prairie opjagen alhoewel dat meschien een oplossing is.
Toch als het over honden of katten gaat hoor je deze argumenten nooit maar als het over paarden gaat is vaak de schreeuw laat ze los!
Het zijn geen wilde paarden meer en denk ook niet dat wilde paarden het zo beter hebben maar als je een dier hebt, waarom moet hij zich aanpassen aan jou?
Hij heeft er niet om gevraagd, we vragen een vogel ook niet om te blaffen toch?
Voor mijzelf praat ik niet over paarden op een manege of veel op stal.
Bij dit forunm stond 30 procent van alle meldingen maar ik weet dat het 40 procent is .
Is dat niet te veel dan.
ik zou niet willen dat goedbedoelde paardeneigenaren aangepakt worden, maar die funeste handelaars, staarten couperen, paarden van 2 jaar inrijden, paardenmarkten, veulens slachten, nooit los gooien maar altijd op stal, slechte hoefverzorging, te kleine stallen, vieze stallen, geen gezelsschap en kan nog wel even zo door gaan, waarom zou dat neit aangepakt mogen worden?
En hoeveel van die meldingen zijn uiteindelijk terecht? Dat er daadwerkelijk iets aan de hand is en ingegrepen moet worden?
wel mee eens dat als couperen en brandmerken verboden is, het ook niet via een omweg oogluikend toegestaan moet worden door stamboeken. Net als vieze stallen en niet buiten komen of alleen houden zonder andere paarden in de buurt. Zo heeft mijn pony ook jaren alleen gestaan aan huis bij de vorige eigenaar en wat bloeide die op toen hij bij andere paarden mocht zijn!